1
Vraag
2
Reageer en help mee
Sinergie

Level 3
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Ziggo GO langlopende issues

Graag verneem ik een reactie vanuit Ziggo met betrekking tot 2 langlopende issues (langer dan een jaar):

1.) De volgorde van de zenders in het gedeeld profiel is bij Next gebruikers niet aan te passen (de volgorde wordt namelijk door een bug veranderd zonder dat de gebruiker hier invloed op heeft, zie ook https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/zendervolgorde-ziggo-go-62783). Graag hiervoor als tijdelijke fix een global reset doorvoeren zodat de zenders weer in de standaard volgorde staan bij alle gedeeld profielen. Vervolgens graag de optie bij Next gebruikers toevoegen waarmee de volgorde gereset kan worden naar de standaard volgorde (zoals ook reeds mogelijk is bij niet-Next gebruikers). Dan kan er op een later moment nog bepaald worden of er nog een optie wordt toegevoegd waarmee de volgorde van de zenders in het gedeeld profiel naar wens aangepast kan worden.

2.) De kaders rondom het beeld bij het bekijken van een programma middels Ziggo GO zijn nog altijd grijs ipv zwart (zoals het ook ooit was en behoort te zijn, zie ook https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/grijze-balk-ipv-zwarte-balk-in-ziggo-go-via...).

4 Reacties 4
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Sinergie,

De eerste herken ik inderdaad direct als langlopend issue. Het lijkt er ook vooral op dat we recent opeens weer meerdere meldingen hebben gekregen, zoals je inderdaad ook ziet in dat topic. Ik weet dat het een lastig issue is om te verhelpen en de impact laag is (alleen specifieke gevallen), maar ik ga hier opnieuw navraag over doen.

Het tweede punt heeft in het voorjaar enige tijd gespeeld (rond april t/m juni als ik me niet vergis), maar is toen volledig opgelost. Ik heb zelf zojuist op zowel Android als iOS nog even getest, maar zijn bij mij volledig zwart (ook geen tint). De laatste melding in dat topic is ook van 4 maanden geleden. Ik begrijp dat ze bij jou nog grijs zijn? Om welk apparaat gaat het?

Sinergie
Topicstarter
Level 3
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
Alex Ziggo wrote:

Hi @Sinergie,

De eerste herken ik inderdaad direct als langlopend issue. Het lijkt er ook vooral op dat we recent opeens weer meerdere meldingen hebben gekregen, zoals je inderdaad ook ziet in dat topic. Ik weet dat het een lastig issue is om te verhelpen en de impact laag is (alleen specifieke gevallen), maar ik ga hier opnieuw navraag over doen.

Het tweede punt heeft in het voorjaar enige tijd gespeeld (rond april t/m juni als ik me niet vergis), maar is toen volledig opgelost. Ik heb zelf zojuist op zowel Android als iOS nog even getest, maar zijn bij mij volledig zwart (ook geen tint). De laatste melding in dat topic is ook van 4 maanden geleden. Ik begrijp dat ze bij jou nog grijs zijn? Om welk apparaat gaat het?

Ik vraag me af in hoeverre dat een aanname is, omdat het hier misschien niet veel gemeld wordt hoeft niet te betekenen dat het alleen maar in specifieke gevallen optreedt. Ik heb als workaround een profiel aangemaakt, dus daardoor maak ik zelden gebruik van het gedeeld profiel en dat zal voor meer mensen gelden. Dat neemt niet weg dat dit wel een langlopend issue is.

De grijze rand is nooit opgelost, dat er geen reactie meer is gepost in dat topic zegt ook niks. Misschien heb je zelf geen apparaat met een oled scherm (waar zwart echt zwart is), maar zowel op m'n tablet als op m'n telefoon is de opvulling van het beeld donkergrijs. Dat heeft niets met het apparaat te maken, maar puur met de Ziggo GO app.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Klanten die zich in zijn geheel niet melden, hebben we geen volledig inzicht in inderdaad. Maar ook via alle andere contactmanieren wordt bijgehouden hoeveel er aan dit probleem wordt gelinkt. Dat het in specifieke gevallen optreedt is wel duidelijk, want meerdere pogingen hebben niet tot reproductie geleid. Dat het irritant is, staat buiten kijf, maar ik zal eerlijk met je zijn dat ik op korte termijn geen fix hiervoor verwacht.

Wat betreft het tweede punt: In het voorjaar is dit een duidelijk probleem geweest. Ik ben hierbij nauw betrokken geweest, hebben het kunnen reproduceren op veel apparaten en uiteindelijk ook kunnen fiksen. Uiteraard wordt dat gevalideerd. Dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat je het nu niet ervaart. Wellicht is er tóch één of enkele apparaten blijven hangen, is het probleem weer terug of is dit een ander/nieuw probleem.

Kun je aangeven op welke apparaten je dit ervaart? In het gelinkte topic gaat het over een macbook, maar ik begrijp dat het bij jou om een tablet en telefoon gaat? Kun je tevens laten weten welke Ziggo GO-versie je gebruikt?

Sinergie
Topicstarter
Level 3
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
Alex Ziggo wrote:

Klanten die zich in zijn geheel niet melden, hebben we geen volledig inzicht in inderdaad. Maar ook via alle andere contactmanieren wordt bijgehouden hoeveel er aan dit probleem wordt gelinkt. Dat het in specifieke gevallen optreedt is wel duidelijk, want meerdere pogingen hebben niet tot reproductie geleid. Dat het irritant is, staat buiten kijf, maar ik zal eerlijk met je zijn dat ik op korte termijn geen fix hiervoor verwacht.

Wat betreft het tweede punt: In het voorjaar is dit een duidelijk probleem geweest. Ik ben hierbij nauw betrokken geweest, hebben het kunnen reproduceren op veel apparaten en uiteindelijk ook kunnen fiksen. Uiteraard wordt dat gevalideerd. Dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat je het nu niet ervaart. Wellicht is er tóch één of enkele apparaten blijven hangen, is het probleem weer terug of is dit een ander/nieuw probleem.

Kun je aangeven op welke apparaten je dit ervaart? In het gelinkte topic gaat het over een macbook, maar ik begrijp dat het bij jou om een tablet en telefoon gaat? Kun je tevens laten weten welke Ziggo GO-versie je gebruikt?

Vreemd dat het zo moeilijk op te lossen schijnt te zijn. Bij gebruikers zonder Next is er gewoon een optie om de volgorde te resetten, lijkt me gewoon een kwestie die optie ook bij Next gebruikers te implementeren.

Als het in het voorjaar zo'n duidelijk probleem is geweest waarom zie ik dat dan nergens terug? Nergens een melding dat het opgelost zou zijn en ook in dat bewuste topic geen verzoek ter verificatie. Tevens kreeg ik bij de Play Store in juni de reactie dat de grijze randen in de loop van het jaar vervangen zullen worden door zwarte.

Voor de zekerheid nog even goed gecontroleerd op m'n telefoon en daar lijkt het toch zwart te zijn. Bij m'n tablet is het duidelijk wel grijs, dus blijkbaar gaat er wat mis bij Ziggo GO in combinatie met m'n Samsung Galaxy Tab S5e, zowel m'n telefoon als tablet zijn voorzien van Ziggo GO versie 2.3.54. Ik heb zojuist Ziggo GO verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar de kaders boven en onder het scherm blijven grijs.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic