1
Vraag
2
Reacties
bert_67

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ziggo GO geeft ten onrechte aan dat ik buiten Europa ben

Sinds enkele weken kan ik Ziggo Go niet meer gebruiken. Hij meldt: deze video kan niet buiten Europa worden weergegeven, welke zender/programma het ook is.
Uiteraard zit ik gewoon lekker thuis in NL. Of ik nu de app op de iPad gebruik, op mijn mobiel of via de browser op mijn laptop, dat maakt niet uit. De verdenking rust dan al snel op de router. Toch heb een NL IP adres van Ziggo (via WHOIS)
De helpdesk heeft wat geprobeerd, maar uiteindelijk werd mij verteld dat ze het probleem kennen, maar niet kunnen oplossen. Hoogst onbevredigend, het is ook nog service waarvoor ik betaal middels mijn abonnementskosten.
182 Reacties 182
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Bedankt voor de melding @jochemvaniersel, dit ip-blok staat inderdaad verkeerd geregistreerd. Ik geef het door en hoop dat het snel aangepast kan worden in de gebruikte database!

 

Troy_Tickle

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Since a few weeks I can no longer use Ziggo Go. He says: this video cannot be viewed outside of Europe, regardless of which channel / program it is. Of course I am just at home in NL. Whether I use the app on the iPad, on my mobile or via the browser on my laptop, that doesn't matter. Suspicion then quickly rests on the router. Still have an NL IP address from Ziggo (via dqfanfeedback WHOIS) 


The help desk tried something, but in the end I was told that they know the problem but cannot solve it. Highly unsatisfactory, it is also service for which I pay through my subscription costs.

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Hoi @Troy_Tickle 
That may be due to the language of your phone, but you do indicate the Netherlands as a country. Just try it, it probably helps.

In addition, I hope that you do not use a VPN, because then it simply does NOT work at all.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hi @Troy_Tickle, I've merged your topic with an already existing one about the exact same problem. You haven't provided your zipcode and housenumber so I can't find your subscription details, but I'm guessing you live in/near Utrecht and you have an IPv6 address. Can you check the following:

Go to www.whatismyip.com, copy the IPv6 (and/or IPv4) address and paste it in your reply here. Remove everything after the 4th semicolon. Imaginary example: 2001:b100:a700:0:(< everything after the 4th : deleted)

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hey @jochemvaniersel, jouw probleem zou sinds afgelopen vrijdag (misschien al wat eerder) opgelost moeten zijn. De registratie van het ip-adres lijkt weer goed.

Heb jij Ziggo GO alweer gebruikt thuis?

Jacco74

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo,

 

ik heb sinds een paar dagen ook dit probleem met de tablet In de locatie Berghem

 

  • IPv4 159.180.21.150
  • Ipv6 not detected
  • locatie Duivendrecht 
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Jacco74 Je gebruikt geen VPN? Check dat nog even goed.

Jacco74

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Steefb wrote:

@Jacco74 Je gebruikt geen VPN? Check dat nog even goed.

Ik heb geen VPN . ziggogo Heeft altijd goed gewerkt , alleen sinds twee dagen niet meer.

SanderDJ

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb sinds kort ook de melding dat ik buiten de EU ben terwijl ik in Nederland ben. Ik zit bij een andere glasvezelprovider en die vertelde mij dat ze IP adressen in het buitenland hebben ingekocht. Als ik dit check klopt het en ik ben ik volgens mijn IP in Moldavië. @Ziggo hoe kan ik dit oplossen?

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes
SanderDJ wrote:

Ik zit bij een andere glasvezelprovider en die vertelde mij dat ze IP adressen in het buitenland hebben ingekocht. 

Begrijp ik hieruit dat je geen internet hebt via Ziggo maar via een andere (glasvezel)provider? Dan denk ik dat Ziggo weinig voor je kan betekenen. Je zult dan bij je internetprovider moeten navragen wat ze voor je kunnen betekenen.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

@Jacco74 
Hallo Jacco,

159.180.21.150 is een adres van Caiway. Dat weet ik via:
https://dnslytics.com/ip/159.180.21.150

Je gebruikt Ziggo Go dus over een niet Ziggo Internetverbinding.
Dat moet kunnen maar de Geo lokatie is buiten Europa.
Om dat op te losen moet je bij Caiway zijn.

Zie ook het beste antwoord van Mark Ziggo in:

https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/ziggo-go-werkt-niet-via-internet-in-spanje-34089
Je ziet daarin meteen welke dienst bij Ziggo wordt gebruikt voor de Geo lokatie.
Je kunt daarmee je Ip testen.

Let op: als je ook IPv6 hebt dan verloopt de communicatie met Ziggo Go via het IPv6 adres van het apparaat waarop je Ziggo Go gebruikt.

@SanderDJ 
Bij jou zal wel iets dergelijkts het geval zijn.
Check je IP.

?

SkiRon

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goed hier even op inhaken, ik ben op vakantie in frankrijk en krijg ook te zien dat kijken niet mogelijk is buiten EU, zowel op de locale gratis camping wifi als op mijn telefoon(tele2), uiteraard ben ik pissed off want hier betaal ik niet voor, ik ben niet zo handig met al die instellingen die ik voorbij heb zien komen dus hopelijk kan iemand in makkelijke taal vertellen wat ik kan doen, ziggo krijgt dit nog wel te horen want ik had nadrukkelijk gevraagd of ik gewoon TV kon kijken in frankrijk, niet dus……. 

 

Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

@SkiRon,

De oorzaak ligt niet bij VodafoneZiggo, zoals u zelf in de bijlage ziet, hier wordt namelijk vermeld de IP adressen waar het netwerk op zit volgens de scan zich in de VS bevinden.

Indien u zelf geen VPN verbinding opzet dient u hiervoor dus contact op te nemen met de aanbieder van het WiFi netwerk en/of mobiele netwerk.

MVG

SkiRon

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Snap ik, maar wat is dit allemaal voor een gezeik, ziggo zegt tegen mij als je in frankrijk bent geen probleem, dan hadden ze mij hier op moeten wijzen en wellicht moeten aangeven hoe een vpn op te zetten, gezien het dus heel vaak voorkomt. Zelfs in NL. Ze kunnen wel zeggen dat het niet aan hun ligt maar ze maken hun beloften niet waar, wat kan een nono op internet gebied hier nu mee?, helemaal niks, daar gaat de F1 race op Spa…...

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Vreemd ik zie us maar de isp Datacamp s.r.o is slowaaks en  blijkbaar een shady bedrijf  als ik dit mag geloven. 

https://scamalytics.com/ip/isp/datacamp-s-r-o

Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

@SkiRon,

Door @RoWi. comment eens ever verder gaan googlen, Datacamp s.r.o. staat overall bekend als fraude doormiddel van proxy en/of vpn's en als shady bedrijf, het lijkt mij sterk dat je zowel via mobiel, WiFi & in Nederland problemen ervaart met Ziggo Go ivm geo restricties.

Beide screenshots geven wederom Datacamp s.r.o aan.

Indien u gebruik maakt van een VPN of Proxy waarvoor u dus niet betaald of niet bekend is, is de kans groot dat het om een frauduleuze partij gaat.

Controleer uw applicaties en verwijder niet vertrouwelijke applicaties, schakel eventuele vpn verbindingen uit en probeer het opnieuw.

Krijgt u via uw mobiel wanneer deze alleen verbonden is doormiddel van 4G ook Datacamp s.r.o. bij uw ip lookup?

SkiRon

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier snap ik dus al weinig van, de 1e screenshot is van de wifi hier op de camping, de 2e is van mijn prive telefoon, geen vpn gewoon 4g op locale netwerk(tele2 abbonement). Heb net met mijn werk telefoon(vodafone) gebprobeert en wederom krijg ik bij ziggi go “niet mogelijk vanwege buiten EU” , deze werk tel is op en top beveiligd, zoals jullie begrijpen ben ik er wel klaar ermee, leuke beloftes van ziggo maar heb het nu met 3 middelen geprobeerd en niets werkt. Dank voor jullie hulp, wordt erg gewaardeerd. Even ter verduidelijking, ik heb dus mijn prive en zakelijke tel als hotspot gebruikt op mijn laptop. 

hier de resultaten via zakelijke inlog:

 

Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

@SkiRon,

Dit heeft niks met Ziggo verder te maken, om een of andere reden verbindt uw notebook met tenminste 1 malafide netwerk en een netwerk solution provider welke VPS, VPN & Remote netwerk management services aanbiedt.

Ga de netwerk instellingen na en applicatie lijst op uw Apple notebook en werk deze zo nodig bij naar de laatste versie.

Nogmaals Ziggo Go werkt gewoon via diverse ISP's binnen de EU, als ISP's of bedrijven er voor kiezen hen netwerk verkeer anders te routeren, fout ingesteld hebben of verkeerd geo gebiedt heeft geselecteerd moet u bij hen aankloppen als het fout gaat. Zij kunnen dan eventueel wel bij Ziggo aankloppen in uitzonderlijke gevallen.

Begrijp dat het vervelend voor u is, en naar alle waarschijnlijkheid wordt dit niet binnen 24 uur opgelost echter is het niet anders.

Officieel ondersteund Ziggo Go geen VPN gebruik, u kunt echter een VPN afnemen bij een gerenommeerde VPN provider om te kijken of Ziggo Go hier wel naar behoren werkt via bijvoorbeeld Bitdefender of PIA.

MVG

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Jonathan-458 @SkiRon 

In alle gevallen het ligt niet aan jou, of niet direct.

Je schrijft : "deze werk tel is op en top beveiligd" VPN's worden juist vaak als beveiligings middel ingezet het vreemde is waarom je bij elke poging op een US ip uitkomt, hoewel, ook niet zo   vreemd je kan een land instellen.(ik post dit via japan ) 

De verbindinding via 4G  maakt het nog vreemder namelijk, ik verwacht dan een provider als Orange te zien, niet weer een IP die blijkbaar gekoppeld is aan de US. Zonder dat je het zelf weet lijkt het er toch op dat je verbindt via een VPN. Je bent dan wel via 4G verbonden in franrijk, via welke provider was dat, of de wifi van een camping er is simpel weg een stukje software actief wat middels VPN of anderszins jou data verkeer direct omleid.

 

Als je dit zelfs in Nederland ondervind via het Vodafoon netwerk of het Tele2/Tmobile netwerk  en je krijgt geen IP adres die bij Vodafoon of Tmobile hoort dan heb ik eerlijk gezegd niet meer bevestiging nodig. Zie nu maar uit te vinden wat er actief is wat dit veroorzaakt.

HenkBrink

Level 4
  • 34Posts
  • 3Oplossingen
  • 7Likes

Thuis een 2e hands Fritzbox staan met VPN er op. Mobieltje altijd via VPN verbonden met huis. Ziggo Go gekeken vanuit New York en St Petersburg.  Werkt perfect. Werkt ook perfect op een laptop met VPN verbinding.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic