Karel5

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ziggo GO via google chromecast in het buitenland

In het buitenland kan ik met Ziggo Go Nederlandse zenders zien op mijn telefoon. Als ik mijn Google Chromecast meeneem en inplug op de daar aanwezige TV , werkt het streamen da

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Er zijn meerdere ZiggoGO applicaties met de volgende eigenschappen:

  • ZiggoGO app werkt op mobiele devices en casten naar chromcast
  • ZiggoGO TV app werkt op AndroidTV en AppleTV, Fire TV, GoogleTV chromecast alleen op een Ziggo internet aansluiting
  • ZiggoGo.tv website werkt op PC’s, laptops en hdmi kabel naar een TV als monitor

 

Zie ook:

https://www.ziggo.nl/televisie/ziggo-go/ziggo-go-tweede-tv

 

Bekijk in context

9 Reacties 9
Garihd

Level 16
  • 2023Posts
  • 72Oplossingen
  • 1106Likes

De Android-TV variant Ziggo Go TV genoemd zal alleen werken met een vaste Ziggo verbinding. Als het een oudere Chromecast variant betreft zou vanaf een tablet of Smartfoon gecast kunnen worden.

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Er zijn meerdere ZiggoGO applicaties met de volgende eigenschappen:

  • ZiggoGO app werkt op mobiele devices en casten naar chromcast
  • ZiggoGO TV app werkt op AndroidTV en AppleTV, Fire TV, GoogleTV chromecast alleen op een Ziggo internet aansluiting
  • ZiggoGo.tv website werkt op PC’s, laptops en hdmi kabel naar een TV als monitor

 

Zie ook:

https://www.ziggo.nl/televisie/ziggo-go/ziggo-go-tweede-tv

 

Dr-Diesel

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
  • ZiggoGO TV app werkt op AndroidTV en AppleTV, Fire TV, GoogleTV chromecast alleen op een Ziggo internet aansluiting

Ik dacht dit te omzeilen dmv een  VPN verbinding , VPN verbinding opgestart via mijn Draytek router, als ik in Frankrijk ben en dan mijn ip adres controleer, dan geeft hij ook echt aan dat ik via mijn huis Ip adres ben verbonden echter krijg de melding dat ik niet verbonden ben via een ziggo aansluiting ?

 

Wat zie ik over het hoofd ?

 

HRJ

Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes

De Chromecast Google TV moet verbonden zijn met het Ziggo netwerk. Heb je een vpn app op de CCGTV geïnstalleerd en een verbinding met je thuis netwerk opgezet ? Zelf heb ik Wireguard op mijn CCGTV geïnstalleerd die met de vpn server thuis verbinding maakt. Werkt perfect.

Dr-Diesel

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Geen VPN app op de CCGTV geïnstalleerd.

 

Ik maak van mijn telefoon een hotspot, deze is via een VPN verbonden met mijn thuisnetwerk, als ik het Ip adres controleer, is dat ook het thuis Ip adres van mijn Ziggo 

 

De CCGTV is dan verbonden met mijn hotspot.

 

Het maakt geen verschil of mijn telefoon op dat moment gebruik maakt van 4G of het beschikbare wifi punt in Frankrijk.

 

Krijg toch de melding dat ik verbonden moet zijn met het ziggo netwerk 

Garihd

Level 16
  • 2023Posts
  • 72Oplossingen
  • 1106Likes

@Dr-Diesel is dat een Android telefoon? Blijkbaar kan een android toestel standaard geen vpn delen met de Hotspot.

Dan zal de optie die @HRJ beschijft beter werken.

 

Bron

Dr-Diesel

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Garihd 

 

Met een Iphone, voorzien van de laatste software.

Garihd

Level 16
  • 2023Posts
  • 72Oplossingen
  • 1106Likes

@Dr-Diesel  schreef:

@Garihd 

 

Met een Iphone, voorzien van de laatste software.


Blijkbaar kan daar hetzelfde voor opgaan. Bron

De vpn zal echt op de Ccgtv moeten worden ingesteld.

Bvleuten

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Werkte bij mij ook niet. Uiteindelijk hele simpele, maar niet snelle, oplossing gevonden. Op de chromecast een webbrowser die video afspeelt gedownload (voor mij open tv browser) naar de webpagina Www.Ziggogo.tv inloggen en het werkt.. apen toe wat geduld omdat het niet snel laad maar kan wel mijn opgenomen programma’s overal ter wereld bekijken met een chromecast

Uitgelicht topic