1
Vraag
2
Reacties
Marco777

Level 6
  • 89Posts
  • 2Oplossingen
  • 26Likes

Ziggo GO app start niet meer op: geen beeld na logo

Hallo,

Op mijn Samsung S10 (en de S20 van m'n zoon) start de Ziggo Go app niet meer op. Hij blijft hangen op het Ziggo logo en daarna zwart scherm. Nu lees ik ergens dat dit liggen aan ipv6? Weet iemand hier meer van? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Kijk eens of onderstaande stappen de oplossing brengen?

Problemen met je verbinding op Android met IPv6? - Ziggo Community

 

1. Log in op de modem
2. Ga naar 'Geavanceerde instellingen'
3. Klik op 'DHCP'
4. Vink bij automatische instellingen onder 'DHCPv6 Server' Stateful aan
5. Klik eronder op 'Wijzigingen toepassen'

Bert_0-1654443936902.png

 



Bekijk in context

12 Reacties 12
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Kijk eens of onderstaande stappen de oplossing brengen?

Problemen met je verbinding op Android met IPv6? - Ziggo Community

 

1. Log in op de modem
2. Ga naar 'Geavanceerde instellingen'
3. Klik op 'DHCP'
4. Vink bij automatische instellingen onder 'DHCPv6 Server' Stateful aan
5. Klik eronder op 'Wijzigingen toepassen'

Bert_0-1654443936902.png

 



Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Vervolg:

Geen oplossing?

Wat zie je hier als eerste 6 cijfers van het IPv4 adres? Quickly See My IP Address

Dan kan gezien worden of je modem op een andere instellingen gezet moet worden.

Marco777
Topicstarter
Level 6
  • 89Posts
  • 2Oplossingen
  • 26Likes

Na aanpassen van 't vinkje naar Stateful en WiFi uit en weer aan, werkt 't! Heeft deze setting geen negatieve gevolgen voor andere zaken?

Bedankt voor de snelle reactie! 

Marco777
Topicstarter
Level 6
  • 89Posts
  • 2Oplossingen
  • 26Likes

83.86.62. Is dat ok? 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Het IP adres is prima.

Het IPv6 adres op Stateful is juist stabieler.

Heel kort door de bocht, er worden gegevens van de verbinding bewaard, met Stateless moet een apparaat iedere keer een nieuwe verbinding opbouwen/aanvragen.

Marco777
Topicstarter
Level 6
  • 89Posts
  • 2Oplossingen
  • 26Likes

Dankjewel voor de uitleg en de oplossing. Ben er erg blij mee! 

JanRdk

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mijn Ziggo Connect modem kent geen DHCPv6, enkel DHCPv4.

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

@JanRdkheb ij het zelfde probleem met de ziggo go app of vraag je je gewoon af waarom je geen ipv6 hebt?

JanRdk

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bij inloggen met samsung A7 en A21 loop ook de ziggo app vast. Maar mijn Ziggo Connect modem kent geen DHCPv6 zoals beschreven in de oplossingen.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @JanRdk
Jammer dat je op beide toestellen nu geen gebruik kunt maken van Ziggo GO. Ik een aanpassing in je modem gedaan, hierdoor zou je de stappen die @Bert eerder aangedragen heeft nu moeten kunnen uitvoeren 🙂

JanRdk

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Rikst, ik kan nog steeds de app niet openen, zie ook nog niet de DHPCv6 optie, ik kan enkel de DHPCv4 instellingen zien. Kan dus de oplossing van Bert iets toepassen. 

Kan gelukkig wel F1TV kijken 🙂 heeft niets met Ziggo van doen.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Vervelend dat je nog geen verschil merkt @JanRdk  ! Kun je het modem nog eens resetten door het terug naar de fabrieksinstellingen te zetten? Dan wordt het DHPCv6 waarschijnlijk ingeladen. In dit topic lees je hoe je dat doet: https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Hoe-zet-ik-mijn-modem-terug-naar-de-fabrieksinstellinge...

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic