Beegirl

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ziggo GO blijft maar bufferen

Sinds gisteren blijft Ziggo Go om de paar seconden bufferen wanneer ik via mijn laptop tv kijk. Mijn downloadsnelheid is 20 mbps, normaal gesproken werkt dat prima dus ik denk niet dat het aan mijn internetverbinding ligt. Bovendien kan ik op bijvoorbeeld Youtube wel zonder problemen video streamen. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen en hoe ik dit probleem kan verhelpen? Bij voorbaat dank!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Beegirl wrote:
Hoi EnergieBoy,

Ik kijk via ZiggoGo.tv, ik heb het net op mijn gebruikelijke browser (Chrome) geprobeerd en ook op Firefox, maar bij beiden blijft hij bufferen. Ik weet ook niet of het aan de vakantietijd ligt, het bebeurt op elk moment van de dag en vorige week was het ook al vakantietijd en toen had ik nergens last van. Is er nog iets anders dat ik kan proberen?


Heb je windows computer ? en draai je windows 10 ? gebruik dan de Ziggo go app die je onder windows kan downloaden.

Bekijk in context

126 Reacties 126
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1872Likes
Hoi Beegirl
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Gebruik je een Ziggo Go app op je computer of kijk je via ZiggoGo.tv?
Het kan zijn dat er veel mensen online zitten en dat het dan minder goed loopt. Je hebt nu vakantie tijd en veel mensen willen in het buitenland kijken en als Ziggo daar niet op voorbereid is, dan krijg je dit soort problemen.

Alleen een moderator kan misschien voor je zien of er wat aan de hand is maar ik heb daar vandaag nog niet zoveel over gehoord. Zou misschien goed kunnen dat je er nu geen last meer van hebt. Als je de app gebruikt, even verwijderen en weer opnieuw installeren. Mocht je op ZiggoGo.tv kijken, probeer eens een andere browser, dat wil ook nog eens helpen.

Succes in ieder geval en laat nog even weten of je er nog last van hebt.
Beegirl
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hoi EnergieBoy,

Ik kijk via ZiggoGo.tv, ik heb het net op mijn gebruikelijke browser (Chrome) geprobeerd en ook op Firefox, maar bij beiden blijft hij bufferen. Ik weet ook niet of het aan de vakantietijd ligt, het bebeurt op elk moment van de dag en vorige week was het ook al vakantietijd en toen had ik nergens last van. Is er nog iets anders dat ik kan proberen?
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1872Likes
Hmm, dat is wel vreemd dan.
Zelf kijk ik af en toe en dan heb ik er geen last van, maar daar heb jij niets aan.

Kijk je met een kabel of via wifi? Als je via wifi kijkt, probeer dan eens met een kabel. En als je via wifi kijkt, probeer dan 5 GHz wifi (en blijf in de buurt van je router).
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Beegirl wrote:
Hoi EnergieBoy,

Ik kijk via ZiggoGo.tv, ik heb het net op mijn gebruikelijke browser (Chrome) geprobeerd en ook op Firefox, maar bij beiden blijft hij bufferen. Ik weet ook niet of het aan de vakantietijd ligt, het bebeurt op elk moment van de dag en vorige week was het ook al vakantietijd en toen had ik nergens last van. Is er nog iets anders dat ik kan proberen?


Heb je windows computer ? en draai je windows 10 ? gebruik dan de Ziggo go app die je onder windows kan downloaden.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1872Likes
Ronihd wrote:
Heb je windows computer ? en draai je windows 10 ? gebruik dan de Ziggo go app die je onder windows kan downloaden.

Of ze ook een app kunnen gebruiken, weet ik niet.
Maar dat ze nu niet via de app kijken is wel duidelijk uit deze info:
Ik kijk via ZiggoGo.tv, ik heb het net op mijn gebruikelijke browser (Chrome) geprobeerd en ook op Firefox, maar bij beiden blijft hij bufferen.

Of ik niet me vergissen 🙂
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
EnergieBoy wrote:

Ronihd wrote:
Heb je windows computer ? en draai je windows 10 ? gebruik dan de Ziggo go app die je onder windows kan downloaden.
Of ze ook een app kunnen gebruiken, weet ik niet.
Maar dat ze nu niet via de app kijken is wel duidelijk uit deze info:Ik kijk via ZiggoGo.tv, ik heb het net op mijn gebruikelijke browser (Chrome) geprobeerd en ook op Firefox, maar bij beiden blijft hij bufferen.

Of ik niet me vergissen 🙂



ipv de browser de app gebruiken , werkt veel beter maar dan moet wel het juiste OS op de computer staan.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1872Likes
Ronihd wrote:
ipv de browser de app gebruiken , werkt veel beter maar dan moet wel het juiste OS op de computer staan.

Wil me weer nergens mee bemoeien hoor, maar misschien heeft deze persoon wel geen Windows computer maar is het een Mac?

Misschien eerst vragen voor we met allemaal tips komen die niet relevant zijn 🙂
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
EnergieBoy wrote:

ipv de browser de app gebruiken , werkt veel beter maar dan moet wel het juiste OS op de computer staan.
Wil me weer nergens mee bemoeien hoor, maar misschien heeft deze persoon wel geen Windows computer maar is het een Mac?


Wel blijven bemoeien hoor 🙂 , maar ik schreef 4 post hierboven dit :

Heb je windows computer ? en draai je windows 10 ? gebruik dan de Ziggo go app die je onder windows kan downloaden.
Misschien eerst vragen voor we met allemaal tips komen die niet relevant zijn 🙂


Jammer genoeg was er nog niet op deze vraag geantwoord 😉
Beegirl
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik heb Windows 10. Vandaag doet de site het weer prima, maar als ik weer problemen krijg zal ik de app even dowloaden. Bedankt voor de hulp!
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
Welkom hier, Beegirl! Mooi dat je wat bruikbare tips hebt meegekregen van onze Community toppers. Laat maar weten wanneer je nog ergens tegenaan loopt. We denken hier graag met je mee!
Mimi1968

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ook bij ons blijft de Ziggo Go app (op de IPad) en via Ziggo site op de computer (Windows 10 en Google Chrome) steeds bufferen als ik iets in de Replay wil kijken. Enig idee waar dit aan kan liggen ? Heel irritant, want hij gaat dan na een minuut of 10 bufferen en dan moet je weer helemaal opnieuw bij het begin beginnen. Het lijkt dan dat je niet over een bepaald punt heen kunt..
dizzy

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook hier hetzelfde probleem. Ik kijk via een macbook middels de url ziggogo.tv en bij ieder replay die ik start happert die na een minuten en stopt vervolgens. Ook hier lijkt het dan alsof het niet over een bepaald punt kan. Dit is nu enkele dagen aan de gang.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1872Likes
Als eens je koekjes gewist op je computer? Of eens gekeken via Edge voor Mac of andere browser? Ook als eens gekeken of je goed bereik hebt met WiFi en/of een goed UTP kabel?
RV43_07

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Op een Macbook (2019) chrome en Firefox gebruikt om Ziggo te kijken.
Met Chrome ging het lange tijd (jaren) goed, tot een paar dagen geleden. Na 10 minuten begint het afspelen (herhaling journaal) te haperen, verschijnen er blokjes en begint het bufferen.
Edge zojuist geïnstalleerd maar daar verschijnt de melding 'De video is onderbroken, excuses voor het ongemak).

Hetzelfde probleem als Dizzy blijkbaar. Een zinnig antwoord dat niet gaat over gebreken aan apparatuur, netwerkinstellingen e.d. is welkom.
Huigie

Level 3
  • 122Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes
Wat een gezeik, kan niet eens normaal Spoorloos kijken...
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1872Likes
Heel vreemd want als ik hier kijk dan heb ik nergens last van met mijn iMac.
Wat is de update versie van je MacBook? Misschien dat deze het straks weer beter doet als Apple een update heeft uitgevoerd? Maar echt, ik heb gekeken naar verschillende browsers en bij allemaal werken ze gewoon, behalve dan Safari.

Begrijp het niet helemaal en is jullie netwerk ook in orde? Wifi is in orde?
Heb je misschien beveiligingen aan staan? Als je die eens allemaal uitzet? Wat gebeurd er dan?
Huigie

Level 3
  • 122Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes
Misschien een rare vraag EnergieBoy maar het hele forum staat vol met gezeik mbt storingen en Ziggo GO. Ben je dan niet een klein beetje naief om te denken dat het probleem aan de kant van de gebruiker zit? Dit terwijl Ziggo medewerkers al toegegeven hebben dat ze aan hun kant een probleem hebben?
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1872Likes
Huigie wrote:
Misschien een rare vraag EnergieBoy maar het hele forum staat vol met gezeik mbt storingen en Ziggo GO. Ben je dan niet een klein beetje naief om te denken dat het probleem aan de kant van de gebruiker zit? Dit terwijl Ziggo medewerkers al toegegeven hebben dat ze aan hun kant een probleem hebben?

Ja, dat is een rare vraag 🙂
Ook al omdat ik er zelf geen last van heb, mag ik me dit dan niet afvragen?
Heb de hele topic niet gelezen dus ook niet dat Ziggo heeft toegegeven dat ze problemen hebben met Ziggo Go. Maar dan nog, heb ik geen last, dat mag ik dan toch ook wel zeggen?

Uh ja, dat mag 🙂 Dank je wel
usako

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hallo, sinds vorige week heb ik de hetzelfde probleem.

Ik gebruik Samsung 49Q6F QLEDTV2018 en wifi verbinding om ZiggoGo te kunnen kijken.
Dit werkte prima tot een week geleden, maar plotseling werd het onmogelijk om iets te bekijken met ZiggoGo. Alle video's blijven bufferen en uiteindelijk krijg ik een melding: 'Deze video is momenteel niet beschikbaar.'
Ik heb met Ziggo klantenservice meerdere malen contact opgenomen.

  • Iedereen bij Ziggo beweert dat het ligt aan mijn apparaat. Een meneer durfde te zeggen dat ik moet de fabrikant van mijn tv contacteren! Volgens hem zijn er geen meldingen sinds maart 2019 over slechte werking van ZiggoGo. Dat is onwaar.
  • Niemand bij Ziggo neemt mijn probleem serieus.
  • Niemand bij Ziggo begrijpt dat voor mij is het vreemd dat wat werkte een dag niet werkt op een andere zonder dat ik iets veranderd heb.
  • Niemand bij Ziggo wil me enige oplossing aanbieden.
Als ik mijn extra zenderabonnement (Ziggo Go) nu opzeg, moet ik voor een maand langer blijf betalen terwijl ik niks spelen van ZiggoGo op mijn tv.

Ik ben heel erg gefrustreerd en teleurgesteld met Ziggo.

Uitgelicht topic