Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Bedankt voor de melding @jochemvaniersel, dit ip-blok staat inderdaad verkeerd geregistreerd. Ik geef het door en hoop dat het snel aangepast kan worden in de gebruikte database!
Since a few weeks I can no longer use Ziggo Go. He says: this video cannot be viewed outside of Europe, regardless of which channel / program it is. Of course I am just at home in NL. Whether I use the app on the iPad, on my mobile or via the browser on my laptop, that doesn't matter. Suspicion then quickly rests on the router. Still have an NL IP address from Ziggo (via dqfanfeedback WHOIS)
The help desk tried something, but in the end I was told that they know the problem but cannot solve it. Highly unsatisfactory, it is also service for which I pay through my subscription costs.
Hoi @Troy_Tickle
That may be due to the language of your phone, but you do indicate the Netherlands as a country. Just try it, it probably helps.
In addition, I hope that you do not use a VPN, because then it simply does NOT work at all.
Hi @Troy_Tickle, I've merged your topic with an already existing one about the exact same problem. You haven't provided your zipcode and housenumber so I can't find your subscription details, but I'm guessing you live in/near Utrecht and you have an IPv6 address. Can you check the following:
Go to www.whatismyip.com, copy the IPv6 (and/or IPv4) address and paste it in your reply here. Remove everything after the 4th semicolon. Imaginary example: 2001:b100:a700:0:(< everything after the 4th : deleted)
Hey @jochemvaniersel, jouw probleem zou sinds afgelopen vrijdag (misschien al wat eerder) opgelost moeten zijn. De registratie van het ip-adres lijkt weer goed.
Heb jij Ziggo GO alweer gebruikt thuis?
Hallo,
ik heb sinds een paar dagen ook dit probleem met de tablet In de locatie Berghem
@Jacco74 Je gebruikt geen VPN? Check dat nog even goed.
Steefb wrote:
@Jacco74 Je gebruikt geen VPN? Check dat nog even goed.
Ik heb geen VPN . ziggogo Heeft altijd goed gewerkt , alleen sinds twee dagen niet meer.
Ik heb sinds kort ook de melding dat ik buiten de EU ben terwijl ik in Nederland ben. Ik zit bij een andere glasvezelprovider en die vertelde mij dat ze IP adressen in het buitenland hebben ingekocht. Als ik dit check klopt het en ik ben ik volgens mijn IP in Moldavië. @Ziggo hoe kan ik dit oplossen?
SanderDJ wrote:
Ik zit bij een andere glasvezelprovider en die vertelde mij dat ze IP adressen in het buitenland hebben ingekocht.
Begrijp ik hieruit dat je geen internet hebt via Ziggo maar via een andere (glasvezel)provider? Dan denk ik dat Ziggo weinig voor je kan betekenen. Je zult dan bij je internetprovider moeten navragen wat ze voor je kunnen betekenen.
@Jacco74
Hallo Jacco,
159.180.21.150 is een adres van Caiway. Dat weet ik via:
https://dnslytics.com/ip/159.180.21.150
Je gebruikt Ziggo Go dus over een niet Ziggo Internetverbinding.
Dat moet kunnen maar de Geo lokatie is buiten Europa.
Om dat op te losen moet je bij Caiway zijn.
Zie ook het beste antwoord van Mark Ziggo in:
https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/ziggo-go-werkt-niet-via-internet-in-spanje-34089
Je ziet daarin meteen welke dienst bij Ziggo wordt gebruikt voor de Geo lokatie.
Je kunt daarmee je Ip testen.
Let op: als je ook IPv6 hebt dan verloopt de communicatie met Ziggo Go via het IPv6 adres van het apparaat waarop je Ziggo Go gebruikt.
@SanderDJ
Bij jou zal wel iets dergelijkts het geval zijn.
Check je IP.
?
Goed hier even op inhaken, ik ben op vakantie in frankrijk en krijg ook te zien dat kijken niet mogelijk is buiten EU, zowel op de locale gratis camping wifi als op mijn telefoon(tele2), uiteraard ben ik pissed off want hier betaal ik niet voor, ik ben niet zo handig met al die instellingen die ik voorbij heb zien komen dus hopelijk kan iemand in makkelijke taal vertellen wat ik kan doen, ziggo krijgt dit nog wel te horen want ik had nadrukkelijk gevraagd of ik gewoon TV kon kijken in frankrijk, niet dus…….
De oorzaak ligt niet bij VodafoneZiggo, zoals u zelf in de bijlage ziet, hier wordt namelijk vermeld de IP adressen waar het netwerk op zit volgens de scan zich in de VS bevinden.
Indien u zelf geen VPN verbinding opzet dient u hiervoor dus contact op te nemen met de aanbieder van het WiFi netwerk en/of mobiele netwerk.
MVG
Snap ik, maar wat is dit allemaal voor een gezeik, ziggo zegt tegen mij als je in frankrijk bent geen probleem, dan hadden ze mij hier op moeten wijzen en wellicht moeten aangeven hoe een vpn op te zetten, gezien het dus heel vaak voorkomt. Zelfs in NL. Ze kunnen wel zeggen dat het niet aan hun ligt maar ze maken hun beloften niet waar, wat kan een nono op internet gebied hier nu mee?, helemaal niks, daar gaat de F1 race op Spa…...
Vreemd ik zie us maar de isp Datacamp s.r.o is slowaaks en blijkbaar een shady bedrijf als ik dit mag geloven.
Door @RoWi. comment eens ever verder gaan googlen, Datacamp s.r.o. staat overall bekend als fraude doormiddel van proxy en/of vpn's en als shady bedrijf, het lijkt mij sterk dat je zowel via mobiel, WiFi & in Nederland problemen ervaart met Ziggo Go ivm geo restricties.
Beide screenshots geven wederom Datacamp s.r.o aan.
Indien u gebruik maakt van een VPN of Proxy waarvoor u dus niet betaald of niet bekend is, is de kans groot dat het om een frauduleuze partij gaat.
Controleer uw applicaties en verwijder niet vertrouwelijke applicaties, schakel eventuele vpn verbindingen uit en probeer het opnieuw.
Krijgt u via uw mobiel wanneer deze alleen verbonden is doormiddel van 4G ook Datacamp s.r.o. bij uw ip lookup?
Hier snap ik dus al weinig van, de 1e screenshot is van de wifi hier op de camping, de 2e is van mijn prive telefoon, geen vpn gewoon 4g op locale netwerk(tele2 abbonement). Heb net met mijn werk telefoon(vodafone) gebprobeert en wederom krijg ik bij ziggi go “niet mogelijk vanwege buiten EU” , deze werk tel is op en top beveiligd, zoals jullie begrijpen ben ik er wel klaar ermee, leuke beloftes van ziggo maar heb het nu met 3 middelen geprobeerd en niets werkt. Dank voor jullie hulp, wordt erg gewaardeerd. Even ter verduidelijking, ik heb dus mijn prive en zakelijke tel als hotspot gebruikt op mijn laptop.
hier de resultaten via zakelijke inlog:
Dit heeft niks met Ziggo verder te maken, om een of andere reden verbindt uw notebook met tenminste 1 malafide netwerk en een netwerk solution provider welke VPS, VPN & Remote netwerk management services aanbiedt.
Ga de netwerk instellingen na en applicatie lijst op uw Apple notebook en werk deze zo nodig bij naar de laatste versie.
Nogmaals Ziggo Go werkt gewoon via diverse ISP's binnen de EU, als ISP's of bedrijven er voor kiezen hen netwerk verkeer anders te routeren, fout ingesteld hebben of verkeerd geo gebiedt heeft geselecteerd moet u bij hen aankloppen als het fout gaat. Zij kunnen dan eventueel wel bij Ziggo aankloppen in uitzonderlijke gevallen.
Begrijp dat het vervelend voor u is, en naar alle waarschijnlijkheid wordt dit niet binnen 24 uur opgelost echter is het niet anders.
Officieel ondersteund Ziggo Go geen VPN gebruik, u kunt echter een VPN afnemen bij een gerenommeerde VPN provider om te kijken of Ziggo Go hier wel naar behoren werkt via bijvoorbeeld Bitdefender of PIA.
MVG
In alle gevallen het ligt niet aan jou, of niet direct.
Je schrijft : "deze werk tel is op en top beveiligd" VPN's worden juist vaak als beveiligings middel ingezet het vreemde is waarom je bij elke poging op een US ip uitkomt, hoewel, ook niet zo vreemd je kan een land instellen.(ik post dit via japan )
De verbindinding via 4G maakt het nog vreemder namelijk, ik verwacht dan een provider als Orange te zien, niet weer een IP die blijkbaar gekoppeld is aan de US. Zonder dat je het zelf weet lijkt het er toch op dat je verbindt via een VPN. Je bent dan wel via 4G verbonden in franrijk, via welke provider was dat, of de wifi van een camping er is simpel weg een stukje software actief wat middels VPN of anderszins jou data verkeer direct omleid.
Als je dit zelfs in Nederland ondervind via het Vodafoon netwerk of het Tele2/Tmobile netwerk en je krijgt geen IP adres die bij Vodafoon of Tmobile hoort dan heb ik eerlijk gezegd niet meer bevestiging nodig. Zie nu maar uit te vinden wat er actief is wat dit veroorzaakt.
Thuis een 2e hands Fritzbox staan met VPN er op. Mobieltje altijd via VPN verbonden met huis. Ziggo Go gekeken vanuit New York en St Petersburg. Werkt perfect. Werkt ook perfect op een laptop met VPN verbinding.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.