1
Vraag
2
Reageer en help mee
Vdebarbanson

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Ziggo GO hapert tijdens het streamen/casten

Bij streamen blijft de Ziggo GO app haperen. Het maakt niet uit vanuit welke telefoon en of de app opnieuw is geïnstalleerd. De wifi is stabiel en Netflix en andere diensten hebben dit probleem niet. Het lijkt wel of er niet gebuffert wordt. Hoe kan dit opgelost worden?

Voorbeelden gezocht

In dit topic zijn meerdere meldingen gedaan. Momenteel verzamelen we deze voorbeelden om meer duidelijkheid te krijgen.

Uitgelicht
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9253Reacties
  • 1084Oplossingen
  • 4157Likes

Hi @slaan1974, @Bold, @Vdebarbanson, @MH 62,

Dank voor jullie meldingen en informatie! We hebben een onderzoek gestart naar dit probleem.

Ik ben nog benieuwd naar de volgende informatie (indien je dit nog niet eerder hebt doorgegeven), ook bij eventuele nieuwe melders:

-Welke generatie/versie Chromecast hebben jullie in gebruik? (eventueel ter referentie)

-Van welk type/model apparaat cast je?

-Mochten jullie in de gelegenheid zijn, wil je dan eens een aflevering van de serie "This is going to hurt" testen?

Laatstgenoemde is een BBC-productie; bij een andere melding werd aangegeven dat deze opvallend genoeg geen problemen hadden bij het casten.

76 Reacties 76
Walfa

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier ook het probleem met de haperende Ziggo Go app i.c.m. de Chromecast. Eerste half uur / 45 minuten gaat goed. Daarna stopt de uitzending regelmatig.  Heb het idee dat het met "live" kijken niet optreedt. En dus alleen bij terugkijken.  Andere streaming apps (NOS, Netflix, Videoland) geen problemen. Maakt niet uit of we streamen van een Android (14) device of een Apple (IpadOS 16.7.1). Direct kijken op Android of Apple device gaat goed.

Wat ik al geprobeerd heb:

Verbinding tussen Android device en Google Chromecast verbreken => uitzending even op Android device => weer verbinding maken en uitzending via Chromecast verder: Haperen blijft.

Verbinding tussen Android device en Google Chromecast verbreken => uitzending even op Android device => Chromecast uit/aan => weer verbinding maken en uitzending via Chromecast: Haperen blijft.

Verbinding tussen Android device en Google Chromecast verbreken => uitzending even op Android device => weer verbinding maken maar nu via Apple device en uitzending verder via Chromecast: Haperen blijft.

Chromecast (3rd gen) firmware = 1.56.291998

Upload = 25 Mbps / Download = 100 Mbps

cornelissen1961

Level 4
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

In reactie op andere vragen en voorbeelden:

Ik heb dit probleem hoofdzakelijk met RTL-4, zowel streaming als live en vooral op veelbekeken tijdstippen. Aangezien het eerste via WiFi gebeurt en het tweede via de coaxkabel, lijkt het me stug dat het probleem ligt aan de infrastructuur in mijn woning. Ook de ZiggoGo app lijkt me niet verantwoordelijk, want die wordt bij kijken via de coax niet gebruikt. Ik houd het er nog steeds op dat ofwel de servers van Ziggo problemen hebben met grote gelijktijdige vraag, of dat er ergens rotte plekken in hun netwerk zitten (al dan niet op lokaal nivo).
Ik heb het overigens na ruim een jaar opgegeven om me er nog aan te ergeren of een oplossing te verwachten...

Captainiglo

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Heb hier ook last van het streamen van de serie Yellowstone via Xiaomi telefoon en HP laptop. Tevens lijkt het erop alsof het streamen met ondertiteling voor meer haperingen zorgt, dan met het streamen zonder ondertiteling.

Het trouwens is wel knap dat dit een probleem op een andere manier niet opgelost kan worden. Ongeveer een jaar geleden had ik namelijk hetzelfde probleem en het is nog steeds niet opgelost. 

Broeslie

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
  • Beste Ziggo,  
  • Sinds begin van 2024 is het steeds slechter geworden met streamen via Ziggo App vanaf eender welke telefoon (laatste types Iphone/Android). Het beeld hapert, moet duidelijk bufferen, vooral wanneer je "vanaf begin" afspeelt. Stream je het programma direct dan is het beter maar je ziet de resolutie regelmatig afnemen en weer bijwerken (onscherp "blokkie beeld" naar scherp beeld).
  • Sinds twee weken kan ik niet meer streamen naar mijn Google Chromecast 2 wat tot begin 2024 prima ging. Ziggo App opnieuw geïnstalleerd maar helpt niet. Als je een programma via Ziggo App wilt streamen komt het "streaming" icoontje even knipperend in beeld en heel soms als je erop blijft drukken reageert de Ziggo App en kan ik de Chromecast selecteren. Als ik geluk heb wordt de verbinding gemaakt, maar vervolgens hapert de verbinding (met dat bufferen en blokkie beeld tot gevolg).
  • Soms geeft de Ziggo App aan dat die de content niet kan streamen.
  • Alle andere streamingdiensten als YouTube, Netflix, AmazonPrime, Videoland, Disney+ of HBO Max werken prima.
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9253Posts
  • 1084Oplossingen
  • 4157Likes

Hi @slaan1974, @Bold, @Vdebarbanson, @MH 62,

Er lopen nog onderzoeken naar het haperen/bufferen van Ziggo GO i.c.m. Chromecast, maar tegelijkertijd zag ik ook in een ander topic dat het casten van Movies & Series al verbeterd leek te zijn. Daarom ben ik benieuwd hoe het bij jullie ervoor staat; Hebben jullie dit recent nog geprobeerd en zo ja, wat was de ervaring?

We zijn in ieder geval op de hoogte van een issue waarbij het terugkijken van (met name) RTL4 via Chromecast nog constante buffer-problemen geeft, de vraag is vooral gericht op het On Demand-gedeelte.

@Broeslie - Je tweede punt lijkt ook te vallen onder bovenstaande. Heb je ook het gevoel dat het op bepaalde zenders erger is of maakt dat niet uit?

Dat je helemaal niet meer kunt casten naar je Chromecast 2 is geen bekend probleem. Zijn ze beide met hetzelfde netwerk verbonden en/of is daar iets in gewijzigd?

udo

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb sinds vorige week gemerkt dat ik constante bufferproblemen heb en onscherp beeld met Ziggo GO Entertainment Skyshowtime met het casten van de series 1883 en Lawmen: Bass Reeves via Chromecast. Met tv terugkijken, bijvoorbeeld De Grote Huisverbouwing (SBS6) niet. Casten via You Tube is geen probleem. WIFI is het probleem niet. 

rekkers47

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ben in Spanje chromecast moet iedere keer weer bufferen alleen opgenomen programma's zijn te bekijken! Altijd goed vlekkeloos kunnen kijken vergeet niet wij zijn er afhankelijk van!! Ben dalijk verplicht illegaal kastje te kopen om Ziggogo  espn sport te kijken! Heb contact met Ziggo gehad nutteloos. 

69pa

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
  • Bij mij hetzelfde, mijn wifi is goed, 248 mb download , andere apps bijvoorbeeld YouTube kan ik probleem loos streamen , ik heb hbo via Ziggo dit kan ik ook probleemloos streamen naar de Chromecast. Echter de Ziggo Go  app hapert om de aantal minuten, het beeld staat dan ongeveer 20 seconden stil en gaat dat weer verder. Dit is precies hetzelfde als alle andere meldingen. Het is dus duidelijk dat het hier niet gaat om een apparaat of chromecast of wifi problemen. Maar zoals duidelijk is zit dit probleem al langere tijd in de ziggo go all en werkt het bufferen in de app niet goed. Het is echt onmogelijk om de Ziggo Go app te gebruiken
  •  
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9253Posts
  • 1084Oplossingen
  • 4157Likes

@udo - Dank voor je melding!

@rekkers47 - Irritant dat je hier last van hebt. Maak je ook gebruik van casten in Nederland en zo ja, merk je dan verschil? Je geeft aan dat opgenomen programma's wél goed werken? Ervaar je de buffers bij Replay TV, Live TV en/of Movies&Series?

@69pa - Helder! Wat probeer(de) je te casten van Ziggo GO? Heb je wellicht concrete voorbeelden of kanalen waar je dit ervaart? En gaat bijvoorbeeld live tv wel goed?

rekkers47

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het hapert het meest live tv op de tablet gaat het perfect maar naar tv via chromecast is nu een ramp! Ook via telefoon 4 maanden oud een ramp telefoon van mijn vrouw idem dito. Ik zit in Spanje nooit gehad prima internet! Dus ik denk dat de app verandert is , zelfs in januari perfect in Spanje dus ra,ra, hoe kan dit. Ik moet voetbal nu op mijn tablet kijken is geen feest! Dus moet ik toch een  illegaal kastje kopen maar dat is toch van de zotte ik betaal de hoofdprijs bij Ziggo. 

Jeroenmeiresonn

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hapert alleen als ik programma's terugkijk. Bij live tv gaat casten meestal zonder hapering. Als ik bij terugkijken casten stop en op telefoon zelf kijk gaat het ook goed.

WSH

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bij het streamen van Ziggo Go van telefoon naar Chromecast staat om de zoveel minuten het beeld stil en gaat even later weer verder.

Dit ervaren wij alleen met de Ziggo Go app. Niet met Netflix, NPO, Disney, Videoland, Prime.

Ligt dus niet aan tv, niet aan Chromecast, niet aan telefoon, niet aan internetverbinding of modem. Probleem ligt echt bij Ziggo go app.

Zijn serie 1883 aan het kijken met continu haperingen. Ontzettend irritant!!!

Heb gezien dat er al door velen melding gedaan is van dit probleem. Wanneer gaat Ziggo dit eens oplossen. Probleem speelt al heel lang!

rekkers47

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Mijn ziggo app hapert nog steeds heb uiteindelijk zelf een oplossing gevonden n.l cast mirroring!! Totaal geen problemen meer wekt perfect! Alleen wat omslachtig en geeft dus aan dat de streamming direct van de ziggo app een fout, bug of weet ik veel heeft! Dus ziggo doe er wat aan ik gebruik hem elke dag 3 maanden in Spanje heel irritant! Bij voorbaat dank.

Ryger

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik haak graag in bij de discussie over haperingen in de combinatie Ziggo go en Chromecast.

Ik ben nu op vakantie in Spanje, en gebruik mijn tablet met Ziggo Go en Chromecast op de TV.

Dit geeft vrijwel altijd storing bij het terugkijken.

Meestal gaat het in het begin een tijdje goed, maar dan bebegint het gezeur.

Telkens krijg ik een stilstaand beeld en een draaiend rondje. Daarna één of enkele minuten goed beeld en dan met toenemende frequentie verlies van verbinding. 

Dit probleem heb ik thuis ook exact hetzelfde, terwijl ik daar met een bekabelde verbinding werk.

Het probleem is duidelijk de combinatie van Zigg Go app en Chromecast.

Loopt er misschien ergens een buffer vol?

Wanneer ik Ziggo Go gebruik zonder Chromecast, zowel op mijn tablet als op mij laptop is er geen enkel probleem.

Het zou fijn zijn als Ziggo nu eens met een afdoende oplossing komt ipv. flauwe vragen of opmerkingen.

rekkers47

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Gewoon overgaan op cast mirroring via home app omslachtig maar effectief totaal geen problemen meer! De fout zit dus bewezen in de Ziggo app!!!!

As4

Level 4
  • 42Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Dit heb ik ook 

Dacht eerst alleen op mijn Samsung tablet

Maar gisteren ook mijn android Samsung mobiel er naast geplaatst en hapert ook

En op tablet geeft het aan dat er geen verbinding is met ziggo go

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9253Posts
  • 1084Oplossingen
  • 4157Likes

Hi @As4,

In dit topic gaat het om haperingen die optreden bij het casten naar een Chromecast. Dat issue hebben we in onderzoek. Als je ook problemen rechtstreeks op je apparaten zelf ervaart, raad ik aan een eigen topic hierover te starten om daar verder op in te zoomen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic