1
Vraag
2
Reacties
bert_67

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ziggo GO geeft ten onrechte aan dat ik buiten Europa ben

Sinds enkele weken kan ik Ziggo Go niet meer gebruiken. Hij meldt: deze video kan niet buiten Europa worden weergegeven, welke zender/programma het ook is.
Uiteraard zit ik gewoon lekker thuis in NL. Of ik nu de app op de iPad gebruik, op mijn mobiel of via de browser op mijn laptop, dat maakt niet uit. De verdenking rust dan al snel op de router. Toch heb een NL IP adres van Ziggo (via WHOIS)
De helpdesk heeft wat geprobeerd, maar uiteindelijk werd mij verteld dat ze het probleem kennen, maar niet kunnen oplossen. Hoogst onbevredigend, het is ook nog service waarvoor ik betaal middels mijn abonnementskosten.
182 Reacties 182
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
HenkBrink wrote:

Thuis een 2e hands Fritzbox staan met VPN er op. Mobieltje altijd via VPN verbonden met huis. Ziggo Go gekeken vanuit New York en St Petersburg.  Werkt perfect. Werkt ook perfect op een laptop met VPN verbinding.

Dat kan ook prima  als je een VPN verbinding naar een server in Nederland hebt met een voor Nederland geregistreerde IP adres in jouw geval je thuisaansluiting. Dat is bij Skiron niet het geval, hij kan nu wel het Netflix us aanbod zien

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
RoWi. wrote:

Vreemd ik zie us maar de isp Datacamp s.r.o is slowaaks en  blijkbaar een shady bedrijf  als ik dit mag geloven. 

https://scamalytics.com/ip/isp/datacamp-s-r-o

Even iets toelichten deze website is blijkbaar een tool voor dating site's de isp's zijn niet direct shady, dat gaat meer om de gebruikers hoe een netwerk word gebruikt. Deze tool is bedoelt om nep profielen van die site's te kunnen weren.

Xenomatrix

Level 3
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb ook last van dit zelfde euvel.  Mijn IP adres is 186.159.104.78.

Dit adres is juridisch gesproken gelegen in een deel van het Nederlands grondgebied.

NB. Mag ik er gevoeglijk van uit gaan, dat Ziggo  op alle  Nederlandse eilanden werkt ?

Dus op Texel, Terschelling.  Vlieland, Bonaire, Saba,  enz.  enz. ?

Ik hoor het wel,

 

Grtz,   Ruben uit Amersfoort. 

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

@Xenomatrix - Hi Ruben, dit ip-adres staat geregistreerd op Bonaire en daar kun je geen gebruikmaken van Ziggo GO.

De ABC eilanden zijn geen lidstaat van de Europese Unie en zijn geen onderdeel van de EER. Dit in tegenstelling tot enkele andere overzeese gebieden zoals Martinique, de Azoren en de Canarische eilanden. De volledige lijst van EU lidstaten + EER landen waar je Ziggo GO wel kunt gebruiken vind je hier: https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/ziggo-go-per-1-augustus-2019-ook-in-noorwegen-ijsland-en-liec...

svenversluis

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik maak gebruik van een HE.net ipv6 tunnel. Ik zou graag willen dat mijn prefix toegevoegd word aan de Ziggo filters, hoe kan ik dit aanvragen?

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hi @svenversluis, dat kan niet zomaar handmatig worden toegevoegd. Als jouw prefix geregistreerd staat als Nederlands (of EU/EER) IP-adres zou het gewoon moeten werken. Tenzij het als proxy gebruikt wordt, dan wordt het ip geblokkeerd.

Je kunt de geografische registratie van jouw prefix controleren op https://www.maxmind.com/en/geoip2-precision-demo. De proxy score is niet openbaar inzichtelijk.

Jørgen

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dag @Mark Ziggo 
Ik heb sinds kort hetzelfde probleem, volgens whatsmyip.com zit mijn ip adres in Amsterdam, volgens maxmind.com in de UK. Ik kan dus nu niks kijken omdat ik volgens Ziggo niet in de EU ben.

Kun je me hierbij helpen?

PS: het gaat om een IPv4 adres

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Welk ip-adres gaat het om @Jørgen? Als je die niet openbaar wilt plaatsen kun je hem ook in een privebericht sturen.

Volgens mij gaat het niet om je thuisadres, want het ip-adres van jouw modem staat netjes in Nederland geregistreerd. Dus je bent op een andere locatie en hebt verbinding met een bedrijfsnetwerk (oid) of je bent wel thuis, maar gebruik je misschien een VPN/proxy server?

Jørgen

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi @Mark Ziggo , dank voor je reactie.

Klopt, gaat idd niet om thuis, zit achter een bedrijfsnetwerk in Den Haag. 

Heb je hier genoeg aan? IP: 212.108.0.xxx (IPv6 not detected)

Volgens whatismyip.com dus in Amsterdam maar wel van de ISP British Telecommunications PLC.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

@Jørgen - Als ik het /24 IP blok opzoek, (212.108.0.xxx kun je ook schrijven als: 212.108.0.0/24, dat is 212.108.0.0 t/m 212.108.0.255) dan staat die in GB geregistreerd onder BTGIA (British Telecom Global Internet Access platform): https://apps.db.ripe.net/db-web-ui/query?bflag=false&dflag=false&rflag=true&searchtext=212.108.0.0%2...

 

De IT afdeling van jouw bedrijf kan wellicht zelf een aanpassing doorgeven aan MaxMind? Dat weet ik eerlijk gezegd niet, maar ze hebben er wel een formulier voor op de website van MaxMins: Correct a GeoIP Location.

Anders zou IT van jouw bedrijf contact op kunnen nemen met BT via de contactinformatie die in de RIPE database te vinden is (1e linkje in dit bericht).

Jørgen

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

thnx… IT zegt dat ze er niks mee kunnen… zelf maar correctie verzoek ingediend via maxmind.com en BTGIA aangeschreven via mail adres uit RIPE… maar zien of het goedkomt en anders maar via VPN proberen te kijken...

Jo-Willy

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Mark,

 

Ik zit in Nederland op een IP van Freedom:  maar kan geen TV kijken (op PC/mobiel) omdat Maxmind denkt dat deze range in de USA geregistreerd staat. Heb al wel een verzoek ingediend, maar denk niet dat ze op een willekeurig individu reageren. Kun jij hier nog iets aan doen?

Groet!

 

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Jørgen wrote:

thnx… IT zegt dat ze er niks mee kunnen… zelf maar correctie verzoek ingediend via maxmind.com en BTGIA aangeschreven via mail adres uit RIPE… maar zien of het goedkomt en anders maar via VPN proberen te kijken...

Ik ben benieuwd naar de reacties die je krijgt @Jørgen, laat je ons de uitkomst weten?

 

Jo-Willy wrote:

Ik zit in Nederland op een IP van Freedom:  maar kan geen TV kijken (op PC/mobiel) omdat Maxmind denkt dat deze range in de USA geregistreerd staat. Heb al wel een verzoek ingediend, maar denk niet dat ze op een willekeurig individu reageren. Kun jij hier nog iets aan doen?

In tegenstelling tot de vorige melding staat dit IP-blok van Freedom internet wel correct in Nederland geregistreerd: https://apps.db.ripe.net/db-web-ui/query?bflag=false&dflag=false&rflag=true&searchtext=45.138.229.0%...

Ik denk dat Freedom internet hier niets aan kan doen, hun registratie klopt! In de database van Maxmind zie ik wel de juiste ISP, maar inderdaad niet het juiste land.
Deze lijkt me duidelijk, een Nederlandse provider is eigenaar van het ip, het ip staat correct in NL geregistreerd in de RIPE database, alleen bij Maxmind nog niet. Ik ben zelf ook wel benieuwd naar hun correctie proces, daarom heb ik hier een aanpassingsverzoek voor ingediend (bij Maxmind via dit formulier). Als die geaccepteerd wordt zal de aanpassing binnen 2 weken verwerkt worden.

Jørgen

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Mark Ziggo wrote:

Ik ben benieuwd naar de reacties die je krijgt @Jørgen, laat je ons de uitkomst weten?

@Mark Ziggo Ik heb een antwoord gekregen van MaxMind.com:

Dear Requester,

We have reviewed and accepted your correction for IP range 212.108.0.xxx. The corrected data should appear in next Tuesday’s update. We will not send additional confirmation emails for separate corrections (you have submitted) that are accepted within the next 24 hours.

You may check whether your correction was applied via our database or web service online demos:

If you have any questions please contact us at correction@maxmind.com.

Sincerely,
The Team at MaxMind

 

 

Zojuist gekeken in de database van maxmind, staat nu idd Amsterdam en ik kan weer TV kijken via de browser!

 

 

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Mooi zo @Jørgen! Ook de aanpassing op 45.138.229.0/24 voor @Jo-Willy (en andere Freedom Internet klanten) is maandag geaccepteerd en inmiddels verwerkt!

Simoh

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemiddag 

ik krijg ook een melding op mijn ipad pro 

zie afbeelding

2CEBD6EE-9524-4CB9-92B7-D470EEDF52F2.jpeg

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @Simoh,


Gek dat je deze melding krijgt als je gewoon in Nederland of binnen de EU bent. Heb je alle tips die in dit topic worden gegeven ook uitgeprobeerd? 

Kun je wat meer informatie meesturen over wat je hebt geprobeerd en hoe je verbonden bent? 
Werkt het op andere apparaten wel? 

Heb je de app al even verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?

Ben je verbonden met de wifi van Ziggo? Heb je niet een VPN aan staan? 

 

Des te meer informatie je mee stuurt, des te beter ik je kan helpen!

 

Simoh

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

03F950C1-1BE8-45A6-B736-D77462F92770.jpeg

Hoi Marije

ik heb alles geprobeerd app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd netwerk hersteld etc ik gebruik geen vpn ik zit gewoon in Amsterdam en toch krijg ik dit bericht te zien zie afbeelding 

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @Simoh! Jammer dat je ondanks al je verwoede pogingen nog steeds tegen dezelfde foutmelding aanloopt. Mijn collega Marije had enkele vragen gesteld maar op de meeste vragen heb je nog niet een antwoord gegeven. Zou je dit alsnog puntsgewijs willen doen zodat we kunnen kijken wat we voor je kunnen doen? Alvast bedankt.

Simoh

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Erik

op all me devices krijg ik dezelfde foutmelding ben verbonden met wifi op mijn werk voorheen werkte alles goed heb paar keer ziggogoapp verwijderd en opnieuw geïnstalleerd geen resultaat 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic