Fengshui67#%

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ziggo GO casten van computer naar TV werkt niet meer

Goedenavond,

Sinds vandaag is het niet mogelijk om via Ziggogo.tv om te casten van de computer naar de TV bij het terugkijken.  Het is een externe chromecast die het voorheen prima deed. Via de app van Ziggo op mijn mobiel en tablet lukt het ook niet meer.

Chromecast gereset, app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.                                                                                    . Probleem blijft. Chromecast icoontje is wel te zien. Als je het probeert krijg je de melding: Excuses chromecast is niet toegestaan voor deze video, terwijl dat voorheen geen enkel probleem was. Wel las ik dat sinds vandaag de Ziggo Go voor Windows niet meer werkt.

Je wordt dan doorverwezen naar de klantenservice maar daar word ik ook niet veel wijzer van.

Vandaag telefonisch contact gehad maar kreeg geen verhelderend antwoord 😞

De chrome cast werkt prima om te streamen met andere apps bijv. NPO, RTLXL, Kijk, You tube etc. 

Graag antwoord op mijn vraag.

Alvast bedankt.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14024Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6121Likes

Goedemorgen! 

 

Het casten van ReplayTV werkt niet, dat klopt. Daar zijn helaas andere rechten voor dan met LiveTV. LiveTV, opnames en on demand programma's kan je wel casten. Werkt dit gewoon? Dan is het zoals het hoort te zijn :-). 

Bekijk in context

4 Reacties 4
cindyZ

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Zelfde probleem ook hier sinds twee dagen

 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14024Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6121Likes

Goedemorgen! 

 

Het casten van ReplayTV werkt niet, dat klopt. Daar zijn helaas andere rechten voor dan met LiveTV. LiveTV, opnames en on demand programma's kan je wel casten. Werkt dit gewoon? Dan is het zoals het hoort te zijn :-). 

DON PAPA

Level 17
  • 3827Posts
  • 61Oplossingen
  • 3252Likes

@Fengshui67#% & @cindyZ even om misverstanden te voorkomen,  het klopt helemaal wat @Lycke zegt dat je niet kan casten naar je Google Chromecast bij het terug kijken van programma's met ReplayTV in de ZiggoGo app.

 

Maar er is wel een andere oplossing, en dat is bijvoorbeeld andere Google Chromecast met GoogleTV te nemen. Dit is de nieuwste Chromecast die Google heeft uitgebracht en daar draait als besturingssysteem GoogleTV op, en daar kan je via de app store de ZiggoGo app installeren. En dan kan je wel de programma's terug kijken via ReplayTV met de ZiggoGo app op deze Chromecast. Het tweede voordeel wat je hebt, is dat je niet een tweede apparaat (pc, telefoon, tablet) nodig hebt waarvandaan je cast naar je Chromecast zoals je nu nodig hebt bij je Chromecast (waardoor het terug kijken nu niet werkt)

 

Hoop dat jullie hier wat aan hebben, dit is die nieuwe Google Chromecast met GoogleTV waar ik het over heb.

 

https://tweakers.net/pricewatch/1615126/google-chromecast-met-google-tv-wit-8gb.html

Stoorzender

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Weer zo'n typisch antwoord:

- tot voor een week werkte het gewoon, dus wat is ineens het verschil

- waarom werkt het ook voor publieke omroepen niet

- De hele app voor Android is juist hier op ingericht, en juist daarom hebben veel mensen een Chromecast aangeschaft. Ziggo biedt ook geen alternatief voor het streamen. De Horizon box is overigens een stroomvreter en klimaat-technisch een onding. Het ding verbruikt in zijn eentje meer stroom als de verlichting in mijn huis  ... 

- Wat is het verschil tussen een hardware kabel en een draadloze kabel. Want meer dan een draadloze kabel is de Chromecast in de praktijk niet. Er is geen logica te bedenken om te verklaren waarom een HDMI-kabeltje wel is toegestaan en een draadloze verbinding niet. 

 

Ziggo heeft weer eens een stap terug gedaan, en sluit absoluut niet meer aan bij de moderne wereld met deze beperking. 

Uitgelicht topic