Als ik de Ziggo Go TV app op Apple TV (Model A1842 - 64 Gb - tvOS 16.4.1) opstart dan geeft-ie regelmatig geen mogelijkheid om TV te kijken via de Ziggo Go app. Op het scherm komt dan de mededeling dat i.v.m. met afspraken met de contentaanbieders het niet mogelijk is om TV te kijken.
Deze AppleTV is bekabeld verbonden met het modem en werkt dus via het Ziggo thuisnetwerk.
Als ik AppleTV dan opnieuw opstart dan werkt de Ziggo Go TV app alsof er niets aan de hand is.
Hi @Wim C.,
Sorry dat een reactie dit keer iets langer uitbleef, ik heb de situatie aan een expert voorgelegd. De reden dat je de melding ziet, is omdat je tv op dat moment geen geldig IP lijkt te hebben (of althans, Ziggo GO krijgt deze niet door). Dus op dat moment ziet de app niet dat je met het thuisnetwerk bent verbonden. We zien in een ander topic ook wat problemen als de app niet afgesloten wordt en zijn dat aan het onderzoeken. Mogelijk heeft het raakvlakken daarmee.
Vooralsnog raad ik dus in ieder geval aan de app af te sluiten door enkele keren op 'back' te drukken, dan zou dit gedrag niet voor mogen komen. Mocht er weer nieuws te melden zijn, kom ik in de lucht!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Gebruik je een vpn?
@Steefb nee ik gebruik geen VPN. Zoals ik schreef is deze AppleTV gewoon via een netwerkkabel verbonden met het Ziggo-modem. Daar ligt het volgens mij ook niet aan, want na herstarten van de Apple TV werkt Ziggo Go weer zoals het hoort.
Ik denk eerder dat deze Ziggo Go app slecht tegen sluimerstand kan en echt moet herstarten om goed te werken.
Hi @Wim C.,
Gek dat je zo vaak tegen deze melding aanloopt. Je geeft aan dat het opnieuw opstarten het plots opeens kan verhelpen. Ik ben hierover nog niet meer meldingen tegen gekomen. Maakt het nog uit of je nog heel kort even wacht in het menu, voordat je een stream opstart? Is het mogelijk dat het gebeurt als je Ziggo GO hebt gekeken, daarna de TV afsluit en daarna opnieuw Ziggo GO wil gebruiken?
@Alex het gebeurt als ik TV afsluit (sluimerstand) en blijkbaar blijf de Ziggo Go TV app dan open staan. Als ik dan Ziggo Go weer open dan staat de EPG dan staat de datum niet op vandaag, maar op de dag waarop ik ben gestopt met kijken. Als ik de EPG dan weer op vandaag zet en ik selecteer een programma om te kijken, dan krijg ik de mededeling dat Ziggo’s afspraken met de contentpartijen niet toestaat dat dit programma wordt bekeken.
Blijkbaar is de Ziggo Go app dan compleet de weg kwijt en herkent het Ziggo-netwerk niet als een eigen netwerk.
Na een herstart van de TV start óók de Ziggo Go app weer opnieuw op en is er niets aan de hand.
Hi @Wim C.,
Sorry dat een reactie dit keer iets langer uitbleef, ik heb de situatie aan een expert voorgelegd. De reden dat je de melding ziet, is omdat je tv op dat moment geen geldig IP lijkt te hebben (of althans, Ziggo GO krijgt deze niet door). Dus op dat moment ziet de app niet dat je met het thuisnetwerk bent verbonden. We zien in een ander topic ook wat problemen als de app niet afgesloten wordt en zijn dat aan het onderzoeken. Mogelijk heeft het raakvlakken daarmee.
Vooralsnog raad ik dus in ieder geval aan de app af te sluiten door enkele keren op 'back' te drukken, dan zou dit gedrag niet voor mogen komen. Mocht er weer nieuws te melden zijn, kom ik in de lucht!
Als je mij even had geraadpleegd want ik had het zelfde maar met de Update en mijn AppleTV staat op Beta 16.5 en gaat hier prima. Soms wil de AppleTV wel even vol data lopen, dan is even stroomloos maken de beste oplossing. 😉
Beste @Dave
Ik heb er voor gekozen om er een topic van te maken en het te delen, zodat anderen er misschien ook iets aan hebben.
@Dave schreef:
Soms wil de AppleTV wel even vol data lopen, dan is even stroomloos maken de beste oplossing. 😉
Stroomloos maken en herstarten heeft volgens mij een beetje hetzelfde effect; nadat Apple TV stroomloos wordt gemaakt dan start Apple TV ook opnieuw op.
Als Apple TV in sluimerstand staat, dan staat de Ziggo Go app blijkbaar óók in sluimerstand. Op zich is dat ook niet zo heel gek. Na het opstarten van de Ziggo Go app, start-ie feitelijk niet opnieuw op maar ontwaakt uit de sluimerstand. En de elektronische programmagids blijft dan op de laatst gebruikte datum staan. Als de app een meerdere dagen aan het sluimeren is geweest, dan wordt ook de EPG niet geactualiseerd en is zelfs Vandaag niet te vinden in de EPG. Tijdens deze sluimerperiode lijkt de Ziggo Go app dus écht helemaal van de wereld, zonder enig besef wat er in de wereld gaande is.
Het is geen wereldschokkend probleem; een herstart van Apple TV duurt welgeteld 15 seconden en dan werkt Ziggo Go weer zoals het moet.
@Wim C. geen probleem om topic te delen, Ziggo Go kan je uit sluimerstand halen wist je dat, door kort dubbel op je TV knop te drukken 2 keer dan komen alle open pagina's naar voren en swipe je omhoog dicht, dan is alles afgesloten en kom je weer in het begin scherm. Zo sluit ik altijd me Ziggo Go eerst met de terug knop daarna dubbelklik en voilla. 😉
Misschien handige tip en truc 😊
@Alex slaat de spijker op zijn hoofd
@Alex schreef:
Hi @Wim C.,
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.