Vraag
Reacties
Aankondigingen
Boemzie
Level 1

Ziggo GO op iPad Air / iPad Mini crasht direct of tijdens gebruik

Hallo. Sinds gisteren doet de ziggo go app en dan vooral de opnames het niet meer op mijn ipad. Ik weet dat het een oude ipad is. Update tot 12.7 versie. Daarna niet meer. Maar heeft het altijd goed gedaan. Ik start nu de app op. Hij laad hem ik zie ook van alles live tv kan ik gewoon kijken, maar als ik op opnames klik springt de opad weer terug op startscherm. ??? Iemand enig idee. Ik heb wel sinds vorige week een 2de mini kastje erbij van ziggo voor de tv buiten. Zou het daarmee te maken kunnen hebben ?? 

hoor graag of iemand een oplossing heeft of dat ik een nieuwe ipad moet kopen. Ik heb iig geen idee

 

hoor graag 

0 Kudos
Oorzaak bekend

Bedankt voor jullie geduld in dit topic. De oorzaak van het probleem is inmiddels duidelijk en we werken hard aan de oplossing.

Volg dit topic voor updates
Uitgelicht
Alex
Community Moderator

Hi allen,

 

Er is deze week een update verschenen die ervoor zorgt dat de app niet meer crasht bij het opstarten. Houd er rekening mee dat het oorspronkelijke probleem, de crash bij het navigeren naar "Mijn Lijsten" (waar o.a. je opnames staan) wel weer kan voorkomen. Verwijder voor de zekerheid ook de cache van de app (Algemeen > iPad-opslag > Ziggo GO > Ruim Op) en update de app vervolgens.

0 Kudos
Ga naar reactie
Vincent
Community Moderator

Hi all,

Samengevat: Bepaalde iPad-modellen crashen tijdens het gebruik van de Ziggo GO app. In sommige gevallen gebeurt dat bij het navigeren naar "Mijn Lijsten" waar je opnames staan, maar sinds de laatste update (5.11) geven jullie aan dat het eigenlijk op elk moment tijdens gebruik van de app kan gebeuren.

--

 

Dank voor de aangeleverde voorbeelden. Het probleem en de oorzaak is gevonden en er wordt gewerkt aan een oplossing. De verwachting is dat dit in in een volgende update zal worden opgelost. Wanneer deze wordt uitgerold is helaas nog niet bekend.

 

Update oktober: We zien dat bepaalde iPad-modellen met iOS 12.5.7 direct crashen bij het openen van de app. Het onderzoek duurt voort.

2 Kudos
Ga naar reactie
102 Reacties 102
Meldingen
Aan Uit
jgr48
Level 2

Ik sluit mij geheel aan bij de vorige reacties. In april is dit probleem ontstaan. Het is nu ruim een half jaar later er nog steeds niet opgelost. 

Boemzie12
Level 3

Dat helpt niet. Wil nog steeds niet opstarten

0 Kudos
Patrick99
Level 5

De nieuwste versie van de app (5.13.10111) komt nu wel voorbij het introscherm, maar crasht al vrij snel daarna.

Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi allen,

 

Er is deze week een update verschenen die ervoor zorgt dat de app niet meer crasht bij het opstarten. Houd er rekening mee dat het oorspronkelijke probleem, de crash bij het navigeren naar "Mijn Lijsten" (waar o.a. je opnames staan) wel weer kan voorkomen. Verwijder voor de zekerheid ook de cache van de app (Algemeen > iPad-opslag > Ziggo GO > Ruim Op) en update de app vervolgens.

0 Kudos
Sam8
Level 3

De nieuwste versie van de Ziggo app (5.13.10111) komt nu wel voorbij het intro scherm. Na het inloggen komt men op het beginscherm en crasht daarna meteen!
Probleem is niet opgelost. Het lijkt als of jullie niet testen. 
Ik ga het nogmaals herhalen, graag de oude werkende versie aanbieden. Die werkt voor iedereen. 

0 Kudos
Boemzie12
Level 3

Alex. Het is nog steeds helemaal ruk. We zouden toch onderhand wel eens een oplossing wensen. 

Paul58
Level 2

Hèhè. Eindelijk. Maar hij lijkt te werken.

0 Kudos
Arnold2
Level 3

Inderdaad doet de app het weer. Nu nog zien wat Ziggo tegenover de ontstane problemen als compensatie stelt.

 

0 Kudos
Sam8
Level 3

Vanochtend weer de Ziggo app geprobeerd en het lijkt weer te werken !!

Problemen:
Bij Watchlists > Continue watching crashte die wel weer even, maar bij een tweede poging niet. 
Als ik door de menu's ga onderaan op het home scherm (For you, TV, Entertainment, sports en My Lists) dan crasht die weer soms.

De app crasht herhaaldelijk als ik op het menu van het home scherm van Entertainment naar TV click.   

De app crasht herhaaldelijk als ik helemaal naar rechts swipe door de Replay zenders op het home scherm. 

0 Kudos
Jan-Dr88
Level 2

@Alex 

je noemt versie 5.13.10111, inmiddels is versie 5.13.10112 aangeboden. Deze versies iOS 13 (terwijl ik op max 12.5.7 draai, waarop ziggo go zou moeten werken). 
Draait 5.13.10111 wel op iOS 12.5.7?

 Enig idee hoe ik versie -1 uit Appstore kan halen. 

0 Kudos
Patrick99
Level 5

Als je de app opruimt en opnieuw installeert, lijkt hij iets beter te werken. Ik heb zowaar weer een programma terug kunnen kijken. Ik zag ook dat er een nieuwe versie (5.13.10112) beschikbaar is voor iOS 13 en hoger. Ik neem aan dat daarmee versie 5.13.10111 de laatste is voor iOS 12.5.7.

Sam8
Level 3

In de App store downloaden. Je krijgt automatisch de vraag of je de laatste compatibele versie wil downloaden. 

Sam8
Level 3

5.13.10111 + 15581 prod is de meest recente, maar hopelijk net de laatste want deze crasht nog wel in sommige gevallen. 

0 Kudos
Jan-Dr88
Level 2

Opgelost voor nu: -1 versie opgehaald door eerst nieuwere versie te verwijderen. Automatisch updaten uitgezet. 

0 Kudos
Boemzie12
Level 3

Helpt niet. Blijft crashen

0 Kudos
jgr48
Level 2

Sinds 23 november werkt ziggo-go weer op mijn i-pad. Hopelijk is dit nu blijvend, want ik heb al eens eerder meegemaakt dat het na een paar dagen weer fout ging. 

0 Kudos
Paul58
Level 2

Gisteren werkte hij inderdaad, helaas vandaag weer gecrasht!! Hoe kan dit?

0 Kudos
Sam8
Level 3

Bij mij crasht het nu ook !
Opstarten werkt, men ziet de Ziggo logo en hoofdscherm eventjes en dan crasht het meteen

0 Kudos
Jacovries
Level 2

Ook bij mij crasht de app weer, nadat deze het wel weer deed. Ik zie het overzicht en daarna is het gebeurd. Weet niet wat ze in tussentijd weer hebben gedaan, maar het heeft negatief uitgewerkt. Weer zorgen dat het werkt dus Ziggo!!

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Ik begrijp uit enkele berichten dat de app aanvankelijk weer goed werkte, maar na enige tijd toch weer onverhoopt lijkt te crashen. De crash heeft te maken met cache die volloopt bij deze iOS-versie en het enige advies is dan om de cache te legen (Algemeen > iPad-opslag > Ziggo GO > Ruim Op) en/of opnieuw te installeren zodat het weer voor enige tijd goed gaat. Het wordt uiteraard nog verder onderzocht.

0 Kudos