Dag Moderator Alex,
We zijn al enkele maanden aan het corresponderen en testen i.v.m. problemen met RTL4, zowel via de coax als via casting met ZiggoGo. Ik ben nu een paar weken verder en terug van vakantie, maar zie dat beide al lang lopende topics over dit onderwerp inmiddels door jullie zijn gearchiveerd. Ik kan dit bericht daar dus niet kwijt, dus open noodgedwongen maar weer een nieuw topic.
We hebben in onderling overleg uitgebreid allerlei zaken getest, er is diverse apparatuur vervangen en jullie monteur is drie keer hier in huis komen kijken en meten. Ik hoop daarom dat een eventuele andere moderator die dit topic nu oppakt eerst even bladert door de voorafgaande uitvoerige correspondentie en niet meteen met de vraag "of de stekker er wel goed in zit" komt.
Samenvattend:
1. De coaxkabel gebruiken we thuis niet meer: we kijken nu lineair (en max. 2 dagen terug) via jullie recent geleverde Next Mini die onze eerdere CI+ module vervangt. Dit gaat inmiddels zonder problemen c.q. hickups.
2. Streamen vanaf de tablet met ZiggoGo naar de Google Chromecast aan onze (niet-smart) tv thuis hebben we vanwege de vakantie en omdat we de Next Mini gingen gebruiken (nog) niet meer geprobeerd - daar kan ik dus nog niks over zeggen.
3. Zoals eerder gemeld kijken wij ook streaming via ZiggoGo op onze boot. Daar hebben we een Vodafone 4G aansluiting voor internet, dus eventuele problemen met onze vaste verbinding thuis spelen daar geen rol. Ook gebruiken we daar een andere tablet, een aparte Google Chromecast en een andere tv.
Onze meest recente ervaring (van vorige week) is dat we op laatste locatie nog steeds dezelfde problemen ondervinden bij streamen met ZiggoGo, namelijk dat kort na de start van een uitzending de stream afwisselend een halve minuut blijft hangen (het draaiende cirkeltje), dan weer een paar seconden verder gaat en dat eindeloos blijft herhalen totdat we de app sluiten en de stream herstarten. En voor de duidelijkheid: nog steeds alleen bij RTL4!
Vriendelijke groet,
John Cornelissen.
Bedankt voor jullie geduld in dit topic. De oorzaak van het probleem is inmiddels duidelijk en we werken hard aan de oplossing.
Volg dit topic voor updatesWe focussen ons nu uitsluitend op:
Inmiddels hebben we gelukkig weer nieuwe voorbeelden hiervan ontvangen en is het onderzoek recent weer hervat. Ik hoop dus dat hier spoedig iets uitkomt. Nieuwe voorbeelden blijven overigens meer dan welkom in dit topic!
@mheuzen - Dank voor je meldingen en vooral de complete informatie! Ik heb je situatie toegevoegd aan het onderzoek dat hiernaar loopt.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hi @cornelissen1961,
Allereerst excuses dat we beide topics hebben gearchiveerd zonder communicatie. Het is in ieder goed dat je een nieuw topic bent gestart, ook om even met een frisse blik naar de hele situatie te kijken. Uiteraard wel met de kennis in ons achterhoofd van alle vorige communicatie.
Fijn om in ieder geval te horen dat je geen problemen meer hebt via lineaire televisie, ondanks dat dat ook allemaal wat omslachtig is gegaan.
Dan de problemen wat betreft het casten van RTL4: Dit hebben we destijds kunnen reproduceren en doorgezet. Echter, naar wat ik heb begrepen is dit toen opgelost en kon het ook niet meer gereproduceerd worden. Ik begrijp uit je bericht dat we weer terug bij af zijn helaas. Ik ga opnieuw intern controleren of dit weer (/nog steeds?) speelt en het verzoek het onderzoek te hervatten.
Ik heb aan dit topic opnieuw een label gehangen waarbij we om meer voorbeelden vragen. Hopelijk vinden meer klanten die dit probleem hebben dit topic.
Dank je Alex!
Zoals ik al meldde ondervonden we tot dusver alleen op ons boot nog problemen, bij het streamen van RTL4 via de ZiggoGo app over de 4G-aansluiting van Vodafone (een vaste kabelaansluiting of een Next-box hebben we daar immers niet).
Vanwege vakanties hebben we sinds het probleem met ZiggoGo door jullie als opgelost was gemeld amper nog in de thuissituatie tv gekeken via de app, omdat het met de Next-box immers feilloos verliep (en nog steeds verloopt).
Ik zal daarom de komende dagen en weken ook thuis eens wat vaker weer de app i.c.m. de Chromecast van Google gebruiken en het melden als daar opnieuw problemen optreden bij RTL4.
Vriendelijke groet, John Cornelissen.
Dag Alex,
Inmiddels een paar dagen weer thuis gestoeid met dit probleem en hier de bevindingen, die helaas onveranderd zijn:
Ik stream vanaf mijn tablet of smartphone (beiden geprobeerd) met ZiggoGo (laatste versie) via de Google dongle naar de HDMI-ingang van de TV. De tablet en de dongle zijn zoals bekend met door jullie monteur gemeten ruim voldoende snelheid verbonden met het internet via ons WiFi-netwerk en de Ziggo-aansluiting thuis. De coaxkabel is niet aangesloten en de Next Mini staat uit. Ik kijk naar RTL-4 tijdens de ochtenduren (bij andere zenders zijn er geen hick-ups én later op de dag ook niet bij RTL4; dit laatste is consequent het geval). En opnieuw begint de stream na enkele minuten te "hangen" (telkens ca. 15 seconden en met tussenpozen van ca. 1 minuut).
Daarmee heb ik thuis dus exact dezelfde storing, onder compleet andere situaties wat betreft infrastructuur. Hetzelfde gebeurt zoals eerder gezegd immers ook op mijn boot, waar een andere tv staat, met een andere dongle, een andere tablet én een andere internetverbinding nl. draadloos 4G van jullie collega's van Vodafone. Ik kan dus op dit moment nog steeds niet anders concluderen dat het probleem in de app zit danwel in de data die deze vanuit de Ziggo-servers ontvangt.
Er zit een schermafdruk van de bekende "draaiende cirkel" bij deze post. Ik heb een en ander ook gefilmd, maar dat bestand is helaas te groot om hier te kunnen posten.
Hi @cornelissen1961 - Ik heb vandaag enkele testen gedaan, maar kreeg geen buffering-problemen meer naar voren. Daarbij moet ik wel zeggen dat de kwaliteit minder snel 'vooruit' ging, dan bij andere kanalen (vaak begint het op SD en/of gaat 'ie naar SD als er iets is met de verbinding). Heb jij het de afgelopen tijd nog geprobeerd en zo ja, een verschil in ervaring gemerkt?
Dag Alex,
De situatie rond RTL4 is sinds mijn laatste update ongewijzigd:
- Thuisaansluiting via Ziggo kabel, rechtstreeks op coax-ingang: niet meer aangesloten
- Thuisaansluiting via Ziggo kabel, Next Mini direct aan tv: geen problemen meer
- Thuisaansluiting via Ziggo kabel, ZiggoGo via Chromecast: nog steeds hick-ups
- Bootaansluiting via Vodafone 4G, rechtstreeks op coax-ingang: kan uiteraard niet
- Bootaansluiting via Vodafone 4G, Next Mini direct aan tv: is daar niet aanwezig
- Bootaansluiting via Vodafone 4G, ZiggoGo via Chromecast: nog steeds hick-ups
Samenvattend: op beide locaties, met totaal verschillende manieren gekoppeld aan het internet, met verschillende Chromecast-boxen en met verschillende tablets, hebben we nog steeds dezelfde problemen met RTL-4 via de ZiggoGo app, zowel bij lineair streamen als bij terugkijken.
Groeten,
John C.
Dag Alex,
Even een update c.q. herbevestiging van mijn vorige bericht.
Deze week verblijven wij weer op onze boot in Friesland. Ook daar ondervinden we nog steeds dezelfde problemen met RTL-4. Het beeld "hangt" vanaf ca. 5 minuten na het starten van een stream elke pakweg 30 seconden. Wellicht ten overvloede nogmaals onze configuratie op deze locatie: draadloze internetverbinding via 4G van Vodafone, streaming vanaf ZiggoGo op Android tablet naar de Google dongle aan onze tv. Probleem ligt zoals al vaker aangegeven dus niet aan de Ziggo kabelverbinding, want die ligt hier op het vaarwater uiteraard niet. Met andere zenders dan RTL-4 hebben we geen problemen met streamen. Situatie is dus identiek aan die welke we thuis op onze vaste aansluiting hebben.
Heb jij vanaf jullie kant nog een statusupdate?
Groeten, John C.
Hi @cornelissen1961 - Dank voor je bericht. Het probleem en de factoren zijn inderdaad duidelijk. Ik kan het hier ook (opnieuw) reproduceren. De hypothese is vooralsnog dat er iets 'volloopt', want na de ervaring van RTL4, doet de Chromecast sowieso erg moeilijk om daarna überhaupt iets te casten zonder problemen. Inhoudelijk heb ik helaas nog geen verdere update.
Het was mij zelf ook al opgevallen dat na het opnieuw starten van de ZiggoGo app (na een storing) we weer even korte tijd kunnen kijken, waarna de stream opnieuw stokt. Maar dat is natuurlijk geen prettige manier om tv te kijken, dus ik hoop dat Ziggo na zo'n lange tijd van problemen eindelijk eens met een oplossing komt...
Dag Alex,
Is er misschien al wat meer bekend over wanneer de problemen met ZiggoGo i.c.m. Chromecast zullen zijn opgelost?
Ik vraag dat omdat wij zoals je weet nog steeds problemen hadden met RTL-4 bij een mobiele internetverbinding via Vodafone op onze boot.
Vriendelijke groet, John Cornelissen.
Hi @cornelissen1961 - We zitten helaas vooralsnog in een impasse. We kunnen het op een Chromecast V1 reproduceren, maar verder hebben we nog op geen enkele andere manier kunnen reproduceren. In al deze tijd hebben we ook niet meer meldingen ervan binnen gekregen, wat het onderzoek doet vastlopen. Met jouw ervaringen, verwacht ik nog steeds dat er een specifiek scenario is wat een probleem aan onze kant is, maar daar is meer informatie voor nodig. Mogelijk kunnen we nog op afstand inzoomen op een sessie van jou of bij de Chromecast V1, maar dat is nog even afwachten. Net als dat er hopelijk alsnog meer meldingen van binnenkomen om het onderzoek te doen bespoedigen.
Dag Alex,
Ik heb n.a.v. deze langlopende case een vraag, maar ik wil niet allerlei persoonlijke informatie op het forum zetten. Kan ik je een direct message sturen?
Groeten, John C.
Hi @cornelissen1961 - Ik heb je een privébericht gestuurd waar je op kunt reageren.
(Alsof de duivel er mee speelt, hebben we inmiddels ook een tweede melder overigens. Wordt hopelijk snel vervolgd)
Dag Alex,
Ik heb enkele brokjes nieuwe informatie waar jullie misschien nog iets mee kunnen.
1. Mijn broer is ook Ziggo-klant en gebruikt nog steeds jullie 'oude' mediabox met CI-kaartslot. Toen ik recent dit probleem met hem besprak, meldde hij exact dezelfde ervaring met het kijken naar RTL4 (regelmatig blokkerig beeld) zoals ik die tot enkele maanden geleden had. Hoe zijn tv precies is aangesloten kon hij me helaas niet vertellen (hij is niet zo technisch) en die aansluiting is destijds (enkele jaren geleden) dan ook door een monteur van Ziggo uitgevoerd. Interessant detail: mijn broer woont in Flevoland, meer dan 200 km van Heerlen waar ik dezelfde problemen had. Daarmee lijkt mij een oorzaak in de wijk of een lokaal verdeelstation onwaarschijnlijk.
2. Zoals ik in het begin van dit traject ook al eens meldde, hadden ook mijn ouders hetzelfde probleem (en die wonen slechts een paar kilometer bij mij vandaan). Hun configuratie is (of beter: 'was', zie verderop) identiek aan die van mij: ze hadden de ZiggoGo-app op een Android tablet, verbonden met aan Samsung niet-smart-tv met CI-insteekkaart via een Google Chromecast dongle. Daarbij zagen ook zij regelmatig het 'hang-up' klokje bij het streamen van RTL4, net als ik. Daarnaast hadden ze (net als ik destijds) ook een rechtstreekse live-tv koppeling via coax en daar traden eveneens beeldstoringen op bij RTL4. Deze laatste manier van tv kijken gebruikten ze het meest, omdat werken met tablets en apps gezien hun leeftijd niet zo makkelijk is. Ze hadden overigens ook nog de oude mediabox, maar die stond al die tijd onaangeroerd nog in de doos op zolder omdat die in hun opinie niets toevoegde aan wat ze al hadden. Vorige week heb ik via hun account op de website van Ziggo in het kader van jullie omruilactie een Next Mini aangevraagd en bij hun geïnstalleerd. Daarbij heb ik alles 'omgezet' naar internet en de coaxaansluiting volledig buiten gebruik gesteld. En raad eens: sindsdien is er niet één keer een storing geweest...
Vriendelijke groet,
John Cornelissen.
Goedemorgen. Ik heb dit topic gelezen en ik heb nu enkele weken soortgelijke ervaringen. Wat ik heb verzameld is het volgende:
Informatie
Symptomen
Bij (live, dus als de uitzending nog bezig is) terugkijken van SBS6, programma Vandaag Inside merk ik dat na een aantal minuten het beeld en geluid vastloopt en na 10-30 seconden automatisch weer door gaat. Dit gebeurt nu al enkele weken en elke avond dat ik het terugkijk.
Ik heb een keer uitgebreide diagnostische info aangezet (Video Overlay) in de Ziggo App op de Chromecast en op het moment dat het beeld vastloopt, staat er "playbackstate: buffering".
Hoop dat deze informatie helpt en zou het fijn vinden om dit probleem op te kunnen lossen. Als er meer info nodig is, dan hoor ik dat graag.
We focussen ons nu uitsluitend op:
Inmiddels hebben we gelukkig weer nieuwe voorbeelden hiervan ontvangen en is het onderzoek recent weer hervat. Ik hoop dus dat hier spoedig iets uitkomt. Nieuwe voorbeelden blijven overigens meer dan welkom in dit topic!
@mheuzen - Dank voor je meldingen en vooral de complete informatie! Ik heb je situatie toegevoegd aan het onderzoek dat hiernaar loopt.
Aangezien mijn RTL4-probleem zich niet meer heeft voorgedaan sinds ik onze CI+ module heb vervangen door een Next Mini én bij mijn ouders hetzelfde probleem is opgelost nadat ik daar hun Humax mediabox ook heb vervangen door een Next Mini, is er wat mij betreft inderdaad alleen nog maar een probleem bij gebruik van de ZiggoGo-app i.c.m. Chromecast. Iets breder kijkend betekent dit nog steeds een probleem voor iedere klant die niet kan kijken via de vaste Ziggo-aansluiting thuis, bijvoorbeeld omdat hij vaak mobiel is en daarom gebruik moet maken van een 4G-verbinding (zoals ik).
Het is hier alweer enige tijd stil, maar dit probleem lijkt helaas nog steeds te spelen. We hebben navraag gedaan naar de laatste stand van zaken.
Pijnlijk genoeg is er opnieuw geen update te melden, het probleem is nog steeds in onderzoek.
Ik merk ook als ik VI vandaag op SBS6 terugkijk via Ziggo GO, dus als de uitzending al is afgelopen, dat na enige tijd de boel stil staat. Dan weer even beeld en geluid, dan weer stil. Het gebeurt overigens ook als ik life kijk. Heel irritant! Bij ce publieke zenders gebeurt dit vrijwel nooit!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.