1
Vraag
2
Reageer en help mee
arnest

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo GO; gaat direct naar volgende programma

Dit is onnodig en irritant:

Ziggo Go schiet naar het volgende programma zodra die start bij het terugkijken van een programma daarvoor.

Bijv RTL. Dan kijk je voetbal met een vertraging van 30 min. Wat er dan gebeurt is dat ik de tweede helft, als het live programma is afgelopen, Ziggo automatisch dat nieuwe programma ook start! En als je dan terug wilt, krijg je met alle verplichte reclame blokken van RTL te maken.

Lijkt me onnodig om dat programma te starten als je aan het terugkijken bent!

10 Reacties 10
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 13799Posts
  • 1162Oplossingen
  • 5998Likes

Hey @arnest

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet helemaal begrijp wat je bedoelt. Bedoel je dat het programma dat na voetbal (in je voorbeeld) ook afgespeeld wordt? Want dat klopt. Een opname duurt altijd langer dan het daadwerkelijke programma. Zodat je het programma ook goed kunt terugkijken wanneer de uitzending vertraagd was (of in het geval van voetbal, als er bijvoorbeeld extra tijd/pennalty's worden gespeeld.  
Je kunt natuurlijk gewoon stoppen met het kijken naar replay, zodra de voetbalwedstrijd afgelopen is. 

arnest
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Als een programma vertraagd terugkijkt. Dus wanneer het live programma nog bezig is. Dan stopt het terugkijken op het moment dat een nieuw programma begint. Kortom je mist door ZiggoGo het resterende deel, het deel dat je achter liep op live. 

Reproduceer die setting maar eens

Dit is een zwaar irritante bug, want als je dan denkt, okay laat we even teruggaan waar ik was, blijk je niet te kunnen scrollen in relive.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 13799Posts
  • 1162Oplossingen
  • 5998Likes

Ooh, dat is inderdaad een ander iets dan wat ik voor me zag. En het is wel een heel gekke. Want dan zou terugkijken nooit werken. 

Je noemt specifiek ZiggoGO. Via de mediabox ervaar je dit niet? 

Ik ga kijken of ik het hier kan reproduceren! Ik start nu "Wie denk je wel dat je bent" op NPO1 via ZiggoGO. Om 10:35 zou het volgende programma live moeten beginnen. Ik hou bij of dan het kijken van "wie denk.." inderdaad stopt. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 13799Posts
  • 1162Oplossingen
  • 5998Likes

Oke, dat mislukte. Ik kreeg een heel andere uitzending ervoor (volgens mij is er wat in het uitzendschema aangepast ipv nieuws). Poging 2. Ik start Ninja Nanny op NPO3. Om 10,57 begint live het volgende programma. Ik hou je op de hoogte! 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 13799Posts
  • 1162Oplossingen
  • 5998Likes

Het programma loopt hier prima door. Ik kan dus niet direct reproduceren wat je benoemt. 
MOcht je het weer constateren, wil je het hier delen en direct het programma/de tijd/wat je ervaart er bij noemen, zodat we kunnen kijken of het te reproduceren is? 

arnest
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor het testen, ZiggoGo idd. Het gebeurde bij mij op een RTL zender en waarbij commercials verplicht zijn.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8436Posts
  • 988Oplossingen
  • 3692Likes

Hi @arnest,

Heb je dit recent nog meegemaakt?

arnest
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja, zojuist nog! Het komt voor wanneer je een programma terugkijkt dat nog bezig is EN deze tussentijds ook nog eens gepauzeerd hebt. Zodra de live uitzending is afgelopen begint - tijdens het terugkijken - het nieuwe programma.  Als het dan een voetbalwedstrijd of iets anders commercieels is met commercials  ben je de sjaak want dan kun je niet terugkijken waar je gebleven was. Dat is mega irritant.

DKZ

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Ik heb dit ook via de browser en het is bloedirritant. 

1. Ga naar https://www.ziggogo.tv/ en log in.
  2. Zoek een programma dat volgens de programmering bijna is afgelopen en begin met terugkijken
  3. Zodra het volgende programma begint zal het terugkijken beëindigt worden en schakelt de speler meteen over naar de live zender
  4. Leuk, nu heb je mogelijk spoilers gezien en moet je het programma opnieuw gaan terugkijken
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8436Posts
  • 988Oplossingen
  • 3692Likes

Hi @arnest, @DKZ ,

Ik heb deze week een paar keer wat testjes gedraaid, maar heb het nog geen enkele keer kunnen reproduceren. Ondanks dat de stappen vrij rechttoe, rechtaan lijken. Ik probeer te achterhalen waar het verschil tussen ons zit. Maakt de lengte van een uitzending nog uit? Zijn er misschien voorbeelden waarbij het altijd lijkt te gebeuren (kanaal en/of programma)?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic