1
Vraag
2
Reacties
Rene13

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo GO via Chromecast/5G - melding dat ik verbonden moet zijn met Ziggo Thuisnetwerk.

Ik heb een nieuwe Google Chromecast met daarop de Ziggo-app. Ik maak verbinding via een hotspot op mijn telefoon met 5G (Vodafone).

 

De app start prima op maar als ik iets wil bekijken krijg ik melding:

“Helaas, je kan deze video volgens afspraak met de content aanbieder vanaf dit IP netwerk niet bekijken. Je moet verbonden zijn met je Ziggo thuisnetwerk.”

 

Hoe los ik dit op?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Rene13

 

Ik zie dat je hier al veel handige informatie en antwoorden hebt gekregen. Ik wil voor de zekerheid nog even een stukje uit het antwoord van @Jaapje en @RoWi. extra uitlichten: "je kunt wel streamen vanaf je telefoon naar een chromecast bijvoorbeeld".

 

De app op je Chromecast zelf is inderdaad de Ziggo GO TV app en wordt  gezien als oplossing voor een extra TV in huis, daar is een Ziggo-verbinding voor nodig. Je kunt echter ook nog steeds casten naar deze Chromecast via je telefoon of tablet. Dan heb je deze restrictie niet.

Bekijk in context

14 Reacties 14
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Rene13 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens ook klant ben.

Wat u omschrijft klopt inderdaad: de Ziggo Go TV apps die geïnstalleerd worden op uw Chromecast en onder andere smartTV of AppleTV werken alleen binnen uw eigen Ziggo-thuisnetwerk.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Tweede tv en Ziggo GO: zo kijk je tv

 

Het gebruik van de boxjes aan je tv-toestel en apps op smart-tv’s vallen niet onder de 'Content Portabiliteit wetgeving' van onlinediensten en is daarom geen open internetdienst. Wij moeten ons daarom houden aan de gemaakte afspraken met de contentpartijen. De Apple TV, Android TV, Amazon Fire TV app van Ziggo is een ‘in huis oplossing’ voor een tweede en derde tv in huis. Het is een vervanger van een extra tv-ontvanger en we bieden, zoals afgesproken met contentpartijen, alleen aan via ons eigen netwerk. Om deze Ziggo GO app te kunnen gebruiken heb je dus ook een internetverbinding van Ziggo nodig.

Rene13
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Teleurstellend... Ziggo geeft aan dat je met Ziggo GO je favoriete tv-programma's ook vanaf je vakantieadres in 27 landen binnen de EU kan kijken. Nu werkt het dus wel vanaf mijn telefoon of tablet maar niet (op een fatsoenlijk scherm) via de Chromecast.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Rene13  schreef:

Teleurstellend... Ziggo geeft aan dat je met Ziggo GO je favoriete tv-programma's ook vanaf je vakantieadres in 27 landen binnen de EU kan kijken.


Dat klopt, als het gaat om de Ziggo Go app op uw tablet of telefoon. Maar de Ziggo Go TV app is nèt weer een ander verhaal zoals @Bert al aangaf.
Buiten uw thuisnetwerk blijft het natuurlijk wel jammer en teleurstellend dat u buitenshuis niet optimaal gebruik kunt maken van uw smartTV of Chromecast.

Een mogelijk alternatief zonder veel gedoe: NLZiet.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Rene13  schreef:

Teleurstellend... Ziggo geeft aan dat je met Ziggo GO je favoriete tv-programma's ook vanaf je vakantieadres in 27 landen binnen de EU kan kijken. Nu werkt het dus wel vanaf mijn telefoon of tablet maar niet (op een fatsoenlijk scherm) via de Chromecast.


Online tv kijken op mobiel, tablet en laptop en streamen met een Chromecast - Ziggo GO

 

Ziggo GO app streamen naar tv | Klantenservice | Ziggo

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Wat vooral jammer is in dit geval dat het Giganet van VodafoneZiggo toch deze scheiding kent.

 

@Rene13als u de Ziggo Go TV app van uw Chromecast met GoogleTV verwijderd zou u vanuit de app moeten kunnen casten. Letop de Ziggo app moet wel echt worden verwijderd.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@RoWi.  schreef:

Wat vooral jammer is in dit geval dat het Giganet van VodafoneZiggo toch deze scheiding kent.


Ik denk zelf dat VodafoneZiggo hier wel wat laat liggen en zou het misschien geen gek idee zijn als Ziggo-abonnees met een Vodafone-abonnement het Vodafone-netwerk als een eigen Ziggo-netwerk zou erkennen. Dan zou je met een Vodafone-data-only-simkaart (bestaan die?) bijvoorbeeld via een mifirouter in je caravan, camper of boot kunnen installeren en kun je via een smartTV of AppleTV ZiggoGo TV kijken.

Alternatieven zie ik tóch een beetje als een workaround: casten via je telefoon of een HDMI-kabel vanaf je laptop verbinden met je TV.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Wim C. Het zou een mooie stap zijn echter zal het niet snel gebeuren ook bij mijn huidige provider is hun mobiele netwerk niet bruikbaar met hun smart TV app. Ook daar moet je jezelf 'behelpen' met de cast methode.

 

 

Ja, Vodafone heeft data only sims echter is dat idioot duur, dan kan je net zo goed een 'gewone' sim gebruiken, wat officieel niet mag in een mifirouter.

 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@RoWi.  schreef:

Het zou een mooie stap zijn echter zal het niet snel gebeuren ook bij mijn huidige provider is hun mobiele netwerk niet bruikbaar met hun smart TV app.


Huidige provider: KPN? Deze biedt wèl een vakantiealternatief. In de rest van Europa heb je er niet veel aan, maar in Nederland wèl: Digitenne.

Jaapje

Level 6
  • 116Posts
  • 3Oplossingen
  • 58Likes

Dat werkt inderdaad niet, je kunt wel streamen vanaf je telefoon naar een chromecast bijvoorbeeld. Je kunt ook een vpn thuis opzetten en daar naar verbinden vanaf je chromecast, is wat meer werk maar ben je in een keer van alle problemen af. Ook prettig met Netflix ed vanuit het buitenland.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Off topic 

Digitenne is niet echt een alternatief te noemen in mijn optiek. Je hebt nog minder aanbod dan via de ongecodeerde kanalen van Ziggo echter wel een betere resolutie.

Voor de € 5,00 bovenop het abonnement is het leuk. Helaas hebben ze geen vakantie abonnementen dus kan je de ontvanger thuis gebruiken in een tuinhuisje bijvoorbeeld.

 

Plus via de apps kan je bij je opnames en noem maar op.

 

Terzijde ook buiten Nederland is een DVB-T/T2 ontvanger bruikbaar zoals in Duitsland.

In Nederland zit je niet direct aan Digitenne vast als men enkel de NPO kanalen wil zien.

 

 

@Jaapje met de nieuwste Chromecast moet je dan niet de Ziggo Go TV app installeren anders neemt deze de controle over.

Jaapje

Level 6
  • 116Posts
  • 3Oplossingen
  • 58Likes

@RoWi.  schreef:

Off topic 

Digitenne is niet echt een alternatief te noemen in mijn optiek. Je hebt nog minder aanbod dan via de ongecodeerde kanalen van Ziggo echter wel een betere resolutie.

Voor de € 5,00 bovenop het abonnement is het leuk. Helaas hebben ze geen vakantie abonnementen dus kan je de ontvanger thuis gebruiken in een tuinhuisje bijvoorbeeld.

 

Plus via de apps kan je bij je opnames en noem maar op.

 

Terzijde ook buiten Nederland is een DVB-T/T2 ontvanger bruikbaar zoals in Duitsland.

In Nederland zit je niet direct aan Digitenne vast als men enkel de NPO kanalen wil zien.

 

 

@Jaapje met de nieuwste Chromecast moet je dan niet de Ziggo Go TV app installeren anders neemt deze de controle over.


Goede aanvulling! Dat is inderdaad zo. Ik gebruik altijd een vpn terug naar huis dan heb je dat issue niet meer.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Rene13

 

Ik zie dat je hier al veel handige informatie en antwoorden hebt gekregen. Ik wil voor de zekerheid nog even een stukje uit het antwoord van @Jaapje en @RoWi. extra uitlichten: "je kunt wel streamen vanaf je telefoon naar een chromecast bijvoorbeeld".

 

De app op je Chromecast zelf is inderdaad de Ziggo GO TV app en wordt  gezien als oplossing voor een extra TV in huis, daar is een Ziggo-verbinding voor nodig. Je kunt echter ook nog steeds casten naar deze Chromecast via je telefoon of tablet. Dan heb je deze restrictie niet.

Rene13
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor alle reacties. Teleurstellend dat het enkel mogelijk is door de Ziggo GO app van mijn Chromecast af te halen en dan via een extra apparaat (omdat mijn telefoon de hotspot is) te kunnen casten. Een omslachtige oplossing terwijl het zo simpel werkt vanuit huis en ik een mobiel abonnement heb op Giganet van VodafoneZiggo.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic