1
Vraag
2
Reageer en help mee
HD130

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ziggo GO - haperend beeld bij Replay TV

Mijn opstelling:

- Connectbox dmv meegeleverde kabel aangesloten aan de kabelaansluiting van Ziggo.

- Abo: Kabel TV en Internet Start.

- Ziggo speedtest laat zien: 100MB down en 20MB up.

- TV kijken via Laptop via WiFi, of desktop PC via utp kabel. Beide via Ziggo Go.

 

Probleem:

- Kijken naar "live" programma's lijkt wel goed te gaan.

- Terugkijken naar programma's is redelijk rampzalig. Het gaat een tijdje goed, maar dan komt de klad erin: haperend beeld en geluid. 

 

Verder:

- Connectbox factory reset (enkele malen): geen verbetering

- Kijken van dezelfde programma's via de KPN iTV app op dezelfde pc's gaat prima. (Ik "leen" hiervoor even het KPN abo van iemand anders.)

- Kijken via npostart.nl geeft ook totaal geen problemen!

 

Dus:

- Waarom levert Ziggo niet waar ik behoorlijk voor betaal?

 

11 Reacties 11
Bert

Level 21
Super Expert
  • 63524Posts
  • 4389Oplossingen
  • 16851Likes

Op zoek naar de oorzaak:

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

HD130
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Modem is netjes aangesloten: Kabelaansluiting in de muur, splitter, Ziggo modemkabel, Ziggo modem. Exact volgens de handleiding.

 

Hier info uit het modem:

 

==========

 

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 610000000 1.9 38 256 qam 2
2 626000000 0.9 38 256 qam 4
3 634000000 1.2 38 256 qam 5
4 642000000 1 38 256 qam 6
5 650000000 1 38 256 qam 7
6 658000000 1.5 38 256 qam 8
7 666000000 2 38 256 qam 9
8 674000000 1.5 38 256 qam 10
9 682000000 0.5 38 256 qam 11
10 690000000 -0.2 38 256 qam 12
11 698000000 0 38 256 qam 13
12 706000000 -0.2 38 256 qam 14
13 714000000 -1.5 37 256 qam 15
14 722000000 -1.5 37 256 qam 16
15 730000000 0 38 256 qam 17
16 738000000 0.5 38 256 qam 18
17 746000000 0.7 38 256 qam 19
18 754000000 0 38 256 qam 20
19 802000000 0.2 35 256 qam 26
20 810000000 0.9 35 256 qam 27
21 826000000 0.2 38 256 qam 29
22 834000000 -0.2 38 256 qam 30
23 842000000 0 38 256 qam 31
24 850000000 0.5 38 256 qam 32


Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1 Locked 38.9 492 174
2 Locked 38.9 1043 225
3 Locked 38.6 742 204
4 Locked 38.9 738 337
5 Locked 38.9 802 252
6 Locked 38.9 809 260
7 Locked 38.9 391 248
8 Locked 38.9 591 256
9 Locked 38.6 1302 234
10 Locked 38.9 2649 319
11 Locked 38.6 2304 226
12 Locked 38.6 2459 4144
13 Locked 37.6 140266 76557
14 Locked 37.6 224310 149726
15 Locked 38.6 55222 22868
16 Locked 38.9 1104 263
17 Locked 38.6 1059 226
18 Locked 38.9 1765 256
19 Locked 35 145639653 6011
20 Locked 35.9 52646423 332
21 Locked 38.6 1164 298
22 Locked 38.6 15286 17176
23 Locked 38.6 92631 36842
24 Locked 38.9 206898 175731

=================

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 58800139 44 5120 64 qam 1
2 38400161 44 5120 64 qam 4
3 45200091 44 5120 64 qam 3
4 52000211 44 5120 64 qam 2


Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 ATDMA 0 0 4 0
2 ATDMA 0 0 3 0
3 ATDMA 0 0 4 0
4 ATDMA 0 0 3 0

=================

Netwerk historie
Tijd Prioriteit Omschrijving

24/01/2023 10:40:53 notice LAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:ab:9f:03;CMTS-MAC=00:01:5c:c0:30:1a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

23/01/2023 11:40:17 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:ab:9f:03;CMTS-MAC=00:01:5c:c0:30:1a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

23/01/2023 06:57:8 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:ab:9f:03;CMTS-MAC=00:01:5c:c0:30:1a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

18/01/2023 10:05:37 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:ab:9f:03;CMTS-MAC=00:01:5c:c0:30:1a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

16/01/2023 16:31:16 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:ab:9f:03;CMTS-MAC=00:01:5c:c0:30:1a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

16/01/2023 12:03:28 notice LAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:ab:9f:03;CMTS-MAC=00:01:5c:c0:30:1a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

14/01/2023 06:05:6 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:ab:9f:03;CMTS-MAC=00:01:5c:c0:30:1a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

14/01/2023 03:12:4 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:ab:9f:03;CMTS-MAC=00:01:5c:c0:30:1a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

13/01/2023 20:36:8 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:ab:9f:03;CMTS-MAC=00:01:5c:c0:30:1a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

09/01/2023 10:45:33 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:ab:9f:03;CMTS-MAC=00:01:5c:c0:30:1a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

08/01/2023 11:26:33 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:ab:9f:03;CMTS-MAC=00:01:5c:c0:30:1a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

08/01/2023 11:24:5 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:ab:9f:03;CMTS-MAC=00:01:5c:c0:30:1a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

06/01/2023 16:07:55 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:ab:9f:03;CMTS-MAC=00:01:5c:c0:30:1a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

06/01/2023 10:31:41 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:ab:9f:03;CMTS-MAC=00:01:5c:c0:30:1a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

06/01/2023 00:42:21 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:ab:9f:03;CMTS-MAC=00:01:5c:c0:30:1a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

29/12/2022 13:37:25 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:ab:9f:03;CMTS-MAC=00:01:5c:c0:30:1a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

28/12/2022 15:53:5 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:ab:9f:03;CMTS-MAC=00:01:5c:c0:30:1a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

28/12/2022 10:41:0 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:ab:9f:03;CMTS-MAC=00:01:5c:c0:30:1a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

21/12/2022 19:49:22 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:ab:9f:03;CMTS-MAC=00:01:5c:c0:30:1a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

Bert

Level 21
Super Expert
  • 63524Posts
  • 4389Oplossingen
  • 16851Likes

Ik zie op de frequenties van 4G 5G enz. veel ruis op je modem wat tot allerlei problemen kan leiden.

Meestal is de oorzaak een verouderde wandcontactdoos of verouderde stekkers of coax kabels.

De wandcontactdoos kan zo nodig gratis vervangen worden door een Ziggo monteur.

Een 1e splitter met 2 korte coax kabels kan zo nodig gratis opgestuurd worden door een Ziggo moderator.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

HD130
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Bert! Dank voor je aandacht en hulp.  Hier een link naar de wat rommelige hoek waar een en ander nu staat.  https://photos.app.goo.gl/6fcDP7dzp3oPJ7eB6

 

Wat je ziet is het modem, met de power supply in een wcd. een kabel utp_ naar een verderop staande PC.  Verder een oude RTV aansluiting die vroeger van de GAI was. Thans out-of-service natuurlijk.  Rechts daarboven de later aangelegde Ziggo aansluiting.  

 

De woning is een flat in een gebouw van 10 verdiepingen (bj '74 oid).  Ik zou niet kunnen zeggen wanneer de Ziggo aansluiting is aangelegd.  Wel dat hij is aangelegd van onder naar boven langs een buitenmuur, en recht achter het aansluitpunt.  Dus geen bedenkelijke signaalpaden door het huis heen.

 

En, zoals gezegd, het is door mij rechttoe-rechtaan aangesloten.  Bovendien: KPN iTV en npostart.nl doen het prima!

 

Benieuwd naar je verdere analyse.  Overigens heb ik in eerste instantie geprobeerd de helpdesk van Ziggo aan de lijn te krijgen, maar dat bleek onbegonnen werk: niet doorheen te komen!

 

Gr, HarryD

Bert

Level 21
Super Expert
  • 63524Posts
  • 4389Oplossingen
  • 16851Likes

Ik zie een verouderde wandcontactdoos die problemen zou kunnen veroorzaken, maar omdat de rest wel goed werkt, is het zoeken waarom dan Ziggo Go TV het niet goed doet.

 

Welke browser gebruik je?

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 2931Posts
  • 347Oplossingen
  • 897Likes

Dag @HD130, welkom op de Community! Super frustrerend dat Replay op Ziggo Go niet naar behoren werkt. Live TV werkt wel goed, gaf je aan. Dat is mooi! Net als @Bert ben ik benieuwd naar de gebruikte browser + de gebruikte apparatuur.. Kun je hier meer over vertellen? 

Wat betreft de wandcontactdoos. Deze mag inderdaad vervangen worden. Wil je dat ik hier een monteur voor inplan? Dan is dat maar weer up to date en ook uitgesloten van problemen.

HD130
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Apparatuur:

1 - Win10 laptop (Acer Aspire E1-572-53EL I5-7200U 6GB 256GB (ssd), uit 2017). Aansluiting ConnectBox via WiFi. Browser: Chrome. ZiggoGo geinstalleerd als app. 

2 - Win11 desktop pc (Acer Aspire TC-886 I5530 i5-9400 8GB 500GB (ssd m2), uit 2020). Aansluiting ConnectBox via utp kabel. Browser: Chrome. ZiggoGo geinstalleerd als app. 

 

In beide gevallen zie je op Windows Task Manager een heel hoge belasting van de SSD.  Zoveel dat ik concludeer dat ZiggoGo bezig is mijn pc's danig te verslijten!

 

In oudere berichten van klagers (zoek maar op "haperen") lees ik dezelfde waarneming over hoge belasting van de storage media.  Die berichten zijn ook van langer geleden en er staat nog steeds geen echte oplossing bij!

 

Ik zou toch verwachten dat na al die tijd deze problemen niet meer zouden voorkomen, of in ieder geval simpel te verhelpen.

 

Ik begin de ConnectBox ook te verdenken. Op een ander woonadres, met een KPN Experiabox, laat Ziggo Go die hoge belasting niet zien (op weer een andere laptop).  Het kan dus kennelijk wel.

 

Aangezien de internet speedtest de beloofde up en down snelheden bevestigt, zie ik geen heil in het vervangen van de wcd.

 

Bert

Level 21
Super Expert
  • 63524Posts
  • 4389Oplossingen
  • 16851Likes

@HD130 Wat ervaar je met Edge als browser?

Phalanx

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Probleem is bekend, maar Ziggo lost het niet op: https://community.ziggo.nl/t5/Ziggo-GO/Schijfverbruik-Ziggo-GO-op-PC-Waarom-saved-ziggogo-iedere/td-...

 

Samengevat: in Ziggo Go zit al sinds vorige zomer zo'n enorme bug dat het louter geschikt is om live te kijken. Sterker nog, je harddisk of SSD zal bij langdurig kijken (als de stream al niet uit zichzelf stopt) waarschijnlijk een verkorte levensduur gaan krijgen als deze dagelijks 1,5 GB per minuut te verwerken krijgt. De mensen die hier veel posten en hulp aanbieden weten ervan, maar ze zoeken consequent de oorzaak bij de klant en komen met niet werkende suggesties.

Bert

Level 21
Super Expert
  • 63524Posts
  • 4389Oplossingen
  • 16851Likes

@Phalanx "De mensen die hier veel posten en hulp aanbieden weten ervan, maar ze zoeken consequent de oorzaak bij de klant en komen met niet werkende suggesties."

 

Omdat dat de door je genoemde problemen, in de meeste gevallen, niet de oorzaak is en de andere oorzaken wel eerst uitgesloten moeten worden of opgelost.

 

Ik kijk heel veel terug met replay en zie wel veel activiteit met replay, maar zie nooit een hapering.

 

Bert_0-1675246902592.png

 

HD130
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Bert: Dat klinkt als "Works for me!". En dat helpt dus in het geheel niet! 

 

Hier een paar plaatjes van mijn kant. Toelichting: ik kijk terug naar een programma van een paar dagen geleden. Na een minuut of 5 (10 maybe) begint het haperen. Dat is plaatje 1.  Ik laat het even gebeuren en dan zet ik Ziggo Go uit.  Wat er dan gebeurt zie je op plaatje 2: CP load terug naar bijna niks. Hetzelfde voor de Disk.

 

Ziggo Go sucks! Ik ga op zoek naar een andere provider.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic