Vraag
Reacties
Oplossing
Martine2013
Level 2

Ziggo GO wel via 5G, niet via Wifi - op Faeröer eilanden

Goedenavond, ik ben nu op de Faeröer eilanden. Als ik op 5G zit kan ik wel programma’s kijken, maar op WIFI krijg ik de melding dat programma niet beschikbaar is. Waarom is dit en is dit logisch? Dank!

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
xJBx
Level 8

Dit kan te maken hebben met dat je alleen Ziggo binnen de EU kan gebruiken, en om dat de Faeröer eilanden buiten de EU vallen werk Ziggo daar dus niet.

Maar waarom kan je nu wel wel met 5G en met Wifi niet kijken, dat kan de volgende rede hebben.

Omdat je mobile provider de Faeröer eilanden in hun EU bundel hebben, word dit gezien dat het bij de EU hoort. Maar omdat Wifi via het vaste internet loopt en dat dus geregistreerd staat buiten de EU, kan je dus niet kijken via Wifi.

En nu vraag je je natuurlijk ook af waarom kan ik nu niet buiten de EU naar Ziggo Go kijken, dit heeft te maken met rechten van televisieprogramma's.

Bekijk in context

Garihd
Level 18

Welke locatie en of provider/ netwerk laat deze website zien als er via 5g wordt getest?

https://www.whatismyip.com/

Bekijk in context

0 Kudos
Martine2013
Level 2
Topicstarter
15 Reacties 15
xJBx
Level 8

Dit kan te maken hebben met dat je alleen Ziggo binnen de EU kan gebruiken, en om dat de Faeröer eilanden buiten de EU vallen werk Ziggo daar dus niet.

Maar waarom kan je nu wel wel met 5G en met Wifi niet kijken, dat kan de volgende rede hebben.

Omdat je mobile provider de Faeröer eilanden in hun EU bundel hebben, word dit gezien dat het bij de EU hoort. Maar omdat Wifi via het vaste internet loopt en dat dus geregistreerd staat buiten de EU, kan je dus niet kijken via Wifi.

En nu vraag je je natuurlijk ook af waarom kan ik nu niet buiten de EU naar Ziggo Go kijken, dit heeft te maken met rechten van televisieprogramma's.

Garihd
Level 18

Dat een mobiele provider ergens dekking heeft of onderdeel van een bundel hoort geen verschil te maken het blijft buiten de EU. 

Wat dan wel mogelijk is dat het IP adres waarmee de 5G verbinding wordt gemaakt in een EU land is geregistreerd.

Officieel hoort voor deze locatie beide methoden niet te werken.

Deze eilanden groep heeft twee mobiele netwerken waar diverse providers roaming overeenkomsten mee hebben. Dat zal verder los van het gebruik van bijvoorbeeld Ziggo Go.

Arnold711
Level 10

Volgens mij moet je daarvoor een VPN verbinding maken en deze op Nederland zetten.

0 Kudos
Template
Level 17

@Arnold711 wrote:

Volgens mij moet je daarvoor een VPN verbinding maken en deze op Nederland zetten.

Er zijn al meerdere topics dat dit niet werkt 

Martine2013
Level 2
Topicstarter

Dank je wel, ik weet het rechten-verhaal maar dit gedrag leek inconsistent. 

0 Kudos
Martine2013
Level 2
Topicstarter

De locatie van IP ADRES zou het inderdaad kunnen zijn. Afijn, mijn bundel heeft nog voldoende gigjes maar ik wil graag snappen hoe het werkt en zou moeten werken ☺️. Dank voor je reactie! 

0 Kudos
Steefb
Level 20

@Martine2013  schreef:

Dank je wel, ik weet het rechten-verhaal maar dit gedrag leek inconsistent. 

Dat is het ook, Lijkt me een fout van de gsm provider in jouw voordeel.

Garihd
Level 18

Welke locatie en of provider/ netwerk laat deze website zien als er via 5g wordt getest?

https://www.whatismyip.com/

0 Kudos
Martine2013
Level 2
Topicstarter

IMG_0358.png

0 Kudos
Martine2013
Level 2
Topicstarter

Dit zal het verklaren ☺️, dank voor alle reacties!

Garihd
Level 18

@Martine2013  Die gegevens zou toch inhouden dat je mobiele data verkeer via een vpn loopt. 

Dit is niet wat ik had verwacht via het mobiele netwerk van Faraoer Telecom.

Nu ben ik toch wel benieuwd wat er staat met een Wifi verbinding.

0 Kudos
Martine2013
Level 2
Topicstarter

Hi Garihd, op wifi heb ik dit:

IMG_0379.png

Garihd
Level 18

Ditzelfde zou ik via een mobiele data verbinding verwachten.

Hoe dan ook je kan kijken dus geniet ervan. Hoe en waarom dat blijft vreemd. 

anoniemforum
Level 19

ip-adres is van buiten de eu

0 Kudos
Garihd
Level 18

@anoniemforum  schreef:

ip-adres is van buiten de eu

@anoniemforum  dat klopt natuurlijk voor de locatie, waar het om gaat dat met een mobiele data verbinding er ook een ip- adres buiten de EU zou moeten zijn en vreemd genoeg is dat niet het geval.