1
Vraag
2
Reacties
R.kruitbosch

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ziggo GO opnemen op afstand

Goedemiddag.

Wij hebben een next box.

We konden altijd via ziggo go opnemen op afstand.

Plotseling staat het woord opnemen er gewoon niet meer bij.

Alles staat volgens ziggo goed ingesteld maar ze weten geen oplossing.

Iemand wel een oplossing?

 

18 Reacties 18
Meldingen
Aan Uit
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78716Posts
  • 5318Oplossingen
  • 23506Likes

Vreemd, hier zie ik hem wel in de app met opnemen.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10429Posts
  • 597Oplossingen
  • 2985Likes

kun je de opnames wel nog zien in ziggo go

R.kruitbosch
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nee, wel als ik via de next box opneem.

Maar via ziggo go kan ik nergens op opnemen drukken.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78716Posts
  • 5318Oplossingen
  • 23506Likes

Heb je onlangs je abonnement veranderd?

hboufouss

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Waarschijnlijk ben je niet meer ingelogd of koppeling met Next moet opnieuw gemaakt worden.

Kijk eerst onder instellingen onder de 3 streepjes linksboven. Bij Account & Profielen moet je onder je inlognaam zien staan met aan de rechterkant uitloggen. Dan weet je dat je ingelogd bent.

R.kruitbosch
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Helaas ik ben ingelogd. Heb zelfs uitgelogd en weer ingelogd maar zonder resultaat

anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10429Posts
  • 597Oplossingen
  • 2985Likes

is de next nog wel zichtbaar in mijn ziggo?

 

 

R.kruitbosch
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ja hij staat er gewoon bij.

anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10429Posts
  • 597Oplossingen
  • 2985Likes

dan is waarschijnlijk iets niet goed in het administratie systeem

een moderator kan dat voor je nakijken en oplossen

 

zet even je postcode en huisnummer in je profielinstellingen

dat kun je doen door op je profielfoto te klikken daarna profielinstellingen

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 770Likes

Goedemiddag @R.kruitbosch,

Fijn dat er al zo goed met je is meegedacht. Maar spijtig dat ondanks dat, het opnemen van afstand nog niet werkt.

Gezien je abonnement hoort dat wel te kunnen. Lukt een opname instellen via de box of browser toevallig wel? En kun je in de app SBS9 zien?

Check anders eens de energieinstellingen van de box eens. Voor opnemen via de app wordt een hoge energiestand aanbevolen:

  1. Druk op Menu op de Ziggo Afstandsbediening
  2. Ga naar Instellingen en druk op OK
  3. Ga naar Energieverbruik instellen en druk op OK
  4. Selecteer Energieverbruik in stand-by
  5. Stel het energieverbruik in op Hoog en druk op OK
R.kruitbosch
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo Erik,

Ja ik kan sbs9 zien via ziggo go. Opnemen via de next box lukt ook prima. En ziggo adviseerde ook hoog energie verbruik maar helaas niks werkt.

Wat vreemd is, is dat het gewoon van vandaag op morgen niet meer werkt. Bij geen enkel programma via ziggo go staat het woord opnemen.

R.kruitbosch
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nee alles is gewoon hetzelfde gebleven. Van vandaag op morgen staat bij de ziggo go app nergens meer opnemen bij.

R.kruitbosch
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo Erik,

Ik zie wel dat als ik inlog op ziggo go tv er bijstaat dat ik geen mediabox heb. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 770Likes

Het is dan inderdaad wel even goed om de inloggegevens te controleren. Log je wel in met je Mijn Ziggo account? En ze je op Mijn Ziggo onder Producten en Televisie de Mediabox Next wel? Je hoeft je gebruikersnaam hier niet te delen, maar het valt op dat je Mijn Ziggo/ Ziggo Go gebruikersnaam geen mailadres is.

 

R.kruitbosch
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Erik.

Ja ik ben zeker ingelogd, want anders kon ik ook mijn gegevens niet inzien. En mijn gebruikersnaam is geen mailadres maar dat is het ook nog nooit geweest.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4648Posts
  • 390Oplossingen
  • 1896Likes

@R.kruitbosch dankje voor de toelichting.

Er schieten me nog twee zaken te binnen welke misschien de oplossing zijn. Als eerste: ervaar je dit ook als je op een ander apparaat inlogt voor Ziggo Go? Oftewel: op al je apparaten kom je tot dezelfde conclusie, mocht je dit kunnen testen? 

Mocht dit het geval zijn: wil je dan van je Mijn Ziggo het wachtwoord eens aanpassen? Dat is namelijk identiek voor je Ziggo Go. Na 24 uur kan je weer inloggen. Wis alvorens je dat doet eens je cache en cookies. 

Hoe gaat het dan? 

Jos Jor

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Klik in de Ziggo-go app onderaan op TV kijken.

Klik dan bovenaan op Gids en Terugkijken.

Je krijgt nu hetzelfde beeld als thuis met de Mediabox (Next).

Kies bovenaan voor vandaag (=standaard) of een andere datum.

Kies in het overzicht een programma en klik er op.

Kies dan op de knop met het rondje "opnemen".

 

Ik heb dit helaas ook zelf moeten vinden, want de instructies op de websites kloppen niet.

Er is linksboven geen knop "menu".

Steefb

Level 20
  • 16863Posts
  • 3088Oplossingen
  • 8008Likes

@Jos Jor  Je reageert op een bericht uit 2021, is allang opgelost.