1
Vraag
2
Reacties
Aankondigingen
the dutch docto

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ziggo GO app voor android TV?

Graag overleg ik het volgende 🙂 Ik heb een 4K android TV gekocht, maar ondertussen ben ik er achtergekomen dat Unknown sources door Philips is uitgezet. Dit is uiteraard te begrijpen.
Maar eigenlijk wil ik niet eens een hele gekke app installeren, maar de Horizon Go app.

Ik heb geen COAX door mijn huis lopen dus dit is nodig om TV te kunnen kijken in mijn Slaapkamer. Nu baal ik ontzettend dat deze TV dit niet ondersteund waar er Android op staat. Ik hoor graag of jullie met mij samen tot een oplossing kunnen komen. 🙂

Willen jullie alsjeblieft de app toegang geven voor Andoid TV in de playstore? Ik heb op verschillende forums gelezen dat het wenselijk is voor een grote groep gebruikers van jullie. Ook omdat jullie airplay en chromecast hebben uitgezet.

Ik kreeg net al een antwoord vanuit de mail dat jullie ''natuurlijk'' willen dat je een horizon go box er tussen zetten. Maar het is niet van deze tijd dat jullie geen airplay of chromecast ondersteunen.

Ik heb met Phillips en Google gemaild en het is de Keuze van Ziggo om de app niet beschikbaar te stellen voor android tv. hij staat wel in de playstore maar niet in de playstore voor android TV.
Willen jullie er alsjeblieft over nadenken om de horizon go app in de playstore te zetten voor android tv?
69 Reacties 69
Meldingen
Aan Uit
A.L

Level 3
  • 111Posts
  • 5Oplossingen
  • 2Likes
Zoals Wootje zei, proberen met een muis misschien?
rolpaul

Level 4
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
A.L wrote:
Zoals Wootje zei, proberen met een muis misschien?

Dat met de muis is helemaal niet tot mij doorgedrongen. Zal het spoedig gaan uitproberen.
Dank.
Ruxviii

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Geïnstalleerd op Shield Android TV, muis nodig om land te selecteren.
Werkt erg goed, maar helaas functioneren richting druktoetsen niet. Dit maakt navigeren, minder makkelijk.
Anders was ik overgestapt naar IPTV inplaats van Coax.

Ik hoop ook dat ze de app verbeteren, ik wil niet alternatieven hoeven te gebruiken hiervoor.
dcvtkl

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Graag beschikbaar maken!
Marski

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Werkt uitzinnig kan gelijk die gammele kabel de deur uit.
Sinds ze de zender frequenties hebben aangepast krijg ik sommige
met beeld blokkenfeest en stotttteeerrr geluid.
Geen last van met de horizon app op mijn shield.
Kwaliteit van het beeld mag dan minder zijn met de shield maar dat
weegt niet op tegen de onkijkbare onstabiele zenders op de kabel.
Monteur aan de deur gehad kabels vernieuwd alleen een nieuwe decoder was een oplossing.
Ik vertik het een decoder aan te schaffen het heeft altijd goed gewerkt met een CI+ module in mijn TV.
Ik hoop dat die horizon app nog doorgang krijgt met een shield want helaas is het aansturen van de interface met CEC een ramp. Met de Joystick kan ik in "mouse control" de interface een klein beetje besturen. Verre van ideaal maar het werkt. Was al een beetje opzoek naar een nieuwe provider door mijn bovenstaande problemen maar de horizon app op een shield geeft nog wel hoop dat ik bij Ziggo ga blijven.
Marski

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oow was ik vergeten te melden:
Door de rechter stick in te drukken van je shield joystick krijg je een muiscursor
waarmee je in muis mode door de app kan navigeren.
Er werken dan 2 knoppen op je joystick waarmee je kunt selecteren en terug kan.
Verre van ideaal dus....
rolpaul

Level 4
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Net een nieuwe Philips TV gekocht 5500 serie en als ik de apk. wil installeren dan wordt deze geweigerd vindt nergens een toets om "uit onbekende bronnen toestaan" van de apk.
De APK installer app installeert zich ook niet. Wie kan mij helpen om bij de Philips TV 5500 serie toch the Horizon App geinstalleerd te krijgen? Dankjewel.
Verwijderd account
Niet van toepassing
rolpaul wrote:
Net een nieuwe Philips TV gekocht 5500 serie en als ik de apk. wil installeren dan wordt deze geweigerd vindt nergens een toets om "uit onbekende bronnen toestaan" van de apk.
De APK installer app installeert zich ook niet. Wie kan mij helpen om bij de Philips TV 5500 serie toch the Horizon App geinstalleerd te krijgen? Dankjewel.

Is naar mijn mening ook niet zinvol om op een TV een app te installeren om TV te kunne kijken.:?
rolpaul

Level 4
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
N.N. wrote:
rolpaul wrote:

Is naar mijn mening ook niet zinvol om op een TV een app te installeren om TV te kunne kijken.:?

De bedoeling is om deze TV in Frankrijk te gaan gebruiken via een VPN verbinding dan over Internet TV te gaan kijken.
Maar misschien heeft toch iemand een oplossing bedacht om de Horizon App te kunnen installeren? Dankjewel
rolpaul

Level 4
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Heb het probleem opgelost. Heb de televisie geüpdatet en toen kon ik alles installeren zoals omschreven in dit forum. Hartelijke dank allemaal.
Abel

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
wootje wrote:
Ik heb het werkend gekregen op een Sony TV met Android (je hebt wel een muis nodig, afstandsbedieding werkt niet goed in de Horizon Go app):
1. Verkrijg het APK bestand (bijvoorbeeld met een APK downloader - is te vinden in de Play Store) en plaats het op een USB stick
2. Sluit een muis aan op de TV (via USB of bluetooth)
3. Zorg dat installeren vanuit onbekende bronnen is toegestaan
4. Zorg dat een file explorer is geïnstalleerd (ES File Explorer kun in vinden in de Play Store op je TV)
5. Plaats de USB stick in de TV
6. Open de file explorer en installeer het APK bestand

Als de interface in Portrait modus wordt weergegeven, installeer dan Handheld App Launcher (ook te vinden in de Play Store op je TV) en selecteer in de instellingen dat je altijd Landscape modus wilt gebruiken.

Werkt idd prima!
Ik heb alleen een menu dat ligt?
Ik kan geen Handheld app vinden in playstore.
Is daar een andere benaming voor of app??
rolpaul

Level 4
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Hi Abel. Het is een Handhelp app maar het heet in de google playstore:
'HALauncher'

https://play.google.com/store/apps/details?id=net.i.akihiro.halauncher

Als je dit intypt dan vind je hem en gewoon installeren. Bij de instelling van de HALaucher het beeld scherm standaard (default) op liggend leggen.

Succes Roland
Abel

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
rolpaul wrote:
Hi Abel. Het is een Handhelp app maar het heet in de google playstore:
'HALauncher'

https://play.google.com/store/apps/details?id=net.i.akihiro.halauncher

Als je dit intypt dan vind je hem en gewoon installeren. Bij de instelling van de HALaucher het beeld scherm standaard (default) op liggend leggen.

Succes Roland

Helemaal super Roland!!
sandersoft

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb de Horizon app ook op mijn android tv geinstalleerd (Mi box met android 6.0) maar kan het beeld niet schermvullend maken. iemand dit ook?
T.T.

Level 1
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
@sandersoft ik heb hetzelfde
Bayar1992

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oplossing voor mi box is om versie 2.3.3 te installeren en set orientation werkt beter dan hal launcher
Huigie

Level 3
  • 122Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes
@ Ziggo, is dit een "feature" die jullie binnenkort gaan blokkeren?
Huigie

Level 3
  • 122Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes
Bayar1992 wrote:
Oplossing voor mi box is om versie 2.3.3 te installeren en set orientation werkt beter dan hal launcher

Heb je dit draaien? Kan me herinneren dat ik de melding kreeg dat TV kijken met deze versie niet meer werd ondersteund...
Bayar1992

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jawel hoor werkt perfect
Jelle boot

Level 2
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
ziggo app horizon app loopt vast bij casten naar de onderstaande tv