Zandvoort 42

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ziggo GO app op iPad Pro sluit willekeurig af (crasht)

Sinds Juni dit jaar heb ik wekelijks contact met de helpdesk/klantenservice van Ziggo over een probleem dat ik ervaar met de Ziggo go app op de Ipad (Ipad Pro).

Wanneer ik 's avonds via de tv-gids een programma terugkijk, springt hij zonder enige reden terug naar het bureaublad van de Ipad.  Als ik het programma opnieuw selecteer is het heel soms mogelijk om door te spoelen of verder te kijken. 

Heb alle standaard oplossingen in overleg met Ziggo gedaan (Modem & Ipad opnieuw opstarten,

app verwijderen/opnieuw installeren, kijken via de browser, de laatste update app installeren).

De software van de Ipad is up-to-date.

 

Niets maar dan ook niets helpt!!! 

 

Aangezien Ziggo helpdesk het zelf nu ook niet meer weet is de community de "oplossing". Persoonlijk vind ik dit een blamage!

 

148 Reacties 148
bvangulick

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

  Ik ga direct naar TV & Replay. En gisteravond weer 3x dat de app afsluit!

LM1_

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi! Na een app die met enige regelmaat crasht kwam ik na een rondje Googlen uit bij dit topic.

 

Ook hier last van crashes. Betreft iPad 6 met iPadOS 16.2. Programma's open ik ook altijd via tabblad/optie TV kijken. Een logica van het aantal crashes heb ik nog niet kunnen vinden.

Mpj.de.jong

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bij mij hetzelfde, valt gewoon helemaal uit na ongeveer 50 minuten, erg vervelend als je voetbal of een film zit te kijken. Aap al opnieuw geïnstalleerd maar helpt niet.

 

LM1_

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zojuist iPadOS 16.3.1 gedownload en het probleem blijft. Voor mijn gevoel sluit de app steeds af nadat deze ongeveer een halfuur aan staat zonder iets aan te raken. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Dank voor alle nieuwe reacties. Duidelijk is geworden dat het niet uitmaakt hoe je de stream opstart dus. Het onderzoek hiernaar loopt, maar er is helaas nog geen verwachte doorlooptijd te melden. Hieronder zet ik nog even alle vragen op een rij voor nieuwe melders. Heb je hier al een bericht geplaatst, hoef je dit niet in te vullen.

 

Ervaar jij ook crashes van Ziggo GO op je iPad? Vul dan dit template aan, dan voegen we dit toe aan het onderzoek:

 

Type & Model apparaat:

iPadOS/iOS-versie:

Probleemomschrijving:

Zit er verschil tussen het kijken van Live TV, Replay TV of Movies&Series?

Indien mogelijk, een datum+tijdstip waarbij je een crash ervoer:

Andere opvallende zaken:

 

Ervaar je dit probleem bij Android TV? Meld je dan in dit topic.

Ervaar je dit probleem op een mobiel Android apparaat? Meld je dan in dit topic.

c.stavenuiter

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dit probleem heb ik dus ook, alleen heb ik een tablet op Android, niets helpt, van alles geprobeerd, gek wordt je ervan!!!

 

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @c.stavenuiter - Irritant dat je dit ook ervaart! Hoewel de problemen op elkaar lijken, willen we het onderscheid graag houden tussen iOS en Android. In dit topic bespreken we de crashes op Android. Mocht het lukken, dan kun je daar mijn uitgelichte vragen beantwoorden.

David2022

Level 3
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

N.a.v reactie van Alex,

Ik weet niet of het wel zo handig is om van dit probleem voor ieder OS een eigen topic te maken. Het probleem is nl gewoon hetzelfde. Dat zit niet in het OS, maar in de App Ziggo GO.
Ik ben het helemaal eens met C.Stavenuiter dat je er gek van wordt; deze app is gewoon onwerkbaar. Ik heb in het verleden dit ook wel aangegeven, voordat het naar Android werd verplaatst. 
De actie om steeds meer gegevens te verzamelen over welk type OS, versie etc, etc,  kan in mijn ogen veel simpeler (en heb ik destijds ook wel aangegeven):
Ga als Ziggo ontwikkelaar naar de Mediamarkt, koop een Samsung tablet, plaats daar Ziggo Go op en kijk naar een programma (maakt niet uit wat). Na een bakje koffie zie je wel wat er gebeurt: de app stopt met het programma en keert terug naar zijn hoofdscherm (de App crasht dus niet en wordt er ook niet uitgegooid. Vanaf het hoofdscherm kun je zo weer opnieuw gaan kijken).
Ik vind het wel eigenlijk wel onbestaanbaar dat een dergelijk probleem nog steeds niet is opgelost.
De fase van 'we analyseren en werken er aan' mag toch wel een keertje voorbij zijn vind ik.





Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @David2022, goede feedback, er zijn een paar zaken die ik toch wil uitlichten:

 

Ik weet niet of het wel zo handig is om van dit probleem voor ieder OS een eigen topic te maken. Het probleem is nl gewoon hetzelfde. Dat zit niet in het OS, maar in de App Ziggo GO.


Bij de voorbeelden op zowel iOS, als Android als Android TV lijkt dit probleem inderdaad precies hetzelfde tot uiting te komen. Maar deze apps zijn verschillend opgebouwd. Dat kan nog steeds betekenen dat de oorzaak overal gelijk is, maar we willen niet het risico lopen dat er toch iets verschilt en er allerlei informatie door elkaar heen gaat lopen.

 

Ga als Ziggo ontwikkelaar naar de Mediamarkt, koop een Samsung tablet, plaats daar Ziggo Go op en kijk naar een programma (maakt niet uit wat). Na een bakje koffie zie je wel wat er gebeurt: de app stopt met het programma en keert terug naar zijn hoofdscherm (de App crasht dus niet en wordt er ook niet uitgegooid. Vanaf het hoofdscherm kun je zo weer opnieuw gaan kijken).


Ik snap je heel goed, maar dat is niet zo 😅 Dit probleem is niet zomaar op elk willekeurig apparaat te reproduceren. Daarnaast zien we hier dus ook al een verschil in uiting: Bij enkele Android en Android TV voorbeelden crasht de app wél en keert deze terug naar het hoofdscherm van het apparaat zelf.

 

Dat het (te) lang duurt, ben ik met je eens. Door dit soort problemen kun je de app simpelweg niet goed gebruiken. Er wordt echt hard aan gewerkt en elk stukje informatie dat kan bijdragen, verzamelen we. Daarna is het helaas even afwachten.

David2022

Level 3
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Maar Alex,
Een ontwikkelaar kan toch een debug inbouwen en dan kijken waar het misgaat? Ik doe dat zelf ook in .NET programma's die ik ontwikkel. 
Ik wil desnoods mijn tablet wel ter beschikking stellen en samen met een ontwikkelaar kijken waar het nu fout gaat. Want er zijn idd forse verschillen tussen Android en IOS. Maar er zal iets in de kern  zitten dat hetzelfde resultaat oplevert.  Er lijkt een soort timer in te zitten.

Ziggo Go is bij mij  echt de enige App met deze verschijnselen. NPO Start, Netflix, Youtube werkt allemaal goed.

Ric

Level 3
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hier ook hetzelfde. 
Rete irritant dat iPad crasht. Is willekeurig lijkt het. 
Enige app die wel eens crasht. 
-iPad 8e generatie 

-iPadOS 16.3.1

-ziggo app is op to date 

Jo Meessen

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook ik heb dit probleem regelmatig. Gisteren tijdens het kijken naar wielrennen: e3 prijs, van Aert, v.d. Poel en pogacar stormen naar de finishlijn….nog 50 meter….. en floep weg tv beeld, UITERST frustrerend!!!!!

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Dank voor je voorbeeld, @Ric, ik heb het doorgezet!

 

@Jo Meessen - Wat een waardeloze timing 😞 We hopen dit probleem snel opgelost te hebben. Zie je nog kans om mijn vragen in de uitgelichte reactie in te vullen? Dan voeg ik dit toe aan het lopende onderzoek.

Sjakrijnen

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb dit heel irritante probleem ook. 

Type & Model apparaat: iPad Pro 2e gen 12,9 inch. 

iPadOS/iOS-versie: 15.7.1

Probleemomschrijving: app crasht bij het terugkijken van een programma terug naar het Ipad Home Screen. Als ik de app weer open dan start het programma weer vanaf het begin. Ik kan niet verder kijken waar ik gebleven was. Dat was altijd wel mogelijk. 
Ook als ik tussendoor de app klein maak om een andere app te gebruiken en ik zet de app weer op full screen dan herstart het programma en springt terug  naar het begin! Ook hier geen mogelijkheid om verder te kijken waar ik gebleven was. Super frustrerend!

 

Zit er verschil tussen het kijken van Live TV, Replay TV of Movies&Series?

Indien mogelijk, een datum+tijdstip waarbij je een crash ervoer: de afgelopen 3 a 4 weken maar iig op 12 mrt, 20 mrt, 25 mrt, 26 mrt 27 mrt. 

Andere opvallende zaken: het gebeurt steeds bij de commerciële zenders. Daar kun je niet vooruit spoelen dus is extra frustreren als je weer bij het begin moet beginnen. In het begin was het ook dat de reclame soms steeds opnieuw gestart werd als je het scherm klein maakte en weer groot als je verder wilde kijken. Dus het kleiner maken van het scherm leidt in alle gevallen tot of een loop in een reclame blok of een herstart van het programma als je het scherm weer groter maakt of als de app gecrasht is. 

echt een hele slechte ervaring als weken dus!

Ericvdklaauw

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb dit probleem ook. Standaard na een minuut of 40 a 50 valt de app uit. Gebruik op iPad Pro 3e generatie. iPadOS versie 16.3.1

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@Ericvdklaauw Bedankt voor het delen van de gegevens en informatie. Dit nemen we mee in ons onderzoek. 

Gixxerk4

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ipad 2017 met IOS 16.4. Nu +- 20 min sluit ziggo go app af (bij live tv kijken)  en moet je opnieuw opstarten.

In de apple appstore melden jullie dat er een update zit aan te komen. Waarom is er op dit forum niets over te vinden?

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@Gixxerk4 Super frustrerend dat de crash al zo snel voorkomt. Er volgt binnenkort inderdaad een update voor deze crashes op iOS. Helaas ervaren we nog wat problemen binnen die versie waardoor de update langer op zich laat wachten. Voor nu neem ik je voorbeeld natuurlijk mee in ons onderzoek. Dank hiervoor.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Vind raar mijn iPad 7th Gen en de iPhone12 draaien allebei op iPadOS 16.4 Beta en IOS 16.4 Beta en geen crashes.

Bij mij is Android het probleem met elke 2 weken uitlogende Ziggo Go. Apart gewoon.

maartendebeer60

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Elke dag in de reclameblok van veronica of sbs 6 gaat de ziggo app op mijn nieuwe ipad terugnaar het app icoon.
Blijft heel vervelend dit. Buiten de reclames gebeurt het niet meer

Uitgelicht topic