Goedeavond,
sinds 2 werken werken de opnames vanuit de ziggo go app niet via streamen airplay samsung tv. Op 2 tv geprobeerd maar bij beide werkt het niet.
een live uitzending streamen via airplay werkt wel. Meestal krijg ik de foutcode 11870. Soms ook een andere. Heeft altijd wel gewerkt.
Iemand hiermee bekend hoe dit op te lossen? Erg vervelend dat ik opnames nu niet op de slaapkamer kan kijken.
Alvast bedankt.
Opgelost! Ga naar oplossing.
In dit topic zijn meerdere meldingen gedaan. Momenteel verzamelen we deze voorbeelden om meer duidelijkheid te krijgen.
Help ons en geef jouw voorbeeld doorHi all,
Gisteren is iOS 18.5 verschenen. Daarin zijn veel van de Airplay-problemen opgelost. Ik hoor graag wat jullie bevindingen zijn na deze update!
Er is inmiddels een workarround voor dit probleem. Stel binnen de Airplay instellingen van je TV in dat er iedere keer om een code moet worden gevraagd bij verbinden. Dan werkt het bij mij wel.
Hi all,
Op dit moment spelen er meerdere issues:
Vooralsnog lijkt dit door een bug in iOS 18.4 te komen en ligt het bij Apple, zij werken aan een fix (vermoedelijk in 18.4.2). Zie ook bijv. dit draadje op het Apple Forum.
Het is nog niet volledig duidelijk in hoeverre dit raakvlakken heeft met bovenstaande, dus er loopt ook nog steeds een los onderzoek naar. Vooral omdat jullie aangaven dat live tv dan wél werkte, wat niet overeen komt met eerder genoemde problemen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hey @DennisZ79 Wanneer je lekker een opname terug wilt zien, snappen wij ook dat je graag de optie tot de beschikking wilt hebben. Goed dat je dit bespreekbaar maakt 🙂
Uit je tekst haal ik dat je het streamt. Is dit vanuit de app of online via Ziggo GO?
Je benoemd een Samsung TV, waarnaar stream je dit zelf?
Ik heb hetzelfde met mijn LG smart tv 32”
als ik via de Ziggo app de tv kies krijg ik direct foutcode 11870.
Graag oplossen
Op dit moment hebben we een storing in onderzoek waarbij het niet lukt om Ziggo GO of Ziggo Sport Totaal GO te airplayen, je krijgt een foutmelding of foutcode -11870. In eerste instantie leek het alleen om opnames te gaan, maar ook bij live tv en replay tv kan het misgaan. We hebben het probleem in onderzoek.
*update 23-04-2025* -
Inmiddels hebben we geen voorbeelden meer nodig. Er wordt gewerkt aan een structurele oplossingWe ontvangen graag voorbeelden via onderstaande vragen:1. Welke iPhone/iPad + iOS-versie is in gebruik?
2. Naar welk apparaat wordt er geprobeerd te airplayen?
3. Welke foutcode/foutmelding zie je?
4. Sinds wanneer speelt dit probleem?
In het geval van opnames:5: Speelt de opname wel af op je iPhone/iPad zelf?6: Zijn het alle opnames? Zo nee, welk programma/zender/datum/tijdstip?
*mocht je nog niet je postcode en huisnummer bij je profiel hebben ingevoerd, dan graag!
Alvast dank voor je moeite, aan de hand van deze gegevens starten we een onderzoek om het op te laten lossen.
**Moderator: Bericht aangevuld met nieuwe informatie**
Hoi Jos,
1 op de iPad werkt het wel.
2 bijna alle opnames van verschillende zenders, eergisteren wel even een opname van Ned3, maar gisteren weer niet
3 iOS 18.3.2
4 ziggo app 5.16.11014 van 27 feb 2025
succes met uitzoeken
Hierbij ook even mijn antwoorden:
- speelt wel gewoon af op ipad
- het zijn alle opnames
- iPadOS versie 18.4
- iPad Pro 6th generation
- ziggo 5.16.11014+169668 prod
gr Bart
Speelt in de app gewoon af op de ipad en iphone.
Het gaat om alle opnames. Maar ook terugkijken werkt niet.
versie ziggo go 5.16.11014
ipad versie 18.4
iphone versie 18.4
Ook ik kan sinds kort Ziggo Go niet meer streamen via AirPlay.
De app werkt gewoon maar krijg geen verbinding met mijn Apple TV.
Ziggo Go versie 5.16.11014
iPad versie 18.4
iPhone versie 18.4
@DennisZ79 + @Sjoerds1 , bedankt voor het aanleveren van deze gegevens. Wij gaan dit intern onderzoeken. Zodra wij een update hebben vanuit de ontwikkelaars, horen jullie het gelijk van ons.
@Manders222 + @BartStuurman , Ik zie dat jullie je gegevens nog niet hebben ingevuld in je Community profiel. Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo Community profiel staan. Deze gegevens zijn niet openbaar te zien voor onze leden. Alleen de moderatoren kunnen je adresgegevens inzien. Geef je gegevens op in deze link (op de volgende pagina naar beneden scrollen en daar kan je deze gegevens kwijt). Zodra wij jullie gegevens hebben ontvangen, kunnen wij deze toevoegen aan het onderzoek.
Ik heb tot grote frustratie hetzelfde. Op mijn LG tv (2024) kan ik niet streamen. Via built-in Chromecast kan het sowieso niet, en via built-in AirPlay wil hij niet laden en streamen (cirkeltje blijft draaien). Zowel live tv als replay en opnames niet. Net 3 weken geleden overgestapt van KPN, nooit moeten doen dus.
ios 18.4
ziggo app versie 5.16.11014
Ik hoop dat jullie de oplossing snel vinden. Het life kijken en streamen werkt ook niet en mijn kinderen worden behoorlijk ongeduldig. Inmiddels al dik 3 weken zonder tv uitzending op de slaapkamer!
Overigens werkt de ziggo go tv app wel. Op onze 2 recente tv’s kan ik deze app downloaden zag ik. Dat werkt wel prima
Dank voor het delen van de informatie. Ik heb je aangemeld voor het issue en we gaan de situatie verder bekijken.
Zodra er meer bekend is, laten we dat in dit topic weten.
Ik sluit even aan op dit topic (helaas met de nodige frustratie, want zoveelste probleem met de Ziggo app).
Vanuit ziggo sport werkt AirPlay niet meer richting Apple TV 4K. Heb er twee en beiden doen het niet meer. Schakelen naar andere video app en het werkt prima. Ligt echt aan de Ziggo sport app. ATV op nieuwst OS en idem voor iPhone en de laatste Ziggo sport uit de Appstore.
Hi @Newuser01 wat jammer dat ook jij problemen ervaart, goed dat je aanhaakt op dit topic. Zie jij ook foutmeldingen in beeld en zijn dat dezelfde als @DennisZ79 of heb jij te maken met andere foutcodes of meldingen?
Geen foutcodes. Hij blijft proberen het beeld naar de Apple TV te sturen maar er gebeurt niks anders dan het scherm in de bijlage. Ronddraaiend symbooltje en verder niks. De Apple TV geeft geen enkele notie dat er iets aankomt. Andere tv app en het werkt direct.
Overigens bevestigd je collega de problemen in deze link: https://community.ziggo.nl/t5/Ziggo-GO/Geluid-bij-MotoGP-stopt-abrupt-bij-lange-opnames/m-p/1480241/...
Als ik een oude opname van BBC first afspeel via de Ziggo App op een iPad (8e generatie) naar mijn oude Apple TV met software versie 7.9 naar een gewone TV lukt dat prima.
Vandaag na nieuwe update van IOS en Ziggo Go-app meteen getest, maar helaas nog steeds niet mogelijk om te streamen naar tv.
Build: 5.17.11309+17692
Device: iPhone17,3
Hi @Manders222 - Dank voor het testen en je melding!
We hebben de uitgelichte reactie inmiddels aangepast met de meest recente informatie.
Hallo @Jos ,
Bij mij werkt het streamen met Ziggo GO via AirPlay van Live TV, Replay TV en Opnamen naar mijn Samsung M5 TV niet meer.
Dit geldt zowel voor mijn iPhone als voor mijn iPad.
Streamen van Youtube, F1TV etc. vanaf deze devices naar de Samung M5 TV werkt verder prima.
Dit probleem is een paar weken geleden begonnen. Bij een gefaalde poging om iets te streamen krijg ik geen enkele foutmelding.
Apparatuur informatie:
HTH,
Groet, René
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.