Vraag
Reacties
KevKlo
Level 1

Ziggo GO op android blokkeert login ivm dim software of hack?

Hoi! Mijn Ziggo GO app op een android telefoon geeft bij het inloggen bijna altijd de foutmelding:

"Het lijkt erop dat je software gebruikt om je scherm te dimmen (zoals Lux of Twilight). Omdat hackers soortgelijke software kunnen gebruiken om je gebruikersnaam en wachtwoord vast te leggen bij het inloggen, hebben we het login scherm tijdelijk uitgeschakeld. Schakel de dim software uit en log in."

Ik heb geen software om mijn scherm te dimmen. Wel gebruik ik de standaardfunctie hiervoor van Android, maar ook na afsluiten/uitschakelen komt deze foutmelding. Scans van ESET leveren geen bedreigingen op. Ook geen gekke apps te zien in het overzicht.

Iemand een idee wat dit kan zijn?
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
38 Reacties 38
h.w.jansen
Level 1
Zojuist een fabrieksinstellingen reset gedaan en ALLEEN Ziggogo geinstalleerd.
Aanpasbare helderheid staat UIT.

Nog steeds hetzelfde probleem

"Het lijkt erop dat je software gebruikt om je scherm te dimmen (zoals Lux of Twilight). Omdat hackers soortgelijke software kunnen gebruiken om je gebruikersnaam en wachtwoord vast te leggen bij het inloggen, hebben we het login scherm tijdelijk uitgeschakeld. Schakel de dim software uit en log in."

Tor E 20170829
android versie 7.0
vos 1.0.0
0 Kudos
Anne H
Community Developer
Community Developer
h.w.jansen Zo te lezen heb je al van alles gedaan om het op te lossen. Zelfs een factory reset. Best vervelend wanneer je een nieuw toestel hebt en de app niet werkt zoals voorheen.

Wat voor merkt toestel heb je? Tor lijkt mij een behoorlijk exotische namelijk. OS versie 1.0.0 lijkt me ook best groen! Heb je al gezocht of anderen met dat zelfde toestel vergelijkbare problemen met de ingebouwde dim functie hebben? Soms zit de dim code hard in het OS ingebakken en blijft deze actief ook al staat het uit. De code maakt het in theorie mogelijk dat andere software meekijkt tijdens het inloggen en dat is wat ons betreft niet veilig. Gezien de OS versie komt Tor (?) vast nog met een nieuwere firmware update in de toekomst.
0 Kudos
h.w.jansen
Level 1
Vernee Thor E
20170829
android versie 7.0
vos 1.0.0

androidworld.nl/review/vernee-thor-e/
0 Kudos
h.w.jansen
Level 1
https://androidworld.nl/review/vernee-thor-e/
0 Kudos
Diana1970
Level 1
hallo , hier kan ik ook niet meer inloggen op de app.
htc u11
android 8
app versie was de laatste .
0 Kudos
Anne H
Community Developer
Community Developer
Hallo Diana1970, welkom op de Community.

Ik zie dat je in een ander topic dit probleem ook hebt aangekaart in combinatie met het installeren van de nieuwe mediabox. Vanaf dat moment is het probleem bij jou begonnen begrijp ik. Het lijkt me best vervelend zo'n eerste ervaring met een nieuwe dienst!

Misschien dat de tip van DB90 verderop in dit topic ook bij jou werkt: "Als je naar Instellingen - Weergave (of scherminstellingen) gaat en daar de instelling automatische helderheid uitschakelt is het probleem in mijn geval verholpen."

Probeer de app ook eens opnieuw te installeren. Werkt dit allemaal niet dan kun je in het andere topic het beste je bevindingen doorgeven.

h.w.jansen Het lijkt erop dat dit niet de meest recente firmware is voor jouw type telefoon. Kun je dat nog eens checken bij de producent?
0 Kudos
Diana1970
Level 1
Nou hij doet het opeens dus gewoon even kwestie van geduld . Ook net gebeld door Serkan van Ziggo en even doorgelopen . top service en bedankt voor de hulp
:thumbsup_tone2:
h.w.jansen
Level 1
Anne H Ziggo, update check geeft aan dat de firmware actueel is.
0 Kudos
Anne H
Community Developer
Community Developer
Diana1970 wrote:
Nou hij doet het opeens dus gewoon even kwestie van geduld . Ook net gebeld door Serkan van Ziggo en even doorgelopen . top service en bedankt voor de hulp
:thumbsup_tone2:

Dank voor de update Diana 🙂 Veel plezier met de nieuwe box!

h.w.jansen wrote:
Anne H Ziggo, update check geeft aan dat de firmware actueel is.

Dat is jammer! Kijk de dim-mogelijkheden in de instellingen nog eens goed na, veel meer kun je dan niet doen. Normaal gesproken vraag ik aan de bezoekers in onze topics of zij dezelfde problemen ook ervaren met hetzelfde toestel, ik bundel die informatie en geef dat door aan de ontwikkelaars. In dit geval vermoed ik dat niemand zich hier gaat melden omdat het om een heel specifiek toestel gaat.
0 Kudos
h.w.jansen
Level 1
Mijn telefoon doet het ineens en doorloopt de app en het inloggen automatisch en go werkt nu goed. Ik heb niets gedaan of veranderd.
Bedankt voor de assistentie.
0 Kudos
Anne H
Community Developer
Community Developer
h.w.jansen wrote:
Mijn telefoon doet het ineens en doorloopt de app en het inloggen automatisch en go werkt nu goed. Ik heb niets gedaan of veranderd.
Bedankt voor de assistentie.

Dank voor je antwoord! Heb je in de tussentijd bepaalde apps verwijderd? Of is de Ziggo GO app geüpdatet in de tussentijd? Die informatie zou ik graag willen hebben 🙂
0 Kudos
HUUBLINDEN
Level 2
Het wordt tijd dat Ziggo eens serieus gaat reageren op vragen en klachten.
Ze weten ieder jaar de prijzen wel fors te verhogen maar de service wordt steeds beroerder.
0 Kudos
h.w.jansen
Level 1
"Dank voor je antwoord! Heb je in de tussentijd bepaalde apps verwijderd? Of is de Ziggo GO app geüpdatet in de tussentijd? Die informatie zou ik graag willen hebben :)"

Ik had gereset naar fabrieksinstellingen en daarna "schoon" de app geinstaleerd.
Helaas was dat ook zonder resultaat en werd het geweten aan het nogal exotische merk telefoon Vernee Thor.

Omdat het niet mijn hoofdtelefoon is heb ik het gelaten en een dag of meer later bleek het inmiddels wel te werken, zonder dat ik verder iets heb gedaan, verwijderd of veranderd.
0 Kudos
HUUBLINDEN
Level 2
Nee heb geen apps verwijderd.
Behalve dan de Ziggo go app die ik opnieuw geïnstalleerd heb wat dus niet hielp.
0 Kudos
B Bronstein
Level 1
Hier hetzelfde probleem met HTC U11.
0 Kudos
Anne H
Community Developer
Community Developer
Hallo HUUBLINDEN en B Bronstein, speelt dit nog steeds? Bij sommige toestellen gaat iets niet goed. Dit probleem zit in die toestellen en de manier waarop het dimmen is geregeld.

Zit de allernieuwste firmware van de fabrikant op je toestel? Het volledig plaatsen van Merk, toesteltype en versienummer Android kan anderen hier helpen om je een goed advies te geven.
0 Kudos
ferenval
Level 1
Hier hetzelfde probleem met een HTC U 12+. App opnieuw geïnstalleerd, maar die mocht niet baten. De telefoon is net 4weken oud, dus factor reset lijkt mij erg onnodig (en erg veel werk). Er werd mij door de klantenservice hierheen verwezen (had haar verteld van dit topic), maar er werd aangegeven, dat het dan maar jammer was als het niet werkte...
Maar ik hoop toch wel dat er wat aan gedaan kan worden ?
Groetjes Valery
0 Kudos
Pffffff
Level 1
Ook ik heb dit probleem eerst maanden heerlijk kunnen kijken, nu van ellende spelletjes spelen heb een lenovon of zo ,en in ene kreeg ik ook bovengenoemde bericht bij inloggen.
Gebeld ,doorgestuurd probleem niet opgelost.
Vind het erg ik keek zijn go en mijn man sport op tv.
0 Kudos
Pffffff
Level 1
Db90 wrote:
Hoi Ziggo,

Het probleem wordt veroorzaakt zoals gemeld door een software die het scherm dimt. Standaard wordt bij elk Android toestel de helderheid van het scherm automatisch aangepast.

Als je naar Instellingen - Weergave (of scherminstellingen) gaat en daar de instelling automatische helderheid uitschakelt is het probleem in mijn geval verholpen.

Vind de optie factory reset wel ver gezocht eerlijk gezegd.

Fijne zondag, Duncan

Kan bij de mijne niet aan of uit gezet worden
0 Kudos