1
Vraag
2
Reageer en help mee
ronaldtervoert

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ziggo GO app start uit zichzelf 's nachts op

Hi, ik heb een klacht over de ziggo go tv app. Niet een gebruikelijke, denk ik 😉 Namelijk:

Als ik de app overdag of in avond gebruik en vervolgens niet afsluit op mijn OnePlus/Android toestel, dan start hij zelf s nachts weer. En dus wordt je wakker van bv. Het NOS Journaal dat gewoon doorgaat waar je gestopt bent, op mijn mobiel. En dat terwijl je slaapt. Als je die dan stopt, maar wederom de app niet afsluit, ben je een paar uur later weer de klos en start de app weer met geluid. Afgelopen nacht twee keer gehad. Dit is niet de eerste keer.

En dus moet ik tegenwoordig als ik tv heb teruggekeken via de go app, altijd bedenken dat je de app moet afsluiten. Anders heb je grote kans dat je s nachts wakker wordt van de app die uit zichzelf start. Heb al jaren OnePlus, maar afgelopen maanden is bovenstaande het geval. Kan daar eens naar gekeken worden?

Softwareversie OnePlus 12: CPH2449_14.0.0.601(EX01)

Voorbeelden gezocht

In dit topic zijn meerdere meldingen gedaan. Momenteel verzamelen we deze voorbeelden om meer duidelijkheid te krijgen.

12 Reacties 12
Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2690Posts
  • 284Oplossingen
  • 1287Likes

Hi @ronaldtervoert!

Nah wat gek dat die app dan ineens opstart! Ik zou me een hoedje schrikken als dat zou gebeuren. 

Het gaat om de app op je telefoontoestel  begrijp ik? Ik heb er zelf ook niet eerder van gehoord dat dit kan gebeuren. Heb je de app al eens verwijder, toestel opnieuw opgestart en daarna de app weer gedownload? Wil je eens kijken wat dat doet? Heb je een ander toestel waar je dit op kan testen? 

ronaldtervoert
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi Carlien, dank voor je reactie. Je begrijpt het helaas helemaal goed 😉 Wat je voorstelt heb ik al gedaan. En werkt niet. Mbt testen: dan vraag je eigenlijk of ik zin heb om vanacht tegen 2 uur wakker te worden van Ziggo op mn telefoon? SNap je verzoek, maar dat is niet het moment waarop ik zou willen testen. Het is namelijk wel altijd 's nachts. Wat ik me kan herinneren iets over 2. Afgelopen keer zelfs een 2e keer in de nacht, omdat ik de app niet had weggeslide en dus nog actief was. Geen idee hoe laat dat was.

ronaldtervoert
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

En ja, ik heb nog wel wat toestellen om te testen, maar allemaal OnePlus. Wel zelfde OS allemaal. Verder is dit volgens mij speld in hooiberg, want kan aan veel zaken liggen. Heb het nu 3x meegemaakt.

Dennis
Community Moderator
Community Moderator
  • 223Posts
  • 36Oplossingen
  • 128Likes

Helemaal helder @ronaldtervoert! Wil je het eens testen op één van de andere toestellen? 

Mag ik ook de softwareversie van de Ziggo Go app van je? 

ronaldtervoert
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

1000019133.jpg

 zal eens testen. Bij deze de software erosie in afbeelding.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9358Posts
  • 1099Oplossingen
  • 4208Likes

Hi @ronaldtervoert,

Toeval wil dat ik dit zelf eenmaal heb ervaren op een Samsung Galaxy Flip, alleen had ik wel het gevoel dat het bij een vrij specifieke situatie gebeurde. Het is inmiddels alweer enige tijd geleden, maar volgens mij had ik Ziggo GO in Picture-in-Picture gekeken en daarna afgesloten. Daarna heb ik nog een andere app (Twitch) via Picture-in-Picture gestart.

Na enige tijd hoorde ik plotseling weer geluiden van Ziggo GO die zichzelf had opgestart.

Met PiP hebben we op dit moment een storing in onderzoek, waarbij het PiP-scherm niet terug gaat naar de app als je klikt op de twee pijltjes van vergroten en de app dus min of meer crasht. Ik kan me dus nog voorstellen dat het daar een relatie mee heeft/had, maar dan is de vraag aan jou of je ook wel eens van deze functie gebruik maakt.

Andere aanvullende vragen nog:

-Wat bedoel je precies met 'niet afsluiten'? Welke acties voer je op dit moment uit als je stopt met kijken?

-Ervaar je het bij Live TV, Replay TV of allebei?

ronaldtervoert
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi Alex, dank.

Mbt PiP: die gebruik ik wel op mn mobiel. Zeker als ik even iets ga opzoeken of andere app wil gebruiken. Dat zou in dit geval ook zo kunnen zijn.

• Mbt afsluiten: als je een app op de telefoon omhoog swiped en dus uit je openstaande appmenu is. Dat bedoel ik met afsluiten.
  • Mbt live/replay etc: afgelopen keer volgens live tv gekeken via de app. Keer daarvoor ff geen idee meer, dacht replay.
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9358Posts
  • 1099Oplossingen
  • 4208Likes

Helder! Ik heb ook contact gehad met de collega's die o.a. de Ziggo GO-reviews beheren, maar daar was nog geen soortgelijke melding binnen gekomen. Ik ga het voorleggen aan de ontwikkelaars, maar het wordt wel lastig het een vervolg te geven als het bij 1 (of anderhalf) voorbeeld blijft. Ik ga ondertussen ook nog wat zaken uittesten, o.a. met betrekking tot PiP, en hoor graag als jij nog nieuwe bevindingen hebt.

ronaldtervoert
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Vanacht weer eens gewekt door de Ziggo app met het NOS Journaal dat ik had gekeken. Niet PiP, maar gewoon via Chromecast. Ik geloof dat de timevode op 38'20 stond en ik om 01'52 uur erdoor werd gewekt. Verder uitgezet en gaan slapen.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9358Posts
  • 1099Oplossingen
  • 4208Likes

Hi @ronaldtervoert,

Zuur dat het probleem toch speelt. Bedoel je dat je eerst iets hebt gekeken OnePlus, castend naar een Chromecast? En hij ging 's nachts op je OnePlus zelf verder afspelen? Weet je toevallig nog "hoe" je de app hebt afgesloten (of niet hebt afgesloten)?

ronaldtervoert
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi Alex, heb de app niet afgesloten. Dat is inderdaad het issue. Als je niet wegswiped krijg je een nachtelijke voortzetting. Mijn dochter die ook een OnePlus heeft (Nord 3 5g) had afgelopen week hetzelfde euvel. Ter info: ik heb al 5-6 jaar OnePlus en nooit dit gehad. Oplossing is nu na gebruik Ziggo app afsluiten, maar goed dat vergeet je veelal.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9358Posts
  • 1099Oplossingen
  • 4208Likes

Helder! Niet meer dan logisch dat je dat niet altijd doet, je mag er ook op vertrouwen dat een stream dan in ieder geval ook niet meer spontaan opstart/herstart. We gaan het verder onderzoeken.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic