1
Vraag
2
Reacties
the dutch docto

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ziggo GO app voor android TV?

Graag overleg ik het volgende 🙂 Ik heb een 4K android TV gekocht, maar ondertussen ben ik er achtergekomen dat Unknown sources door Philips is uitgezet. Dit is uiteraard te begrijpen.
Maar eigenlijk wil ik niet eens een hele gekke app installeren, maar de Horizon Go app.

Ik heb geen COAX door mijn huis lopen dus dit is nodig om TV te kunnen kijken in mijn Slaapkamer. Nu baal ik ontzettend dat deze TV dit niet ondersteund waar er Android op staat. Ik hoor graag of jullie met mij samen tot een oplossing kunnen komen. 🙂

Willen jullie alsjeblieft de app toegang geven voor Andoid TV in de playstore? Ik heb op verschillende forums gelezen dat het wenselijk is voor een grote groep gebruikers van jullie. Ook omdat jullie airplay en chromecast hebben uitgezet.

Ik kreeg net al een antwoord vanuit de mail dat jullie ''natuurlijk'' willen dat je een horizon go box er tussen zetten. Maar het is niet van deze tijd dat jullie geen airplay of chromecast ondersteunen.

Ik heb met Phillips en Google gemaild en het is de Keuze van Ziggo om de app niet beschikbaar te stellen voor android tv. hij staat wel in de playstore maar niet in de playstore voor android TV.
Willen jullie er alsjeblieft over nadenken om de horizon go app in de playstore te zetten voor android tv?
69 Reacties 69
Meldingen
Aan Uit
WiSE

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb zelf ook een Philips Android tv (55PUS6561/12) en heb ook geprobeerd om zowel de Ziggo Go & Horizon Go te sideloaden. Dit is met beide gevallen gelukt echter ondervind ik nogal wat problemen met de apps als ze gesideload zijn.

Het is namelijk zo dat bij mij het beeld constant even over zwart schakeld terwijl veelal het geluid verder speelt. Ik ben voor mijn werk in Duitsland gestationeerd en heb daarom mijn router geflasht met Tomato om ervoor te zorgen dat ik via VPN toch de apps kan gebruiken; zowel Ziggo als ook de NL versie van Netflix.
Het lijkt erop dat het flikkeren/happeren van het beeld wordt veroorzaakt door het continue aanpassen van de beeldkwaliteit. Op de smartfoon kun je schijnbaar wel de voorkeur voor beeldkwaliteit opgeven, waar dit dan met de sideload versie op Android tv niet mogelijk is.

Ik weet dat ik hier slechts een 16MBit verbinding heb (max haalbare!) maar Netflix vertoond dus niet deze problemen.

Heeft iemand hier dezelfde problemen en wellicht ook al een oplossing?? Want het ks behoorlijk irritant om te kijken. Maar ja bij gebrek aan beter......

Gr. Wesley
rolpaul

Level 4
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Klopt heb hier het zelfde probleem. Ik heb hier over met de VPN firma al mee gechat maar daar ligt het probleem niet. Want de NPO app doet het gewoon goed. Heb mijn televisie ook via lan-kabel aangesloten aan de router, daar ik dacht dat het aan de wifi verbinding lag, maar niets. Krijg ook met onderbrekingen even zwart beeld en het geluid gaat gewoon door. Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden?

Heb ook alle verschillende versies van Horizon App en Ziggo Go app uitgeprobeerd maar daar is ook steeds hetzelfde probleem. Een half jaar gelden ging alles gewoon goed.
En de laatste update van Horizon App en Ziggo app kan je helemaal niet gebruiken want je kan het niet beeld vergrotend weergeven want de info over het programma blijft gewoon in beeld.
Heeft nog iemand dit probleem?

Gr.
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 499Likes
Goede middag WiSe & rolpaul,

Bij Sideloaden wordt de App niet voor de volle 100% ondersteund door de TV of Service, dus kan ik weinig over zeggen. Ik gebruik zelf een vpn router als ik in het buitenland ben waardoor oa de Chromecast denkt dat ik in NL ben, ervaar alleen isssue's als bandbreedte onvoldoende is. (Ja, ik ga met een router op vakantie)

Er zijn echter een paar zaken waarmee je rekening moet houden met Ziggo/Horizon Go;
- De apps zijn erg gevoelig voor storingen, dus check eerst via speedtest.net hoe consistent uw verbinding is met & zonder VPN. (WiFi en/of kabel) (max 16 maar met dalen naar 7 of 8 geeft problemen)
- Minimaal constante 10-12Mbps is nodig.
- Scaling werkt niet goed genoeg & kwaliteit kan niet vast gezet worden indien je verbonden bent met Wifi of LAN.
- Sommige kanalen hebben bandwidth issue's, lijkt echter de laatste tijd aan gewerkt te zijn ervaar dit minder mits bijvoorbeeld wedstrijd ofzo bezig is.
- Bij casting naar chromecast, dient de wifi netwerk band waarmee de telefoon verbonden is op zijn hoogste performance ingesteld te zijn, de telefoon wordt om de 115-130ms gepingt of deze nog verbonden is met het netwerk.
- Bij gebruik VPN service kan het ook zo zijn dat de route die afgelegd wordt niet optimaal is, dus probeer meerdere servers, Het beste werkt een eigen VPN server die ook op het Ziggo Netwerk is aangesloten.

De reden dat Netflix en NOS beter werken is doordat de benodigde bandbreedte lager is. Netflix FHD werkt al met een constante 5Mbps. Ook is scaling, FHD is beschikbaar in verschillende bitrates. De NOS App heeft ongeveer een contante 4Mbps nodig voor SD. (misschien HD, kan dat zo 1,2,3 niet terug vinden)

MVG
rolpaul

Level 4
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Hoi Jonathan, Heel hartelijke dank voor je reactie.
Ik heb een contract bij VyprVPN want zij bieden een Philips TV app aan.
Het is inderdaad afhankelijk welk ik IP adres ik krijg toegewezen in Nederland hoe het beeld van de Ziggo app is.
Bij 'replay' van Ziggo komt het zwarte beeld zo goed as niet voor. Dus het heeft zoals je schrijft inderdaad met het stream van de live uitzendingen te maken, waarbij de bandbreedte te klein is.

Wanneer ik mijn smart phone verbind met VPN van VyprVPN kan ik de Ziggo app wel gebruiken, alleen op een of andere manier herkend de Ziggo App mijn televisie niet om te casten. De NPO app herkend wel de televisie. Bij NPO kan je van te voren al aangeven dat je wilt casten, maar bij de Ziggo app wilt de app zelf zoeken naar het te casten hardware.

In ieder geval heel hartelijke dank voor je hulp en misschien komt Ziggo eens met een App waarbij niet zoveel bandbreedte noodzakelijke is.
Het is mij allemaal veel duidelijker geworden.

MVG
WiSE

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Jonathan,

Bedankt voor de gedetaileerde uitleg. Helaas is het een feit dat onze Duitse buren gigantisch achterlopen op het gebied van internetsnelheid. Ik kon max een 16MBit lijntje krijgen. Gelukkig is die wel redelijk stabiel; zo rond de 15MBit.

Ik heb, waarschijnlijk net zoals @rolpaul, een Philips Android TV waarbij de Chromecast is ingebouwd. Uit mijn ervaring kan ik zeggen dat ook dit niet de oplossing is. Ook hierbij is het verbinden niet altijd even makkelijk, laat staan snel, als je voor gemiddelde beeldkwaiteit kiest in de app op de telefoon. Het enige wat ik nog wilde proberen is om alles via de laptop en een HDMI kabel willen laten lopen. In de hoop dat de laptop enigzins iets van een stabielere en snellere buffer kan spelen.

Ik heb mijn VPN abbo trouwens ook bij VyprVpn. Heb meerdere getest, maar deze was voor mij de beste. Ook hebben ze eigen software protocol waarbij mijn Tomato geflasht Netgear routertje eenvoudig instelbaar is.

Ik hoop ook op een officiële @ZIGGO oplossing!! Maandelijkse zoveel aan abbo kwijt en ze ondersteunen geeneens alle hardware. Ze lopen achter!

Jonathan-458 wrote:
Goede middag WiSe & rolpaul,

Bij Sideloaden wordt de App niet voor de volle 100% ondersteund door de TV of Service, dus kan ik weinig over zeggen. Ik gebruik zelf een vpn router als ik in het buitenland ben waardoor oa de Chromecast denkt dat ik in NL ben, ervaar alleen isssue's als bandbreedte onvoldoende is. (Ja, ik ga met een router op vakantie)

Er zijn echter een paar zaken waarmee je rekening moet houden met Ziggo/Horizon Go;
- De apps zijn erg gevoelig voor storingen, dus check eerst via speedtest.net hoe consistent uw verbinding is met & zonder VPN. (WiFi en/of kabel) (max 16 maar met dalen naar 7 of 8 geeft problemen)
- Minimaal constante 10-12Mbps is nodig.
- Scaling werkt niet goed genoeg & kwaliteit kan niet vast gezet worden indien je verbonden bent met Wifi of LAN.
- Sommige kanalen hebben bandwidth issue's, lijkt echter de laatste tijd aan gewerkt te zijn ervaar dit minder mits bijvoorbeeld wedstrijd ofzo bezig is.
- Bij casting naar chromecast, dient de wifi netwerk band waarmee de telefoon verbonden is op zijn hoogste performance ingesteld te zijn, de telefoon wordt om de 115-130ms gepingt of deze nog verbonden is met het netwerk.
- Bij gebruik VPN service kan het ook zo zijn dat de route die afgelegd wordt niet optimaal is, dus probeer meerdere servers, Het beste werkt een eigen VPN server die ook op het Ziggo Netwerk is aangesloten.

De reden dat Netflix en NOS beter werken is doordat de benodigde bandbreedte lager is. Netflix FHD werkt al met een constante 5Mbps. Ook is scaling, FHD is beschikbaar in verschillende bitrates. De NOS App heeft ongeveer een contante 4Mbps nodig voor SD. (misschien HD, kan dat zo 1,2,3 niet terug vinden)

MVG
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 499Likes
Goede middag rolpaul & WiSe,

@WiSe
Als u alsnog 15Mbit constant binnen krijgt via uw router moet u ook rekening houden dat andere aangesloten apparatuur icm VPN via de router natuurlijk ook bandbreedte hiervan gebruikt.

Zonder QoS zou dus een download of update, virus definitie, Windows update of android app update, de boel kunnen verstoren, als u er nog zin in heeft zou u dan kunnen testen met alleen de TV & Smartphone aangesloten op de router, zodat alleen deze 2 apparaten de 15Mbit gebruiken.

Komt het overigens ook voor wanneer de Ziggo Go App op PC of Smartphone apparaat gebruikt wordt?

@rolpaul
Dan is de kans inderdaad er groot dat het inderdaad aan de bandbreedte ligt die overgehouden wordt.

Op het moment dat je VPN gebruikt dient zowel de TV als Smartphone VPN te gebruiken om Ziggo Go te casten, anders krijg je direct een foutmelding als je in het buitenland zit.

Ik weet niet of de NPO App een regio/locatie lock heeft, zo niet werkt het wel.

maar bij de meeste Apps zou 1 op VPN en andere niet casting problemen opleveren.

MVG
rolpaul

Level 4
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Hoi Jonathan-458
Zoals je zegt ligt het denk aan de bandbreedte. Want op mijn Laptop of Mobiel heb ik geen problemen bij het kijken van Ziggo en gebruik van de VPN app. De televisie heeft te veel tijd nodig om het beeld op te bouwen. Ik heb een kleinere televisie en daar is het zwart beeld van Ziggo heel zelden.
Casten zou gaan als ik gebruik maak van een laptop waarbij ik een hotspot creëer en een gedeelde VPN verbinding maak, dan lukt het wel om te casten maar het is niet stabiel genoeg om steeds te casten. Het belangrijkste is in ieder geval het delen van de internetgebruik onder windows van de vpn verbinding. Helaas kan je met een mobiele telefoon de vpn verbinding niet delen, door eventueel een hotspot te maken.
Heel hartelijke dank voor je informatie en hopen dat Ziggo eens een app maakt waarbij niet zoveel bandbreedte gebruikt hoeft te worden, we wonen niet allemaal in een glasvezelgebied, vaak is er alleen maar adsl en als je gelukt hebt vdsl.
Groeten
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 499Likes
Goede avond rolpaul,

Ik volg u niet meer, als Ziggo Go App for Windows, Android & iOS wel correct werkt zonder dat deze dus aan het schalen, zwart beeld of onderbrekingen geeft bij het gebruik van VPN dan is bandbreedte alleen een mogelijke issue als de (Android) TV niet genoeg bandbreedte ontvangt door gebruik van VPN direct op de TV.

Wat is de snelheid die u haalt als u alleen direct de PC met VPN op het modem verbindt?
Speedtest.net

Indien dit namelijk toereikend is dan zou u VPN via een VPN router kunnen laten lopen en door middel van QoS de bandbreedte kunnen optimaliseren en zijn alle apparaten met VPN verbonden zonder dat er apart op elk apparaat additionele instellingen nodig zijn.

MVG
rolpaul

Level 4
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Hi Jonathan.
Ik heb gedacht aan een VPN router, echter wij kijken ook BBC iPlayer en dan veranderen we gewoon de VyperVPN. Het betreft ook alleen de Philips Android TV waar het beeld zwart wordt, dus de bandbreedte voor de televisie is vaak niet genoeg. En het ligt niet aan de VyprVPN met hen GoldenFrog heb ik alles door zitten pluizen. De lan kabel is direct van Televisie naar Modem aangesloten. De speednet test kan ik nu niet uitvoeren daar het een aansluiting in Frankrijk betreft en momenteel ben ik terug in Nederland. Ik weet dat deze rond de 15Mb ligt. Zoals reeds gezegd de Ziggo App heeft meer bandbreedte nodig dan de NPO app. Daar ligt dus het probleem.
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 499Likes
Goede middag rolpaul,

Duidelijk

MVG