marion g

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ziggo GO werkt niet in Spanje

ik krijg met de ziggo go app in spanje geen toegang tot mijn tv pakket van ziggo.  met vreemde melding dat ik verbonden moet zijn met thuisnetwerk

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Is dat de Ziggo Go TV app op een TV? 

 

Zo ja, 

 

Tweede tv en Ziggo GO: zo kijk je tv

 

Waarom kan ik mijn Apple TV, Android TV of Amazon Fire Stick ontvanger niet meenemen buitenshuis en op vakantie in de EU?

Het gebruik van de boxjes aan je tv-toestel en apps op smart-tv’s vallen niet onder de 'Content Portabiliteit wetgeving' van onlinediensten en is daarom geen open internetdienst.

Wij moeten ons daarom houden aan de gemaakte afspraken met de contentpartijen.

De Apple TV, Android TV, Amazon Fire TV app van Ziggo is een ‘in huis oplossing’ voor een tweede en derde tv in huis.

Het is een vervanger van een extra tv-ontvanger en we bieden, zoals afgesproken met contentpartijen, alleen aan via ons eigen netwerk.

Om deze Ziggo GO app te kunnen gebruiken heb je dus ook een internetverbinding van Ziggo nodig.

Bekijk in context

20 Reacties 20
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Is dat de Ziggo Go TV app op een TV? 

 

Zo ja, 

 

Tweede tv en Ziggo GO: zo kijk je tv

 

Waarom kan ik mijn Apple TV, Android TV of Amazon Fire Stick ontvanger niet meenemen buitenshuis en op vakantie in de EU?

Het gebruik van de boxjes aan je tv-toestel en apps op smart-tv’s vallen niet onder de 'Content Portabiliteit wetgeving' van onlinediensten en is daarom geen open internetdienst.

Wij moeten ons daarom houden aan de gemaakte afspraken met de contentpartijen.

De Apple TV, Android TV, Amazon Fire TV app van Ziggo is een ‘in huis oplossing’ voor een tweede en derde tv in huis.

Het is een vervanger van een extra tv-ontvanger en we bieden, zoals afgesproken met contentpartijen, alleen aan via ons eigen netwerk.

Om deze Ziggo GO app te kunnen gebruiken heb je dus ook een internetverbinding van Ziggo nodig.

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

Lees dit maar eens dan zie je wat je fout doet.

https://www.ziggo.nl/entertainment/how-to/ziggo-go-kijken-in-de-eu

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@puppie Wat bedoel je met wat er fout gedaan wordt en op die pagina te vinden is?

Want de vraag gaat over de Ziggo Go TV app en niet over de Ziggo Go app of Ziggo Go TV.

Of begrijp ik iets verkeerd?

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Toch blijft ik het wel een heel vreemde regelingen vinden, als ik bijvoorbeeld mijn Shield TV meeneem op vakantie, dan mag ik geen tv kijken met de ZiggoGo app op deze mediaplayer. Maar als ik de ZiggoGo app op mijn telefoon gebruik om naar dezelfde mediaplayer te streamen, dan mag het weer wel. Terwijl dit allebei over hetzelfde WiFi netwerk gaat, en het eindresultaat (beeldkwaliteit) op de tv precies hetzelfde is, je hebt er alleen een extra apparaat (telefoon, tablet) voor nodig...

Ruud N

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb hetzelfde op mijn recreatieadres in Zeeland. Schijnt dat Ziggo niet wilt dat je van een Chromecast buiten een Ziggonetwerk kan profiteren. De enige optie is dan Airplay te gebruiken op een smart TV. Maar die moet je dan maar toevallig hebben. Niet erg klantvriendelijk van Ziggo.

Ruud N

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beetje een onzin argument als je je bedenkt dat er in het verleden wel reclame voor is gemaakt dat je ook op je vakantieadres Ziggo tv op zak hebt. Dit is gewoon een restrictie die de klant wordt opgelegd.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

die reclame gaat over Ziggo go op smartphone tablet en laptop

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Ruud N Schreef: Schijnt dat Ziggo niet wilt dat je van een Chromecast buiten een Ziggonetwerk kan profiteren. 

 

Als je streamt naar je chromecast zou het wel gewoon moeten werken. Alleen als je een chromecast met Android TV hebt, waar je de ZiggoGo app op hebt gezet werkt het weer niet, maar ook daar kun je gewoon naar toe streamen met de ZiggoGo app op je telefoon / tablet of laptop bijvoorbeeld...

Ruud N

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

En Chromecast gaat o.a. over casten van phone en/of tablet. Je gaat toch niet zeggen dat je het wel goed vind dat Ziggo dit beperkt tot hun eigen netwerken (?!)

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Ruud N de methode van een tablet of smartphone naar Chromecast casten wordt ook niet geblokkeerd. Dat mag pas als een klant meer dan 4 maanden buiten Nederland verblijft.

 

Ik kan nu de juiste bronnen niet terugvinden het komt er op neer dat ondanks de draagbaarheid van mediastreamers gebaseerd op AndroidTV TVOS van Apple of FireOS er geen leverplicht is vanuit de regels betreffende content portabliteit.

 

Die beperking past niet alleen Ziggo toe, en komt niet alleen vanuit Ziggo ook de content leveranciers spelen hierin een rol. Een provider mag niet zomaar alles vrijelijk distribueren via elke methode.

 

Wat bij het vakantie adres in Zeeland mee kan spelen is het publieke IP adres is dat wel geregistreerd binnen de EU?

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Voor de leesbaarheid een nieuwe reactie.

 

Zojuist de regelgeving gevonden.

Zie de link dit gaat op voor Nederland er is zoals te lezen valt alleen een leverplicht op smartphones en tablets. 

 

Waar het de start topic betreft gaat het weer om andere regels betreffende content portabliteit.

Ruud N

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ruud N

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het IP adres in Zeeland is een EU geregistreerd adres. Maar het komt er waarschijnlijk gewoon op neer dat ik moet overstappen op KPN Digitenne . 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Die link betreft kijken via een PC/ Laptop, Smartphone en of Tablet. De gewone Ziggo Go omgeving.  De andere app Ziggo Go TV gelden andere regels voor, ik zie zelf het verschil ook niet maar het is nu eenmaal wat het is.

 

Wat Digitenne betreft, dat is alleen nodig als u de commerciële kanalen wilt zien. Voor de NPO is elke TV of DVB-T2 ontvanger die H.265/HEVC ondersteund geschikt.

 

Waar het Ziggo Go betreft dat hoort via elk netwerk te werken zolang men in de EU is.

Ruud N

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat laatste klopt deels, wanneer je Ziggo Go op je mobiele device gebruikt. Maar niet via Chromecast. Heb inmiddels een abonnement afgesloten bij Canaldigitaal. Die heeft een vergelijkbare app zonder gedoe😉. á€14,95 pm.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Ruud N voor het casten via de Chromecast toestellen is er geen probleem. Voor de nieuwe generatie gebaseerd op AndroidTV heb je inderdaad een beperking.

 

Canal Digitaal heeft de Discovery kanalen niet meer en nog wat andere versoberingen, maar geen verkeerde keuze.

Jouk1

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik blijf het belachelijk vinden dat dit niet werkt. Ziggo mag dan zijn informatie ook wel eens aanpassen, en er duidelijk bij vermelden dat een fire stick alleen werkt op het ziggo netwerk. Ik heb dit juist aangeschaft om te gebruiken in Spanje omdat er nergens staat dat dit niet werkt. Hoe moet je dit weten als het wel werkt op een mobiel door te streamen naar de tv??

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Jouk1 


@Jouk1  schreef:

 omdat er nergens staat dat dit niet werkt. 


Tweede tv en Ziggo GO: zo kijk je tv

 

Steefb_1-1685293163534.png

 

 

Steefb_0-1685293139992.png

 

Veelgestelde vragen

 

 

Waarom kan ik mijn Apple TV, Android TV of Amazon Fire Stick ontvanger niet meenemen buitenshuis en op vakantie in de EU?


Het gebruik van de boxjes aan je tv-toestel en apps op smart-tv’s vallen niet onder de 'Content Portabiliteit wetgeving' van onlinediensten en is daarom geen open internetdienst. Wij moeten ons daarom houden aan de gemaakte afspraken met de contentpartijen. De Apple TV, Android TV, Amazon Fire TV app van Ziggo is een ‘in huis oplossing’ voor een tweede en derde tv in huis. Het is een vervanger van een extra tv-ontvanger en we bieden, zoals afgesproken met contentpartijen, alleen aan via ons eigen netwerk. Om deze Ziggo GO app te kunnen gebruiken heb je dus ook een internetverbinding van Ziggo nodig.

 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @Jouk1 

 

Het is inmiddels alweer een paar dagen geleden dat je actief was hier in je topic. Heb je wat gehad aan het antwoord van @Steefb ?

Uitgelicht topic