Sinds een paar dagen werkt de Ziggo Go app niet meer op mijn iPad mini 2. Ik heb al de app verschillende keren verwijderd. Ook heb ik mijn overtallige opslag verwijderd. Mijn wifi uit en aan gezet. Nog werkt die niet meer. Is de laatste update van de Ziggo app alleen nog voor de nieuwere iPads?
Bedankt voor alle meldingen in dit topic. We weten inmiddels wat er aan de hand is. Momenteel onderzoeken we de oorzaak.
Hi allen,
Met de laatste Ziggo GO-update (5.12) zien we verbetering op het gebied van de genoemde crashes op iOS 12.5. Kunnen jullie controleren hoe het op dit moment werkt? In sommige gevallen lijkt er nog cache vastgehouden te worden en kan het raadzaam zijn de iPad voor de zekerheid opnieuw op te starten. We horen het graag!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Wat gaat precies fout? Zie je een foutmelding? Zo ja, welke?
Nee, hij start het beginscherm op en dan daarna gelijk weer uit
Heb je de iPad al eens opnieuw opgestart? Sluit andere apps die op de achtergrond actief zijn voordat je Ziggo GO opent.
welke software versie zit er op de ipad?
de ipad mini 2 komt uit Oktober 2013 dus al bijna 11 jaar oud en Apple bied geen ondersteuning meer voor software ios 12 is de laatste versie die op de ipad mini 2 kan draaien en ios 12 is minimaal vereist om Ziggo go te kunnen gebruiken,
waarschijnlijk is de ipad te oud om Ziggo go stabiel te kunnen draaien
Ja, ik heb alles al gedaan!
IOS 12.5.7
het apparaat is up to date, voor zovee nog mogelijk
Ik heb IOS 12.5.7
is al een oude versie waar Apple al geen ondersteuning meer voor bied de nieuwste is 17.6.1 dus loopt al 5 versies achter,
eind deze maand komt zelfs ios 18 al uit
Hi @yuna41, welkom op de Ziggo Community!
Het gaat inderdaad om een oud model iPad, maar we hebben wel nog een onderzoek lopen naar crashes op bepaalde type iPads, omdat er meerdere meldingen over zijn gedaan en de iOS-versie nog wel ondersteund wordt. Aan het begin crashte de iPad alleen bij specifiek gebruik, maar mogelijk is dat helaas later erger geworden. In [dit topic] gaat het vooral om de iPad Air 2, maar mogelijk ervaar je op de mini 2 dus hetzelfde. Ik durf op dit moment helaas niet te zeggen of en wanneer dit opgelost gaat worden.
Ik heb sinds kort hetzelfde probleem, zo te zien met dezelfde iPad en hetzelfde level van de iOS software.
Ik word door de klantenservice van ziggo naar een servicewinkel gestuurd omdat men meent dat er een probleem is met mijn iPad. Maar nu blijkt dat het probleem structureel is voor dit type iPad, zou ziggo dit probleem serieus moeten nemen.
@Alex ipad air 2 komt uit 2014 en kan maximaal ios 15.8.4 draaien
ipad mini 2 komt uit 2013 en kan maximaal ios 12.5.7 draaien misschien ook wel iets om rekening mee te houden met het onderzoeken van het probleem
Dank voor de aanvulling @anoniemforum ! Er lopen inderdaad (vooralsnog) op dit moment twee aparte onderzoeken voor deze verschillende modellen.
Beste Alex, het probleem beperkt zich niet alleen tot iPad maar ook op de mac. Draai ios versie Ventura 13.6.9 en kom dezelfde problemen tegen. Het lijkt op buffering problemen (beeld hapert steeds) maar ik heb geen enkel probleem met andere streamingdiensten. Ook ik kreeg via de klantenservice te horen dat ik maar naar de Apple winkel moest gaan om het probleem opgelost te krijgen.
ZiggoGO via Chrome app. Heeft lang goed gewerkt. App verwijderd maar krijg geen pop-up om app opnieuw te installeren . Ook via meer (...) rechtboven geen mogelijkheid meer om de app opnieuw te installeren. Enfin, geen ZiggoGO meer op de mac.
@wilbert52 voor de mac gaat het om de browser versie www.ziggogo.tv in Safari of chrome om verwarring te voorkomen kun je misschien beter een eigen topic aanmaken,
Apple heeft in Augustus 2024 de update naar versie 13.6.9 uitgebracht voor MacOs 13 Ventura zijn daarna de problemen ontstaan ?
om welk model en bouwjaar Macbook of iMac gaat het ?
en heb je het ook al op een andere internetverbinding getest ?
iPhones en iPad's met de software 12.7 ondersteunen tot heden geen Ziggo Sport Totaal en met Ziggo Go kan deze vaak vastlopen, dit heeft met de chipset en ook met veroudering software te maken. IOS en iPadOS 15.7.1 is de oudste waar Ziggo wel op draait en vanaf 17.6.1 draait alles ook tot de nieuwe software uitkomt.
Zover ik begrepen heb wordt de ZiggoGO app geschreven in Flutter ontwikkel omgeving. Daarmee kan je snel (quick & dirty) een applicatie bouwen voor meerdere platformen, besturingssystemen en versies daarvan. Eind vorig jaar had Flutter versie 3.15/3.16 een probleem met _availability_version_check afvraag die niet beschikbaar zijn in iOS 11 en 12. Wat resulteerd(e) in crashes in o.a. iOS 12.5.7 van Flutter applicaties. In nieuwere versies van Flutter zou dat moeten zijn gefixed.
Als dus de huidige ZiggoGO in een verouderde Flutter omgeving wordt geschreven kan dat dus de oorzaak zijn.
Hi allen,
Met de laatste Ziggo GO-update (5.12) zien we verbetering op het gebied van de genoemde crashes op iOS 12.5. Kunnen jullie controleren hoe het op dit moment werkt? In sommige gevallen lijkt er nog cache vastgehouden te worden en kan het raadzaam zijn de iPad voor de zekerheid opnieuw op te starten. We horen het graag!
Versie 5.12.9 nu op iPad Air hier. Probleem is hier idd mee opgelost, de app blijft gewoon open ipv zichzelf af te sluiten bij opstarten.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.