Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Gerben67
Level 1

Ziggo GO streamen naar Chromecast - IP netwerk melding

Goedemiddag,

Ik heb een Chromecast aangeschaft en heb daarop de Ziggo GO app geïnstalleerd. Ik ben daarop ingelogd maar als ik een zender probeer te ontvangen krijg ik de volgende melding : 'helaas, je kan deze video volgens afspraak met de content aanbieder vanaf dit IP netwerk niet bekijken'. Wij hebben zelf internet van KPN en tv van Ziggo. Dit zou gewoon moeten werken want kan op de WIFI op mijn telefoon het gewoon bekijken. Heeft iemand hier een oplossing voor ? 

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb
Level 20

De nieuwere Chromecasts werken met Google TV als besturingssysteem, dan werkt het net als met Android TV alleen op een Ziggo verbinding.

Meer uitleg over Chromecast i.c.m. een Ziggo internetverbnding. 

Opgelost: Chromecast met google tv - Ziggo Community

Nieuwsitems Chromecast met Google TV

Ziggo verkoopt Chromecast met Google TV om tv (terug) te kijken (androidplanet.nl)

Ziggo begint verkoop Chromecast voor gebruik tweede tv - Beeld en geluid - Nieuws - Tweakers

Bekijk in context

Uitgelicht
Alex
Community Moderator

Hi @Gerben67, nog een aanvulling op het bericht van Steefb; de nieuwe Chromecast heeft zowel de optie om er iets naar toe te casten, als om apps direct vanaf het apparaat zelf te openen. Dat laatste werkt inderdaad niet op een niet-Ziggo netwerk, maar als jij via je telefoon naar de Chromecast streamt, werkt het wel. Zie ook de eerste link die genoemd is.

0 Kudos
Ga naar reactie
3 Reacties 3
Meldingen
Aan Uit
Steefb
Level 20

De nieuwere Chromecasts werken met Google TV als besturingssysteem, dan werkt het net als met Android TV alleen op een Ziggo verbinding.

Meer uitleg over Chromecast i.c.m. een Ziggo internetverbnding. 

Opgelost: Chromecast met google tv - Ziggo Community

Nieuwsitems Chromecast met Google TV

Ziggo verkoopt Chromecast met Google TV om tv (terug) te kijken (androidplanet.nl)

Ziggo begint verkoop Chromecast voor gebruik tweede tv - Beeld en geluid - Nieuws - Tweakers

Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Gerben67, nog een aanvulling op het bericht van Steefb; de nieuwe Chromecast heeft zowel de optie om er iets naar toe te casten, als om apps direct vanaf het apparaat zelf te openen. Dat laatste werkt inderdaad niet op een niet-Ziggo netwerk, maar als jij via je telefoon naar de Chromecast streamt, werkt het wel. Zie ook de eerste link die genoemd is.

0 Kudos
Rob Koper
Level 3

ik heb een 4k Chromecast en ik heb de Ziggo app geïnstalleerd en via die app kan ik gewoon tv kijken. Dus niet streaming, maar via de app op de chromecast zelf.

0 Kudos