Vraag
Reacties
Boemzie
Level 1

Ziggo GO op iPad Air / iPad Mini crasht direct of tijdens gebruik (iOS 12.5.7)

Hallo. Sinds gisteren doet de ziggo go app en dan vooral de opnames het niet meer op mijn ipad. Ik weet dat het een oude ipad is. Update tot 12.5.7 versie. Daarna niet meer. Maar heeft het altijd goed gedaan. Ik start nu de app op. Hij laad hem ik zie ook van alles live tv kan ik gewoon kijken, maar als ik op opnames klik springt de opad weer terug op startscherm. ??? Iemand enig idee. Ik heb wel sinds vorige week een 2de mini kastje erbij van ziggo voor de tv buiten. Zou het daarmee te maken kunnen hebben ?? 

hoor graag of iemand een oplossing heeft of dat ik een nieuwe ipad moet kopen. Ik heb iig geen idee

hoor graag 

0 Kudos
Oorzaak bekend

Bedankt voor jullie geduld in dit topic. De oorzaak van het probleem is inmiddels duidelijk en we werken hard aan de oplossing.

Volg dit topic voor updates
Uitgelicht
Alex
Community Moderator

Hi allen,

Er is deze week een update verschenen die ervoor zorgt dat de app niet meer crasht bij het opstarten. Houd er rekening mee dat het oorspronkelijke probleem, de crash bij het navigeren naar "Mijn Lijsten" (waar o.a. je opnames staan) wel weer kan voorkomen. Verwijder voor de zekerheid ook de cache van de app (Algemeen > iPad-opslag > Ziggo GO > Ruim Op) en update de app vervolgens.

0 Kudos
Ga naar reactie
Vincent
Community Moderator

Hi all,

Samengevat: Bepaalde iPad-modellen crashen tijdens het gebruik van de Ziggo GO app. In sommige gevallen gebeurt dat bij het navigeren naar "Mijn Lijsten" waar je opnames staan, maar sinds de laatste update (5.11) geven jullie aan dat het eigenlijk op elk moment tijdens gebruik van de app kan gebeuren.

--

Dank voor de aangeleverde voorbeelden. Het probleem en de oorzaak is gevonden en er wordt gewerkt aan een oplossing. De verwachting is dat dit in in een volgende update zal worden opgelost. Wanneer deze wordt uitgerold is helaas nog niet bekend.

Update oktober: We zien dat bepaalde iPad-modellen met iOS 12.5.7 direct crashen bij het openen van de app. Het onderzoek duurt voort.

2 Kudos
Ga naar reactie
119 Reacties 119
Meldingen
Aan Uit
Sam8
Level 4

Werkt weer sinds Vrijdag of Zaterdag. Ik heb niks gedaan, het werkt ineens weer. 

Sam8
Level 4

Nu crasht het weer !!!!
Dit is belachelijk ! Afgelopen zaterdag werkte het en nu niet meer. 
Graag de werkende versie beschikbaar stellen zoals in mijn eerdere posts. 

Ik wil hier compensatie voor. Ziggo levert niet. 

0 Kudos
Arnold2
Level 3

Over die compensatie heb ik al eerder gemaild en uiteraard niets gehoord!!!!!

0 Kudos
Arnold2
Level 3

Ook nu crasht mijn tablet weer. De "ruim op" actie weer eens uitgevoerd, maar die werkte niet. Dan het advies van Alex opgevolgd, opnieuw installeren en ja hoor, je krijgt dan de mededeling: "IOS 13.0 of hoger vereist". Na al deze ellende en ellenlang aan het lijntje houden zullen wij dus toch verplicht zijn een nieuw tablet aan te schaffen? Ziggo en Alex, hartelijk bedankt.

De oudere versie nog maar eens gedownload; resultaat crasht na 5 seconden. Hoe nu verder?????

0 Kudos
Jacovries
Level 2

Hier hetzelfde. Krijg wel het overzicht, maar zodra ik dan wat doe, bijvoorbeeld TV kijken, crasht mijn Ipad weer. Ik weet niet wat er nu weer is veranderd, want na het leegmaken deed de app het weer goed. Nu niet meer dus. Ga er vanuit dat er weer aan wordt gesleuteld en het weer goed komt. 

0 Kudos
Sam8
Level 4

Een (tijdelijke) oplossing is zo makkelijk, gewoon de oude werkende versie opnieuw aanbieden in de App store. 
Waarom doet Ziggo dat niet?

Version 5.12.9813+14300 prod

Jacovries
Level 2

Prima suggestie, maar dat tijdelijke moet permanent zijn. Bij opnieuw downloaden van de App wordt ook oude versie aangeboden. Deze deed het dus eerst wel goed, maar nu niet meer. 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator

Bedankt voor de reacties. Het onderzoek loopt nog altijd naar deze problematiek. Het is wel opvallend dat de melding 'iOS 13 is vereist' nu getoond wordt in de Store. Hiervoor heb ik navraag gedaan bij de ontwikkelaars. Bij updates komen we in de lucht.

0 Kudos
Sam8
Level 4

Fijn dat het onderzoek nog loopt, maar in de tussentijd kan ik en vele anderen geen TV kijken, terwijl wij er wel maandelijks voor betalen!
Ziggo levert niet volgens belofte. 

Ik heb al meermaals op dit forum een zeker werkende oplossing geboden, in de vorm van de oude versie opnieuw aanbieden in de App store. Jammer genoeg krijg ik hier geen reactie of gehoor op, terwijl dit wel het probleem voor iedereen oplost. 
Graag ontvang ik hier een reactie op zodat we weer snel TV kunnen kijken. Alvast bedankt. 

Arnold2
Level 3

Hoe is het te verklaren dat Ziggo Go steeds vastloopt en Ziggo Sport (zo maar eens gedownload) het nog gewoon op hetzelfde tablet blijft doen? Komt volgens mij toch van hetzelfde concern. Dan moet het toch te regelen zijn dat Go het ook gaat doen? En maar wachten........... en gezien de mindere reacties in de community loopt het vanzelf dood........

0 Kudos
Sam8
Level 4

Ik heb iets nieuws ontdekt.
Als je de Ziggo app opstart door de iPad in 'portrait mode' (staand) te houden, dan crasht hij niet. Als je hem in portrait mode houdt dan kan je gewoon tv kijken. Als je de iPad naar Landscape mode (liggend) draait dan blijft hij werken op één van mijn iPad airs, maar op de andere iPad air crasht de Ziggo app weer als je hem vanaf portrait naar landscape draait met tv zender aan. Dat is dus een beetje raar en inconsistent. Ik ga het nog proberen op een 3e iPad air 1 die ik heb, om te kijken hoe die reageert. 
Alle 3 de iPad Air 1s hebben iOS 12.5.7 en draaien de laatste compatibele vrsie van Ziggo go app Version 5.13.10111+15581
Ik heb nog een 4e iPad Air 1 en die werkte tot recent goed met Version 5.12.9813+14300 prod, maar sinds een week geeft die ook problemen met crashen heb ik van een familielid gehoord. Maar door op te starten in Portrait mode dus niet. Ik moet daar nog meer onderzoek naar doen n zal hir over rapporteren.

Ik denk dat Ziggo hier veel aan heeft om het probleem voor eens en altijd op te lossen. Ik ontvang daar graag terugkoppeling over. 
In de tussentijd kan iedereen die problemen heeft met de crashende Ziggo Go app, proberen om het werkend te krijgen door het in Portrait mode op te starten.  

Graag de Ziggo Go app voor iOS 12.5.7 helemaal werkend krijgen voor de kerstdagen a.u.b. Zodat we eindelijk TV kunnen kijken. Alvast bedankt. 

Paul58
Level 2

Hallo Sam, 

Heb je "oplossing"  geprobeerd en ook bij mij werkt dan de app wel als je hem opstart in portrait en ook als ik hem daarna horizon draai crasht hij (nog) niet. Benieuwd of hij het blijft doen de komende tijd.

Maar voor nu 👍

Sam8
Level 4

Bij mij werkt het niet meer. Ziggo Go crasht bij mij op alle iPad Airs ongeacht de versie en ongeacht of het in portrait of landscape mode is. 
Ziggo, graag oplossen!

0 Kudos
Arnold2
Level 3

Inderdaad werkt nu geen oplossing meer. Ik vind het wel raar dat de app van Ziggo Sport zonder problemen werkt op hetzelfde tablet en deze app het af laat weten. Nog even en we vieren de eerste verjaardag van de eerste melding van de storing. Sluit mij aan bij de kreet: Ziggo, graag oplossen met de toevoeging het wordt hoog tijd! Het begint een beetje erg vervelend te worden.

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

@Vincent  schreef:

Bedankt voor de reacties. Het onderzoek loopt nog altijd naar deze problematiek. Het is wel opvallend dat de melding 'iOS 13 is vereist' nu getoond wordt in de Store. Hiervoor heb ik navraag gedaan bij de ontwikkelaars. Bij updates komen we in de lucht.

in de app store zelf staat nu ook dat IOS iPad OS 13.0 of nieuwe vereist is

IMG_6486.jpeg

 ook vreemd dat de Ziggo go app 12+ is

0 Kudos
Arnold2
Level 3

11 januari had ik Ziggo go op mijn tablet. Al blij en wilde vandaag melden dat de app het weer deed. Totdat ik vanmorgen het nog eens wilde proberen en het boeltje weer crashte. Hoe kan dat nou toch? Eerst wel doen en dan niet meer? Ziggo meld je weer eens op dit forum en zeg wat er aan de hand is. Overal in huis tv is de leuze. Niet bij mij.

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

@Arnold2  schreef:

11 januari had ik Ziggo go op mijn tablet. Al blij en wilde vandaag melden dat de app het weer deed. Totdat ik vanmorgen het nog eens wilde proberen en het boeltje weer crashte. Hoe kan dat nou toch? Eerst wel doen en dan niet meer? Ziggo meld je weer eens op dit forum en zeg wat er aan de hand is. Overal in huis tv is de leuze. Niet bij mij.

op de tablet staat iOS 12.5.7 ? 

ervaar je het probleem ook op een smartphone of tablet met een nieuwere OS versie ?

0 Kudos
Arnold2
Level 3

Ik heb alleen een tablet versie iOS 12.5.7. Gisteren weer geprobeerd en hij deed het nog niet, sterker nog de app viel meteen uit. Vanmorgen de app (let wel: oude versie, want de laatste nieuwe is niet geschikt voor dit tablet) weer geïnstalleerd en nu doet ie het wel. Weet niet hoe lang, maar voorlopig heb ik weer beeld.

Jan-Dr88
Level 2

Ook ik had gisteren weer een weekend app. 
Niets aan iPad met iOS 12.5.7 veranderd. Geen geheugen opgeschoond, app niet opnieuw geïnstalleerd. 
Toch deed ‘ie het opnieuw. 
Raadsel, raadsel, raadsel…

0 Kudos
Sam8
Level 4

Ook bij mij lijkt de app weer ineens te werken in 12.5.7, ook in landscape mode. Ik heb niets aangepast. 
Ik moet het nog op mijn andere iPad Airs uitproberen. 

0 Kudos