Cdj994

Level 4
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ziggo GO terugkijken: 1 dag i.p.v. 7?

Hoi,

 

Ik heb sinds gisteren na het aansluiten van mijn nieuwe mediabox xl problemen met terugkijken via de ziggo go app.

Ik had hiervoor de humax box en ondervond hiet geen problemen mee, kon toen prima 7 dagen terug kijken. 

Echter nu viel mij op dat ik via ziggo go nog maar 1 dag kan terug kijken.

 

Heb hiervoor ook contact gehad met de klantenservice maar die konden mij hierin niet vertellen wat het probleem of de oplossing hiervan kon zijn en stuurde mij door naar de community. 

Ik hoop dan ook echter hier wel een oplossing te kunnen vinden.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cdj994
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

@Mark 

 

Bedankt voor je reactie.

Ik denk dat het inmiddels al is opgelost, maar ben dat hier vergeten te melden. Mijn excuses.

 

Hoe ik het erop vind lijken en denk dat het probleem is, is dat na activering van de nieuwe tv box er ergens een reset is geweest.

Het was ook zo dat er telkens een dag extra bij kwam met het terug kijken en het erop leek alsof dit opnieuw opgeslagen moest worden in mijn ziggo account? Dat is het enige wat ik kan bedenken.

Des te meer dagen mijn ziggo tv kast geactiveerd was, des te meer dagen (tot max. 7 dagen uiteraard) ik kon terug kijken via ziggo go.

Weet ook niet of dit een vaker gehoord probleem is wat zich dan op deze manier oplost maar heel logisch is het niet. Ga er vanuit dat er gewoon een online systeem is dat tot 7 dagen alle zenders en programma's opslaat en die naar alle ziggo go accounts uitzet maar hier is dus ergens iets mis gegaan?

 

Hoop dat jullie wat aan deze informatie hebben en zo eventeel de fout makkelijker kunnen opsporen. 

Bekijk in context

15 Reacties 15
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

TV Start klanten zouden via de Mediabox XL twee dagen moeten kunnen terugkijken, de klanten met de Next en de MBXL worden gekoppeld aan een ander achterliggend systeem ook voor Ziggo Go apps, daar zal iets mis zijn gegaan, zover ik goed op de hoogte ben hoor je via de app gewoon de zeven dagen te kunnen terugkijken.

Cdj994
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

@RoWi. 

 

Ja klopt, heb tv start en via de mediabox xl kan ik inderdaad 2 dagen terug kijken maar hoe ik altijd heb geweten en tevens ook op de website staat kan je met ziggo go 7 dagen terug kijken.

Hier in deze link staat dat ook heel duidelijk vermeld dat het 7 dagen hoort te zijn;

https://www.ziggo.nl/televisie/online-tv-kijken

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Hier zal een Ziggo moderator naar moeten kijken dit zal binnen het systeem fout gaan, probeer eventueel of een keer uit en inloggen helpt.

Is je community profiel volledig ingevuld met je klant informatie?

Cdj994
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

@RoWi. 

Ja daar ben ik ook bang voor..

Heb het met meerdere apparaten op de app opnieuw ingelogd helaas zonder succes, ook al de app verwijderd en opnieuw installeren gaf geen effect.

Ik denk het wel? Ben gewoon met de mijnziggo ingelogd maar zal dit direct even nalopen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Als de app verwijderen niet helpt dan is het bijna zeker account gebonden.

Hoe gaat dit via www.ziggogo.tv?

Cdj994
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

@RoWi. 

Goede van je! Had het zelf nog niet via de website geprobeerd, helaas hier hetzelfde probleem.

Lijkt dus inderdaad account verbonden en gok dan ook dat het mis is gegaan bij activering van de nieuwe mediabox xl.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Postcode en huisnummer kan je hier  toevoegen.

 

Cdj994
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

@KBX458 

Ja ik had het inderdaad al gevonden,  zag dat dat al ingevuld was door de inlog van mijnziggo. Maar bedankt 🙂

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dan is nu een moderator aan zet om de juiste techneuten aan het werk te zetten.

Anne B
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 10237Posts
  • 1089Oplossingen
  • 9653Likes

Goedemorgen @Cdj994 en welkom op de Ziggo Community. Goed dat je dit aankaart want het lijkt inderdaad niet goed te gaan. Wat je aangeeft klopt. Met het TV Start abonnement moet je via de Mediabox XL 2 dagen terug kunnen kijken, maar via Ziggo GO moet je 7 dagen terug kunnen kijken. Zelf al zou je alleen Kabel TV abonnement hebben dan moet je via Ziggo GO 7 dagen kunnen terugkijken. 

 

Ik heb je klantgegevens erbij gepakt om dit verder te onderzoeken. Je abonnement is wel goed doorgelopen. Ik zet het graag door naar de juiste afdeling voor verder onderzoek, maar zou je de volgende twee vragen nog kunnen beantwoorden?

 

  • Wat zie je precies bij programma's ouder dan 1 dag op Ziggogo.tv? Staat er dat je een abonnement moet nemen? Of is er helemaal geen knop? Bijvoorbeeld wanneer je het NOS Journaal van 20:00 van vrijdag 8 oktober wil kijken. 
  • Zou je jouw Mijn Ziggo wachtwoord eens kunnen veranderen en Ziggo GO daarna nogmaals testen. Door het wijzigen van dat wachtwoord wordt er opnieuw een link gelegd tussen je Mijn Ziggo account en de abonnementen die je hebt. Kleine kans dat dit het oplost, maar wil het graag wel even proberen 🙂

 

Cdj994
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

@Anne B 

Ja precies dat is wat ik ook al dacht dat het wel 7 dagen hoort te zijn.

 

In ieder geval bedankt voor get doorzetten. Zou het fijn vinden als ik hierbij bij nieuws van op de hoogte word gehouden 🙂

 

Heb het wachtwoord veranderd maar helaas heeft dit ook geen effect.

 

Voordat ik het wachtwoord ging veranderen even gekeken in de ziggo go en sinds vandaag zie ik dat het terugkijken plots wel 2 dagen mogelijk is (wat vanaf donderdag niet mogelijk was)

Heb wat screenshots genomen waarbij je kan zien wat ik dan zie. In de gids zie je duidelijk dat het symbool van terugkijken er niet bij staat. Als je op een programma klikt is terugkijken überhaupt niet mogelijk.

 

 

 

Anne B
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 10237Posts
  • 1089Oplossingen
  • 9653Likes

Bedankt voor het testen en de afbeeldingen @Cdj994. Ik heb het doorgezet naar de juiste afdeling. Zodra meer bekend is laat ik het weten. 

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Even een korte update, we hebben een testaccount met exact hetzelfde abonnement als jij maar daar werkt Replay wel tot 7 dagen terug in Ziggo GO... Onze techneuten die alle achterliggende systemen beheren onderzoeken het verder, maar ik heb geen indicatie wanneer het opgelost wordt.

Cdj994
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

@Mark 

 

Bedankt voor je reactie.

Ik denk dat het inmiddels al is opgelost, maar ben dat hier vergeten te melden. Mijn excuses.

 

Hoe ik het erop vind lijken en denk dat het probleem is, is dat na activering van de nieuwe tv box er ergens een reset is geweest.

Het was ook zo dat er telkens een dag extra bij kwam met het terug kijken en het erop leek alsof dit opnieuw opgeslagen moest worden in mijn ziggo account? Dat is het enige wat ik kan bedenken.

Des te meer dagen mijn ziggo tv kast geactiveerd was, des te meer dagen (tot max. 7 dagen uiteraard) ik kon terug kijken via ziggo go.

Weet ook niet of dit een vaker gehoord probleem is wat zich dan op deze manier oplost maar heel logisch is het niet. Ga er vanuit dat er gewoon een online systeem is dat tot 7 dagen alle zenders en programma's opslaat en die naar alle ziggo go accounts uitzet maar hier is dus ergens iets mis gegaan?

 

Hoop dat jullie wat aan deze informatie hebben en zo eventeel de fout makkelijker kunnen opsporen. 

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Dat is goed nieuws, bedankt voor de terugkoppeling!

 

Het lijkt inderdaad dat hij vanaf de startdatum Replay aanbiedt in Ziggo GO, zo van 'pas sinds die datum betaal je ervoor, dus kun je ook vanaf die datum dingen terugkijken'.  Heel onlogisch voor jou, want je verwachting is natuurlijk dat je gewoon 7 dagen terug kunt kijken net zoals met je vorige abonnement. Maar niemand die we hier intern bij betrokken hadden was ervan op de hoogte dat dit blijkbaar zo werkt, het is ook een wat uitzonderlijke situatie die we niet vaak tegenkomen.

 

Nogmaals bedankt voor je inzichten, we gaan kijken hoe we dit kunnen verbeteren in de toekomst.

Uitgelicht topic