1
Vraag
2
Reacties
gentle_giant

Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ziggo GO - servers

hallo, ik zoek eigenlijk een lijst met ziggogo servers (of dus een api) om mijn firewall te kunnen vertellen dat hij niet over de VPN moet maar de ziggo WAN.

heb me al meerdere dagen blauw gezocht, en ik vindt niet dat dit een groot probleem had moeten zijn, maar helaas kan ik niets vinden, en wat ik vindt werkt niet (meer).

dit hoeft toch niet zo'n probleem te zijn of is dit staatsgeheim?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
gentle_giant
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

hoi, Ziggo gebruikt wisselende servers en ik heb een manier om deze te achterhalen.

deze ip nummers heb ik "vertaald" ip ranges en die ranges heb ik in pfsense in een alias geduwt.

dit alias heb ik gebruikt om een firewal rule aan te maken die verkeer naar dit alias over de gewone (ziggo)wan naar buiten dirigeerd en ziggogo werkt

Bekijk in context

7 Reacties 7
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Het is nu wel mogelijk Ziggo via Chrome app te downloaden zie ook dit topic

Installeer nu de nieuwe feature van Ziggogo.tv via Chrome 

 

Misschien is dit een optie, en als hij niet door de VPN komt dan zou je dat even moeten uitschakelen en aan je VPN toevoegen, zodat alles weer werkt. 

 

Misschien heb je nog iets aan deze tip > Ziggo GO in het buitenland kijken, mogelijk met VPN in 2021 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hi @gentle_giant! Welkom op de Ziggo Community! 

@Dave! heeft je al van een antwoord voorzien. Heb je deze tip al bekeken en is het inmiddels al gelukt?

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

ik denk dat ziggo niet een vaste locatie gebruikt voor zijn servers

heb je al ziggogo.tv geprobeerd

?

gentle_giant
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

hai Marc.

deze dingen had ik al geprobeert maar waren niet de oplossing

toch bedankt

gentle_giant
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Maud, het is intussen gelukt maar niet met de oplossingen van Dave

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Ah fijn dat het is gelukt, @gentle_giant 🙂 Kun je delen hoe je dat hebt gedaan? Dan kunnen anderen met hetzelfde probleem jouw oplossing ook proberen! 

gentle_giant
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

hoi, Ziggo gebruikt wisselende servers en ik heb een manier om deze te achterhalen.

deze ip nummers heb ik "vertaald" ip ranges en die ranges heb ik in pfsense in een alias geduwt.

dit alias heb ik gebruikt om een firewal rule aan te maken die verkeer naar dit alias over de gewone (ziggo)wan naar buiten dirigeerd en ziggogo werkt

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic