Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Jonathan-458 wrote:
Goede middag WiSe & rolpaul,
Bij Sideloaden wordt de App niet voor de volle 100% ondersteund door de TV of Service, dus kan ik weinig over zeggen. Ik gebruik zelf een vpn router als ik in het buitenland ben waardoor oa de Chromecast denkt dat ik in NL ben, ervaar alleen isssue's als bandbreedte onvoldoende is. (Ja, ik ga met een router op vakantie)
Er zijn echter een paar zaken waarmee je rekening moet houden met Ziggo/Horizon Go;
- De apps zijn erg gevoelig voor storingen, dus check eerst via speedtest.net hoe consistent uw verbinding is met & zonder VPN. (WiFi en/of kabel) (max 16 maar met dalen naar 7 of 8 geeft problemen)
- Minimaal constante 10-12Mbps is nodig.
- Scaling werkt niet goed genoeg & kwaliteit kan niet vast gezet worden indien je verbonden bent met Wifi of LAN.
- Sommige kanalen hebben bandwidth issue's, lijkt echter de laatste tijd aan gewerkt te zijn ervaar dit minder mits bijvoorbeeld wedstrijd ofzo bezig is.
- Bij casting naar chromecast, dient de wifi netwerk band waarmee de telefoon verbonden is op zijn hoogste performance ingesteld te zijn, de telefoon wordt om de 115-130ms gepingt of deze nog verbonden is met het netwerk.
- Bij gebruik VPN service kan het ook zo zijn dat de route die afgelegd wordt niet optimaal is, dus probeer meerdere servers, Het beste werkt een eigen VPN server die ook op het Ziggo Netwerk is aangesloten.
De reden dat Netflix en NOS beter werken is doordat de benodigde bandbreedte lager is. Netflix FHD werkt al met een constante 5Mbps. Ook is scaling, FHD is beschikbaar in verschillende bitrates. De NOS App heeft ongeveer een contante 4Mbps nodig voor SD. (misschien HD, kan dat zo 1,2,3 niet terug vinden)
MVG
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.