Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
bert_67
Level 2

Ziggo GO geeft ten onrechte aan dat ik buiten Europa ben

Sinds enkele weken kan ik Ziggo Go niet meer gebruiken. Hij meldt: deze video kan niet buiten Europa worden weergegeven, welke zender/programma het ook is.
Uiteraard zit ik gewoon lekker thuis in NL. Of ik nu de app op de iPad gebruik, op mijn mobiel of via de browser op mijn laptop, dat maakt niet uit. De verdenking rust dan al snel op de router. Toch heb een NL IP adres van Ziggo (via WHOIS)
De helpdesk heeft wat geprobeerd, maar uiteindelijk werd mij verteld dat ze het probleem kennen, maar niet kunnen oplossen. Hoogst onbevredigend, het is ook nog service waarvoor ik betaal middels mijn abonnementskosten.
Oplossing
182 Reacties 182
Meldingen
Aan Uit
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Hi MarcelloDiWeirdo, raar dat het de ene keer wel en de andere keer niet werkt... Dat is inderdaad anders dan het probleem wat in de regio Den Haag speelde.

Welke ip-adressen heb je volgens whatismyip op het moment dat het niet werkt en welke ip-adressen heb je op het moment dat het wél werkt? Deze adressen kun je in een privébericht aan mij doorsturen, dan kan ik het binnen het bedrijf escaleren naar de juiste afdeling.

Je kunt zelf ook al checken of de locatie van de gevonden adressen klopt via de database van Maxmind.
0 Kudos
MarcelloDiWeird
Level 3
Zie bijlage:
0 Kudos
MarcelloDiWeird
Level 3
Dit is wifiadres op mijn werk in Rotterdam
collega’s lukt het wel met oude app... ik niet meer nadat ik nextbox heb thuis en de app is gekoppeld daaraan.
Groet,
Marcel

reactie duurde even omdat ik login kwijt was en je niet meer terug kon vinden
0 Kudos
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Erg vreemd! Laten we uitzoeken of dit een account-/apparaatprobleem betreft. Kun je eens met jouw account inloggen op een ander apparaat (bijvoorbeeld die van een collega waarop het wel werkt)?

Als het met jouw account dan niet werkt weten we dat het een accountprobleem is.
Werkt jouw account wel op het andere apparaat, dan moet het een apparaatprobleem zijn.
0 Kudos
MarcelloDiWeird
Level 3
zojuist nog eens mee bezig geweest nadat ik was gebeld door Ziggo. Er werd aangegeven dat ik eens moest proberen om via de website in te loggen in plaats van via de app.
Het resultaat is hetzelfde. Navraag bij onze it`ers vertelde me dat zij eensgelijke problemen hadden met netflix. Zij dachten in het begin ook dat ons ipadres bij een VPN dienst hoorde en hebben dit aangepast. het gaat om ipadres 81.4.65.114
Op whatismyip geeft hij keurig rotterdam aan. Verder kan ik er niets aan doen, dus hopelijk kan Ziggo dit oplossen voor mij.
Groet,
Marcel
0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
Probeer dit eens:
https://support.maxmind.com/geoip-data-correction-request/

In een ander Topic zag ik dat dit kan lukken.
https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/sorry-this-video-is-not-available-outside-your-region-helaas-...

Het ging daar wel over een IPv6 Tunnel naar een NL IPv6 endpoint via IPv6 Provider Hurricane Electric. Dat is nogal speciaal.
Dit maakt het weer twijfelachtig of het met een verkeerd ingeschat Ziggo IPv6 of IPv4 Ip ook gaat lukken.
Mark Ziggo ?? Hoe werkt zo'n Request; komt dat ter beoordeling bij Liberty Global of Ziggo terecht? Snap er nog niks van.
0 Kudos
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Het was mij nog niet duidelijk dat dit probleem alleen op je werk-locatie speelt MarcelloDiWeirdo , thuis ervaar je deze foutmelding dus nooit? Dan lijkt het inderdaad aan dat specifieke ip-adres gerelateerd, maar dat verklaart nog niet helemaal waarom je collega's dan geen last hebben met Ziggo GO.

hanh - ik heb geen idee waar zo'n 'data correction' verzoek uiteindelijk terechtkomt of wat daarmee gedaan wordt.
0 Kudos
MarcelloDiWeird
Level 3
Thuis nooit, op mijn werk altijd..... sinds de ziggo go app update..... of misschien een combinatie van ipadres en nieuwere app versie......
dat is tenminste hetgeen ik vermoed.... vooral nu ik weet dat netflix ook problemen had met acceptatie van ipadres in eerste instantie......
0 Kudos
MarcelloDiWeird
Level 3
Ik had die bovenste link geprobeerd, misschien duurt dat even, verder weet ik ook niet zo heel veel van dit soort dingen af.
Anders blijf ik wel 4g gebruiken als wifi niet werkt, totdat het opgelost is.....
bedankt voor het meedenken in ieder geval
groet,
Marcel
0 Kudos
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
MarcelloDiWeirdo wrote:
Thuis nooit, op mijn werk altijd..... sinds de ziggo go app update..... of misschien een combinatie van ipadres en nieuwere app versie......
dat is tenminste hetgeen ik vermoed.... vooral nu ik weet dat netflix ook problemen had met acceptatie van ipadres in eerste instantie......

Check! Ik zet de vraag uit bij de ontwikkelaars van Ziggo GO.
0 Kudos
MarcelloDiWeird
Level 3
Vandaag op mijn werk opnieuw getest. Ipadres geeft bij mij nog steeds problemen. Wat ook heel vreemd is, als ik via de webbrowser inlog, dus niet via de app, krijg ik foutcode 146, buiten eu. Vervolgens log ik uit en doet mijn collega opnieuw inloggen met zijn naam en wachtwoord, en dan werkt het wel. Conclusie zoals ik al eerder dacht en zei: sinds de nextbox ondervind MIJN account dus problemen met ziggo go via het eerder genoemde ipadres, terwijl anderen dit niet ondervinden ( zonder nextbox) via hetzelfde ipadres. Ziggo klantenservice kan het niet oplossen volgens hun zeggen zojuist. Alleen de moderators op de community kunnen dat. Dus mijn laatste hoop is hier gevestigd. Of Ziggo geeft onbeperkt data gratis ( vodafone), zet ik wifi permanent uit en dan is het ook geregeld.
groet
Marcel
0 Kudos
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
MarcelloDiWeirdo wrote:
Conclusie zoals ik al eerder dacht en zei: sinds de nextbox ondervind MIJN account dus problemen met ziggo go via het eerder genoemde ipadres, terwijl anderen dit niet ondervinden ( zonder nextbox) via hetzelfde ipadres.

Dat is een juiste conclusie. De systemen achter de Mediabox Next werken anders, daarom heeft jouw account er wel last van en het account van een collega zonder Mediabox Next niet.

Het ip-adres is onder de aandacht van de ontwikkelaars, dit wordt uitgezocht en ik houd je op de hoogte. Helaas nog geen concreter nieuws momenteel.
0 Kudos
MarcelloDiWeird
Level 3
Ok Mark, fijn dat er serieus naar gekeken wordt. Hopelijk vinden ze snel de oplossing.
bedankt voor zover
groet
Marcel
0 Kudos
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Hi MarcelloDiWeirdo, als het goed is moet het vanaf jouw kantoor weer werken (sinds afgelopen weekend ongeveer). Heb je dit al ervaren wellicht?
0 Kudos
MarcelloDiWeird
Level 3
Ik ben een weekje vrij geweest, ga het eind van deze week even testen.... als je niks meer van me hoort dan is het gelukt... Bedankt voor je tijd in ieder geval
MarcelloDiWeird
Level 3
Op mijn werk ingelogd op wifinetwerk ben ik nog steeds buiten de eu.
via 4g ben ik weer gewoon in rotterdam ?
helaas
0 Kudos
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
MarcelloDiWeirdo wrote:
Op mijn werk ingelogd op wifinetwerk ben ik nog steeds buiten de eu.
via 4g ben ik weer gewoon in rotterdam ?
helaas

Stik! Voor de zekerheid, nog steeds hetzelfde ip adres?
0 Kudos
Laurent
Level 1
Hallo Mark, ik krijg sinds een week ook de melding bij gebruik van de Ziggo GO app; Helaas deze video is buiten de EU niet beschikbaar. Graag jouw hulp om dit op te lossen.
0 Kudos
Solaica
Level 1
Mark Ziggo
Ha Mark, nog niet zo lang geleden heb ik mijn modem/router omgewisseld voor een andere, omdat de wifi tergend traag was. Die is inmiddels weer heerlijk snel, maar nu werkt Ziggo Go niet meer. Ook ik krijg de melding: Helaas, deze video is buiten de EU niet beschikbaar. Als ik de eerder genoemde link volg om het IP-adres te checken (IPv6) kom ik in Adelaide, Australie uit. (IPv4 in Rosmalen). Het adres is exact hetzelfde als een van de verbonden apparaten. Betekent dit dat de database niet up-to-date is? En kan dat opgelost worden? Alvast bedankt voor je hulp.
0 Kudos
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Hoi Laurent en Solaica, er is inderdaad opnieuw een probleem met een IPv6 blok wat verkeerd geregistreerd staat. Hier is inmiddels al een ticket voor aangemaakt bij MaxMind om het zsm te corrigeren.

Voor de volledigheid wil ik jullie voorbeelden hier wel aan toevoegen, kunnen jullie je IPv6 adres met mij delen? De eerste 4 blokken zijn voldoende.
Ga naar www.whatismyip.com, kopieer het IPv6 adres en plak deze in je reactie. Verwijder alles na de 4e dubbelepunt. Fictief voorbeeld: 2001:b100:a700:0:(alles hierna verwijderd)
0 Kudos