wjharing

Level 7
  • 138Posts
  • 0Oplossingen
  • 63Likes

Ziggo GO, hogere resolutie

Ik begrijp enerzijds wel dat Ziggo er expliciet voor kiest om de resolutie in de Ziggo Go en Ziggo Go TV app laag te houden (max 720p). 

 

Maar wanneer je op een 65" TV via de Ziggo go tv app kijkt, dan begint de lage resolutie toch te veel op te vallen. Op mijn 43" tv is het goed genoeg, maar niet op mijn 65".

 

Zou Ziggo niet kunnen overwegen dat wanneer je de Ziggo Go TV app thuis gebruikt (of iig op het Ziggo netwerk), dat je dan wel een mogelijkheid krijgt voor een betere resolutie?

 

Ook met die nieuwe Ziggo Next Mini ga ik ervan uit dat de resolutie toch wel 1080p moet gaan worden, want als die box ook gelimiteerd gaat worden naar 720p, dan is dat wel een duidelijke stap terug.

Uitgelicht
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Reacties
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Hi allen! Voor de Ziggo GO TV App platformen: Android TV, Google TV, Apple TV 4K en Fire TV hebben we per vandaag een publieke test voor hogere resolutie lopen. Hier lees je er meer over.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Reacties
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

@Pasi Op de achtergrond vragen we met regelmaat updates met betrekking tot de voortgang en of er nieuws onder de zon is. Weet in ieder geval dat het bij ons op de radar staat en blijft staan. In de tussentijd hebben we helaas nog geen concrete update ontvangen. We blijven in ieder geval updates uitvragen en zodra er meer bekend is dan laten we dat uiteraard hier weten. 

49 Reacties 49
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@RoWi.  schreef:

Ziggo Go is nog geen volwaardige vervanger voor een mediabox. De geboden resolutie is prima voor tablets en telefoons daar staat bij mijn weten de Go voor kijken onderweg. 

 

Daar heeft het bestaansrecht voor, vandaar mijn vraag wat volgens u het concept is.

 

De afbeelding ziet er inderdaad niet fraai uit, echter maak het venster eens kleiner blijft het dan nog slecht/wazig. Wat noemt u een groot scherm, met de SD kanalen (576) weet ik wel dat het er zo uitzag.

Ik zit nu zelf bij een provider die 1080i of p doet met hun app en website, maar ook daar kijk ik via de mediabox. De app en website zijn leuke extra's meer niet.


Volgens mij wordt er steeds meer andere apparaten gebruikt, om tv te kijken. Anders gezegd, het percentage van 'tv-kijkers op andere apparaten' stijgt, t.o.v. 'mensen die via/op een tv kijken'.

Ik verwacht ook dat 'tv kijken op andere apparaten' in de toekomst een grote vlucht gaan nemen en misschien over vele jaren, wel de meerderheid zullen vormen.

Tevens is Ziggo ook bezig om DVB-C te vervangen door IPTV en daar worden wel hogere resoluties ( en/of bitrates ) gebruikt.

Natuurlijk heeft iedereen zo zijn/haar wensen, maar om nu te zeggen dat ZiggoGo's resolutie voldoende is.... Als ik op m'n 17 inch FHD Asus ZiggoGo start, dan valt toch direct de lage resolutie op. Als ik b.v. naar programma's op NL 1, 2, of 3 kijken ( in principe Ziggo's beste zenders ) dan valt het altijd direct op dat iedereen o.a. een zeer glad gezicht heeft en er weinig reliëf ( rimpels 😉 ) te zien zijn. Op andere zenders is het vaak nog erger.

Vanuit een ander standpunt bekeken: FHD ( 1080i/1080P ) is al jaren de standaard. Ziggo maakt ondertussen veel reclame voor 4k ( want dat moet de nieuwe standaard worden ) en probeert zo de hype te gebruiken om veel nieuwe mediaboxen te verhuren.

Dat Ziggo nu dan nog een service heeft die nog de 720p standaard gebruikt, is vreemd. Of zou Ziggo daar weinig aan verdienen? Voor ZiggoGo is namelijk ook geen Ziggo apparatuur nodig !

Eigenlijk is het ( zoals de laatste tijd wel vaker bij Ziggo ), dat Ziggo's diensten en services niet meer de beste zijn en blijkt maar weer eens dat Ziggo de laatste jaren, van de beste provider is afgegleden naar een gemiddelde/middelmatige provider, waarbij de commercie veel belangrijker is geworden dan de services en diensten naar de klant.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Pasi de resolutie en bitrate via de Mini is niks hoger dan via dvb-c geen idee waar je dat op baseerd, en ook jij weet en geeft dat ook aan dat alle TV zenders standaard 1080i aanleveren dat de Next of de Mini upscaling hebben is niet van belang dat heeft elke redelijke TV.

 

Je hebt niet helemaal ongelijk dat er anders lineair wordt gekeken in de trein en op vakantie of waar dan ook.

Ziggo Go is er in mijn beleving in eerste instantie bedoeld voor de echte mobiele kijkers, en voor die schermformaten is 720p prima met als voordeel dat scheelt mobiele data verbruik. 

Ziggo Go TV is een ander verhaal en deels kan je die lijn door trekken naar Ziggogo.tv dat kijk je doorgaans op een groter scherm en dan ben ik er volledig mee eens dat het beter kan en mag.

 

Uiteraard wordt er niks 'verdiend' aan Ziggo Go. Als we de zes euro buiten beschouwing laten van het verschil tussen Internet only abonnement en Internet+KabelTV wat feitelijk hetzelfde is alleen krijg je bij dat andere abonnement toegang tot Ziggo Go. Die 720p is puur een  technische afweging elke stream via de mediabox, app of website anders dan lineair kijken belast het systeem, multicast versus singlecast het heeft dus meer een technische afweging dan financieel.

 

 

Dat 'beste' provider ach ja als providers leveren wat ze moeten leveren zijn er geen 'beste' providers.

 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@RoWi.  schreef:

@Pasi de resolutie en bitrate via de Mini is niks hoger dan via dvb-c geen idee waar je dat op baseerd, en ook jij weet en geeft dat ook aan dat alle TV zenders standaard 1080i aanleveren dat de Next of de Mini upscaling hebben is niet van belang dat heeft elke redelijke TV..



Kijk daar zit het misverstand. Ik heb het helemaal niet over de Mini. Ik heb het enkel over de ZiggoGo app en Website, want die gebruik ik op m'n laptop. En daarop is 1080i duidelijk niet standaard !

 


@Pasi  schreef:


.... Als ik op m'n 17 inch FHD Asus ZiggoGo start, dan valt toch direct de lage resolutie op. Als ik b.v. naar programma's op NL 1, 2, of 3 kijken ( in principe Ziggo's beste zenders ) dan valt het altijd direct op dat iedereen o.a. een zeer glad gezicht heeft en er weinig reliëf ( rimpels 😉 ) te zien zijn. Op andere zenders is het vaak nog erger...


Misschien had ik er laptop bij moeten zetten, maar een 17 inch tv heb ik al heel lang niet meer gezien en 1 van Asus nog nooit 😉.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ok je noemt inderdaad IPTV niet de Mini, dat maakt ook voor het bitrate verhaal weinig verschil, uiteraard is er door de lagere resolutie een lagere bitrate mogelijk. Gaat de resolutie omhoog gaat de bitrate evenredig omhoog of er moet een betere en slimmere compressie worden toegepast.

 

Dat neemt niet weg dat Ziggo Go meer voor onderweg is en daarmee is de lagere resolutie en bitrate prima. Voor thuis ligt dat anders dat zal ik niet ontkennen.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen All, ik heb goed nieuws! We werken aan een upgrade van de resolutie (1080p) voor live tv zenders op Ziggo Go. We hopen daarmee, in de toekomst jullie ergernissen weg te nemen. 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Lotte  schreef:

Goedemorgen All, ik heb goed nieuws! We werken aan een upgrade van de resolutie (1080p) voor live tv zenders op Ziggo Go. We hopen daarmee, in de toekomst jullie ergernissen weg te nemen. 


Hallo Lotte,

Dat is goed nieuws👍 !!! Maar helaas mist je bericht een belangrijk onderdeel, namelijk een datum 😯. Dé datum waarop Ziggo van plan is, de update uit te brengen. Nu kan het werk aan, en het testen van die update natuurlijk altijd uitlopen, maar een richtdatum zou fijn zijn.

Want helaas ( niets persoonlijks !! ), zijn Ziggo's meldingen vaak niet erg exact en dusdanig vaag, dat men er eigenlijk direct niet veel aan heeft en vooral Ziggo nergens op aan kan spreken.


Ps. overigens natuurlijk wel blij te horen dat ZiggoGo t.z.t. naar 1080p gaat !

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@Pasi Terechte vraag, het is logisch dat je concrete informatie wilt! Ik heb even geïnformeerd maar de datum is helaas nog niet bekend 😞 Zodra deze wel bekend is, zullen wij dit laten weten! 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat is in ieder geval een stap vooruit.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@RoWi.  schreef:

Dat is in ieder geval een stap vooruit.


Inderdaad. Nu maar hopen dat het dit jaar nog wordt. Het kan natuurlijk ook pas volgend jaar of het jaar daarna zijn.

 

Het is nu 3 weken verder en het is doodstil in dit draadje. Nu is die periode natuurlijk erg kort, maar hoe lang zou het gaan duren ? Bij Ziggo weet je tenslotte maar nooit. Een planning wordt nooit bekend gemaakt en de aankondigingen zijn zo vaag, dat je als klant er eigenlijk niets aan hebt en vóóral Ziggo nergens op kan aanspreken.

Eerst zien, dan pas geloven, is het devies.

 

hans6011

Level 7
  • 210Posts
  • 9Oplossingen
  • 68Likes

Van harte mee eens

begin eenvoudig. Neem gwoon Netflix en wordt daarmee gelijkwaardig. Ben je al een heel eind. De rest van jullie antwoorden zijn slappe marketing excuses om decoders te verhuren. 

hans6011

Level 7
  • 210Posts
  • 9Oplossingen
  • 68Likes

Ivm alle andere apps kijk ik via Apple TV. Helaas is de Ziggo TV app vergeleken bij bijv Netflix en Apple + een primitieve aanfluiting. 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Lotte  schreef:

@PasiTerechte vraag, het is logisch dat je concrete informatie wilt! Ik heb even geïnformeerd maar de datum is helaas nog niet bekend 😞 Zodra deze wel bekend is, zullen wij dit laten weten! 


op 16-09 schreef @Lotte het bovenstaand. Het is nu ( nog maar ) 1 maand later, maar ook het einde van het jaar nadert.

Zouden de Ziggo scriptkiddie's ZiggoGo.Tv dit jaar nog kunnen aanpassen naar Full HD resolutie? Natuurlijk willen we niet een app, die barstensvol met bugs zit ( zo als de laatste keer ) en waarmee het nu nog steeds lastig tv kijken is. Maar ondertussen zouden die knoeiers al wel moeten weten, hoe het niet moet !

Het is zo als altijd bij Ziggo, wachten, wachten en nog meer wachten, voordat er een stap vooruit wordt gedaan.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@hans6011  schreef:

Ivm alle andere apps kijk ik via Apple TV. Helaas is de Ziggo TV app vergeleken bij bijv Netflix en Apple + een primitieve aanfluiting. 


Voor die bedrijven is een goed werkende app hun core business, voor Ziggo (Liberty Global) blijft het een extra service.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@RoWi.  schreef:

@hans6011  schreef:

Ivm alle andere apps kijk ik via Apple TV. Helaas is de Ziggo TV app vergeleken bij bijv Netflix en Apple + een primitieve aanfluiting. 


Voor die bedrijven is een goed werkende app hun core business, voor Ziggo (Liberty Global) blijft het een extra service.



"...extra service..."? Maar als Ziggo ( en de klanten ) zo blijven denken, gaan ze het zo-wie-zo verliezen!!

Het moet ook ( zelfs ) Ziggo toch ondertussen wel duidelijk zijn, dat live tv kijken het gaat verliezen van de streamings diensten en van on-demand en terugkijken.

Ik verwacht dat op termijn streaming, on-demand en terugkijken véél groter gaan worden, dan live tv kijken. Als Ziggo nu ook deze boot mist ( net zo als het krampachtig vasthouden aan de coax kabel ), dan kan Global over een paar jaar Ziggo wel dumpen, want dan is het een kansloos bedrijf geworden.

En zijn wij ( de klanten ) onze maandelijkse investering geheel kwijt, zijn alle miljoenen spoorloos verdwenen en blijft Nederlands met een kat in de zak zitten.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Pasi jij kijkt toch ook gewoon live via Ziggogo.tv? 

Live of lineair TV kijken zal zijn plek nog wel even houden. Inderdaad word de cloudopname's uiteraard wel veel gebruikt om reclame door te spoelen. Er wordt al letterlijk jaren geroepen dat On demand groter wordt, als dat echt zo is dan waren RTL en SBS allang bij Ziggo en KPN weg.

 

De core business van elke provider die TV levert is lineair, of dat nu via een mediabox een  app of een webpagina is veranderd daar niet veel aan. 

 

Mag de resolutie en kwaliteit in het algemeen beter ja zeker, dan komen we weer uit bij het topic  over HD.

 

Het is gewoon een feit, wat mij betreft, dat de app en overige opties tot nu toe extra service zijn. 

Er is nog maar 1 provider waar je kan kiezen geen mediabox af te nemen dan moet de app wel goed functioneren. En helaas voor die provider is dat nog niet het geval.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@RoWi.  schreef:

@Pasi jij kijkt toch ook gewoon live via Ziggogo.tv? 

....

Het is gewoon een feit, wat mij betreft, dat de app en overige opties tot nu toe extra service zijn. Er is nog maar 1 provider waar je kan kiezen geen mediabox af te nemen dan moet de app wel goed functioneren. En helaas voor die provider is dat nog niet het geval.


Het aantal uren dat ik live op de tv kijk, is veel kleiner dan het aantal uren welke ik terugkijk ( via ZiggoGo.Tv ) en/of stream.

Het is inderdaad een feit! Maar komt dit omdat er geen vraag naar is of komt dit doordat de providers, in dit geval Ziggo, hun klanten daarin eigenlijk niet fatsoenlijk willen ondersteunen ( zie o.a. het huidige ZiggoGo.Tv en app debacle ).

Zo lang we hier maar blijven schrijven dat b.v. terugkijken een extra service is, zo lang zal Ziggo deze dienst ook zo blijven benaderen. En we weten allemaal ondertussen dat menig provider die z.g.n. secundaire/extra diensten aan het afbouwen zijn en/of er dus minimale middelen aan besteden.

Ik zie de terugkijk- mogelijkheid/functie/optie ondertussen wél als primair onderdeel van m'n Ziggo abonnement, omdat ik zó meer kijk dan lineaire ( = live ) TV.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Zelf kijk ik ook meer uren naar de diverse streamdiensten, dat ontken ik niet. 

 

Ziggo heeft meerdere opties om terug te kijken of lineair kijken anders dan een mediabox, dat de resolutie niet naar wens is staat daar deels los van.

 

Maar we moeten wel onderscheid houden tussen apps van de streamdiensten en die van een TV provider, daar sloeg mijn reactie op. Dat had en heeft verder nergens anders betrekking op. De apps en website zijn de extra's die ik bedoel, niet wat we wel of niet kunnen via de kijk methoden.

 

Waar baseer je dat afbouwen van extra secundaire diensten op en welke bedoel je daarmee? 

 

Gezien de marketing mogen we terugkijken(Replay) inderdaad zien als onderdeel van het abonnement. En dat kan ook op meerdere methoden de voorkeur van Ziggo ligt natuurlijk bij de mediaboxen niet op hun apps of de website. 

 

hans6011

Level 7
  • 210Posts
  • 9Oplossingen
  • 68Likes

Ik kijk nu al meer NLZiet dan ZiggoGo. 
de combi met Vodafone en ESPN maakt Ziggo voor mij nog aantrekkelijk. Ik kijk het nog een jaartje aan. Mijn gevoel zegt dat ik met een jaar if drie geen zg lineair abonnement meer heb. Ik kan ook live kijken bij Videoland en NLZiet. 

Ziggo: lekker doorgaan; probleem lost zich vanzelf op 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Lotte  schreef:

....We werken aan een upgrade van de resolutie (1080p) voor live tv zenders op Ziggo Go. We hopen daarmee, in de toekomst jullie ergernissen weg te nemen. 


Tja ..... in de toekomst .... waarschijnlijk over 30 jaar.

We zijn nu bijna 3 maanden verder en nog geen verbetering te zien. Ondertussen kijken we het WK via ZiggoGo.Tv en daar word ik toch niet zo blij van ( en dan heb ik het niet over het voetbal ) !

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@RoWi. Jij hebt toch TV bij Ziggo en KPN, kan jij niet eens de App vergelijken? 

Uitgelicht topic