Goedemiddag,
Vorige week heeft mijn laptop een grote Windows update gehad, sindsdien kan ik geen Ziggo TV meer kijken op mijn laptop. Zowel op de geïnstalleerde app op mijn laptop als in mijn browser (elke browser die ik probeer), krijg ik een heel donker scherm te zien met zwarte letters (amper leesbaar) met de tekst 'An error occurred'.
Het lijkt erop dat het aan de update ligt, ik heb al geprobeerd om de drivers van mijn grafische kaart te downgraden, maar tot nu tot niet succesvol.
Is er iemand die mij misschien kan helpen met dit probleem of dit sinds vorige week ook ervaart?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik weet het niet van jouw laptop maar over het algemeen is een roll back procedure op de laptop aanwezig. Deze word door windows zelf gemaakt en kan van uit het instellingen menu worden uitgevoerd volgens mij.
Bedankt voor je reactie!
Ik heb een Windows 11 laptop van een jaar oud.
Ik kan deze roll back procedure niet vinden, kan je mij misschien uitleggen hoe ik dit doe?
Ik heb nu even geen pc in de buurt, maar ergens in het instellingen menu en dan systeem, is een optie te vinden waarbij je pc hersteld kan worden. Ik hoop dat je hiermee verder komt.
Ok, bedoel je dit:
Systeem->Systeemherstel->Herstelopties:
- Deze pc opnieuw instellen
Hier vroeg hij om een eerder versie van windows te installeren, ik heb dit vervolgens gedaan, maar helaas zonder verandering.
Heb je de ziggo go app al eens opnieuw geïnstalleerd, zo ja en het werkt nog niet dan kan ik je helaas niet verder helpen. Ik hoop dat iemand anders hier je verder kan helpen.
Ja, ook al opnieuw geïnstalleerd en op alle browsers doet hij het niet.
Helaas, toch bedankt voor je hulp!
Even een opmerking er is geen Ziggo Go app meer voor Windows. Wat er tegenwoordig gebeurt is een speciale afgeslankte webbrowser openen.
Mijn pc heeft recent ook de laatste win11 (24H2) upgrade gekregen ik ondervind geen problemen met zowel de Chrome browser (131.0.6778.205) als Edge (131.0.2903.112)
Er is iets veranderd in Chromium het onderliggende systeem waar Ziggo Go en de browsers op gebaseerd zijn hierdoor hebben juist oudere Windows 8.1 systemen problemen.
Naar alle waarschijnlijkheid is dit hier ook de oorzaak van deze melding.
Sorry voor de late reactie (weekendje weg).
Mijn laptop heeft Windows 11, dus dan zou dit bij mij niet moeten gebeuren toch?
ik heb de oude versie teruggezet en opnieuw 24H2 gedownload, maar nog steeds doet hij het niet.
Hi @Hoffie82 - Wat gek dat je tegen deze problemen aanloopt sinds een Windows-update en ook dat een herstel het (nog) niet heeft verholpen. Ik ben dit issue nog niet eerder tegen gekomen, alleen inderdaad een recente wijziging bij Google/Chromium-browsers, zoals @Garihd aangeeft.
Is Ziggo GO het enige platform waar je problemen mee ervaart en/of heb je ook al andere streamingdiensten/videoplatforms gebruikt? Krijg je de foutmelding al bij het openen van de website of bij het streamen, en lukt het om er eens een screenshot van te delen?
@Hoffie82 schreef:Sorry voor de late reactie (weekendje weg).
Mijn laptop heeft Windows 11, dus dan zou dit bij mij niet moeten gebeuren toch?
ik heb de oude versie teruggezet en opnieuw 24H2 gedownload, maar nog steeds doet hij het niet.
Altijd lekker een weekendje weg zo belangrijk is het ook niet tenzij je geen mediabox hebt dan is het natuurlijk vervelend.
Het is in een topic van gelijke strekking al genoemd als een noodoplossing gaat het met een incognito (Chrome) of In-private (Edge) browser scherm opent gaat het dan wel goed?
Mogelijk is er een stukje extra beveilingssoftware op de achtergrond actief wat met deze update verband houd die dit veroorzaakt.
Inderdaad! 😀 In incognito modus doet hij het wel! Nu kan ik in ieder geval weer gewoon kijken, super bedankt!
Is het ook al bekend hoe ik dat extra stukje beveiligingssoftware uit kan zetten, zodat ik in gewone modus ook kan kijken?
De oplossing van Garihd om hem in incognito modus te openen lukt gelukkig wel.
Om terug te komen op je vragen. Ziggo GO is inderdaad de enige waar ik dit probleem bij ondervind (tot nu toe). In zowel de Chrome browser als Firefox.
Ik krijg de foutmelding al gelijk als ik naar www.ziggogo.tv ga.
Hier onder een screenshot van de fout melding (het is moeilijk te lezen, maar in het midden staat een donkere tekst met 'An error occurred'
@Hoffie82 schreef:Inderdaad! 😀 In incognito modus doet hij het wel! Nu kan ik in ieder geval weer gewoon kijken, super bedankt!
Is het ook al bekend hoe ik dat extra stukje beveiligingssoftware uit kan zetten, zodat ik in gewone modus ook kan kijken?
Het is mij nog niet duidelijk wat hier verantwoordelijk voor is. Dit kan zoals dat wordt genoemd een plugin betreffen.
Terzijde Ziggogo.tv is zover ik weet geoptimaliseerd voor de Edge browser hoe gaat het met die browser. Hoewel het bij mij via de Chrome browser prima werkt.
Even voor de duidelijkheid de pagina opent scherm vullend zwart? U ziet niet eens de animatie van het Ziggo logo bij het openen?
Als voorbeeld een screenshot via mijn Tablet.
Zojuist in Edge geprobeerd en ook daar doet hij precies hetzelfde.
Klopt wat je zegt, ik krijg direct het donkere beeld (met donkere tekst) te zien. Geen animatie of iets dergelijks.
@Hoffie82 schreef:Zojuist in Edge geprobeerd en ook daar doet hij precies hetzelfde.
Klopt wat je zegt, ik krijg direct het donkere beeld (met donkere tekst) te zien. Geen animatie of iets dergelijks.
Dank voor de aanvulling.
We zouden moeten achterhalen welke onderdelen in de incognito modus niet worden mee geladen om zo de bron te vinden.
@tobiastheebezou een blik op een onderwaterscherm hier opheldering kunnen bieden? Of de menubalk van de browser zelf mogelijk dat we daar bepaalde plugins herkennen.
@Hoffie82 welke Firefox versie gebruik je?
Het kan inderdaad een extensie/plugin zijn, maar ook een cookie. De laatste verwijderen voor www.ziggogo.tv is dus ook nog te proberen. De developer tools laten inderdaad mogelijk zien wat de trigger is voor 'An error occurred'.
@tobiastheebe schreef:. De developer tools laten inderdaad mogelijk zien wat de trigger is voor 'An error occurred'.
Kan/wil jij dat voor Chrome of Firefox aan @Hoffie82 uitleggen hoe dat moet. De cookies en tijdelijke bestanden verwijderen zal wel lukken neem ik aan.
Van HAR Analyzer (toolbox.googleapps.com):
- Start de Firefox-ontwikkelaarstools in de netwerkmodus (Menu rechtsboven > Meer hulpmiddelen > Webontwikkelaarshulpmiddelen > Netwerk, of Ctrl-Shift-E/Cmd-Alt-E op macOS).
- Zet aan de rechterkant Persist logs (Registraties aanhouden) aan.
- Reproduceer het probleem.
- Sla de sessie op door met de rechtermuisknop op het raster te klikken en Alles opslaan als HAR te kiezen.
Ik heb dit zojuist gedaan (ik heb Firefox versie 133.0.3 (64-bits)).
Ik kon het HAR-bestand hier niet uploaden
(Het bestandstype (.har) wordt niet ondersteund. Geldige bestandstypen zijn: jpg, jpeg, gif, png, pdf, mov, mp4, avi, txt, doc, docx, odf, xls, xlsx, csv.)
dus heb hem in WeTransfer geupload. https://we.tl/t-0BBB4VebAi
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.