Sepp

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ziggo GO app werkt niet op de iPhone 12 / iPhone 12 pro

Sinds kort heb ik de iPhone 12. Alleen werkt de ziggo go app hier niet meer op. Bij alle programma’s komt de melding “niet beschikbaar deze video kan niet worden afgespeeld”. Op de iPad mini 2, iPhone 6 en iPhone 8 werkt de app wel. Iemand een idee? 

71 Reacties 71
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
Ronihd wrote:
Sepp wrote:

Sinds kort heb ik de iPhone 12. Alleen werkt de ziggo go app hier niet meer op. Bij alle programma’s komt de melding “niet beschikbaar deze video kan niet worden afgespeeld”. Op de iPad mini 2, iPhone 6 en iPhone 8 werkt de app wel. Iemand een idee? 

 

De 12 is toch nog niet fysiek uitgeleverd in NL ? of zit ik er naast ?

Ik zit te wachten op de door mij bestelde 12 pro 

de eerste voorraad zijn al uitgelevert 

de uitlevering gaan op volgorde eerst besteld = eerst in huis

ik heb eind vorige week de iphone 12 pro besteld het duurt 2 tot 3 weken tot ze hem leveren

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Ik heb net update van Ziggo Go uit de Appstore gekregen.

 

 

Wonka

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik kon ook altijd kijken via 4g dus lijkt het mij niet dat ik instellingen in mn modem hoef te veranderen.

App update gedaan maar helaas nog geen succes.

EVrijsen

Level 3
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
Dave- wrote:

Ik heb net update van Ziggo Go uit de Appstore gekregen.

 

 

De update heeft bij mij ook niet geholpen

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi allen,

De update was inderdaad niet om dit probleem op te lossen helaas. Het gaat om een hotfix met diverse prestatieverbeteringen.

Voor wat betreft het probleem, zijn we nog bezig met het onderzoek. Op dit moment lijkt het in ieder geval op de iPhone 12 en iPhone 12 Pro te gebeuren. Echter, we zien her en der ook meldingen van andere apparaten (zoals bij @Wonka de iPhone 11 Pro). In hoeverre dit aan elkaar gerelateerd is, moeten we afwachten. Ik heb enkelen van jullie privé benaderd voor wat meer informatie.

De enige workaround is voorlopig om het live programma vanaf het begin te starten en daarna door te spoelen tot vlak voor ‘live’.

EVrijsen

Level 3
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
Alex Ziggo wrote:

Hi allen,

De update was inderdaad niet om dit probleem op te lossen helaas. Het gaat om een hotfix met diverse prestatieverbeteringen.

Voor wat betreft het probleem, zijn we nog bezig met het onderzoek. Op dit moment lijkt het in ieder geval op de iPhone 12 en iPhone 12 Pro te gebeuren. Echter, we zien her en der ook meldingen van andere apparaten (zoals bij @Wonka de iPhone 11 Pro). In hoeverre dit aan elkaar gerelateerd is, moeten we afwachten. Ik heb enkelen van jullie privé benaderd voor wat meer informatie.

De enige workaround is voorlopig om het live programma vanaf het begin te starten en daarna door te spoelen tot vlak voor ‘live’.

De workaround voor het afpelen bedoel je via TV & Replay?
Bij sommige zenders krijg ik dan niet eens de mogelijkheid om het af te spelen.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Klopt @EVrijsen - Via TV & Replay > TV & Replay > Betreffende live programma. Maar je bent daarin inderdaad wel afhankelijk of het programma überhaupt beschikbaar is voor Replay TV. Als dat niet zo is, kun je hem ook niet vanaf het begin starten.

2bfie

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier Idem. iPhone 12. En ziggo go werkt niet. 
Is er al bekend wanneer dit wordt opgelost?

marcsleen

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Alex Ziggo wrote:

Hi allen,

De update was inderdaad niet om dit probleem op te lossen helaas. Het gaat om een hotfix met diverse prestatieverbeteringen.

Voor wat betreft het probleem, zijn we nog bezig met het onderzoek. Op dit moment lijkt het in ieder geval op de iPhone 12 en iPhone 12 Pro te gebeuren. Echter, we zien her en der ook meldingen van andere apparaten (zoals bij @Wonka de iPhone 11 Pro). In hoeverre dit aan elkaar gerelateerd is, moeten we afwachten. Ik heb enkelen van jullie privé benaderd voor wat meer informatie.

De enige workaround is voorlopig om het live programma vanaf het begin te starten en daarna door te spoelen tot vlak voor ‘live’.

Ik heb sinds vorige week een Iphone 11 64Gb met IOS 14.1 en ervaar hetzelfde probleem. De (extra) zenders van Ziggo sport en Fox sport doen het wel gewoon goed, dus ook live. Helaas werd ik vorige week telefonisch afgescheept met het antwoord dat het wel aan mijn toestel zou liggen...

glenn67

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hier hetzelfde probleem met de iPhone 12 geen live tv in de app. Maar ik heb 2 iPhone 12’s, en bij de ene had ik wel live tv en de andere dus niet.

alle instellingen op beide iPhone nagekeken en deze waren exact hetzelfde.

vervolgens van degene die het niet deed, de app eraf gehaald, opnieuw erop gezet. Ingelogd, niet werken. Vervolgens naar profiel gegaan en in het gedeelde profiel uitgelogd en opnieuw ingelogd.

EN!! gewoon weer doen. Dus ik zou zeggen probeer het eens. Beide staat iOS 14.1

succes

marcsleen

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
glenn67 wrote:

Hier hetzelfde probleem met de iPhone 12 geen live tv in de app. Maar ik heb 2 iPhone 12’s, en bij de ene had ik wel live tv en de andere dus niet.

alle instellingen op beide iPhone nagekeken en deze waren exact hetzelfde.

vervolgens van degene die het niet deed, de app eraf gehaald, opnieuw erop gezet. Ingelogd, niet werken. Vervolgens naar profiel gegaan en in het gedeelde profiel uitgelogd en opnieuw ingelogd.

EN!! gewoon weer doen. Dus ik zou zeggen probeer het eens. Beide staat iOS 14.1

succes

Dit is de oplossing, voor dit moment! Dit werkt op mijn Iphone 11 ook. Bedankt voor de tip! 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Top dat je verder bent gaan testen @glenn67 en een workaround gevonden hebt!

Ik ben uiteraard erg benieuwd of dit voor anderen ook werkt.

glenn67

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoop dat ik meer positieve reacties hoor. @Alex Ziggo 

 

GKW

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik kan deze workaround niet testen want ik kan niet uitloggen omdat mijn dochter 12 is. Graag met een oplossing komen. 

jpsvld

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb de iPhone 12 pro met iOS 14.1 en kan ook al een paar dagen niet tv kijken via de ziggo-go app op mijn iPhone via 4G/5G waar ik dit daarvoor wel altijd kon en aangezien ik meer onderweg ben dan thuis vind ik dit zeer vervelend ook omdat ik best een serieus bedrag betaal per maand aan jullie Ziggo. 

Kim0107

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb hetzelfde probleem. Ik kan ziggo go ook niet meer gebruiken sinds ik mijn iPhone 12 heb. Krijg ook iedere keer dit is niet beschikbaar. En op een ander apparaat werkt  het wel. 
 

thanks 

 

kim0107

HRteU

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hier de Ziggo Go app met de iPhone 12 pro. Werkt probleemloos op zowel mobiel netwerk als met WiFi. Zelfs op de WiFi van iemand met dezelfde telefoon waar Ziggo Go het niet doet. Ik heb niet de reservekopie van m’n vorige telefoon teruggezet, maar alles opnieuw gedownload en ingesteld. Misschien heeft het daarmee te maken. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi allen,

Het probleem is op te lossen door op je profiel te klikken, handmatig uit te loggen en daarna opnieuw in te loggen. Dit heeft een andere werking dan de app herinstalleren, mocht je dat al geprobeerd hebben. Laat ons weten hoe het is gegaan!

 

Voorgaande tekst 03/11:

Inmiddels heb ik contact gehad met de ontwikkelaars, en: We hebben het probleem tot op heden niet kunnen reproduceren. Dat betekent dat het dus in specifieke situaties voorkomt, waar we nog niet achter zijn. Er wordt op korte termijn contact gezocht met enkelen om alles grondig uit te sluiten, maar daar wil ik hier ook alvast mee beginnen.

 

Er zijn her en der al diverse workarounds genoemd, die ik jullie wil vragen om te testen:

-Herinstalleer de app > Open de app > Kies rechtsboven voor je profiel > Log uit en daarna opnieuw in

-Kies direct een zender vanaf de homescreen (via bijvoorbeeld ‘meest bekeken zenders’)

-Tik nadat je de foutmelding krijgt, nog een keer op het scherm om het programma vanaf het begin te starten. Kun je daarna vervolgens wel naar ‘live’ scrollen?

 

Verder: 

-Heb je randapparatuur aangesloten? (bijvoorbeeld oordopjes)

-Heb je je iPhone geïnstalleerd met een kopie vanaf een andere telefoon?

 

Uiteraard is verder alle informatie welkom. Mocht je je hier voor het eerst melden, dan wil ik je ook vragen deze vragenlijst in te vullen:

-Type & Model apparaat

-Precieze iOS-versie

-Heb je een abonnement met een Mediabox Next

 

EVrijsen

Level 3
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
Alex Ziggo wrote:

Hi allen,

Inmiddels heb ik contact gehad met de ontwikkelaars, en: We hebben het probleem tot op heden niet kunnen reproduceren. Dat betekent dat het dus in specifieke situaties voorkomt, waar we nog niet achter zijn. Er wordt op korte termijn contact gezocht met enkelen om alles grondig uit te sluiten, maar daar wil ik hier ook alvast mee beginnen.

 

Er zijn her en der al diverse workarounds genoemd, die ik jullie wil vragen om te testen:

-Herinstalleer de app > Open de app > Kies rechtsboven voor je profiel > Log uit en daarna opnieuw in

-Kies direct een zender vanaf de homescreen (via bijvoorbeeld ‘meest bekeken zenders’)

-Tik nadat je de foutmelding krijgt, nog een keer op het scherm om het programma vanaf het begin te starten. Kun je daarna vervolgens wel naar ‘live’ scrollen?

 

Verder: 

-Heb je randapparatuur aangesloten? (bijvoorbeeld oordopjes)

-Heb je je iPhone geïnstalleerd met een kopie vanaf een andere telefoon?

 

Uiteraard is verder alle informatie welkom. Mocht je je hier voor het eerst melden, dan wil ik je ook vragen deze vragenlijst in te vullen:

-Type & Model apparaat

-Precieze iOS-versie

-Heb je een abonnement met een Mediabox Next

Beste Alex,

 

Uitloggen en opnieuw inloggen heeft het probleem nu opgelost.
En heb idd mijn nieuwe iPhone geïnstalleerd als een kopie van mijn iPhone X.

 

Met vriendelijke groet,


Erwin Vrijsen

GKW

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Uitloggen en inloggen heeft het opgelost. Had de app al eerder verwijderd en opnieuw gedownload. Het werkt nu op het hoofdscherm maar ook bij TV en Replay. Zoals te voor zeg maar.

 

iPhone 12 Pro

IOS14.1

ik heb de iPhone geïnstalleerd met een kopie vanaf een andere telefoon

Geen randapparatuur aangesloten

Uitgelicht topic