Dag Moderator Alex,
We zijn al enkele maanden aan het corresponderen en testen i.v.m. problemen met RTL4, zowel via de coax als via casting met ZiggoGo. Ik ben nu een paar weken verder en terug van vakantie, maar zie dat beide al lang lopende topics over dit onderwerp inmiddels door jullie zijn gearchiveerd. Ik kan dit bericht daar dus niet kwijt, dus open noodgedwongen maar weer een nieuw topic.
We hebben in onderling overleg uitgebreid allerlei zaken getest, er is diverse apparatuur vervangen en jullie monteur is drie keer hier in huis komen kijken en meten. Ik hoop daarom dat een eventuele andere moderator die dit topic nu oppakt eerst even bladert door de voorafgaande uitvoerige correspondentie en niet meteen met de vraag "of de stekker er wel goed in zit" komt.
Samenvattend:
1. De coaxkabel gebruiken we thuis niet meer: we kijken nu lineair (en max. 2 dagen terug) via jullie recent geleverde Next Mini die onze eerdere CI+ module vervangt. Dit gaat inmiddels zonder problemen c.q. hickups.
2. Streamen vanaf de tablet met ZiggoGo naar de Google Chromecast aan onze (niet-smart) tv thuis hebben we vanwege de vakantie en omdat we de Next Mini gingen gebruiken (nog) niet meer geprobeerd - daar kan ik dus nog niks over zeggen.
3. Zoals eerder gemeld kijken wij ook streaming via ZiggoGo op onze boot. Daar hebben we een Vodafone 4G aansluiting voor internet, dus eventuele problemen met onze vaste verbinding thuis spelen daar geen rol. Ook gebruiken we daar een andere tablet, een aparte Google Chromecast en een andere tv.
Onze meest recente ervaring (van vorige week) is dat we op laatste locatie nog steeds dezelfde problemen ondervinden bij streamen met ZiggoGo, namelijk dat kort na de start van een uitzending de stream afwisselend een halve minuut blijft hangen (het draaiende cirkeltje), dan weer een paar seconden verder gaat en dat eindeloos blijft herhalen totdat we de app sluiten en de stream herstarten. En voor de duidelijkheid: nog steeds alleen bij RTL4!
Vriendelijke groet,
John Cornelissen.
Bedankt voor jullie geduld in dit topic. De oorzaak van het probleem is inmiddels duidelijk en we werken hard aan de oplossing.
Volg dit topic voor updatesWe focussen ons nu uitsluitend op:
Inmiddels hebben we gelukkig weer nieuwe voorbeelden hiervan ontvangen en is het onderzoek recent weer hervat. Ik hoop dus dat hier spoedig iets uitkomt. Nieuwe voorbeelden blijven overigens meer dan welkom in dit topic!
@mheuzen - Dank voor je meldingen en vooral de complete informatie! Ik heb je situatie toegevoegd aan het onderzoek dat hiernaar loopt.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hi @Frank V te DD en anderen - Deze week zijn verbeteringen uitgevoerd om dit probleem minder vaak te doen voorkomen. We zijn er nog niet, het kan nog steeds gebeuren, maar ik hoop dat je ervaring wel al verbetert hiermee.
Zelfde hier Rtl4 met terugkijken om de zoveel tijd “bufferen” ziggo wifi ziggo go app Live vasten andere zenders prima
Inderdaad, dit kreeg het onderzoeksteam ook weer in het vizier. Het onderzoek en werken aan een structurele oplossing krijgt dan ook weer de volledige aandacht. Zodra er vorderingen zijn, melden we het natuurlijk via deze weg.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.