1
Vraag
2
Reacties
Pe-Co

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo GO streamen met mobiele data verbinding

Ik wil graag vanaf mijn iphone streamen naar een smart tv (android / philips) . Echter ik wil dit doen met onbeperkt data abonnement in plaats van WiFi. Weet iemand of dit werkt

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Als er een Chromcast en/of Airplay compatibel apparaat in je LAN/WLAN aanwezig is verschijnen de desbetreffende iconen in de ZiggoGo app op de iPone/iPad. Beide manier van casten is dus mogelijk vanaf een iPone of iPad.

 

Bij casten vanaf een mobiel device draag je de internet video/audio verbinding over naar het chromecast/Airplay device. Alleen de bediening blijft tussen iPhone/iPad en chromecast/Airplay device instand. M.a.w. De video/audio zelf gaat dan niet via de iPhone/iPad.

Bekijk in context

6 Reacties 6
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

De Ziggo GO app voor Android TV werkt alleen met een internetverbinding van Ziggo.

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Je moet het gewoon uitproberen.

 

Maar je TV moet ook minstens internet hebben via LAN/WLAN of Persoonlijke hotspot op je iPhone. Ad-hoc verbinding van iPhone naar een Chromecast weet ik niet of dat werkt.

 

De Apple lightning naar HDMI converters of Airplay en dan iPhone/iPad beeld clonen werken niet met de ZiggoGo app, dan blijft het beeld zwart. Dit geldt trouwens voor all providers met een TV app.

 

Streamcasten vanaf een iPhone/iPad op hetzelfde LAN/WLAN kan wel maar werkt bij mij allerbelabberdst. Beeld stopt steeds buffert even en gaat dan weer door, en dat via LAN/WLAN op een 350/35 Mbps abonnement. Het is dus zeer onbetrouwbaar met de huidige ZiggoGo app voor mobiele devices. 

 

De ZiggoGoTV app direct op de TV, GoogleTV of AppleTV werkt alleen op een Ziggo aansluiting op.

 

noot: WLAN = Wifi

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Direct vanaf een iPhone naar een TV casten zal via Airplay moeten. De Ziggo Go app ondersteunt Airplay wel maar of dat ook direct werkt als de telefoon alleen een data verbinding heeft durf ik niet te zeggen.

 

Hoogstwaarschijnlijk zal de Airplay icon niet eens zichtbaar zijn in de app.

 

Van Android weet ik dit wel bijna zeker dat de Chromecast icon niet in beeld komt als het toestel met de app en de Chromecast niet met hetzelfde netwerk zijn verbonden. Een directe wifi verbinding naar een Chromecast kan wel werken maar vergt wel wat instellingen. Het is mij nog niet gelukt.

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Als er een Chromcast en/of Airplay compatibel apparaat in je LAN/WLAN aanwezig is verschijnen de desbetreffende iconen in de ZiggoGo app op de iPone/iPad. Beide manier van casten is dus mogelijk vanaf een iPone of iPad.

 

Bij casten vanaf een mobiel device draag je de internet video/audio verbinding over naar het chromecast/Airplay device. Alleen de bediening blijft tussen iPhone/iPad en chromecast/Airplay device instand. M.a.w. De video/audio zelf gaat dan niet via de iPhone/iPad.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat is inderdaad hoe het werkt. Echter staat dat deels los van de vraag.

 

Behalve compatibiliteit moet de app ook toestemmingen hebben zo is live kijken via Airplay wel mogelijk en terugkijken/Replay nog niet.

 

Ps hier de beschrijving hoe dit met een Chromecast werkt. Ik heb dit geprobeerd tot nu toe zonder succes.

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

In ieder geval werkt spiegelen/clonen niet met de ZiggoGo app of vergelijkbare apps zoals die van CanalDigitaal. Zodra je op die manier live of replay video activeert word de beeldweergave zwart.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic