1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
MisteryMe

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ziggo GO in PC browser hapert, op laptop/tablet/telefoon niet

Beste iedereen, ik zit met een heel raar probleem.

Sinds een maandje (uit me hoofd zeg ik vrijdagmiddag 21 juni 2024) heb ik problemen met het live/terug kijken via Ziggo Go via de browser. Eerst had ik dit niet. Als ik een tv programma live of terugkijk, dan buffert de verbinding. Dit is natuurlijk erg vervelend als je bijvoorbeeld een film terug wilt kijken. Ik heb zelf al heel veel dingen gedaan om het probleem op te lossen:

• netwerk resetten (in windows zelf)
  • alle mogelijke drivers geupdate (een enkele update, maar geen resultaat)
  • router opnieuw opgestart (via de ziggo site zelf)

Me PC zit bekabeld aan het modem. Als ik mijn laptop aan dezelfde kabel aansluit die nu in mijn PC zit, dan kan ik zonder moeite TV kijken (dus geen eventuele kabelbreuk). Als ik via me laptop met Wi-Fi (live) TV (terug)kijk, heb ik nul problemen. Dat is ook niet het probleem. Dus het is een ''mijn computer'' probleem. Als ik tv kijk via andere browsers (edge, firefox, chrome (huidige browser), dan heb ik hetzelfde probleem.

Op het Ziggo forum kwam ik de volgende (oude) topic tegen: https://community.ziggo.nl/t5/Ziggo-GO/Ziggo-GO-app-buffering/m-p/944727#M23127   Vergelijkbaar met mijn probleem, maar niet mijn oplossing.

Eventuele oplossingen die ik kan bedenken:

• Windows 10 (huidig) opnieuw installeren. (zolang het duurt met updates van W10)
  • Windows 11 installeren (en hopen dat het probleem opgelost is)

Zijn er nog dingen wat ik kan doen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34411Posts
  • 2522Oplossingen
  • 17344Likes

Afsluiten is tegenwoordig een soort sluimerstand tenzij je zelf 'snel opstarten' uitgeschakeld hebt, alleen met opnieuw opstarten wordt Windows volledig afgesloten.

Naar alle waarschijnlijkheid is 100% CPU de oorzaak van het haperen/bufferen. De CPU is i.i.g. een modern type. Ik heb zelf een 11 jaar oude laptop (Lenovo ThinkPad W530) met een i7-3940XM en kijk Ziggo GO via Firefox in Windows 10, CPU-verbruik tijdens NPO 1 live is 15~20%.

Bekijk in context

15 Reacties 15
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34411Posts
  • 2522Oplossingen
  • 17344Likes
  • Heb je ook de PC al eens opnieuw opgestart?
  • Welk resultaat laat een speed test zien?
  • Maak je gebruik van antivirus- of firewall-software? Ik bedoel dan zelf geïnstalleerde software en niet de ingebouwde antivirus en firewall van Windows.
  • Welk merk + type CPU heeft de PC en hoe ziet de CPU-belasting eruit tijdens gebruik van Ziggo GO? Dit kun je controleren via Taakbeheer (CTRL+SHIFT+ESC).
Template

Level 17
  • 2776Posts
  • 65Oplossingen
  • 901Likes

Alle cookies verwijderen en alle updates voor Windows en GPU uitvoeren?

Google Chrome is sowieso de slechtste browser ervoor, Ziggo Go werkt er niet optimaal mee. Dat het in verleden heeft gewerkt is dan ook alles. 

Ziggo Go werkt gewoon in MS Edge (ook Chromium) en Firefox, wel af en toe Cookies verwijderen en updates downloaden

MisteryMe
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
  • Ik sluit mijn PC elke avond af, dus dat opnieuw opstarten zal het probleem niet zijn.
  • SpeedTest zie bijlage
  • Ik heb geen anti-virus scanners behalve de build-in Windows Defender van Windows zelf
  • CPU: Intel i7 10700kf (standaard, niet overclocked)
  • Taakbeheer zie bijlage (er zit een hik-up dat me CPU 100% aanslaat, geen idee hoe ik dit oplos)
MisteryMe
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Cookies van alle browsers verwijderd heeft niks geholpen helaas. Bij FireFox (clean install) buffert mijn stream. Ik heb nooit last gehad met Chrome dat ZiggoGo slecht werkt (tot mijn probleem een maandje geleden).

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34411Posts
  • 2522Oplossingen
  • 17344Likes

Afsluiten is tegenwoordig een soort sluimerstand tenzij je zelf 'snel opstarten' uitgeschakeld hebt, alleen met opnieuw opstarten wordt Windows volledig afgesloten.

Naar alle waarschijnlijkheid is 100% CPU de oorzaak van het haperen/bufferen. De CPU is i.i.g. een modern type. Ik heb zelf een 11 jaar oude laptop (Lenovo ThinkPad W530) met een i7-3940XM en kijk Ziggo GO via Firefox in Windows 10, CPU-verbruik tijdens NPO 1 live is 15~20%.

Jelle08

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Download "ccleaner" voor windows, en laat die je pc eens op problemen scannen. Vaak haalt die er veel "overbodige" troep uit. Ook kun je het register hiermee op problemen scannen, en eventueel verhelpen.

MisteryMe
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

CCleaner gebruik ik af en toe. Zojuist laten runnen (problemen + register), maar niks bijzonders kwam naar boven

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34411Posts
  • 2522Oplossingen
  • 17344Likes

Als opnieuw opstarten ook geen verbetering oplevert, dan kun je nog testen in veilige modus met netwerkmogelijkheden. Je kunt ook een herstelpunt van vóór 21 juni terugzetten.

Steefb

Level 20
  • 16687Posts
  • 3076Oplossingen
  • 7911Likes

@Jelle08  schreef:

Download "ccleaner" voor windows, en laat die je pc eens op problemen scannen. Vaak haalt die er veel "overbodige" troep uit. Ook kun je het register hiermee op problemen scannen, en eventueel verhelpen.

Let goed op met dit soort programma's, ze kunnen je besturingssysteem (onherstelbaar) beschadigen.

En zijn bij windows 10 & 11 vrijwel altijd overbodig.

Template

Level 17
  • 2776Posts
  • 65Oplossingen
  • 901Likes

@Steefb Ccleaner kan toch vanaf Windows 10 beter helemaal niet gebruikt worden? 

Steefb

Level 20
  • 16687Posts
  • 3076Oplossingen
  • 7911Likes

@Template  schreef:

@Steefb Ccleaner kan toch vanaf Windows 10 beter helemaal niet gebruikt worden? 

Vind ik wel, maar kan in zeer beperkte gevallen en als je weet wat je doet, nut hebben.

MisteryMe
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb ''snel opstarten'' handmatig uitgeschakeld en de PC opnieuw opgestart. Op dit moment kijk ik vlekkeloos TV, zonder haperingen. Ik zal dit de komende dagen verder monitoren en ik kom er dit weekend nog op terug.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34411Posts
  • 2522Oplossingen
  • 17344Likes

Alleen opnieuw opstarten was voldoende, maar fijn om te lezen dat je verbetering ervaart.

MisteryMe
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik kan u melden dat de ''snel opstarten uitschakelen'' de (voorlopige) oplossing is op mijn probleem. Ik ervaar geen haperingen (tot zo ver)...

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34411Posts
  • 2522Oplossingen
  • 17344Likes

Ik denk eerder dat opnieuw opstarten doorslaggevend was en je 'snel opstarten' opnieuw kunt inschakelen.