Sinds we begin dit jaar van provider zijn gewisseld weigert Ziggo GO programma's af te spelen: de app denkt dat we ons buiten europa bevinden. Als we i.p.v. de wifi een 4G verbinding gebruiken werkt de app wel, maar dat is gezien de kosten niet wenselijk.
Uit vergelijkbare vragen op dit forum zie ik dat de app onze locatie bepaalt via de maxmind geolocatie database. Als ik via maxmind.com de locatie van ons ip adres opvraag kan ik zien dat er een fout in de database zit: het ip adres is wel aan de goede provider gekoppeld maar maxmind denkt dat het adres in Los Angeles uitkomt.
Is er iemand die weet hoe ik deze fout gecorrigeerd krijg?
Ralph
Opgelost! Ga naar oplossing.
Zojuist gecheckt via die site en de locatie klopt op mijn publieks IP.
@lauralph wat geeft deze site aan?
Het is hoe dan ook het pakkie aan van jouw provider, die zijn verantwoordelijk voor de registratie.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
welke provider heb je voor internet?
denk dat je voor dat probleem met het ip-adres bij je internet provider moet zijn
Dank je voor de tip, maar er zijn een heel aantal posts hier op het forum van mensen die het via Ziggo hebben weten te regelen zoals deze:
Ik probeer het daarom eerst hier.
Ralph
lauralph wrote:Dank je voor de tip, maar er zijn een heel aantal posts hier op het forum van mensen die het via Ziggo hebben weten te regelen zoals deze:
Ik probeer het daarom eerst hier.
Ralph
Die hebben wel ziggo als provider .
Zojuist gecheckt via die site en de locatie klopt op mijn publieks IP.
@lauralph wat geeft deze site aan?
Het is hoe dan ook het pakkie aan van jouw provider, die zijn verantwoordelijk voor de registratie.
Mocht iemand in de toekomst tegen hetzelfde probleem aanlopen, dan is dit misschien nuttige info:
volgens de provider zijn dit soort problemen lastig voor hen helemaal op te lossen. Er zijn kennelijk heel veel van dit soort appjes die weer allemaal verschillende geoip databases gebruiken. Voor maxmind kun je kennelijk wel ook zelf een verzoek indienen voor correctie, de website is hier:
https://support.maxmind.com/geoip-data-correction-request/correct-a-geoip-location/
Groeten,
Ralph
Hoi,
Nee het blijkt uiteindelijk gewoon mogelijk zelf de database die ziggo go gebruikt aan te laten passen. We kregen een dag na het indienen van een verzoek al een antwoord van maxmind dat ze met hun update van komende dinsdag de correctie doorvoeren.
Het ligt er dan alleen aan hoe vaak de gebruikers van hun database een download maken. Volgens hen adviseren dat wekelijks te doen, maar daar houdt niet iedereen zich aan is hun ervaring. Hoe dan ook ze zeggen dat het nu alleen een kwestie van tijd is.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.