1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
bert_67

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ziggo GO geeft ten onrechte aan dat ik buiten Europa ben

Sinds enkele weken kan ik Ziggo Go niet meer gebruiken. Hij meldt: deze video kan niet buiten Europa worden weergegeven, welke zender/programma het ook is.
Uiteraard zit ik gewoon lekker thuis in NL. Of ik nu de app op de iPad gebruik, op mijn mobiel of via de browser op mijn laptop, dat maakt niet uit. De verdenking rust dan al snel op de router. Toch heb een NL IP adres van Ziggo (via WHOIS)
De helpdesk heeft wat geprobeerd, maar uiteindelijk werd mij verteld dat ze het probleem kennen, maar niet kunnen oplossen. Hoogst onbevredigend, het is ook nog service waarvoor ik betaal middels mijn abonnementskosten.
182 Reacties 182
Meldingen
Aan Uit
Laurent

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Marc, hierbij het gevraagde IPv6 nummer: 2001:1c03:4e09:d300: groet Laurent
Laurent

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mark natuurlijk...
Solaica

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mark Ziggo En hierbij mijn IPv6 nummer: 2001:1c03:4e09:ec00: Groeten Solaica
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 654Oplossingen
  • 1966Likes
Laurent Solaica - Thx, ik voeg ze toe aan het ticket! Hopelijk is het snel opgelost.
Solaica

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mark Ziggo Bij mij werkt Ziggo Go weer 😄 thanx!
Laurent

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mark Ziggo bij mij werkt de Ziggo Go app ook weer. Bedankt voor je hulp Mark. Gr. Laurent
Jeroen_83

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mark Ziggo, wij krijgen sinds een paar dagen ook de melding 'Helaas is deze video is buiten de EU...' op Ziggo GO app. Graag je hulp om dit op te lossen. Ons IPv6 nummer is 2001:1c02:2c0e:9000: Dank alvast!
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 654Oplossingen
  • 1966Likes
Jeroen_83 wrote:
Mark Ziggo, wij krijgen sinds een paar dagen ook de melding 'Helaas is deze video is buiten de EU...' op Ziggo GO app. Graag je hulp om dit op te lossen. Ons IPv6 nummer is 2001:1c02:2c0e:9000: Dank alvast!

Thx voor de melding, ik zet het door!

Hoe is het weer in Yemen op dit moment? :wink:

Jeroen_83

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mark Ziggo wrote:

Jeroen_83 wrote:
Thx voor de melding, ik zet het door!

Hoe is het weer in Yemen op dit moment? :wink:

Mark Ziggo Thx! Inmiddels is Yemen weer Utrecht, maar werkt de Ziggo Go app nog steeds niet. Is er nog iets wat we kunnen doen?
DVugs

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Mark, ook ik doe graag mee vanuit zonnig Jemen (Utrecht) 2001:1c02:2c0e:cc00: Op mijn iPad wil de app ook niet werken, zou je mijn case ook kunnen bekijken? Thanks alvast! Groet, Daan
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 654Oplossingen
  • 1966Likes
DVugs wrote:
Hoi Mark, ook ik doe graag mee vanuit zonnig Jemen (Utrecht) 2001:1c02:2c0e:cc00: Op mijn iPad wil de app ook niet werken, zou je mijn case ook kunnen bekijken? Thanks alvast! Groet, Daan

Check, voorbeeld toegevoegd.

Jeroen_83 wrote:
Mark Ziggo Thx! Inmiddels is Yemen weer Utrecht, maar werkt de Ziggo Go app nog steeds niet. Is er nog iets wat we kunnen doen?

Ik zie in de database van Maxmind nog steeds dat jouw IP in Yemen staat, aanpassingen hierin worden vaak op dinsdag gedaan dus ik ben benieuwd hoe het aanstaande woensdag gaat!
Sammiej2211

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook mijn app geeft aan dat ik ineens in het buitenland ben. Heel vervelend want nadat mijn smart kaart stuk is gegaan (volgens ziggo) kan ik alleen nog via m’n app kijken in de slaapkamer. Hopelijk word dit probleem snel opgelost

met vriendelijke geowr
Samantha
Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24782Posts
  • 1071Oplossingen
  • 8088Likes
Goedemorgen Sammiej2211

Heel vervelend dat de Smart Card van je TV stuk is, misschien dat dit omgewisseld kan worden en kan een moderator dit voor je regelen. De Ziggo Go app heb je daar al even uitgelogd en dan opnieuw inloggen, misschien dat hij dan de verse gegevens inlaad en je dan wel kan kijken.

Hopelijk lukt het met de tip en er komt vast wel een moderator langs in dit topic die je kan helpen ( Zet even je Postcode en Huisnummer in je profiel - Alleen zichtbaar voor jezelf en een moderator, een gebruiker zoals ik kan dat niet zien )

Je kan even dit topic bekijken Smartcardproblemen oplossen misschien helpt het om je probleem te verhelpen. Als je de stappen doorloopt en alles werkt niet kan je altijd nog even hier je probleem voorleggen dan kunnen we een moderator vragen je een nieuwe smartcard te sturen.
Sammiej2211

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dave- wrote:
Goedemorgen Sammiej2211

Heel vervelend dat de Smart Card van je TV stuk is, misschien dat dit omgewisseld kan worden en kan een moderator dit voor je regelen. De Ziggo Go app heb je daar al even uitgelogd en dan opnieuw inloggen, misschien dat hij dan de verse gegevens inlaad en je dan wel kan kijken.

Hopelijk lukt het met de tip en er komt vast wel een moderator langs in dit topic die je kan helpen ( Zet even je Postcode en Huisnummer in je profiel - Alleen zichtbaar voor jezelf en een moderator, een gebruiker zoals ik kan dat niet zien )

Je kan even dit topic bekijken Smartcardproblemen oplossen misschien helpt het om je probleem te verhelpen. Als je de stappen doorloopt en alles werkt niet kan je altijd nog even hier je probleem voorleggen dan kunnen we een moderator vragen je een nieuwe smartcard te sturen.

Dank je wel voor je reactie deze kunnen ze sturen maar er zitten dan serieus kosten aan verbonden omdat ik er gelijk een ander kastje voor terug krijg heel vervelend. Gelukkig heb ik er 2 en kan ik de andere nog wel gebruiken... hopelijk lossen ze snel het probleem op met de app. Deze heb ik al opnieuw geïnstalleerd maar hij blijft het zeggen :(.
Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24782Posts
  • 1071Oplossingen
  • 8088Likes
Sammiej2211
Als het goed is zitten er aan de omruil geen kosten aan verbonden, maar ik kan altijd vragen of Lycke Ziggo even naar het probleem wilt kijken en je dan op de hoogte wil brengen welke opties er zijn. Misschien stelt dat een beetje gerust.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 654Oplossingen
  • 1966Likes
Helaas, defecte smartcards die je in het verleden hebt gekocht worden bij defect buiten de garantietermijn van 2 jaar niet langer omgeruild voor een nieuwe. Je hebt inderdaad wel de mogelijkheid om een apparaat in bruikleen af te nemen ter vervanging, dat hoeft niet altijd meer geld te kosten (afhankelijk van je huidige abonnement) en je kunt de nieuwe smartcard ook in je oude apparaat gebruiken (in voormalig Ziggo gebied).

Wat betreft de melding dat je in het buitenland zit, kun je mij nog het IPv6-adres doorgeven waarbij je dit ervaart? Ga naar www.whatismyip.com, kopieer het IPv6 adres en plak deze in je reactie. Verwijder alles na de 4e dubbelepunt. Fictief voorbeeld: 2001:b100:a700:0:(alles hierna verwijderd).
Horza

Level 1
  • 110Posts
  • 2Oplossingen
  • 20Likes
Ik kan vanuit dit ip ook niet de ziggo go app geeft melding buiten eu dit is echt niet zo

5.135.58.233

Kan een mod hier naar kijken
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78731Posts
  • 5318Oplossingen
  • 23512Likes
inetnum: 5.135.58.224 - 5.135.58.255
netname: OVH_88786148
descr: OVH Static IP
country: BE
org: ORG-LS183-RIPE
admin-c: OTC2-RIPE
tech-c: OTC2-RIPE
status: ASSIGNED PA
mnt-by: OVH-MNT
created: 2015-08-22T13:00:10Z
last-modified: 2015-08-22T13:00:10Z
source: RIPE

organisation: ORG-LS183-RIPE
org-name: Lambrechts Stefan
org-type: OTHER
address: Olmenlei 1
address: 2900 Schoten
address: BE
phone: +32.32720660
mnt-ref: OVH-MNT
mnt-by: OVH-MNT
created: 2014-10-18T00:36:04Z
last-modified: 2017-10-30T16:32:45Z
source: RIPE Filtered
Horza

Level 1
  • 110Posts
  • 2Oplossingen
  • 20Likes
Daarom snap ik ook niet dat hij het niet doet Be rt
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3467Likes
Horza
Gebruik je een VPN verbinding? Zo ja, dan uitzetten.
Gebruik van VPN wordt (zoveel mogelijk) geblokkeerd door Ziggo Go. Ook als het Server Ip binnen de EU ligt.

Geen VPN? Dan het volgende.

Mbv
https://www.maxmind.com/en/geoip2-precision-demo
kun je bekijken hoe Ziggo Go de lokatie van een IP ziet.
Dat is in orde voor 5.135.58.233. De lokatie van het Ip is Frankrijk.
Probeer het zelf maar.

Heb je naast 5.135.58.233 ook een IPv6 adres? Checken met www.whatismyip.com
Zo ja, dan wordt dit adres gebruikt bij de communicatie met Ziggo Go.
Als de lokatie van het IPv6 adres niet binnen de EU blijkt te zitten, kan een Ziggo Mod niets voor je doen.
Het is een adres van een andere Provider, dat niet in de administratie is gezet van de dienst die door Ziggo Go voor het bepalen van de lokatie wordt gebruikt.

Als je alleen 5.135.58.233 hebt of ook een IPv6 adres waarvan de lokatie in Europa ligt, klopt er iets niet. Dan moet de zaak hier verder bekeken worden.