freddyfluweel

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ziggo GO start traag op i.c.m. Android TV

ZiggoGo neemt anderhalve minuut om te starten op mijn gloednieuwe TCL GoogleTv. Ook de weergave loopt soms wat achter op het geluid. Ik heb de basis internet van Ziggo. Met een wifi verbinding met de tv. Soms stopt de app en moet  die opnieuw gestart worden.

Wat is de minimale verbindingssnelheid voor ZiggoGo?

De app doet het snel en ongestoord op mijn Android tablet op het zelfde netwerk.

Alles opnieuw gestart en geïnstalleerd, dat kan het niet wezen. Maar wat dan wel?

 

6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Hoever is de TV verwijderd van het modem of een ander wifipunt?

Hoeveel en wat voor muren zitten er tussen?

Heb je de tablet getest vlak naast de TV?

freddyfluweel
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Twee meter van het modem, volgens de tv is de wifiverbinding uitstekend. Alle andere apps zoals YouTube doen het snel.

freddyfluweel
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

290 mbsec is de snelheid

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Dat is gelukkig prima, hopelijk komt er snel iemand voorbij die meer weet van de Android TV.

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Hoi @freddyfluweel, hoe is het nu met de app op de Android TV? Is er al verbetering of kun je nog steeds hulp gebruiken?

Raytje

Level 7
  • 146Posts
  • 10Oplossingen
  • 30Likes

@freddyfluweel 

 

Wat is behalve het merk TLC de model naam van je tv? Het kan namelijk ook te maken hebben met de rekenkracht van de processor in de tv. Ik was laatst bij iemand met een redelijk nieuw model Phillips Android tv en deze was zo traag dat het bij sommige apps erg lang duren om te laden, vooral de wat grotere apps. 

 

Net als Android telefoons kun je ook TV's die draaien op Android met een paar simple aanpassingen beter laten presteren. Want de meeste Android tv's, ook de nieuwe, hebben slechte en trage proccessors. Ik weet niet hoe je Engels is maar ik heb onderstaand filmpje voor je van de deze snel pratende man (gelukkig kun je video's pauzeren 😆) En ik zelf heb deze gebruikt om mijn Sony Bravia sneller en soepeler te laten werken. Ik hoop dat je er wat aan hebt.  

 

 

Uitgelicht topic