hoedemanp
Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ziggo GO op mijn tablet kijken via de browser lukt niet meer

Op mijn Samsung tablet kan ik sinds kort niet meer via de Ziggo app tv kijken omdat mijn tablet Android versie 5.0.2 heeft. Nu wil ik via de browser kijken maar dan krijg ik de melding "Helaas, de video kan op dit moment niet worden afgespeeld. Klik om nogmaals te proberen". Ik heb het al via verschillen browsers geprobeerd maar helaas zonder resultaat. 

Op al mijn andere apparaten kan ik zonder problemen via de browser inloggen en voorheen lukte dat ook op mijn tablet (ook toen de app nog  beschikbaar was voor de oudere versie).

Ziggogo.tv is de enige site waar ik dit probleem mee heb. Netflix, Eurosport enz. kan ik wel gewoon kijken.

Wie kan mij helpen? 

2 Geaccepteerde oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 658Reacties
  • 26Oplossingen
  • 101Likes

@hoedemanp van harte welkom op de Ziggo Community. Ik snap dat dit zuur is, mee eens. Ik ben eens gaan speuren en vond handige informatie. 

Zorg ervoor dat je minimaal Android 6.0 of hoger op je smartphone of tablet hebt geïnstalleerd om deze app update uit te kunnen voeren. Indien nodig update eerst de software van je Android-toestel of apparaat. Heb je die mogelijkheid? 

Nog enkele zaken die belangrijk zijn:

- de Ziggo GO app ondersteunt geen rooted Android apparaten
- de app vereist dat je de juiste tijd heeft ingesteld op uw apparaat omdat anders het streamen van video niet werkt.

Bekijk in context

Monica
Community Moderator
Community Moderator
  • 131Reacties
  • 24Oplossingen
  • 27Likes

Dank @hoedemanp en @Hanneke59 voor jullie reacties! Wanneer je via https://www.ziggogo.tv/nl/movies-series-xl/movies.html een trailer opzoekt, kan die dan wel afgespeeld worden? Zo ja, kan het te maken hebben met een instelling. Zo niet, dan moet ik waarschijnlijk (helaas) terugkomen op mijn eerdere bericht. Ik heb namelijk nog eens navraag gedaan over de exacte vereisten voor apparaten, en de stop op ondersteuning van alles onder Android 6.0. Dat we de werking van de app onder Android 6.0 niet kunnen garanderen heeft te maken met de streamingprotocollen die niet meer ondersteund worden op oudere versies. Ik ben bang dat dit ook invloed heeft op de werking via de browser waardoor deze dan ook niet (goed) gaat werken. 

@Hanneke59 heeft jouw apparaat ook een oudere versie van Android?  

Bekijk in context

18 Reacties 18
Template
Expert
Expert
  • 1234Reacties
  • 30Oplossingen
  • 238Likes

Microsoft Edge voor Android geprobeerd? 

hoedemanp
topicstarter
Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ja dat heb ik geprobeerd en nu net nog een keer, zelfde probleem.

Fvm 1
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb hetzelfde probleem, maar heb Android 5.1

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 658Reacties
  • 26Oplossingen
  • 101Likes

@hoedemanp van harte welkom op de Ziggo Community. Ik snap dat dit zuur is, mee eens. Ik ben eens gaan speuren en vond handige informatie. 

Zorg ervoor dat je minimaal Android 6.0 of hoger op je smartphone of tablet hebt geïnstalleerd om deze app update uit te kunnen voeren. Indien nodig update eerst de software van je Android-toestel of apparaat. Heb je die mogelijkheid? 

Nog enkele zaken die belangrijk zijn:

- de Ziggo GO app ondersteunt geen rooted Android apparaten
- de app vereist dat je de juiste tijd heeft ingesteld op uw apparaat omdat anders het streamen van video niet werkt.

Bekijk in context

hoedemanp
topicstarter
Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Jacob, dank je wel voor je reactie. Het gaat me niet om de app. Juist omdat ik de Android versie niet naar een hogere versie kan updaten, wil ik via internet op ziggo kijken, dus via de browser. Dit zou niet afhankelijk moeten zijn van mijn Android versie. Om nou een nieuwe tablet te kopen omdat alleen Ziggo het niet doet vind ik zonde.

Hanneke59
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo. Ik ben nieuw hier maar wilde aangeven dat ik hier kwam omdat ik hoopte een oplossing voor hetzelfde probleem te kunnen vinden.  Krijg dezelfde melding als ik via mijn Samsung telefoon kijk als dat ik via mijn tv boven kijk waar ik waar internet op heb maar geen app op kan installeren.  Heeft iemand nog een idee??

Monica
Community Moderator
Community Moderator
  • 131Reacties
  • 24Oplossingen
  • 27Likes

Kijken via de browser op de tablet zou inderdaad niet afhankelijk moeten zijn van de Android versie @hoedemanp. De website is nu op HTML5 gebaseerd (vroeger had je hier een Silverlight plug-in voor nodig). Je maakt gebruik van één van de volgende browservarianten? En even voor de zekerheid, je maakt geen gebruik van VPN? 

• Chrome en Edge Chromium
  • Firefox (vanaf versie 52)
  • Microsoft Edge
  • Internet Explorer 11 (alleen met Windows 10)

@Hanneke59 welkom op de Community! Wat jammer dat ook jij problemen ervaart met ZiggoGo, goed dat je hier om hulp vraagt. Stream je vanaf je Samsung telefoon naar de televisie? Of kijk je via de browser op de televisie zelf? En wat voor televisie heb je in gebruik?

hoedemanp
topicstarter
Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank je wel Monica voor je reactie! 

We hebben geen VPN verbinding.

Ik heb het met de volgende browser geprobeerd: 

-firefox versie 89.1.1 (hier krijg ik de melding dat het afspelen via deze browser niet wordt ondersteund)

- Chrome versie 91.0.4472.120

- Edge 46.05.2.5158

Het lijkt of ergens een instelling niet goed staat. Een paar weken geleden deed Ziggo het nog prima via de browser. Ik heb overigens zelfs alles teruggezet naar de fabrieksinstellingen en alles opnieuw er op gezet maar ook dat heeft niet geholpen. 

Ik hoop dat je me verder kunt helpen

Hanneke59
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor je reactie Monica.

Wanneer ik via de browser kijk van de televisie een Toshiba heb ik dat probleem. Log ik in via de browser van de telefoon heb ik hetzelfde probleem. 

Monica
Community Moderator
Community Moderator
  • 131Reacties
  • 24Oplossingen
  • 27Likes

Dank @hoedemanp en @Hanneke59 voor jullie reacties! Wanneer je via https://www.ziggogo.tv/nl/movies-series-xl/movies.html een trailer opzoekt, kan die dan wel afgespeeld worden? Zo ja, kan het te maken hebben met een instelling. Zo niet, dan moet ik waarschijnlijk (helaas) terugkomen op mijn eerdere bericht. Ik heb namelijk nog eens navraag gedaan over de exacte vereisten voor apparaten, en de stop op ondersteuning van alles onder Android 6.0. Dat we de werking van de app onder Android 6.0 niet kunnen garanderen heeft te maken met de streamingprotocollen die niet meer ondersteund worden op oudere versies. Ik ben bang dat dit ook invloed heeft op de werking via de browser waardoor deze dan ook niet (goed) gaat werken. 

@Hanneke59 heeft jouw apparaat ook een oudere versie van Android?  

Bekijk in context

hoedemanp
topicstarter
Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bij trailers wordt dezelfde melding gegeven en ook die kan ik dus niet meer afspelen..Het zou fijn zijn als er een oplossing voor zou komen. Ik kan me zo voorstellen dat meer mensen dit probleem hebben die zich nog niet gemeld hebben..

Hanneke59
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Monica dank voor je reactie.

Mijn telefoon heeft Android 10 dus zou het gewoon moeten kunnen afspelen. TV heeft geen Android.

Nu heb ik net op de telefoon bv  Godfather of Harlem  S1 afl. 1 geprobeerd maar helaas.  Krijg nog steeds dezelfde melding. De trailer van Ben is Back lukt wel. 

Carice S1 Afl 1 lukt ook gewoon. 

Maar ik wil zo ook graag Godfather of Harlem kijken. LOL

Bedankt voor je hulp in ieder geval. Ik stel het op prijs.

Havertje
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik ervaar sinds vandaag dezelfde problemen op mijn tablet, ook hier android 5.1 maar ook via de browser lukt het niet. Eerst kreeg ik de app niet meer aan de gang en vervolgens werkt het via de browser ook niet. Ook hier kan video niet afspelen. Ziggo go tv app eraf gehaald om vervolgens deze er weer opnieuw op te zetten, maar pikt ie niet meer. Zegt dan het is een verouderde versie.

Mooi klote van ziggo om zo alles te blokkeren wat iets ouder is, zelfs via de huidige browser lukt het niet meer op de tablet. Vermoedelijk is de android versie in de route meegenomen waar naar gekeken wordt bij afspelen van de browser. Ik zeg in de communicatiesoftware dat deel eruit halen?.

Kan toch niet zo zijn dat ziggo je gaat verplichten om een andere nieuwere tablet te kopen. Maak zelf gebruik van de 18.4 inch grote Samsung view en dat is geweldig kijken en wil hier niet vanaf. Er zijn zulke grotere tablets niet meer.

Havertje
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik denk verder dat ziggo zo weer een flinke aderlating gaan doen, de klanten gaan wegrennen dit jaar, F1 kwijt, voetbal kwijt, waarschijnlijk het vervolg op HBO, en wat nog meer. Kan ik net zo goed ergens anders heen want dan is prijs en aanbod toch veel slechter aan het worden.

Nicole1972
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier precies hetzelfde probleem. Ik vind dit echt een hele slechte zaak. 

Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 839Reacties
  • 87Oplossingen
  • 202Likes

Hallo @Havertje & @Nicole1972 Van harte welkom op de Ziggo Community!

Wat balen dat jullie dezelfde problemen ervaren als @hoedemanp

De eisen voor een goed werkende ZiggoGo app worden steeds hoger. Vandaar dat hiervoor ook meer wordt gevraagd van de apparaten zelf. Het feit dat Samsung zelf al geen updates meer uitgeeft voor deze apparaten zegt eigenlijk wel genoeg. De ondersteuning hierop is verlopen, de apparaten zijn verouderd. Hierin kunnen wij helaas, hoe sneu ook, niets veranderen.

@Hanneke59

De problemen die jij ervaart staan los van bovenstaande als ik het goed begrijp. Wanneer jij de ZiggoGO app opent op jouw telefoon, kun je wel gewoon alles bekijken toch? Het gaat mis op het moment dat jij verbinding maakt met de TV en iets wilt gaat streamen. Klopt dat? 

Hanneke59
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zodra ik ...zowel op mijn telefoon  (inmiddels android 11) als op mijn TV via internet ziggogo wil kijken dan openen verschillende films en series niet en krijg ik deze melding. Zie foto

Screenshot_20210719-213358_Samsung Internet.jpg

Erik S
Community Moderator
Community Moderator
  • 1534Reacties
  • 202Oplossingen
  • 260Likes

Dag @Hanneke59! Wat vreemd zeg. Bij welke series en films ervaar je dit precies? Kun je die voor jezelf noteren en met ons delen hier? Zijn er daarnaast ook enkele series of films welke je kunt benoemen die wél probleemloos starten? We horen graag!