Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Let op: In het weekend van 14 en 15 juni doen we een upgrade van onze systemen waardoor ook het inloggen op de Ziggo Community beperkt mogelijk is. Vanaf maandag werkt het weer als vanouds.
DennisZ79
Level 2

Ziggo GO en Ziggo Sport Totaal via Airplay werkt niet, o.a. foutcode 11870 bij opnames

Goedeavond,

sinds 2 werken werken de opnames vanuit de ziggo go app niet via streamen airplay samsung tv. Op 2 tv geprobeerd maar bij beide werkt het niet. 
een live uitzending streamen via airplay werkt wel. Meestal krijg ik de foutcode 11870. Soms ook een andere. Heeft altijd wel gewerkt. 
Iemand hiermee bekend hoe dit op te lossen? Erg vervelend dat ik opnames nu niet op de slaapkamer kan kijken.

Alvast bedankt.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Voorbeelden gezocht

In dit topic zijn meerdere meldingen gedaan. Momenteel verzamelen we deze voorbeelden om meer duidelijkheid te krijgen.

Help ons en geef jouw voorbeeld door
Oplossing
Uitgelicht
Williethecarrot
Level 1

Er is inmiddels een workarround voor dit probleem. Stel binnen de Airplay instellingen van je TV in dat er iedere keer om een code moet worden gevraagd bij verbinden. Dan werkt het bij mij wel. 

0 Kudos
Alex
Community Moderator

Hi all,

Op dit moment spelen er meerdere issues:

• Airplayen Ziggo GO lukt helemaal niet
  • Airplayen Ziggo Sport Totaal GO lukt helemaal niet

Vooralsnog lijkt dit door een bug in iOS 18.4 te komen en ligt het bij Apple, zij werken aan een fix (vermoedelijk in 18.4.2). Zie ook bijv. dit draadje op het Apple Forum.

• Airplayen van opnames & replay tv werkt niet, o.a. foutcode 11870

Het is nog niet volledig duidelijk in hoeverre dit raakvlakken heeft met bovenstaande, dus er loopt ook nog steeds een los onderzoek naar. Vooral omdat jullie aangaven dat live tv dan wél werkte, wat niet overeen komt met eerder genoemde problemen.

0 Kudos
43 Reacties 43
BartStuurman
Level 2

Any update yet? We zijn al weer een tijdje verder…... Ik merk dat real time tv kijken ook al weer niet meer zo soepel gaat. Moet soms wel 10 keer connecten voordat AirPlay en tv willen ‘samenwerken’. Krijg ondertussen iedere keer weer dezelfde foutcode op iPad / ziggo. En opgeslagen / opgenomen programma’s doen het überhaupt nog steeds niet via AirPlay. 

JoostR
Level 2

Bij mij idem. Weer terug bij af

0 Kudos
Sjoerds1
Level 2

Nog steeds problemen met AirPlay. Vorige week waren wij in ons vakantiehuisje met slechts 10Mb download. Op de iPad Ziggogo gestart. Daarna geprobeerd afspelen van een opname. Na gedrukt te hebben op KIJK lang wachten en komt code 10008, daarna op pijltje < gedrukt en direct weer op Kijk, dan begint het afspelen wel. Nu de uitvoer naar mijn Apple TV kastje gekozen, na lang wachten komt code 11870. Uitvoer weer naar iPad, op pijltje < gedrukt en weer op Kijk gedrukt, soms start meteen weer de opgenomen film (soms ook weer code 1008) daarna uitvoer naar Apple TV kastje en wonder boven wonder op de aangesloten TV begint het afspelen. Deze procedure elke avond herhaald, konden we toch opgenomen films kijken. 

0 Kudos
Sjoerds1
Level 2

Nog even extra info. Op mijn vakantieadres heb ik KPN. In Alkmaar heb ik Ziggo, hier in Alkmaar werkt alles wel direct bij gebruik van de Ziggogo app en afspelen opgenomen film en uitvoer naar een Appletv kastje. Misschien heeft het probleem iets te maken met de internet snelheid?

0 Kudos