Jos_V

Level 9
  • 265Posts
  • 2Oplossingen
  • 163Likes

Ziggo GO browser (ziggogo.tv) toont sommige bewaarde serie-opnames niet volledig

Sommige serie-opnames (in de cloud, gerelateerd aan een Mediabox Next) kunnen via de Ziggo browser app niet worden getoond indien er meer dan 1 aflevering (!) is bewaard.  Dit gebeurt zo te zien alleen bij serie-opnames van series uit verschillende seizoenen door elkaar, in mijn geval Tatort op Duitse zenders, en ik vermoed dat dit de oorzaak is.  Met de Mediabox Next en de Ziggo GO Android app werkt het wel goed!

 

Bijgevoegd 3 screenshots: plaatje (1) toont het overzicht in de browser, waar correct staat dat er 2 afleveringen zijn bewaard.  Plaatje (2) toont wat je te zien krijgt als je erop klkt: "Geen afleveringen beschikbaar".  Plaatje (3) toont wat je ziet als je op dezelfde Tatort-serie uit het overzicht klikt in de Android app, hetgeen wel correct is.

 

Zodra ik afleveringen kijk/verwijder (via de mediabox) en er maar 1 bewaarde aflevering meer over is, wordt die ene aflevering wel weer getoond in de browser!  En zodra er weer een aflevering bijkomt, krijg je de foutmelding weer.  Dit lijkt me duidelijk een bug in de browser app.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Deze bug is inmiddels opgelost, al je opnames zijn weer zichtbaar in www.ziggogo.tv!

Mocht je nog ingelogd zijn, kun je uitloggen en opnieuw inloggen om de weergave te updaten.

Bekijk in context

20 Reacties 20
Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Jos_V, dat is inderdaad erg merkwaardig. Goed dat je het aankaart, dan kunnen we daar zeker mee aan de slag! 

Ik ga er maar even vanuit dat je de opname probeert in te plannen vanaf de Mediabox. Wil je dit eens proberen vanuit Ziggo GO? Ik ben benieuwd of het dan wel lukt. Laat je het weten?

Daarnaast kan je nog eens een poging wagen door de Mediabox terug te zetten naar de fabrieksinstellingen en de Ziggo Go App te verwijderen en opnieuw te installeren. Ik ben benieuwd!

Jos_V
Topicstarter
Level 9
  • 265Posts
  • 2Oplossingen
  • 163Likes

Hi @Jacob  bedankt voor je reactie.   Een aantal antwoorden terug:

 

(1) Inplannen doe ik bijna altijd in de browser, maar dat heeft er niets mee te maken.  Alles wordt prima opgenomen, alleen Ziggo GO in de browser zegt bij meer dan 1 opgenomen aflevering dat er niets is.  Dat is heel consequent en volledig reproduceerbaar: zijn er 2 en kijk/verwijder ik er 1 (via de Next) dan laat de browser die ene wel weer zien.  Wordt er bij 1 opname nog een aflevering opgenomen, dan laat de browser er daarna weer geen meer zien.

 

(2) Ik heb net 2 weken de Mediabox Next, gelijk ook geupdate naar de nieuwste versie (4.31 geloof ik) en zoals gezegd de Mediabox Next (en Android app) doen het prima, het probleem zit enkel en alleen in de browser-versie van Ziggo GO.

 

(3) Er is geen Ziggo GO app te verwijderen/herinstalleren: het probleem treedt alleen in de browser op (dus bij https://www.ziggogo.tv/nl/mijn-videos/recordings.html ).

 

 

(4) Tot nu toe heb ik het alleen zien optreden bij de Tatort-serie opnames bij 2 Duitse zenders (los van elkaar, voor elke zender staat een aparte serie-opname).  Je kunt het denk ik zo reproduceren: stel voor https://bit.ly/33Qah9m (WDR a.s. donderdag) een serie-opname in, wacht tot zaterdagavond laat de 2e aflevering is opgenomen, en kijk dan met alle apps en de browser naar de lijst van opgenomen afleveringen en zoek dan de verschillen 😉

 

(5) Instant update: ik zie nu dat de fout ook optreedt bij geplande opnames, dus het is direct te zien.  De browser zegt bij WDR nu dat er 3 gepland zijn, maar als ik erop klik zegt hij niets te vinden.  Dat kun je dus direct reproduceren: plan de bij punt (4) genoemde serie-opname in, kijk in de browser bij "Bewaard" met "Toon: Gepland" geselecteerddaar staat dan "3 Afleveringen"  en als je erop klikt staat er "Geen afleveringen beschikbaar".

 

Benieuwd of jullie het kunnen reproduceren.

FF

Level 5
  • 49Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Als ik programma/serie opneem van de duitse rtl via ziggo go browser op mijn laptop, dan zijn ze na einde opname niet in mijn map bewaard op mijn laptop (in map bewaard staat het venster van de zender wel, maar niet het opgenomen programma, er staat dan geen afleveringen beschikbaar). Maar op mijn tv en mediabox next staan de opgenomen programma's wel in de map bewaard op de next. Heel irritant, oplossen a.u.b.

Jos_V
Topicstarter
Level 9
  • 265Posts
  • 2Oplossingen
  • 163Likes

@FF  Heb vanmiddag nog even een experiment gedaan met RTL (DE) door "Die Superhändler" als serie op te nemen en dat gaat (in de browser opsomming) ook helemaal mis: de 3 afleveringen van vanmiddag zijn opgenomen, hij zegt ook bij "Opgenomen" keurig 3 afleveringen, maar als je erop klikt krijg je alleen een lijst met een deel (!) van de nog geplande afleveringen te zien: de afleveringen van de rest van deze week staan er niet bij, die van volgende week weer wel!

 

Ik vermoed dat ook hier weer geldt dat in de onderliggende programmering de serie is onderverdeeld in verschillende seizoenen.  De Android app weergave, zowel bij "Opgenomen" als bij "Gepland", is wel helemaal correct.

FF

Level 5
  • 49Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Had ook hetzelfde programma/serie opgenomen via ziggo go browser (chrome) op mijn laptop, dan zijn ze na einde opname in mijn map bewaard op mijn laptop (in map bewaard staat het venster van de zender wel, als ik er vervolgens op klik staat het opgenomen programma er niet, er staat dan geen afleveringen beschikbaar). Maar op mijn mediabox next staan de opgenomen programma's wel. Hoop dat dit probleem snel opgelost wordt, omdat ik veel opneem en het meest bekijk op mijn laptop, vooral overdag.

Jos_V
Topicstarter
Level 9
  • 265Posts
  • 2Oplossingen
  • 163Likes

@FF  nog een tip als workaround: als jouw opnames nog via de programmagids in de browser te vinden zijn (https://www.ziggogo.tv/nl/tv/tv-gids-replay.html), dus als ze minder dan een week oud zijn, dan zie je ook in de browser bij de opgenomen afleveringen een rood bolletje staan en dan kun je de opname van daaruit wel in de browser afspelen!  Dat is dus niet de gewone terugkijk-functie (die alleen bij een aantal Nederlandse zenders werkt), maar dit werkt bij alle zenders bij door jou opgenomen programma's.

FF

Level 5
  • 49Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Dat klopt idd....bedankt voor de tip....daarmee kan ik er dan toch (beperkt) gebruik van gaan maken...hopen dat snel weer alles als vanouds is....maar de tip helpt mij voorlopig al behoorlijk, bedankt! 

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hi allemaal, we zien verschillende topics over hetzelfde probleem, een bug die op dit moment nog onderzocht wordt en waar we jullie input goed bij kunnen gebruiken!

De ontwikkelaars van Ziggo GO die hiermee bezig zijn vragen zich het volgende af:

 

- Bij welke opnames speelt dit, speelt het bijvoorbeeld alleen op specifieke zenders of bij een bepaald genre? Ze hebben geprobeerd om het te reproduceren met een paar serie-opnames, maar dat is ze nog niet gelukt.

 

- Hoe hebben jullie de opnames van deze programma's waarbij het mis gaat ingesteld, doen jullie dat via de website (ziggogo.tv), via de Ziggo GO app (op je smartphone/tablet) of via de mediabox zelf?

 

Met behulp van jullie voorbeelden kan ik al een aardig antwoord formuleren, want het lijkt niet beperkt tot één zender (ik zie BBC One, ESPN, WDR, RTL en ARD) maar ben nog wel benieuwd of jullie allemaal de opnames ingepland hebben via de browser of via de app/mediabox en of dat ook verschil maakt in de uitkomst!

ns10

Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Zie mijn eigen topic hierover voor screenshots.

Ik kom dit probleem tegen bij de BBC: Match of the Day en  Match of the Day2 (dit zijn verschillende programma's, met ieder hun eigen serie-opname). Volgens mij heb ik beide serie-opnamen ingesteld op de media-box. Soms vervallen ingeplande serie-opamen opeens om onduidelijke redenen. Het kan zijn dat ik ze daarna weer heb geactiveerd in Ziggo Go. Ik zie in posts hierboven ondertussen dat het niet uitmaakt of zijn ingesteld in de box of in Ziggo Go.

ns10

Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Ik kan bevestigen wat @Jos_V meldt: het probleem is makkelijk te reproduceren/testen bij 'Geplande opnamen'. Daar zie ik net als hij verschil tussen het aantal afleveringen dat in het overzicht wordt vermeld en wat er er vervolgens daadwerkelijk staat opgesomd op de pagina van het programma (In mijn geval getest met Match of the Day, op zaterdagavond BBC1)

Jos_V
Topicstarter
Level 9
  • 265Posts
  • 2Oplossingen
  • 163Likes

@Jacob  en @ns10  ik ben er zeker van dat het niet uitmaakt waar je het instelt, het enige  probleem is dat de browser app de lijst van opgenomen en/of geplande afleveringen niet goed ophaalt en/of niet goed interpreteert: alles wordt steeds correct ingepland en opgenomen, vanwaar je het ook hebt ingesteld, en de Next box en Android app geven alles correct weer.

 

Tevens ben ik er ook vrijwel van overtuigd dat het probleem zit in de seizoenen die gekoppeld zijn aan de afleveringen in de EPG.  In alle gevallen waar dit probleem optreedt zie je in de Next box en Android app dat de opgenomen/geplande afleveringen gekoppeld staan aan meerdere seizoenen en dat de browser app bij doorklikken maar 1 seizoen laat zien.  Inmiddels heb ik ook een voorbeeld van Tatort waar de browser 1 van de 3 opgenomen afleveringen laat zien: ook dat is enige in dat seizoen.

 

Ik kan het op dit moment al binnen 1 minuut reproduceren door van RTL Duitsland "Die Superhändler"  als serie-opname in te plannen.  Alle afleveringen van deze week staan aan seizoen 2021 gekoppeld (zegt de Android app), die  na deze week aan een naamloos seizoen, en de browser laat dan alleen het naamloze seizoen zien, zowel bij opgenomen als gepland!

 

Vermoedelijk is de seizoen-koppeling van de EPG niet betrouwbaar, maar dat ligt denk ik aan de providers van die EPG-data: zolang de browser app maar altijd de afleveringen van alle seizoenen laat zien heb je hier geen last van.

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Mark Zou dit ook niet met uitzendrechten te maken kunnen hebben? Als ik namelijk in de KPN app kijk bij deze serie dan staat er dat deze serie alleen via de TV ontvanger gekeken mag worden. Misschien is er zoiets ook bij Ziggo aan de hand

 

Screenshot_20210520-093118.jpg

 

Off-topic 

Ow en @Mark zou je zo vriendelijk willen zijn om hier eindelijk ook eens antwoord op te willen geven, want dit is ook alweer een week geleden dat ik je hier om vroeg

 

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Zo-werkt-het-opnemen-met-de-Mediabox-Next/bc-p/773580/h...

ns10

Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

@DON PAPA Rechten liggen inderdaad wel vaker dwars, maar in dit geval lijkt het me niet zo waarschijnlijk, aangezien het in Ziggo apps op Android en iOS wel goed gaat. Daarnaast tonen juist een paar weken oude afleveringen wel, en nieuwe niet, terwijl als rechten een rol spelen afleveringen meestal juist kort te zien mogen zijn en daarna niet meer. Je zou ook aannemen dat als het om rechten ging dat dit bij Ziggo zelf bekend is en geïmplementeerd door dezelfde technici die het probleem nu proberen op te lossen (al kan dat natuurlijk allemaal langs elkaar heen gaan). Wel goed om alle opties open te houden bij zoeken naar de oorzaak.

Jos_V
Topicstarter
Level 9
  • 265Posts
  • 2Oplossingen
  • 163Likes

@DON PAPA Het heeft zeker niets met rechten te maken: zie alle ervaringen en de (gedeeltelijke) workaround om je opnames van de laatste week wel via de EPG te kunnen bekijken.  Het is gewoon een software-bug in de broiwser-app.

 

Het feit dat andere TV-providers, zoals KPN of T-Mobile, het opnemen en/of op andere devices (via internet) klijken van veel (vaak de meeste) buitenlandse zenders niet toestaan is overigens de balangrijkste reden dat ik nog Ziggo-klant ben.  Bij Ziggo kun je in principe alles, op alle TV-zenders in je abo, opnemen.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Ik heb het inderdaad ook zelf kunnen reproduceren gisteren, de uitgewerkte voorbeelden zijn doorgezet naar de ontwikkelaars en ze gaan verder met het onderzoek.

Jos_V
Topicstarter
Level 9
  • 265Posts
  • 2Oplossingen
  • 163Likes

Update: fenomeen nu ook waargenomen op NPO 1. Als je een serieopname hebt gemaakt voor het songfestival (di/do/za) en ook van de 3 voorbeschouwingen (ook di/do/za), dan wordt alles netjes opgenomen, maar zie je bij de songfestival-serie in de browser "3 Afleveringen" en bij doorklikken "Geen afleveringen beschikbaar", maar bij de voorbeschouwing-serie is wel alles goed in de browser.  De 3 afleveringen staan in de andere apps steeds onder 1 seizoen (per serie), dus dat weerspreekt mijn eerdere vermoedens over de rol van mixed-seizoenen. Alleen bij de voorbeschouwing-serie zijn de afleveringen ook genummerd (ook in de EPG), bij de songfestival-serie is dat niet het geval.  Kortom: zoek de verschillen tussen waarom de ene wel werkt en de andere niet ;-).

Chantal222

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Zowel online in de webbrowser als in de app kan ik geen van mijn opnames meer terugkijken. Ik krijg de volgende melding "Opnames zijn online niet beschikbaar met dit abonnement". Gisteren werkte alles nog prima. Ik kan me niet voorstellen dat ziggo eenzijdig mijn abonnement per 25-5 aangepast heeft. Is hier al een oplossing voor beschikbaar? Het alleen terug kunnen kijken via de nextbox is voor mij echt een enorme beperking in het abonnement. Ik heb juist ziggo gekozen om overal terug te kunnen kijken. 

Jos_V
Topicstarter
Level 9
  • 265Posts
  • 2Oplossingen
  • 163Likes

@Chantal222 Ik zie net dat ik dat op dit moment ook heb.  Dat is dus een algemeen probleem (storing) denk ik en zal hopelijk snel worden opgelost.  Aangezien dit niets met het originele onderwerp van deze thread te maken heeft, is het handig om hierover een nieuw onderwerp te starten (als dat er niet is).

Jos_V
Topicstarter
Level 9
  • 265Posts
  • 2Oplossingen
  • 163Likes

@Chantal222  Ziggo is er nog niet achter zo te zien, want @ziggowebcare op Twitter geeft zojuist iemand met hetzelfde probleem nog dit antwoord: "Wat naar dat je opnames weg zijn ! Is er iets veranderd of gebeurt [sic] waardoor deze verdwenen zijn? Ik durf zo niet te zeggen waardoor dit komt.".  🙂 

 

UPDATE: Nu lijkt het wel bekend bij Ziggo, gezien dit antwoord aan iemand op Twitter: https://twitter.com/ZiggoWebcare/status/1397109724169056264

Uitgelicht topic