Klauwkikker

Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ziggo GO hapert in webbrowser op desktop

Op mijn desktop hapert Ziggo go in de browsers. De Ziggo app voor Windows 10 hapert niet. Ook mijn telefoon en tablet niet. De desktop pc is een oud beestje kan het daar aan liggen?

32 Reacties 32
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Hoi @Klauwkikker!

 

Ai, haperende beelden. Dat stemt natuurlijk niet tevreden en komt de kijkervaring niet ten goede… Begrijp ik het goed dat de browser versie van Ziggo GO op je desktop hapert, maar dat de Windows 10 app op diezelfde desktop het wél goed doet?

Zo ja, heb je al eens een andere browser getest en gecheckt of het dan wél goed werkt? Verder is het geen geheim dat Ziggo GO veel vraagt van zowel je verbinding als computer. Als je desktop computer al een ‘oud’ (ik weet natuurlijk niet hoe oud) beestje is, dan kan dat inderdaad zorgen voor een ietwat mindere gebruikerservaring 

Wisperbird

Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

@Erik S Ziggo 

Zie mijn post van 19-10-2020.

https://community.ziggo.nl/aankomende-producttesten-214/ziggo-g0-app-aub-niet-beeindigen-64865

  1. Een andere browser heeft geen effect.
  2. De Ziggo Go app belast de PC veel minder (zie screenshots taakbeheer).
  3. Dus Ziggo Go app niet beëindigen S.V.P.
  4. Als een PC Windows 10 aan kan, niet gaan zeuren over “oud beestje”
    Gewoon een betere website bouwen, die niet zoveel resources en bandbreedte vreet. Want als de app het kan, moet het ook kunnen via een website.

@Klauwkikker 

Het ligt niet aan de oudere hardware, maar de slechte implementatie van Ziggo TV.
Hij gebruikt zelfs meer bandbreedte dan de App.
We kunnen alleen maar vragen “don't change a winning team”
In het begin waren er wel wat problemen (niet ernstig) maar nu het eindelijk goed draait, willen ze het de nek omdraaien. Hoop dat ze op hun schreden terug keren.

simonlebon

Level 8
  • 260Posts
  • 4Oplossingen
  • 61Likes
Erik S Ziggo wrote:

Hoi @Klauwkikker!

 

Ai, haperende beelden. Dat stemt natuurlijk niet tevreden en komt de kijkervaring niet ten goede… Begrijp ik het goed dat de browser versie van Ziggo GO op je desktop hapert, maar dat de Windows 10 app op diezelfde desktop het wél goed doet?

Zo ja, heb je al eens een andere browser getest en gecheckt of het dan wél goed werkt? Verder is het geen geheim dat Ziggo GO veel vraagt van zowel je verbinding als computer. Als je desktop computer al een ‘oud’ (ik weet natuurlijk niet hoe oud) beestje is, dan kan dat inderdaad zorgen voor een ietwat mindere gebruikerservaring 


FYI: Daarvoor hoeft je computer niet ‘oud’ te zijn, een moderne laptop kan ook makkelijk gaan throttlen door de keuze van Ziggo Go via een browser te laten werken ipv de App.

Stop toch met dat slappe gelul over kijkers/gebruikerservaring en het neerleggen van het probleem bij de gebruikers, maar onderneem actie zodat de kijkers/gebruikerservaring op elk device goed is.

Ziggo Go (web) vraagt niet veel, maar veel meer van de resources/verbinding dan de Ziggo Go app.

“If it ain’t broke don’t fix it.”

Klauwkikker
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
simonlebon wrote:
Erik S Ziggo wrote:

Hoi @Klauwkikker!

 

Ai, haperende beelden. Dat stemt natuurlijk niet tevreden en komt de kijkervaring niet ten goede… Begrijp ik het goed dat de browser versie van Ziggo GO op je desktop hapert, maar dat de Windows 10 app op diezelfde desktop het wél goed doet?

Zo ja, heb je al eens een andere browser getest en gecheckt of het dan wél goed werkt? Verder is het geen geheim dat Ziggo GO veel vraagt van zowel je verbinding als computer. Als je desktop computer al een ‘oud’ (ik weet natuurlijk niet hoe oud) beestje is, dan kan dat inderdaad zorgen voor een ietwat mindere gebruikerservaring 


FYI: Daarvoor hoeft je computer niet ‘oud’ te zijn, een moderne laptop kan ook makkelijk gaan throttlen door de keuze van Ziggo Go via een browser te laten werken ipv de App.

Stop toch met dat slappe gelul over kijkers/gebruikerservaring en het neerleggen van het probleem bij de gebruikers, maar onderneem actie zodat de kijkers/gebruikerservaring op elk device goed is.

Ziggo Go (web) vraagt niet veel, maar veel meer van de resources/verbinding dan de Ziggo Go app.

“If it ain’t broke don’t fix it.”

Ik heb gisteren gekeken in taakbeheer en bij Ziggo in Chrome of Firefox gebruikt mijn processor 100 procent. Bij de app 'maar' 60 procent. Het lijkt erop dat mijn pc dit niet trekt.

Wisperbird

Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

@Klauwkikker ,

Helaas dit is een forum, waar moderators het in goede banen moeten leiden.
Die komen niet verder als “Ik zal mijn best doen”.
Ziggo heeft geen kanaal waar serieuze klachten worden opgepakt door techneuten,
want je ziet hier nergens waarom de Ziggo Go app, zou moeten verdwijnen.

Als zoveel mensen deze klachten ervaren, moet zo'n klacht geëscaleerd worden.

Nee ze zeuren als de een of andere malloot mijn post niet leest en de euvele moed heeft mij te vertellen dat er meerdere alternatieven zijn. Volgens mij komt hij nooit verder dan 1, nl Ziggo TV. Jij en ik, plus een groot aantal anderen weten dat het geen alternatief is.

Het is natuurlijk een aanfluiting als mijn draadje wordt aangemerkt als beantwoord zonder dat er ook maar iemand inhoudelijk is in gegaan op wat ik stel, nl. dat Ziggo TV 98% CPU tijd vreet, terwijl de Ziggo GO app niet verder komt dan 27%.

Het enige wat we kunnen doen is hopen dat dit opgepakt gaat worden door een techneut van Ziggo.

simonlebon

Level 8
  • 260Posts
  • 4Oplossingen
  • 61Likes
Wisperbird wrote:

..

..

Het is natuurlijk een aanfluiting als mijn draadje wordt aangemerkt als beantwoord zonder dat er ook maar iemand inhoudelijk is in gegaan op wat ik stel, nl. dat Ziggo TV 98% CPU tijd vreet, terwijl de Ziggo GO app niet verder komt dan 27%.

Het enige wat we kunnen doen is hopen dat dit opgepakt gaat worden door een techneut van Ziggo.

 

Dat is het ergste: Ziggo markeert een antwoord en je probleem wordt als opgelost beschouwd terwijl dit niet zo is. Juist door dat "beantwoord zal er nooit een techneut geneigd zijn een oplossing te zoeken.

Ook het veel te snel sluiten van de draadjes is erg irritant. je kan na een maand geen update geven van een storing/probleem dat je had.

simonlebon

Level 8
  • 260Posts
  • 4Oplossingen
  • 61Likes
Klauwkikker wrote:

 

Ik heb gisteren gekeken in taakbeheer en bij Ziggo in Chrome of Firefox gebruikt mijn processor 100 procent. Bij de app 'maar' 60 procent. Het lijkt erop dat mijn pc dit niet trekt.

 

Soms is er ook nog een update van Windows actief.

Plaats dit bericht (liefst met screenshots) in @Wisperbird topic  https://community.ziggo.nl/aankomende-producttesten-214/ziggo-g0-app-aub-niet-beeindigen-64865

Matc

Level 4
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Ik begrijp niet waarom hier telkens afbeeldingen van de wifi verbinding getoond worden en niet van de CPU zoals gemeld. laat eens beelden zien van de CPU van taakbeheer, daarin zie je de belasting van de processor in windows van Ziggo go tv en de app. Daarin zie je dat alle haperingen in zowel de website als de app door de enorme belasting van je CPU veroorzaakt worden. Heb een intel core I3 en die is blijkbaar niet voldoende. Dus zou zeggen, Ziggo pas jullie programma's aan, want jullie oplossing is niet voor de normale gebruiker, met standaard PC.   

simonlebon

Level 8
  • 260Posts
  • 4Oplossingen
  • 61Likes
Matc wrote:

Ik begrijp niet waarom hier telkens afbeeldingen van de wifi verbinding getoond worden en niet van de CPU zoals gemeld. laat eens beelden zien van de CPU van taakbeheer, daarin zie je de belasting van de processor in windows van Ziggo go tv en de app. Daarin zie je dat alle haperingen in zowel de website als de app door de enorme belasting van je CPU veroorzaakt worden. Heb een intel core I3 en die is blijkbaar niet voldoende. Dus zou zeggen, Ziggo pas jullie programma's aan, want jullie oplossing is niet voor de normale gebruiker, met standaard PC.   


Ehhh in dit topic is nog geen afbeelding geplaatst. In het andere topic is de CPU belasting zeer goed te zien (linksboven in de afbeelding) en doordat er de netwerkdoorvoer ook wordt weergegeven wordt het verschil tussen Web based en Native ook duidelijker.

Maar je hebt wel een punt, misschien is het handig om ook een screenshot van het tabblad ‘Processen’ in Taakbeheer te maken zodat je kunt zien welke processen verantwoordelijk zijn voor de hoge CPU belasting.

Matc

Level 4
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Je moet wel links openen binnen de reacties om te zien wat mensen posten, anders kom je dit inderdaad niet tegen. 

het is wel duidelijk dat de Windows 10 app via microsoft beduidend minder belastend is  dan de de ziggo web app en  ziggogotv. Bij de app in de Windows store heb ik geen probleem. De andere 2 belasten veel te veel en maken het echt niet leuk met al de haperingen. Dus voordat de windows app stopt wel een oplossing bieden, anders zoek ik hem zelf

Matc

Level 4
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Is inderdaad te gek dat ze de app laten verdwijnen terwijl er zoveel opmerkingen zijn over  ziggogotv. Wel vreemd dat niemand der iets aan doet. Ziggo stuurt iedereen naar de community met problemen, dan zijn ze er vanaf. Of er mensen op de comminity zitten die bij Ziggo werken  en iets kunnen veranderen??? Ben sinds kort terug bij Ziggo maar heb er al veel spijt van. Vele dingen zijn negatief veranderd, met name Ziggogotv. Was 3-4 jaar geleden prima in orde en is nu een puinhoop, met dezelfde laptop. Viel me al op dat Ziggo weinig aan innovatie doet. bij installatie kreeg ik precies dezelfde afstandsbediening ( zelfde serienummer) als bij de vorige installatie en dat is al meer dan 10 jaar geleden. Dus daar zijn ze niet mee bezig. Geven alleen nog maar geld uit aan reclame

simonlebon

Level 8
  • 260Posts
  • 4Oplossingen
  • 61Likes
Matc wrote:

Dus daar zijn ze niet mee bezig. Geven alleen nog maar geld uit aan reclame

 

Ziggo is vooral bezig met het beschermen van haar eigen belangen en willen zoveel mogelijk controle houden.

Ze verzetten zich tegen de komende wetgeving mbt gebruik van eigen modem, beperken het gebruik van streams (vele mensen hebben last van de melding te veel devices terwijl dit niet zo is). Ze stellen alles in het werk om het sharen van een verbinding/abonnement tegen te gaan, maar zijn daarin compleet doorgeslagen.

Vrijwel alle HD-zenders gecodeerd waardoor je min of meer verplicht bent CI+-modules te HUREN (voordien was koop mogelijk). In deze tijd waar 4k tv's min of meer standaard zijn (voor Brakke mediabox en van degene die wel goed is (NEXT) kun je maar 1 exemplaar krijgen.

Abonnementsprijzen worden continu verhoogd terwijl er minder zenders worden aangeboden.

En om nu te zeggen dat het netwerk (internet) zo goed is? Nee.

Heb nu twee verbindingen (KPN en Ziggo) in huis. Het verschil is overduidelijk; bij KPN (VDSL) geen haperingen en de VPN verbinding blijft gewoon werken, waar de Ziggo er te pas en vooral te onpas eruit knalt. Erg fijn wanneer dit tijdens een presentatie aan een belangrijke klant gebeurt (dat was ook de aanleiding om toch maar KPN voor het thuiswerkdeel te nemen).

 

Daar bovenop komt deze ellende en dan met droge ogen beweren dat je overal je favoriete programma's kunt kijken…. yeah right….

Matc

Level 4
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Ik ervaar hetzelfde. Het internet van Ziggo is niet zo stabiel als van KPN. Ben vaak thuis aan het werk i.v.m. Corona. Tweede scherm verbonden via wifi. Bij KPN geen uitval. Nu bij ziggo regelmatig uitval. Ook verbinding via de “superwifi” die je krijgt bij overstap naar Ziggo (Set met 3 super wifi versterkers van TP-link) helpt hier niet. Dus niet de juiste keuze gemaakt, en dus overstap na afloop van contract lijkt me duidelijkk 

simonlebon

Level 8
  • 260Posts
  • 4Oplossingen
  • 61Likes
Matc wrote:

Ik ervaar hetzelfde. Het internet van Ziggo is niet zo stabiel als van KPN. Ben vaak thuis aan het werk i.v.m. Corona. Tweede scherm verbonden via wifi. Bij KPN geen uitval. Nu bij ziggo regelmatig uitval. Ook verbinding via de “superwifi” die je krijgt bij overstap naar Ziggo (Set met 3 super wifi versterkers van TP-link) helpt hier niet. Dus niet de juiste keuze gemaakt, en dus overstap na afloop van contract lijkt me duidelijkk 


Mijn probleem bij het volledig afstappen van Ziggo naar een andere aanbieder is dat de infrastructuur in mijn huis voor televisie is gebaseerd op DVB-C en DVB-S. Ik heb liever geen STB (en daardoor extra afstandbediening) om tv te kunnen kijken. Enige STB die ik heb is een Next.


Maar toch denk ik dat ik Ziggo er weer uitgooi, ik betaal nu meer dan € 1.100,- per jaar voor een dienst die niet eens naar behoren functioneert. Het ergste is dat ik voor een fractie van dat bedrag ook een IPTV provider heb waar wel alles werkt.

Ziggo's internet hapert, het blijkt niet bruikbaar voor VPN, je wilt tv kijken op een tablet en krijgt zodra je gaat spoelen de melding dat er teveel apparaten in gebruik zijn (terwijl dat er op dat moment maar 1 of 2 zijn). Op je laptop gaat het straks niet meer omdat de Ziggo web app teveel resources vraagt.

Wifi van Ziggo was een aanfluiting dus heb ik een eigen router (modem in bridge) met mesh wat wel perfect werkt.

 

Sowieso wil ik het internet van Ziggo eruit gooien, maar volgens mij is er een vendor lock-in door de Next (die ik in de woonkeuken gebruik). Als dat werkelijk zo is gooi ik Ziggo helemaal de deur uit, er zijn tegenwoordig genoeg andere opties om TV te kijken, zeker wanneer je er een paar tientjes per maand voor over hebt.

Matc

Level 4
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Buiten het feit dat Ziggo het slecht voor elkaar heeft hebben ze ook geen enkele interesse voor de problemen van hun klanten. Ze sturen alle klanten naar de community bij problemen en laten de klanten alles onder elkaar uitzoeken. Heb tot nu toe geen enkele reactie gehad waaruit blijkt dat iemand van Ziggo zich voor mij ( de klant) interesseert. Dus lijkt me vrij duidelijk  dat ik zo snel als kan weer weg ben. Erger me enorm aan die arrogante houding

simonlebon

Level 8
  • 260Posts
  • 4Oplossingen
  • 61Likes

Je kunt bellen, maar daar begin ik niet meer aan tenzij ik opzeg.

Problemen worden toch niet echt opgelost of pas na lange tijd. Vind ik niet passend bij de tarieven die ze hanteren. Daar verwacht je een premium service voor, maar ja, geen echte concurrentie.

Internet zou sowieso een nutsvoorziening moeten zijn waarbij de infrastructuur niet in particuliere handen zou moeten zijn (diensten uiteraard wel), maar ja, privatisering/marktwerking….

Matc

Level 4
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Weet iemand wat de minimale vereisten zijn voor de processor van een laptop om wel Ziggogo tv of de Web App te kunnen kijken zonder haperingen. Kan hier nergens iets over vinden. Of heeft iedereen hier last van. Ik heb een Intel Core I3 CPU350 met 2,27 GHz en dat is te weinig. Althans bij mij werkt het niet

Matc

Level 4
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Deze community mag de naam Ziggo niet dragen. Ze doen er helemaal  niets aan.

Ze sturen hier alle klanten naartoe, zodat ze er zelf niets voor hoeven te doen. Onbegrijpelijk dit. Wat een slecht bedrijf voor hun klanten

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @Matc en @simonlebon

Sorry voor de vertraagde reactie! Dit soort zaken en situaties worden wel degelijk opgepakt en onderzocht alleen kost dit wel tijd en is het niet met een druk op de knop op te lossen. Hiervoor zijn meerdere voorbeelden nodig om dit te kunnen onderzoeken. Wat is zijn jullie bevindingen vanuit taakbeheer bijvoorbeeld? En merken jullie ook verschil als Edge wordt gebruikt bijvoorbeeld? 

Uitgelicht topic