Goedenavond,
Elke keer wanneer ik in het buitenland ben en via de ziggo go app iets uitgesteld of terug wil kijken, vindt er veel buffering plaats bij de zenders van de commerciëlen. Wanneer er live wordt gekeken is er geen probleem.
Nu is mij opgevallen dat in de app de tijd niet wordt aangepast naar een andere tijdzone.
Heb ook locatie rechten gegeven maar de tijden veranderen niet.
Andere apps passen zich gewoon aan.
Buffering alleen last bij de ziggo go app, Streamingdiensten werken goed, geen buffering.
Kan de tijd invloed hebben op de buffering?
Stream via de chromecast 3 die wel de goede tijd aangeeft.
Gr,
Peter
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
cast je vanaf ene smartphone tablet of laptop naar de chromecast ?
Stream vanaf de smartphone.
Zat even ranking the stars terug te kijken en ook hier veel buffering.
Heb het alleen bij de commerciëlen.
Zou het iets met de stream te maken hebben m.b.t. de reclame die er tussen zit.
Wat je beste kan doen is de Ziggo Go app openen.
- Ga naar het icoon links boven
- klik onderaan op instellingen
- klik dan op App voorkeuren
- Stel ze zo in.
Misschien helpt het en mocht je icoon wit zijn, maak dan je eigen profiel, dit wil ook wel werken.
Ik kan deze instellingen op Wifi gebruiken maar ook met Vodafone Data.
De tijd zou hier geen invloed op mogen hebben. Eerder het wifi signaal zelf.
De instellingen die Dave geeft hebben hoofdzakelijk invloed op het gedrag van de smartfoon zelf niet op je chromecast. Deze haalt zelf het gewenste materiaal bij de Ziggo seervers op.
Welke tijd in de app bedoel je eigenlijk, van de gids de EPG?
Kan geen profielen aanmaken gezien mijn abonnement.
Zal met CI+ module te maken hebben.
Zie geen aparte instellingen m.b.t. wifi.
Heb het aangepast en ga vanavond weer even testen.
Ja bedoel de tijd van de epg. Als dat geen invloed heeft zou het wel fijn zijn dat het wordt aangepast.
Zoals nu is er geen probleem.
Altijd in de avond wanneer ik iets wil terug - of uitgesteld wil kijken.
Live kijken geen problemen.
Met een CI+ weet ik wel dat je er mee kan kijken, maar ik weet niet hoeveel toegang je krijgt tot de Ziggo Go, volgens mij kan je 1 profiel aanmaken heb je een Max dan 6, maar ik durf dit niet met 100% zekerheid te zeggen.
Gelukkig pakken de Ziggo Mederwerker het topic vanzelf op en komen ook kijken of ze ook nog helpen.
Even een update.
"RTL Nieuws - laat" terug gekeken en helaas weer veel buffering.
Ook NPO programma's teruggekeken en geen problemen gehad.
Chromecast 3 is up-to-date.
Pixel 6a is ook up-to-date
Laatste app versie ziggo go is geïnstalleerd.
Wifi snelheden naar ziggo server (Schiphol) is 20 DL en 10 UL vanuit het buitenland. Normale server is 75 DL en 20 UL
Hoop dat de ziggo medewerker iets kan zien.
Gr,
Peter
@Pete73 schreef:
Kan geen profielen aanmaken gezien mijn abonnement.
Zal met CI+ module te maken hebben.
Zie geen aparte instellingen m.b.t. wifi.
Heb het aangepast en ga vanavond weer even testen.
profielen is alleen beschikbaar in Ziggo go als er een xl/next/next mini in het abonnement zit,
bij tv start ci+ module en kabel tv internet only met Ziggo go is profielen niet beschikbaar
Verder hebben die profielen totaal geen invloed op het probleem het bufferen. En voor toegang via wifi kent Ziggo Go geen aparte opties.
Wat mij opvalt is het verschil tussen de NPO en RTL.
@Pete73 welkom op de Ziggo Community en dank dat je dit topic start. Ziggo GO die problemen geeft bij alleen commerciële zender bij casten bij verblijf in buitenland, dat is een bijzonder probleem. Ervaar je dit alleen bij casten of speelt het op die zenders ook bij afspelen via je smartphone?
Goedemorgen Jos,
Op de telefoon, via wifi of 4G, is er geen probleem. Dat is het vreemde.
Altijd rond de tijd van middernacht als ik iets wil terugkijken of uitgesteld wil kijken rtl 4 en sbs6. NPO heb ik dan weer geen problemen.
Gr,
Peter
@Pete73 dank voor de aanvulling. We zullen hier eens naar kijken wat er precies dan anders gaat bij het casten van RTL4.
We hebben hier nog een ander topic waar RTL4 en casten benoemd is: Ziggo GO via Chromecast gaat haperen bij uitgestel... - Ziggo Community
Die situatie is bij jou niet direct van toepassing, dit omdat je naar een uitzending kijkt die al compleet geweest is.
@Pete73 over welk buitenland hebben we het eigenlijk en hoe loopt je verbinding daar? Wat voor wifi accespunt of router heeft het verblijf en mogelijk van belang welke provider.
'Wifi snelheden naar ziggo server (Schiphol) is 20 DL en 10 UL vanuit het buitenland. Normale server is 75 DL en 20 UL'
20 Mbps zou voldoende moeten zijn. Echter het kan fout gaan door het laatste stukje via wifi, toch zou je dan bij alles wat je terugkijkt problemen verwachten.
We zitten in Bulgarije.
Router is de AC 1200 TPLink
Lokale provider. ( Niet de grote namen in BG)
Maar wat je al zegt, we zouden dan altijd problemen moeten hebben.
Het is alleen bij rtl 4 en sbs6.
Live kijken geeft geen problemen.
Heb ook problemen bij uitgesteld kijken.
Live kijken geeft geen problemen.
De problemen doen zich voor tijdens uitgesteld of net na het einde van de reguliere zendtijd.
De volgende dag bv terugkijken zijn er geen problemen.
Klein beetje offtopic:
Is er een mogelijkheid om de tijd te laten veranderen in de ziggo go app als je in een andere tijdzone zit. Epg gaat niet mee met de tijd 🙂
@Pete73 check! Veel plezier natuurlijk in Bulgarije.
Tijdzone veranderen, die optie hebben we niet...EPG omrekenen blijft dus voor jou de enige optie.
Dank je wel.
+1 uur is nog te doen 🙂
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.