Vraag
Reacties
Boemzie
Level 1

Ziggo GO op iPad Air / iPad Mini crasht direct of tijdens gebruik (iOS 12.5.7)

Hallo. Sinds gisteren doet de ziggo go app en dan vooral de opnames het niet meer op mijn ipad. Ik weet dat het een oude ipad is. Update tot 12.5.7 versie. Daarna niet meer. Maar heeft het altijd goed gedaan. Ik start nu de app op. Hij laad hem ik zie ook van alles live tv kan ik gewoon kijken, maar als ik op opnames klik springt de opad weer terug op startscherm. ??? Iemand enig idee. Ik heb wel sinds vorige week een 2de mini kastje erbij van ziggo voor de tv buiten. Zou het daarmee te maken kunnen hebben ?? 

hoor graag of iemand een oplossing heeft of dat ik een nieuwe ipad moet kopen. Ik heb iig geen idee

 

hoor graag 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oorzaak bekend

Bedankt voor jullie geduld in dit topic. De oorzaak van het probleem is inmiddels duidelijk en we werken hard aan de oplossing.

Volg dit topic voor updates
Uitgelicht
Alex
Community Moderator

Hi allen,

 

Er is deze week een update verschenen die ervoor zorgt dat de app niet meer crasht bij het opstarten. Houd er rekening mee dat het oorspronkelijke probleem, de crash bij het navigeren naar "Mijn Lijsten" (waar o.a. je opnames staan) wel weer kan voorkomen. Verwijder voor de zekerheid ook de cache van de app (Algemeen > iPad-opslag > Ziggo GO > Ruim Op) en update de app vervolgens.

0 Kudos
Vincent
Community Moderator

Hi all,

Samengevat: Bepaalde iPad-modellen crashen tijdens het gebruik van de Ziggo GO app. In sommige gevallen gebeurt dat bij het navigeren naar "Mijn Lijsten" waar je opnames staan, maar sinds de laatste update (5.11) geven jullie aan dat het eigenlijk op elk moment tijdens gebruik van de app kan gebeuren.

--

 

Dank voor de aangeleverde voorbeelden. Het probleem en de oorzaak is gevonden en er wordt gewerkt aan een oplossing. De verwachting is dat dit in in een volgende update zal worden opgelost. Wanneer deze wordt uitgerold is helaas nog niet bekend.

 

Update oktober: We zien dat bepaalde iPad-modellen met iOS 12.5.7 direct crashen bij het openen van de app. Het onderzoek duurt voort.

2 Kudos
124 Reacties 124
Onzerob
Level 2

Als je specifiek de update bedoelt van deze week: helaas. Probleem niet opgelost 

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Onzerob - Dank voor je update, het is inderdaad voor zover bekend niet meegekomen in deze versie (5.12). Ik hoop spoedig meer te weten over de huidige status hiervan.

0 Kudos
anton-gk
Level 1

@Alex @Vincent Wij ervaren hetzelfde probleem met Ziggo app op Google TV. Mijn lijsten werkt niet meer en de app crashed regelmatig bij het vooruit spoelen.

0 Kudos
Martin18
Level 1

Ik heb sinds vandaag hoogstwaarschijnlijk hetzelfde probleem. Als ik Ziggo Go op mijn Ipad opstart komt het hoofdscherm op en vervolgens crashed hij meteen. Alle soorten oplossingen geprobeerd, niets helpt. Heeft tot gisteren altijd prima gewerkt. Ziggo Go versie 5.12.9813 en IOS versie 12.5.7

Bedankt alvast voor jullie support

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

@anton-gk  gezien dit topic over de ipad versie gaat en de Ziggo go app voor iphone en ipad en de Ziggo go tv apple voor Apple tv en Android tv 2 verschillende apps zijn kun je het beste een eigen topic aanmaken zo houden we de community overzichtelijk

Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi allen,

 

Met de laatste Ziggo GO-update (5.12) zien we verbetering op het gebied van de genoemde crashes op iOS 12.5. Kunnen jullie controleren hoe het op dit moment werkt? In sommige gevallen lijkt er nog cache vastgehouden te worden en kan het raadzaam zijn de iPad voor de zekerheid opnieuw op te starten. We horen het graag!

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi allen,

 

Met de laatste update zien we verbeteringen (geen crashes meer bij het opstarten), maar zien we nog wel steeds meldingen van crashes bij het navigeren naar 'Mijn Lijsten' (waar je opnames staan). Het onderzoek gaat verder. Jullie ervaringen hierin blijven uiteraard ook welkom.

0 Kudos
Onzerob
Level 2

Helaas, nog steeds volledige crash na het beginscherm 

0 Kudos
Patrick99
Level 5

Met de laatste update van Ziggo Go (5.13.10108) crasht de app direct. Alle trucjes waarmee je eerder nog weleens iets kon terugkijken werken niet meer.

0 Kudos
Vincent
Community Moderator
Community Moderator

Wat tenenkrommend @Patrick99. Dit gebeurt al direct bij het opstarten van de Ziggo GO App - net als @Onzerob ondervindt - en beperkt zich dus niet bij mijn lijsten/opnames? 

0 Kudos
Patrick99
Level 5

Het logo komt niet eens in beeld, dat zegt denk ik wel genoeg.

0 Kudos
Jan-Dr88
Level 2

Zelfde hier. App-versie 5.13.10 geladen en de Ziggo Go all start niet op. Ook hier: zelfs het logo komt niet in beeld. 
iPad Air met iOS 12.5.7 geïnstalleerd. Volgens Ziggo zou het dus moeten werken. 
@Vincent , komt dit ooit nog goed?

 

0 Kudos
jgr48
Level 2

Het wordt van kwaad tot erger. Het “ziggo go” logo komt niet meer in beeld en de app stop direct. Dit duurt nu al maanden. 

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Dank voor het delen van jullie bevindingen. Megazuur dat het van kwaad tot erger is gegaan, dit is inmiddels teruggekoppeld.

0 Kudos
Boemzie12
Level 3

Dat klopt helemaal. 

0 Kudos
Boemzie12
Level 3

Idd

0 Kudos
Sam8
Level 4

Ik heb exact hetzelfde probleem. De app crasht sinds kort meteen na het opstarten op de iPad Air 1. 
Ik heb 3 iPad Airs van hetzelfde type en op 2 van de Airs crasht de App en op 1 niet. 
Ik heb de app opnieuw geïnstalleerd, maar dat hielp niet. 

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Sam8 - Dat is een erg interessante situatie! Heb je zelf enig idee waar de werkende versie verschilt van de andere twee?

 

Kun je ook eens op een niet-werkend toestel voor de zekerheid de volgende stappen uitvoeren:
Algemeen > iPad-opslag > Ziggo GO > Ruim Op

0 Kudos
Sam8
Level 4

Hallo Alex, dank je voor je reactie. 

Ik heb het uitgezocht, alle iPad's hebben dezelfde OS versie: 12.5.7, maar de de werkende Ziggo app versie is ouder dan de niet werkende. 

Werkende Ziggo app: Version 5.12.9813+14300 prod

Niet werkende Ziggo app: 5.13.10108


2024-11-10 10.29 (1).jpeg2024-11-10 10.29.jpeg

Dus graag de oude versie terugbrengen in de App store, zodat we die opnieuw kunnen gebruiken totdat het probleem gevonden en opgelost is. 

Sam8
Level 4

Het probleem ontstond ook doordat ik opnieuw moest inloggen in de Ziggo app en daarna de Ziggo app moest updaten. Er was geen keuze mogelijkheid om niet te updaten. Het zou beter zijn als we niet gedwongen worden om de app te updaten.