lex.verwijmeren

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo GO op Android tablet werkt niet meer

Sinds heden, 3-3-2021 werkt de ziggo-go app niet meer. Beide tablets weigeren en geven een foutmelding.  Daarentegen werkt het wel op onze telefoons .  Zomaar plotseling werkt het niet meer op de tablets, die dienst doen als TV  in de keuken en slaapkamers.  Wat is hier aan de hand en hoe en wanneer denkt Ziggo  dit euvel op te lossen?  Overal tv kijken is dus pertinent onjuist sinds vandaag!!! Graag antwoord en nog liever herstel van de app. M.vr.gr.  Lex Verwijmeren te Prinsenbeek

41 Reacties 41
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Hoi @lex.verwijmeren 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Ziggo. 

Ik ben zelf niet zo thuis in Android maar ik las net op de Google Play site dat je nu Android versie 5.1 of hoger moet hebben. Heb je deze ook?

lex.verwijmeren
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mijn beide tablets hebben android 9.0 hetgeen ruimschoots goed genoeg moet zijn.  Beide tablets werkten prima met de ziggo go app tot gisteren; toen gaven beide foutmelding. Dit kan en mag toch niet  zomaar!! Wat is er in vredesnaam gebeurt met de app.

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Nou Nou... kijk, dat er iets gebeurd, dat kan altijd!
En de laatste zin zou je ook anders kunnen zeggen natuurlijk 🙂

Vernam dat iemand anders ook een probleem heeft met Ziggo GO sinds gisteren. Misschien dat er toch iets mis is gegaan of dat een update niet goed uitpakt. Daarvoor zullen we dan even moeten wachten op iemand van Ziggo, die kan daar zeker en vast antwoord op geven. 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedenavond @lex.verwijmeren,

Welkom op de vernieuwde Community!
Super frustrerend dat je ineens niet meer online tv kunt kijken via de Ziggo Go app, dat is natuurlijk niet goed en niet de bedoeling.

Kun je aangeven wat voor foutmelding je precies te zien krijgt?
Vaak helpt het om de app even de verwijderen en daarna opnieuw te installeren.
Kun je daarna weer online tv kijken via je tablets?

Quiet_Wildcard

Level 5
  • 52Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Het lijkt erop dat de fout ontstaat hoe de app met de ziggo server wil verbinden. Het lijkt erop dat de bepaalde server uit is geschakeld of naar ander ip is verhuisd. Graag herstellen.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @lex.verwijmeren 
Allereerst een warm welkom op de Ziggo Community!

Heel gek dat je sinds de laatste update geen Ziggo GO meer kan gebruiken. Zelf ervaar ik geen problemen.
Heb je de app al eens verwijderd en opnieuw gedownload? Dat raad ik sowieso aan. 
Mocht dat niet werken, deel dan hier de foutmelding die je ervaart.

lex.verwijmeren
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dag Jamyla Z, De melding op mijn tablet geeft aan dat er geen verbinding is .  Verder moest ik kontrolleren of er storingsmeldingen zijn; die zijn er niet.  Alles werkt goed, mail en internet oke alleen geen ziggogo op mijn tablets maar wel op telefoon, rara.  Ziggo Go verwijderd op een tablet en nu kan ik niet meer installeren ,  hij is niet langer te vinden op playstore.  HELP svp.

lex.verwijmeren
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Erik,zie ook mijn reaktie op Jamyla. Heb app verwijderd en kan niet opnieuw installeren omdat hij niet langer op playstore te vinden is,  RARA.   HELP Ziggo Go werkt wel op telefoons maar niet meer op tablets.  RARA

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@lex.verwijmeren Heel bizar! Is de locatie van de Google Play Store ingesteld op Nederland? Op welk merk + type tablets ervaar je dit? De Android versie is stipt 9.0? Schakel de tablets eens volledig uit (dus niet vergrendelen) en start ze opnieuw op.  Zodra je dit hebt gedaan, open dan eens deze link op 1 van de tablets. Deze gaat direct naar de juiste Ziggo Go App pagina op de Play Store. Houd je ons op de hoogte?

lex.verwijmeren
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dag Vincent,  Zojuist een kompleet antwoord gestuurd echter krijg een melding dat ik eerst moet inloggen ( en ik ben ingelogd !!!) en daarna de mededeling: er is een fout opgetreden;  erg vervelend en niet de eerst keer hoor!

Afin,  Merk MEDIATEK, model ZH960 android-versie 9.0  Ik hen

b de lijnk exact  overgetypt, in de browser: https:// etc etc  en kom dan op een pagina waar ik apps kan kiezen echter alleen ziggogo voor windows, niet voor tablets,laat staan android.   HELP

g.quist

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb net kontakt gehad met de klantenservice en naar aanleiding van dat gesprek en een verwijzing naar de comm. komt er deze week een nieuwe update voor android, eind deze week moet het weer werken. Mocht iemand dan nog problemen hebben, gewoon bellen, want berichten in die community worden niet gelezen door ziggo.

lex.verwijmeren
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank, Lex

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@g.quist schreef: "Mocht iemand dan nog problemen hebben, gewoon bellen, want berichten in die community worden niet gelezen door ziggo."

 

Wie dat gezegd heeft, heeft geen idee waar hij/zij het over heeft en moet hier maar eens komen kijken en het één en ander gaan op de community.

Alle topics worden gelezen en in vrijwel alle topics wordt gereageerd door Ziggo moderators.

Ziggo moderators hebben ook meer mogelijkheden om in de systemen te kijken en zaken te wijzigen voor klanten en directe lijntjes met de achterliggende afdelingen om problemen zo snel mogelijk te tackelen of problemen weg te leggen.

Daarnaast worden alle nog niet bekende problemen verzameld en weggelegd bij de betreffende afdelingen voor een oplossing en een antwoord terug gekoppeld voor diegene die de problemen ervaren.

Zijn er problemen waar iets mee moet gebeuren dan wordt aan de achterliggende afdelingen ondersteuning of de nodige actie gevraagd en uitgevoerd.

 
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Van een budget merk kan je uiteraard niet teveel verwachten. Op zich is het probleem wel apart. Zeker wat het vinden van de app betreft.

Probeer het eens via deze link.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lgi.ziggotv

 

g.quist

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

okay Bert, als dat zo is, waarom zijn er dan al zoveel klachten en is er nog niets aan gedaan?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@g.quist  schreef:

okay Bert, als dat zo is, waarom zijn er dan al zoveel klachten en is er nog niets aan gedaan?


Waar dan? Op de community valt het wel mee, wat ik zo links en rechts lees. Waar is nog niks aan gedaan? Als we zelf de updates op automatisch zetten zijn we zelf mede oorzaak. Ik heb mijn updates standaard uit staan.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"okay Bert, als dat zo is, waarom zijn er dan al zoveel klachten en is er nog niets aan gedaan?"

 

Als er werkelijk iets met de app zou zijn, dan zou je veel meer klachten zien met 4 miljoen klanten.

 

Als er al een nieuwe update zou komen, dan is een nieuwe update niet overnacht gemaakt, dat zul je ook eerst goed moeten testen om te kijken dat je wijzigingen aan de app geen andere problemen veroorzaakt.

lex.verwijmeren
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nu eindelijk wel gelukt om te installeren echter krijg de volgende melding:

Deze app werkt niet meer met je apparaat. Neem contact op met de ontwikkelaars voor meer informatie. Wat nu, want het heeft altijd goed gewerkt! Please help.

Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

Dit lijkt mij de enige juiste analyse.

 

Deze fout treedt namelijk ook op onder iOS met een oude versie van de Ziggo Go app (kan op een van mijn iPads geen recentere installeren). Deze werkte tot en met 2 maart 2021 perfect.

 

Ziggo doet net alsof ze van niets weten. De goedwillende moderatoren op deze site weten waarschijnlijk ook van niets. Stil houden en hopen dat er niet teveel commotie is lijkt het beleid.

Uitgelicht topic