Ziggo GO app werkt niet op de iPhone 12 / iPhone 12 pro

Sinds kort heb ik de iPhone 12. Alleen werkt de ziggo go app hier niet meer op. Bij alle programma’s komt de melding “niet beschikbaar deze video kan niet worden afgespeeld”. Op de iPad mini 2, iPhone 6 en iPhone 8 werkt de app wel. Iemand een idee? 

Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
1 Geaccepteerde oplossing

Hi allen,

Het probleem is op te lossen door op je profiel te klikken, handmatig uit te loggen en daarna opnieuw in te loggen. Dit heeft een andere werking dan de app herinstalleren, mocht je dat al geprobeerd hebben. Laat ons weten hoe het is gegaan!

 

Voorgaande tekst 03/11:

Inmiddels heb ik contact gehad met de ontwikkelaars, en: We hebben het probleem tot op heden niet kunnen reproduceren. Dat betekent dat het dus in specifieke situaties voorkomt, waar we nog niet achter zijn. Er wordt op korte termijn contact gezocht met enkelen om alles grondig uit te sluiten, maar daar wil ik hier ook alvast mee beginnen.

 

Er zijn her en der al diverse workarounds genoemd, die ik jullie wil vragen om te testen:

-Herinstalleer de app > Open de app > Kies rechtsboven voor je profiel > Log uit en daarna opnieuw in

-Kies direct een zender vanaf de homescreen (via bijvoorbeeld ‘meest bekeken zenders’)

-Tik nadat je de foutmelding krijgt, nog een keer op het scherm om het programma vanaf het begin te starten. Kun je daarna vervolgens wel naar ‘live’ scrollen?

 

Verder: 

-Heb je randapparatuur aangesloten? (bijvoorbeeld oordopjes)

-Heb je je iPhone geïnstalleerd met een kopie vanaf een andere telefoon?

 

Uiteraard is verder alle informatie welkom. Mocht je je hier voor het eerst melden, dan wil ik je ook vragen deze vragenlijst in te vullen:

-Type & Model apparaat

-Precieze iOS-versie

-Heb je een abonnement met een Mediabox Next

 

Bekijk in context

Community Developer
Community Developer
  • 4107Reacties
  • 380Oplossingen
  • 1107Likes
61 Reacties 61

Sepp wrote:

Sinds kort heb ik de iPhone 12. Alleen werkt de ziggo go app hier niet meer op. Bij alle programma’s komt de melding “niet beschikbaar deze video kan niet worden afgespeeld”. Op de iPad mini 2, iPhone 6 en iPhone 8 werkt de app wel. Iemand een idee? 

 

De 12 is toch nog niet fysiek uitgeleverd in NL ? of zit ik er naast ?

Ik zit te wachten op de door mij bestelde 12 pro 

Super Expert
Super Expert
  • 6162Reacties
  • 208Oplossingen
  • 1227Likes

Jazeker ik heb hem besteld in de pre order van Vodafone

topicstarter
Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb hetzelfde probleem op mijn iPhone 12 die ik vrijdag ontvangen heb. Heb de app al verwijderd maar dat helpt niet

Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb hetzelfde probleem met een iPhone 11.

het is allen bij live televisie replay enz lukt wel evenals mac, iPad en mn oude iPhone 7.

Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hi @EVrijsen, @Sepp & @Wonka, goed dat jullie je hier melden, welkom!

We krijgen hier op dit moment meer meldingen van. Kunnen jullie nog aangeven welke iOS-versie je hebt?

Community Developer
Community Developer
  • 4107Reacties
  • 380Oplossingen
  • 1107Likes

Ik heb de nieuwste versie van IOS. De versie 14.1

 

Update: Op mijn iPhone X met IOS 14.1 werkt het ook normaal

Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb ook 14.1. Het vreemde is dat het met iOS 14.1 op de iPhone 8 wel werkt.

topicstarter
Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Top, dank je! In beide gevallen; het gaat hier om de 12, niet om de 12 Pro toch?

@Sepp - Klopt het dat ik geen actief Ziggo abonnement bij je opgegeven postcode & huisnummer kan vinden?

Community Developer
Community Developer
  • 4107Reacties
  • 380Oplossingen
  • 1107Likes

Alex Ziggo wrote:

Top, dank je! In beide gevallen; het gaat hier om de 12, niet om de 12 Pro toch?

@Sepp - Klopt het dat ik geen actief Ziggo abonnement bij je opgegeven postcode & huisnummer kan vinden?

Ja ik heb de standaard 12. Niet de 12 Pro.

Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb op Ipad 2019 en IphoneXR IOS 14.2 public beta 4 en hier werkt de Ziggo Go als een zonnetje. Geen probleem.

 

Er zal iets nog in de instelling van de Iphone12 niet goed staan dan.

Super Expert
Super Expert
  • 13554Reacties
  • 535Oplossingen
  • 2512Likes

Het gaat inderdaad om de iPhone 12. En we hebben wel degelijk ziggo anders zou ik me niet melden met het probleem

topicstarter
Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

14.1 ook

Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Op de iPhone 12 en iPhone 12 Pro met iOS 14.1 werkt Ziggo Go niet. Melding dat video niet beschikbaar is. Op alle andere Apple devices met iOS 14.1 werkt het wel gewoon. Ziggo weet hier al van en zal snel met een update komen. 

Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb sinds gisteren de Iphone 12 Pro met de laatste versie van IOS. En helaas krijg ik alleen de melding: niet beschikbaar en that's it. Meer beweging zit er niet in. 

Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dan kunnen het 2 dingen zijn:

 

iPhone 12 is net uit en nog niet ondersteunend voor Ziggo Go dus iemand op kantoor moet de rechten geven dat er weer een nieuw toestel is bijgekomen.

(Waarom zeg ik dat) Ik heb toen iedereen nog met IOS 13.7 zat laatste voor IOS 14 proberen Pokémon te spelen, helaas Niantic heeft IOS 14 nog niet goed gekeurd omdat het in een beta versie bevond. Toen de officiële versie IOS 14 uitgebracht werd, kon ik weer na 3 maanden Pokemon spelen op mijn iPhone)

 

Omdat nieuw toestel is, zal Ziggo Go nog niet zijn opgenomen in iPhone 12 alle eerdere iPhones werken wel goed tot super, enkeling met probleem.

 

2e Geval is, dat er nog steeds een storing is in de Ziggo Go App die sommige toestellen gewoon nog niet accepteerd.

 

3e optie: Noteer eens je Mac-adres en je IP adres van je telefoon, en voer deze in in je modem in de mac-filter

Login op http://192.168.178.1

Ga naar Geavanceerde instellingen klik op Beveiliging en dan Mac-filterting

Kijk in de lijst of je iPhone daar in voorkomt zo ja oke zo nee voeg mac-adres toe en onderaan de lijst moet Mac-Filterlijst is ingschakeld. Klik op opslaan en herstart je modem

4e Optie:

Ga naar DHCP toe en scroll naar Gereserveerd IP-Adres  kijk of je iPhone er tussen staat, zo ja prima heen handeling, zo nee scroll naar beneden en Voeg IP-reservering toe 

voeg hier Mac-adres in van je telefoon en je IP adres van je Telefoon en klik op opslaan.

 

Klik opslaan en herstart je modem.

 

Ik heb dit moeten doen met de Samsung Galaxy S10 plus die heeft zelfde probleem en nu geen probleem meer.

Super Expert
Super Expert
  • 13554Reacties
  • 535Oplossingen
  • 2512Likes

Het gaat bij mij om een iPhone 11 en die is toch al enige tijd uit.

Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Wonka  heb je bij instellinen en dan bij Wifi aanklikken en dan het achter wifi naam ( i ) logo tik daar een op en staat je privé adres aan, als je deze eens uitzet, verbind opnieuw met je netwerk, krijg je een ander IP adres misschien werkt Ziggo Go dan wel.

Super Expert
Super Expert
  • 13554Reacties
  • 535Oplossingen
  • 2512Likes

Dat maakt helaas geen verschil

Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Wonka  Jammer misschien met de stappen om je IP en Mac Adres in het modem zetten maar dat is een advies om te proberen. De rest is aan @Alex Ziggo  er loopt gewoon iets niet lekker in de Ziggo Go App en wat geen idee, hij is wel druk mee moet ik zeggen, hij doet zijn best voor iedereen met dit probleem. Hou contact met hem hier over.

Super Expert
Super Expert
  • 13554Reacties
  • 535Oplossingen
  • 2512Likes

Ronihd wrote:
Sepp wrote:

Sinds kort heb ik de iPhone 12. Alleen werkt de ziggo go app hier niet meer op. Bij alle programma’s komt de melding “niet beschikbaar deze video kan niet worden afgespeeld”. Op de iPad mini 2, iPhone 6 en iPhone 8 werkt de app wel. Iemand een idee? 

 

De 12 is toch nog niet fysiek uitgeleverd in NL ? of zit ik er naast ?

Ik zit te wachten op de door mij bestelde 12 pro 

de eerste voorraad zijn al uitgelevert 

de uitlevering gaan op volgorde eerst besteld = eerst in huis

ik heb eind vorige week de iphone 12 pro besteld het duurt 2 tot 3 weken tot ze hem leveren

Expert
Expert
  • 3370Reacties
  • 226Oplossingen
  • 470Likes

Ik heb net update van Ziggo Go uit de Appstore gekregen.

 

 

Super Expert
Super Expert
  • 13554Reacties
  • 535Oplossingen
  • 2512Likes

Ik kon ook altijd kijken via 4g dus lijkt het mij niet dat ik instellingen in mn modem hoef te veranderen.

App update gedaan maar helaas nog geen succes.

Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dave- wrote:

Ik heb net update van Ziggo Go uit de Appstore gekregen.

 

 

De update heeft bij mij ook niet geholpen

Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi allen,

De update was inderdaad niet om dit probleem op te lossen helaas. Het gaat om een hotfix met diverse prestatieverbeteringen.

Voor wat betreft het probleem, zijn we nog bezig met het onderzoek. Op dit moment lijkt het in ieder geval op de iPhone 12 en iPhone 12 Pro te gebeuren. Echter, we zien her en der ook meldingen van andere apparaten (zoals bij @Wonka de iPhone 11 Pro). In hoeverre dit aan elkaar gerelateerd is, moeten we afwachten. Ik heb enkelen van jullie privé benaderd voor wat meer informatie.

De enige workaround is voorlopig om het live programma vanaf het begin te starten en daarna door te spoelen tot vlak voor ‘live’.

Community Developer
Community Developer
  • 4107Reacties
  • 380Oplossingen
  • 1107Likes

Alex Ziggo wrote:

Hi allen,

De update was inderdaad niet om dit probleem op te lossen helaas. Het gaat om een hotfix met diverse prestatieverbeteringen.

Voor wat betreft het probleem, zijn we nog bezig met het onderzoek. Op dit moment lijkt het in ieder geval op de iPhone 12 en iPhone 12 Pro te gebeuren. Echter, we zien her en der ook meldingen van andere apparaten (zoals bij @Wonka de iPhone 11 Pro). In hoeverre dit aan elkaar gerelateerd is, moeten we afwachten. Ik heb enkelen van jullie privé benaderd voor wat meer informatie.

De enige workaround is voorlopig om het live programma vanaf het begin te starten en daarna door te spoelen tot vlak voor ‘live’.

De workaround voor het afpelen bedoel je via TV & Replay?
Bij sommige zenders krijg ik dan niet eens de mogelijkheid om het af te spelen.

Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Klopt @EVrijsen - Via TV & Replay > TV & Replay > Betreffende live programma. Maar je bent daarin inderdaad wel afhankelijk of het programma überhaupt beschikbaar is voor Replay TV. Als dat niet zo is, kun je hem ook niet vanaf het begin starten.

Community Developer
Community Developer
  • 4107Reacties
  • 380Oplossingen
  • 1107Likes

Hier Idem. iPhone 12. En ziggo go werkt niet. 
Is er al bekend wanneer dit wordt opgelost?

Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Alex Ziggo wrote:

Hi allen,

De update was inderdaad niet om dit probleem op te lossen helaas. Het gaat om een hotfix met diverse prestatieverbeteringen.

Voor wat betreft het probleem, zijn we nog bezig met het onderzoek. Op dit moment lijkt het in ieder geval op de iPhone 12 en iPhone 12 Pro te gebeuren. Echter, we zien her en der ook meldingen van andere apparaten (zoals bij @Wonka de iPhone 11 Pro). In hoeverre dit aan elkaar gerelateerd is, moeten we afwachten. Ik heb enkelen van jullie privé benaderd voor wat meer informatie.

De enige workaround is voorlopig om het live programma vanaf het begin te starten en daarna door te spoelen tot vlak voor ‘live’.

Ik heb sinds vorige week een Iphone 11 64Gb met IOS 14.1 en ervaar hetzelfde probleem. De (extra) zenders van Ziggo sport en Fox sport doen het wel gewoon goed, dus ook live. Helaas werd ik vorige week telefonisch afgescheept met het antwoord dat het wel aan mijn toestel zou liggen...

Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hier hetzelfde probleem met de iPhone 12 geen live tv in de app. Maar ik heb 2 iPhone 12’s, en bij de ene had ik wel live tv en de andere dus niet.

alle instellingen op beide iPhone nagekeken en deze waren exact hetzelfde.

vervolgens van degene die het niet deed, de app eraf gehaald, opnieuw erop gezet. Ingelogd, niet werken. Vervolgens naar profiel gegaan en in het gedeelde profiel uitgelogd en opnieuw ingelogd.

EN!! gewoon weer doen. Dus ik zou zeggen probeer het eens. Beide staat iOS 14.1

succes

Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

glenn67 wrote:

Hier hetzelfde probleem met de iPhone 12 geen live tv in de app. Maar ik heb 2 iPhone 12’s, en bij de ene had ik wel live tv en de andere dus niet.

alle instellingen op beide iPhone nagekeken en deze waren exact hetzelfde.

vervolgens van degene die het niet deed, de app eraf gehaald, opnieuw erop gezet. Ingelogd, niet werken. Vervolgens naar profiel gegaan en in het gedeelde profiel uitgelogd en opnieuw ingelogd.

EN!! gewoon weer doen. Dus ik zou zeggen probeer het eens. Beide staat iOS 14.1

succes

Dit is de oplossing, voor dit moment! Dit werkt op mijn Iphone 11 ook. Bedankt voor de tip! 

Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Top dat je verder bent gaan testen @glenn67 en een workaround gevonden hebt!

Ik ben uiteraard erg benieuwd of dit voor anderen ook werkt.

Community Developer
Community Developer
  • 4107Reacties
  • 380Oplossingen
  • 1107Likes

Hoop dat ik meer positieve reacties hoor. @Alex Ziggo 

 

Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik kan deze workaround niet testen want ik kan niet uitloggen omdat mijn dochter 12 is. Graag met een oplossing komen. 

Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb de iPhone 12 pro met iOS 14.1 en kan ook al een paar dagen niet tv kijken via de ziggo-go app op mijn iPhone via 4G/5G waar ik dit daarvoor wel altijd kon en aangezien ik meer onderweg ben dan thuis vind ik dit zeer vervelend ook omdat ik best een serieus bedrag betaal per maand aan jullie Ziggo. 

Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb hetzelfde probleem. Ik kan ziggo go ook niet meer gebruiken sinds ik mijn iPhone 12 heb. Krijg ook iedere keer dit is niet beschikbaar. En op een ander apparaat werkt  het wel. 
 

thanks 

 

kim0107

Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier de Ziggo Go app met de iPhone 12 pro. Werkt probleemloos op zowel mobiel netwerk als met WiFi. Zelfs op de WiFi van iemand met dezelfde telefoon waar Ziggo Go het niet doet. Ik heb niet de reservekopie van m’n vorige telefoon teruggezet, maar alles opnieuw gedownload en ingesteld. Misschien heeft het daarmee te maken. 

Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi allen,

Het probleem is op te lossen door op je profiel te klikken, handmatig uit te loggen en daarna opnieuw in te loggen. Dit heeft een andere werking dan de app herinstalleren, mocht je dat al geprobeerd hebben. Laat ons weten hoe het is gegaan!

 

Voorgaande tekst 03/11:

Inmiddels heb ik contact gehad met de ontwikkelaars, en: We hebben het probleem tot op heden niet kunnen reproduceren. Dat betekent dat het dus in specifieke situaties voorkomt, waar we nog niet achter zijn. Er wordt op korte termijn contact gezocht met enkelen om alles grondig uit te sluiten, maar daar wil ik hier ook alvast mee beginnen.

 

Er zijn her en der al diverse workarounds genoemd, die ik jullie wil vragen om te testen:

-Herinstalleer de app > Open de app > Kies rechtsboven voor je profiel > Log uit en daarna opnieuw in

-Kies direct een zender vanaf de homescreen (via bijvoorbeeld ‘meest bekeken zenders’)

-Tik nadat je de foutmelding krijgt, nog een keer op het scherm om het programma vanaf het begin te starten. Kun je daarna vervolgens wel naar ‘live’ scrollen?

 

Verder: 

-Heb je randapparatuur aangesloten? (bijvoorbeeld oordopjes)

-Heb je je iPhone geïnstalleerd met een kopie vanaf een andere telefoon?

 

Uiteraard is verder alle informatie welkom. Mocht je je hier voor het eerst melden, dan wil ik je ook vragen deze vragenlijst in te vullen:

-Type & Model apparaat

-Precieze iOS-versie

-Heb je een abonnement met een Mediabox Next

 

Bekijk in context

Community Developer
Community Developer
  • 4107Reacties
  • 380Oplossingen
  • 1107Likes

Alex Ziggo wrote:

Hi allen,

Inmiddels heb ik contact gehad met de ontwikkelaars, en: We hebben het probleem tot op heden niet kunnen reproduceren. Dat betekent dat het dus in specifieke situaties voorkomt, waar we nog niet achter zijn. Er wordt op korte termijn contact gezocht met enkelen om alles grondig uit te sluiten, maar daar wil ik hier ook alvast mee beginnen.

 

Er zijn her en der al diverse workarounds genoemd, die ik jullie wil vragen om te testen:

-Herinstalleer de app > Open de app > Kies rechtsboven voor je profiel > Log uit en daarna opnieuw in

-Kies direct een zender vanaf de homescreen (via bijvoorbeeld ‘meest bekeken zenders’)

-Tik nadat je de foutmelding krijgt, nog een keer op het scherm om het programma vanaf het begin te starten. Kun je daarna vervolgens wel naar ‘live’ scrollen?

 

Verder: 

-Heb je randapparatuur aangesloten? (bijvoorbeeld oordopjes)

-Heb je je iPhone geïnstalleerd met een kopie vanaf een andere telefoon?

 

Uiteraard is verder alle informatie welkom. Mocht je je hier voor het eerst melden, dan wil ik je ook vragen deze vragenlijst in te vullen:

-Type & Model apparaat

-Precieze iOS-versie

-Heb je een abonnement met een Mediabox Next

Beste Alex,

 

Uitloggen en opnieuw inloggen heeft het probleem nu opgelost.
En heb idd mijn nieuwe iPhone geïnstalleerd als een kopie van mijn iPhone X.

 

Met vriendelijke groet,


Erwin Vrijsen

Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Uitloggen en inloggen heeft het opgelost. Had de app al eerder verwijderd en opnieuw gedownload. Het werkt nu op het hoofdscherm maar ook bij TV en Replay. Zoals te voor zeg maar.

 

iPhone 12 Pro

IOS14.1

ik heb de iPhone geïnstalleerd met een kopie vanaf een andere telefoon

Geen randapparatuur aangesloten

Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Uitgelicht topic