Vraag
Reacties
Aankondigingen
Let op: In het weekend van 14 en 15 juni doen we een upgrade van onze systemen waardoor ook het inloggen op de Ziggo Community beperkt mogelijk is. Vanaf maandag werkt het weer als vanouds.
cornelissen1961
Level 4

Ziggo GO via Chromecast gaat haperen bij uitgesteld kijken van live programma

Dag Moderator Alex,

 

We zijn al enkele maanden aan het corresponderen en testen i.v.m. problemen met RTL4, zowel via de coax als via casting met ZiggoGo. Ik ben nu een paar weken verder en terug van vakantie, maar zie dat beide al lang lopende topics over dit onderwerp inmiddels door jullie zijn gearchiveerd. Ik kan dit bericht daar dus niet kwijt, dus open noodgedwongen maar weer een nieuw topic.

 

Lees meer

We hebben in onderling overleg uitgebreid allerlei zaken getest, er is diverse apparatuur vervangen en jullie monteur is drie keer hier in huis komen kijken en meten. Ik hoop daarom dat een eventuele andere moderator die dit topic nu oppakt eerst even bladert door de voorafgaande uitvoerige correspondentie en niet meteen met de vraag "of de stekker er wel goed in zit" komt.

 

Samenvattend:

1. De coaxkabel gebruiken we thuis niet meer: we kijken nu lineair (en max. 2 dagen terug) via jullie recent geleverde Next Mini die onze eerdere CI+ module vervangt. Dit gaat inmiddels zonder problemen c.q. hickups.

2. Streamen vanaf de tablet met ZiggoGo naar de Google Chromecast aan onze (niet-smart) tv thuis hebben we vanwege de vakantie en omdat we de Next Mini gingen gebruiken (nog) niet meer geprobeerd - daar kan ik dus nog niks over zeggen.

3. Zoals eerder gemeld kijken wij ook streaming via ZiggoGo op onze boot. Daar hebben we een Vodafone 4G aansluiting voor internet, dus eventuele problemen met onze vaste verbinding thuis spelen daar geen rol. Ook gebruiken we daar een andere tablet, een aparte Google Chromecast en een andere tv.

Onze meest recente ervaring (van vorige week) is dat we op laatste locatie nog steeds dezelfde problemen ondervinden bij streamen met ZiggoGo, namelijk dat kort na de start van een uitzending de stream afwisselend een halve minuut blijft hangen (het draaiende cirkeltje), dan weer een paar seconden verder gaat en dat eindeloos blijft herhalen totdat we de app sluiten en de stream herstarten. En voor de duidelijkheid: nog steeds alleen bij RTL4!

 

Vriendelijke groet,

John Cornelissen.

 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oorzaak bekend

Bedankt voor jullie geduld in dit topic. De oorzaak van het probleem is inmiddels duidelijk en we werken hard aan de oplossing.

Volg dit topic voor updates
Uitgelicht
Alex
Community Moderator

We focussen ons nu uitsluitend op:

Wanneer je Ziggo GO via een Chromecast kijkt en je start een programma vanaf het begin dat op dat moment ook nog live is, gaat de stream na een aantal minuten bufferen om de zoveel seconden. Dit herstelt zichzelf niet. Het lijkt op meerdere kanalen te spelen, waaronder RTL4. Het staat los van de verbinding.

Inmiddels hebben we gelukkig weer nieuwe voorbeelden hiervan ontvangen en is het onderzoek recent weer hervat. Ik hoop dus dat hier spoedig iets uitkomt. Nieuwe voorbeelden blijven overigens meer dan welkom in dit topic!

 

@mheuzen - Dank voor je meldingen en vooral de complete informatie! Ik heb je situatie toegevoegd aan het onderzoek dat hiernaar loopt.

1 Kudos
22 Reacties 22
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Frank V te DD en anderen - Deze week zijn verbeteringen uitgevoerd om dit probleem minder vaak te doen voorkomen. We zijn er nog niet, het kan nog steeds gebeuren, maar ik hoop dat je ervaring wel al verbetert hiermee.

0 Kudos
GW2
Level 2

Zelfde hier Rtl4 met terugkijken om de zoveel tijd “bufferen” ziggo wifi ziggo go app Live vasten andere zenders prima 

0 Kudos
Vincent
Community Moderator
Community Moderator

Inderdaad, dit kreeg het onderzoeksteam ook weer in het vizier. Het onderzoek en werken aan een structurele oplossing krijgt dan ook weer de volledige aandacht. Zodra er vorderingen zijn, melden we het natuurlijk via deze weg.

0 Kudos