Zandvoort 42

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ziggo GO app op iPad Pro sluit willekeurig af (crasht)

Sinds Juni dit jaar heb ik wekelijks contact met de helpdesk/klantenservice van Ziggo over een probleem dat ik ervaar met de Ziggo go app op de Ipad (Ipad Pro).

Wanneer ik 's avonds via de tv-gids een programma terugkijk, springt hij zonder enige reden terug naar het bureaublad van de Ipad.  Als ik het programma opnieuw selecteer is het heel soms mogelijk om door te spoelen of verder te kijken. 

Heb alle standaard oplossingen in overleg met Ziggo gedaan (Modem & Ipad opnieuw opstarten,

app verwijderen/opnieuw installeren, kijken via de browser, de laatste update app installeren).

De software van de Ipad is up-to-date.

 

Niets maar dan ook niets helpt!!! 

 

Aangezien Ziggo helpdesk het zelf nu ook niet meer weet is de community de "oplossing". Persoonlijk vind ik dit een blamage!

 

148 Reacties 148
Pedrovana

Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ik was nog niet klaar met de tekst omdat de maximale tekst was bereikt. Verder dus: “Niet beschikbaar. Deze video kan niet worden afgespeeld. -1102”. Als alles opnieuw opstart dan moet je weer van voorafaan kijken (met reclamebloc en beeld dat je al hebt gezien maar niet kunt door spoelen) en niet naar live beeld gaan. Dit heeft me al diverse keren mateloos geërgerd. Er ligt hier glasvezel van Delta voor de deur. Misschien moet ik toch maar overstappen. Ziggo los dit probleem op!

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi all,

 

We hebben dit issue nog steeds in onderzoek maar in de tussentijd nog enkele vragen. Let op: Het gaat hier specifiek om de spontane crashes tijdens het kijken:

 

-Sinds vorige week is iOS 16 uitgekomen voor iPads. Wil je controleren of deze update beschikbaar is voor jouw iPad en testen of je dit dan nog steeds ervaart?

-Er is mogelijk een verband met 'meest bekeken' dat je op de homepage van de app ziet. Ervaren jullie dit ook als je handmatig naar de tv-gids gaat en vanaf daar een programma kiest?

-Sinds wanneer (ongeveer) ervoer je dit voor het eerst?

 

@Zandvoort 42 @Pedrovana @Jenny1 @Sp2 @sjoerd001 @Karin2 

Karin2

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Beste Alex, helaas kan ik mijn iPad Air 2 niet meer updaten naar IOS 16. Verder is ziggo er vandaag eindelijk achtergekomen dat er 2 kabelbreuken in de kabel naar ons huis zitten, waardoor ik al vele maanden niet meer weet welke verstoring waardoor komt.
gr Karin 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@Alex  aanvulling ondertussen is IOS 16.1 nu de huidige voor IOS gebruikers waar Bugfixes zijn verwerkt, half december komt 16.2 uit met nog meer verbeteringen.

Jenny1

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Alex, ik heb een iPad Air 2. Update naar IOS 16 niet meer mogelijk. 
Ik ga handmatig naar de telefoongids, TV en Replay,  en klik dan een zender aan.

Gisteravond tijdens terugkijken Vandaag Inside  crashte het programma opnieuw, terug naar het bureaublad. Ik was een uur ingelogd op Ziggo Go.

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Dank voor jullie snelle reacties @Karin2 en @Jenny1 - Ik heb ze doorgezet. Ik hoop spoedig meer nieuws te horen.

M. de B.

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Op de iPhone sluit de ziggogo-app ook op willekeurige momenten af tijdens het terugkijken van programma's. Inmiddels ben ik door de knieën gegaan en heb ik (hoewel ik het volstrekt belachelijk vind) firefox op één van de Applecomputers gezet. Ik kijk daarop as we speak een commercieel programma terug. Eerlijk is eerlijk: het hapert niet. Er ook (vooralsnog) niet uitgegooid. Maar ik kan niet terug- of vooruit spoelen (?)

sjoerd001

Level 6
  • 112Posts
  • 5Oplossingen
  • 20Likes

Nog steeds hetzelfde hier. 1 ding wat me opvalt is dat als er een melding komt van mijn mail server over certificate niet gecontroleerd ( en ik niet annuleer of zo)  ik uren naar dezelfde stream kan kijken zonder dat de app crashed. Lijkt mij toch een probleem in de app zelf en niet in de stream. ( Achtergrond processen die niet helemaal goed/synchroon lopen)?

 

Als ik de melding annuleer (certificaat) crashed de app binnen een zeg 30 tot 60 minuten en soms eerder.

 

PS: Ook op ios16.1 wat ik nu gebruik.

PS2: Safary is ook nog hetzelfde probleem.

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Wat een specifieke maar interessante ervaring @sjoerd001. Dat is een melding die volledig los staat van Ziggo GO begrijp ik? Is het een melding die in je 'taakbalk' komt, hoe moet ik het precies voor me zien?

sjoerd001

Level 6
  • 112Posts
  • 5Oplossingen
  • 20Likes

@Alex Ja dat staat los van ziggogo app.

Vond het vreemd dat de app gewoon doorgaat als ik de melding krijg. 

Lumii_20221104_163310308.jpg

Joost_v_G

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bij mij gebeurt dit ook, maar dan op een Ipad 6e generatie met IOS 15.6.1 en build 4.42.5016. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19174Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7276Likes

@Joost_v_G Dank voor het melden en het doorgeven van de IOS gegevens. Ik heb deze gegevens doorgegeven aan het onderzoeksteam. Even ter controle;  heb je op dit moment de allernieuwste Ziggo GO App versie geïnstalleerd? 

David2022

Level 3
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Bij mij speelt het dus op mijn gloednieuwe Samsung Galaxy Tab A8, met Android 12. Na de laatste update (4.4.4.5618+2617) van november 2022 is er v.w.b het probleem niets veranderd. De App crasht vrijwel altijd na een x tijd te hebben gekeken. X is dan tussen de 5 - 20 minuten. Het programma wordt er evenwel niet helemaal uitgegooid, maar je keert terug naar het hoofdscherm, met Ziggo GO logo. Het lijkt wel of er een soort timer in zit die het afspelen afbreekt. Het lijkt me dat het voor Ziggo toch moet zijn te testen en debuggen. Pak maar eens zo'n Tablet of Ipad, en verbindt hem met een normale omgeving (dus niet in een hightech lab o.i.d). Het probleem is nl heel reproduceerbaar, want het gebeurt gewoon altijd.
Het is wel heel jammer, want zo kun je eigenlijk geen fatsoenlijk gebruik maken van de Ziggo Go App.


M. de B.

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Wie schetst mijn verbazing, zeg?!

Ziggogo op de Macmini via Safari werkt weer! Ziggogo op de Macbook via Firefox werkt niet meer maar via Safari wel! 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi allen,

 

De meest recente versie van Ziggo GO (4.44.5618) bevat een fix voor crashes op iOS-apparaten. Dit gaat echter niet op voor alle scenario's. Willen jullie laten weten of het met de laatste update nog steeds voorkomt en/of iets is veranderd? Alvast bedankt!

 

@Zandvoort 42 @Pedrovana @Jenny1 @Sp2 @sjoerd001 @Karin2 

Joost_v_G

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik gebruik de nieuwste versie van de ziggo go app. Die versie is build 4.42.5016, Dat schreef ik al maar had ik duidelijker kunnen formuleren.

CreativeS

Level 13
  • 812Posts
  • 16Oplossingen
  • 161Likes

@Joost_v_G  schreef:

Bij mij gebeurt dit ook, maar dan op een Ipad 6e generatie met IOS 15.6.1 en build 4.42.5016. 


Ook voor eerderen... iPad maakt geen gebruik van iOS 😉 Die maken gebruik van iPadOS en iPadOS 16 liet even op zich wachten. Kwam dus niet gelijk met iOS en andere versies uit. Neemt niet weg dat oudere iPad's inderdaad niet meer updaten.

Pedrovana

Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Vanmiddag nog naar npo1 gekeken en halverwege werd de uitzending afgebroken en moest ik terug naar het Dashboard. Opnieuw opgestart kreeg geen vraag “verder kijken” dus gestart vanaf begin van de uitzending. Bij deze zender kon ik wel vooruit spoelen naar het live moment.

Pedrovana

Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Nog hetzelfde probleem. Op mijn ipadPro heb ik Build 4.44.5618+2617

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Pedrovana - Je geeft aan dat de uitzending werd afgebroken. Wat gebeurt er dan precies? Crasht de hele app? Ga je alleen terug naar het hoofdmenu van Ziggo GO of iets anders?

Uitgelicht topic