Beste,
Een tijdje ging het goed, Europees voetbal kijken via de Ziggo Go app in Spanje. Wanneer ik nu stream vanaf mijn telefoon naar mijn Philips tv geeft de app aan dat ik "buiten de EU" woon, dit is uiteraard niet het geval.
Inmiddels ook opgezocht of mijn wifi etc zich buiten de EU bevindt, maar dit geeft Madrid aan...
Wie weet waar dit aan k
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Gebruik je een vpn of starlink verbinding?
Dan is dit normaal.
Kan je een afbeelding plaatsen van die gegevens?
Welke provider wordt daar bijvoorbeeld genoemd?
Dat helpt om erachter te komen of het om zaken gaat die Steefb noemt.
Wij hebben Wifi via Starlink!
Bedankt voor je reactie. We hebben Wifi via Starlink, geen VPN
@mariska.oostdam schreef:Bedankt voor je reactie. We hebben Wifi via Starlink, geen VPN
U heeft Internet via Starlink daar staat de wifi verbinding buiten, maar dat is de Nerd in mij dit is ook verder niet aan u persoonlijk gericht.
Het hoort niet, en persoonlijk vind ik dit met een verbinding via Starlink verre van normaal. Dat geschreven hebbende is dit wel het geval het hoe en waarom is in een ander topic enigzins uitgelegd.
Kort gezegd kan de Ziggo Go app en zelfs de website met een Starlink verbinding niet 100% garanderen dat u echt in spanje bent met dit als gevolg.
Bedankt! Idd verre van normaal, maar hier moet ik het helaas mee doen, gezien het een huurhuis is en ik huur betaal incl. internet door verhuurder geregeld.
@mariska.oostdam schreef:Bedankt! Idd verre van normaal, maar hier moet ik het helaas mee doen, gezien het een huurhuis is en ik huur betaal incl. internet door verhuurder geregeld.
De enige andere optie die ik niet zal aanraden zonder een onbeperkt internet abonnement en zelfs dan nog niet, is kijken via een mobiele internet verbinding.
Ik zou lekker van uw verblijf daar genieten en naar de lokale TV kijken of desnoods een film of serie via een streamdienst dat zal hopelijk wel werken.
Voor het nieuws of andere NPO uitzendingen kunt u eventueel bvn.tv proberen of desnoods NPO Start
Ik vind het een beetje vreemde uitspraak dat Starlink een niet normale internetverbinding is. Dar was twee jaar geleden het geval. Nu met de prijsdaling van het abonnement en het startpakket zorgt ervoor dat Starlink plots veel interessanter is geworden bij een grotere doelgroep. Dus is het een meer normalere internetverbinding geworden, En met een maandprijs van 50 euro is het zelfs voor menig Ziggo klant aantrekkelijker dan het huidige internetabonnement. Zo heb ik met Starlink een snelheid van meer dan 200 mpss zowel down als up. Het beugen nadeel is de hogere latency. Voor de normale internetsurfer geen probleem maar als je wilt gamen of zo i het een no go.
Probleem wat hier speelt is dart de meeste gebruikte ip adressen Amerikaans geregistreerd zijn. En dus valt inderdaad kijken via apps als Ziggo go in het water. Ook al ben je zelfs in Nederland. En daar ligt voor providers (niet alleen Ziggo) toch wel een aandachtspunt voor de toekomst. Meer mensen zullen bijvoorbeeld op vakantie gebruik gaan maken van Starlink. Het aantal installaties van Starlink in bijvoorbeeld campers neemt snel toe. En natuurlijk zijn er VPN-oploddingen zoals Wiregiard en NordVPN waarmee met enig knutselwerk het ip adres van thuis in Nederland verkregen kan worden maar dat is voor veel mensen nog abracadabra. Dus wil je klantvriendelijk zijn dan moet je op enig moment een oplossing zoeken voor dit probleem.
@VZWatcher het is zelfs zo dat die IP adressen bij een aantal klanten keurig netjes een Eu land aangeven. zie deze link
Naast die € 50,00 moet je natuurlijk wel eenmalig de rest aanschaffen het is hoe dan ook in mijn ogen voordeliger en betere dekking(?) dan prutsen met een 4 of 5G verbinding zeker met een camper of een woning in een buitengebied. Waar het bij deze klanten om gaat is dat hun vakantie adres van Starlink gebruik maken in plaats van een vaste netwerk.
En ter verduidelijking betreffende niet normaal in een vorige reactie van mij dat sloeg op het gedrag van de Ziggo Go app met een Star link verbinding. Dat moet zoals je al aangeeft door de providers worden opgelost helemaal omdat de VPN diensten ook steeds meer worden geblokkeerd en je dus thuis een server zou moeten opzetten.
Als je van Starlink een EU IP adres krijgt wil niet zeggen dat je daadwerkelijk ook in dat EU land de uplink gebruikt. Bij bijvoorbeeld een Spaans Starlink EU IP adres kan je natuurlijk ook in Gibraltar of Marocco de uplink gebruiken en de downlink naar Spanje. Of voor downlink naar Griekenland kan je bijvoorbeeld vanuit Turkije de uplink gebruiken. Dus dat kan een reden zijn dat Ziggo Starlink IP adressen blokkeert om ZiggoGo te mogen gebruiken. Het is onmogelijk voor Starlink zich exact aan de EU grensen te houden.
Zou er ook eens naar de contenthouders moeten worden gekeken, zij zijn eigenlijk de aanstichters van dit alles.
Het is toch niet meer van deze tijd dat je bijvb wel in Europa alles mag zien en in de rest van de wereld niet.
Al die beperkingen waar men toch om heen gaat werken, met bijvb een thuis VPN, wat in principe ook nog steeds verboden is om content te zien buiten Europa.
IP en locatie faken is tegenwoordig natuurlijk geen probleem meer.
Volgens mij moeten die regels allemaal eens op de schop, anders gaat men er toch om heen werken, terwijl dat in deze digitale wereld toch niet meer tegen te houden is.
@Karel. schreef:Als je van Starlink een EU IP adres krijgt wil niet zeggen dat je daadwerkelijk ook in dat EU land de uplink gebruikt. Bij bijvoorbeeld een Spaans Starlink EU IP adres kan je natuurlijk ook in Gibraltar of Marocco de uplink gebruiken en de downlink naar Spanje. Of voor downlink naar Griekenland kan je bijvoorbeeld vanuit Turkije de uplink gebruiken. Dus dat kan een reden zijn dat Ziggo Starlink IP adressen blokkeert om ZiggoGo te mogen gebruiken. Het is onmogelijk voor Starlink zich exact aan de EU grensen te houden.
Dan moet kijken middels een VPN via de eigen aansluiting ook door werkelijke GPS locatie worden tegen gegaan. Ik weet dat deze reactie niet zal worden gewaardeerd, maar voor het gebruik buiten de EU moet er dan wel 1 lijn worden getrokken. Nu zijn klanten die zich wel netjes in de Eu bevinden de sjaak.
@amvih schreef:Zou er ook eens naar de contenthouders moeten worden gekeken, zij zijn eigenlijk de aanstichters van dit alles.
Het is maar de vraag of dat aan de contenthouders ligt. Ziggo en KPN verschuilen zich daar graag achter als het over de app voor smart TV's gaat.
Het cruciale punt in deze in hoeverre is het product TV van Ziggo een online inhoudsdienst?
Ziggo go TV op een Chromecast met Googletv is echt geen andere dienst dan Ziggo Go op een smartfoon of tablet of via de website maar is dit per definitie een online inhouds dienst? Dat is relevanter dan wijzen naar de contenthouders.
De werkelijke aanstichters zijn niet zo zeer de contenthouders eerder de verkopers van het product van Ziggo terwijl die dit niet mogen doorverkopen. En de kopers van die diensten in direct ook. Ziggo mag en moet zijn product beschermen tegen misbruik dat heeft niet veel met die content leveranciers te maken, die ontvangen hun licentie rechten en doorgifte vergoedingen wel.
-----
De muziek industie heeft het beter begrepen, bijna alles is via nagenoeg elke dienst wel te luisteren, of dit nu Spotify is of Deezer of vul maar in er zijn maar weinig artiesten die hun materiaal niet overal verspreiden. En dat is natuurlijk een belangrijk verschil. Uiteraard hebben veel artiesten een contract met een platenlabel maar dat label verdient ook aan hoeveel er wordt geluistert. Dus hoe meer er geluisterd wordt hoe beter.
Voor televisie en film gaat dit deels ook op hoe meer gekeken hoe beter. Voor televisie dat levert reclame inkomsten op.
Die reclame kopen we liever af en we willen kijken wanneer het onszelf uitkomt mede daarom is er nu die wild groei aan streamdiensten en nog is niet alles overal te zien. Dus inderdaad moet daar genoeg veranderen.
Het Ziggo product is per definitie een ander product dan bijvoorbeeld Netflix toch moet ook Netflix per land de rechten betalen ook voor Netflix gelden de EU beperkingen en mondiaal ook Netflix mag/hoeft ons geen toegang verlenen tot hun dienst als we buiten de EU zijn. Dus ja wat Amvih schrijft wordt het tijd dit mondialer aan te pakken, dat gaat waarschijnlijk nog jaren duren.
Terug naar Ziggo waarom zou Ziggo hun dienst/product overal ter wereld beschikbaar moeten stellen? En we hebben het over een deel van het product, welke reden is er waarom dit zou moeten? Waarom kunnen we niet een weekje buiten TV zijn we echt zo verslaafd geraakt? Het nieuws kunnen we overal volgen via bvn.tv
Het VPN verhaal en de Starlink uitleg is natuurlijk onzin, als de werkelijke locatie niet via het ip adres is te bepalen dan maar de werkelijke gps locatie.
Punt is dat dit dus blijkbaar ook niet even betrouwbaar is. Moeten wij dat Ziggo in de schoenen schuiven of wijzen naar de groep die misbruik maken van de mogelijkheden voor eigen gewin of andere kwade bedoelingen. Het zal altijd zo blijven dat de goeden moeten lijden onder de kwaden.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.