Beste iedereen, ik zit met een heel raar probleem.
Sinds een maandje (uit me hoofd zeg ik vrijdagmiddag 21 juni 2024) heb ik problemen met het live/terug kijken via Ziggo Go via de browser. Eerst had ik dit niet. Als ik een tv programma live of terugkijk, dan buffert de verbinding. Dit is natuurlijk erg vervelend als je bijvoorbeeld een film terug wilt kijken. Ik heb zelf al heel veel dingen gedaan om het probleem op te lossen:
Me PC zit bekabeld aan het modem. Als ik mijn laptop aan dezelfde kabel aansluit die nu in mijn PC zit, dan kan ik zonder moeite TV kijken (dus geen eventuele kabelbreuk). Als ik via me laptop met Wi-Fi (live) TV (terug)kijk, heb ik nul problemen. Dat is ook niet het probleem. Dus het is een ''mijn computer'' probleem. Als ik tv kijk via andere browsers (edge, firefox, chrome (huidige browser), dan heb ik hetzelfde probleem.
Op het Ziggo forum kwam ik de volgende (oude) topic tegen: https://community.ziggo.nl/t5/Ziggo-GO/Ziggo-GO-app-buffering/m-p/944727#M23127 Vergelijkbaar met mijn probleem, maar niet mijn oplossing.
Eventuele oplossingen die ik kan bedenken:
Zijn er nog dingen wat ik kan doen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Afsluiten is tegenwoordig een soort sluimerstand tenzij je zelf 'snel opstarten' uitgeschakeld hebt, alleen met opnieuw opstarten wordt Windows volledig afgesloten.
Naar alle waarschijnlijkheid is 100% CPU de oorzaak van het haperen/bufferen. De CPU is i.i.g. een modern type. Ik heb zelf een 11 jaar oude laptop (Lenovo ThinkPad W530) met een i7-3940XM en kijk Ziggo GO via Firefox in Windows 10, CPU-verbruik tijdens NPO 1 live is 15~20%.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Alle cookies verwijderen en alle updates voor Windows en GPU uitvoeren?
Google Chrome is sowieso de slechtste browser ervoor, Ziggo Go werkt er niet optimaal mee. Dat het in verleden heeft gewerkt is dan ook alles.
Ziggo Go werkt gewoon in MS Edge (ook Chromium) en Firefox, wel af en toe Cookies verwijderen en updates downloaden
Cookies van alle browsers verwijderd heeft niks geholpen helaas. Bij FireFox (clean install) buffert mijn stream. Ik heb nooit last gehad met Chrome dat ZiggoGo slecht werkt (tot mijn probleem een maandje geleden).
Afsluiten is tegenwoordig een soort sluimerstand tenzij je zelf 'snel opstarten' uitgeschakeld hebt, alleen met opnieuw opstarten wordt Windows volledig afgesloten.
Naar alle waarschijnlijkheid is 100% CPU de oorzaak van het haperen/bufferen. De CPU is i.i.g. een modern type. Ik heb zelf een 11 jaar oude laptop (Lenovo ThinkPad W530) met een i7-3940XM en kijk Ziggo GO via Firefox in Windows 10, CPU-verbruik tijdens NPO 1 live is 15~20%.
Download "ccleaner" voor windows, en laat die je pc eens op problemen scannen. Vaak haalt die er veel "overbodige" troep uit. Ook kun je het register hiermee op problemen scannen, en eventueel verhelpen.
CCleaner gebruik ik af en toe. Zojuist laten runnen (problemen + register), maar niks bijzonders kwam naar boven
Als opnieuw opstarten ook geen verbetering oplevert, dan kun je nog testen in veilige modus met netwerkmogelijkheden. Je kunt ook een herstelpunt van vóór 21 juni terugzetten.
@Jelle08 schreef:Download "ccleaner" voor windows, en laat die je pc eens op problemen scannen. Vaak haalt die er veel "overbodige" troep uit. Ook kun je het register hiermee op problemen scannen, en eventueel verhelpen.
Let goed op met dit soort programma's, ze kunnen je besturingssysteem (onherstelbaar) beschadigen.
En zijn bij windows 10 & 11 vrijwel altijd overbodig.
@Steefb Ccleaner kan toch vanaf Windows 10 beter helemaal niet gebruikt worden?
Ik heb ''snel opstarten'' handmatig uitgeschakeld en de PC opnieuw opgestart. Op dit moment kijk ik vlekkeloos TV, zonder haperingen. Ik zal dit de komende dagen verder monitoren en ik kom er dit weekend nog op terug.
Alleen opnieuw opstarten was voldoende, maar fijn om te lezen dat je verbetering ervaart.
Ik kan u melden dat de ''snel opstarten uitschakelen'' de (voorlopige) oplossing is op mijn probleem. Ik ervaar geen haperingen (tot zo ver)...
Ik denk eerder dat opnieuw opstarten doorslaggevend was en je 'snel opstarten' opnieuw kunt inschakelen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.