1
Vraag
2
Reacties
Hans R1

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ziggo GO kan alleen op een klein scherm bekeken worden

 Ik kan via mijn vodafone network op mijn iphone, ipad en macbook en gebruikmakend van de ziggogo app overal ter wereld alle ziggo kanalen van mijn abonnement bekijken. Maar op het moment dat ik via airplay of apple tv dezelfde content op mijn TV op mijn boot  wil zien krijg ik een bericht dat dat niet kan. Ik wordt dus gedwongen om op een klein scherm te kijken naast het grote HD scherm wat ik op mijn boot heb. Hoe krom is dat!!!! Dat kan toch niet waar zijn? Ik betaal ziggo/vodafone ver over 100 euro per maand, elke maand!!!!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Mogelijk is dit de oorzaak?

 

Ziggo GO TV voor Apple TV, Android TV en Amazon Fi... - Ziggo Community

 

Waarom werkt de app alleen met een Ziggo internetverbinding?
Het gebruik van de boxjes aan je tv-toestel en apps op Smart TV’s vallen niet onder de Content Portabiliteit wetgeving van  online diensten en is daarom geen open internetdienst. Wij houden ons hiermee aan de gemaakte afspraken met de content partijen. De app van Ziggo is een ‘in huis oplossing’ voor een tweede en derde tv in huis. Dit kan dus alleen worden aangeboden via ons eigen netwerk, de Ziggo internetverbinding.

Bekijk in context

12 Reacties 12
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Mogelijk is dit de oorzaak?

 

Ziggo GO TV voor Apple TV, Android TV en Amazon Fi... - Ziggo Community

 

Waarom werkt de app alleen met een Ziggo internetverbinding?
Het gebruik van de boxjes aan je tv-toestel en apps op Smart TV’s vallen niet onder de Content Portabiliteit wetgeving van  online diensten en is daarom geen open internetdienst. Wij houden ons hiermee aan de gemaakte afspraken met de content partijen. De app van Ziggo is een ‘in huis oplossing’ voor een tweede en derde tv in huis. Dit kan dus alleen worden aangeboden via ons eigen netwerk, de Ziggo internetverbinding.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Zover de info hier nog correct is, is de ondersteuning van Replay (terugkijken) via Airplay nog in ontwikkeling mogelijk is dit deels achterhaald en is  die pagina nog niet bij gewerkt.

 

Overal ter wereld is met geen van beide apps mogelijk alleen binnen de EU wat Ziggo Go betreft of er wordt een VPN verbinding met de modem/router thuis gebruikt.

 

@Hans R1 is het niet mogelijk de mac book met de TV te verbinden middels een HDMI kabel, normaliter zou u dan via de site www.ziggogo.tv  kunnen kijken op het grote scherm. De mac book zal dan wel met de Iphone i gesteld als hotspot verbinding moeten maken, en de data bundel zal toereikend moeten zijn.

 

Hans R1
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

U houdt U aan de gemaakte afspraken met de onderhoud partijen, U zou die afspraken kunnen wijzigen in het belang van Uw goed betalende klanten. Hoe suf is dit.  Als het scherm direct onderdeel is van het ontvangende apparaat, bijvoorbeeld een iPad, dan mag ik kijken, als dezelfde iPad gekoppeld is aan een groter scherm, dan mag niets zien, maar ik mag wel het geluid horen. Absurd!! Moet ik Apple vragen een full size iPad te maken, want dan mag het wel. ???? Denkt hier nog iemand logisch na? 

Hans R1
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank je wel. Dit werkt idd, maar het maakt het Ziggo aanbod nog absurder. Je mag je iPad en Apple TV niet verbinden met een groot scherm maar je MacBook wel. Tenenkrommend!

Hans R1
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

In het algemeen moet Ziggo gaan nadenken over hoe wij tegenwoordig leven. We zitten niet allemaal meer thuis voor de buis. Veel van ons zijn veel en vaak onderweg. Ikzelf schrijf dit uit Zweden. De door mij genoemde restrictie is gewoon niet van deze tijd en onlogisch van aard. Onderhandelingen met de partijen over de rechten moeten ook in het belang van de klant zijn, anders heeft de uitkomst ervan geen duurzaam bestaan en wellicht de partijen ook niet.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Hans R1  schreef:

Dank je wel. Dit werkt idd, maar het maakt het Ziggo aanbod nog absurder. Je mag je iPad en Apple TV niet verbinden met een groot scherm maar je MacBook wel. Tenenkrommend!


Helaas wordt de Ziggo GO TV app gezien als een oplossing voor een  tweede TV thuis, en zelfs alleen als Ziggo de provider is. Ligt het Ziggo netwerk eruit kunnen en mogen we niet eens via een mobiele telefoon  met een Vodafone abonnement ingesteld als hotspot kijken, dat Giganet van VodafoneZiggo is echt nog lang niet 1 netwerk op deze manier.

 

 

Helaas ligt de bal niet alleen bij VodafoneZiggo, er is een oplossing  met de Ziggo Go app middels Chromecast of Airplay meer niet. Dat een Firestick  van Amazon, of een AppleTV ook portable zijn doet niet terzake.

 

Deze restrictie hebben we bij alle providers met een smart TV app.

Een deel van het probleem ligt ook bij de filmstudio's de echte eigenaren van de content.

 

Sjefvande

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

100% met u eens Hans! 😁 👍

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"U houdt U aan de gemaakte afspraken met de onderhoud partijen, U zou die afspraken kunnen wijzigen in het belang van Uw goed betalende klanten."

Alles kan natuurlijk, maar willen de klanten flink meer betalen voor meer mogelijkheden, die een kleine groep wil gebruiken, dat is de vraag en als ik zie hoe en wat de reacties zijn, als in juli de prijzen nu beperkt omhoog gaan, dan ben ik bang dat veel klanten niet meer willen betalen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Daar hoeven de prijzen echt niet voor omhoog. Het bedrijfsbeleid hoeft hiervoor alleen maar om in diverse gerelateerde branches.

 

Er zit absoluut geen verschil of we buitenshuis via een omweg moeten kijken of direct via een geschikte mediaspeler.

 

https://seeds.law/nl/nieuws-inzichten/het-einde-van-geo-blokkering-en-de-portabiliteit-van-digitale-...

 

 

 

 

 

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Daar hoeven de prijzen echt niet voor omhoog. Het bedrijfsbeleid hoeft hiervoor alleen maar om in diverse gerelateerde branches."

Ik vermoed dat de rechthebbenden van de content de rechten niet gratis weg gaan geven.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Die rechten heeft Ziggo nu toch al. Noem eens een echt steekhoudend argument wat het verschil is tussen Ziggo Go en Ziggo Go TV.

 

Behalve de OS systemen is er simpelweg geen verschil. De providers benoemen dit zelf als een oplossing voor thuis, en schermen wel of niet terecht dat deze versie niet valt onder de content portabliteit regelgeving. 

 

Het hele licentie rechten verhaal is natuurlijk complex. De rechten liggen bij de productie maatschappijen. Wezenlijk heeft elke TV zender alleen de uitzendrechten, de producent bepaald. Daarom zien we soms series of films bij meerdere streamdiensten.

 

Hans R1
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank jullie wel voor deze goede discussie met allemaal steekhoudende argumenten. Ik denk dat Ziggo, eens zelf een disruptor, moet gaan nadenken over hun toekomst. Ikzelf zie er echt wel tegenop om mijn Ziggo mail adressen te gaan veranderen in andere adressen maar wat doe ik als er een ander bedrijf is die meer mobiel denkt dan Ziggo? Dan ben ik weer weg. Net zoals ik eens besloot naar Ziggo te gaan. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic